5 věcí, které (ne)musíte vědět o nové Škodě Octavia

Je několik věcí, na které u představení nové Octavie nepřišla řeč. Teď už víte, kde ji můžete poprvé vidět na vlastní oči a od kdy se s ní můžete svézt.

1) Kdy se můžete svézt
Vůz je u prodejců k objednání od 8. ledna, ale kdo by kupoval zajíce v pytli, že? Naživo ji můžete vidět třeba 19. ledna v Harrachově v rámci Škoda Parku. Za volant bude možné usednout od února, kdy už budou vozy dostupné u dealerů.

2) Má bezpečnou navigaci
Navigace Columbus v hodnotě 40 500 Kč už prý nepůjde ukrást. Tedy, ne že by to nešlo, ale nebude to mít smysl. Displej už je jen zobrazovací jednotkou, mozek celé navigace se ukrývá ve schránce před spolujezdcem. A i kdyby ji nakrásně někdo ukradl, je provázaná s výrobním číslem auta, které dokáže k novému autu přiřadit jen autorizovaný servis skrze online aplikaci.

Škoda Octavia III fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Škoda Octavia III 3 fotogalerie

DOPORUČUJEME: Recenze ojetiny: Škoda Octavia (1996 – 2010)3) LED diody nebudou úplně zadarmo
I u mnohem levnějších značek najdete ve standardu diody pro denní svícení, u Octavie jsou však výsadou jen dražších specifikací. Zadní LED svítilny (jen obrysové a brzdové, blinkry i couvačka stále spoléhají na klasické žárovky) jsou až u nejdražší výbavy Elegance. Pro přední pásek diod musíte v příplatkové výbavě zaškrtnout Bi-xenonové svítilny za 39 000 Kč.

4) Má škrabku. A nejen to!
I nová Octavia má po vzoru Rapida škrabku na okno ve víčku palivové nádrže. To ovšem není první, ani poslední chytrá věc. V prostoru pod navigací najdete tzv. Phone box, což je místo, které bezdrátově zesiluje signál pro mobilní telefon externí anténou na střeše. Když pak mobil spojíte s rádiem pomocí bluetooth, budete mít mnohem lepší signál, než v jiných autech. Novinkou u Octavie je i volba jízdního režimu Driving Mode Selection, bezklíčové odemykání i startování nebo barevný displej MaxiDOT.

5) V „plné palbě“ přijde na 1 034 400,- Kč
Takových na našich silnicích opravdu moc nepotkáte. V redakci jsme ale sedli ke konfigurátoru a po několika minutách klikání nám z něj vypadla cenovka lehce přes milion. To je za dvoulitrový turbodiesel docela hodně, ale když si uvědomíte, že je na palubě naprosto všechno, včetně hromady elektronických vychytávek (a tažného zařízení), zas tak draze to najednou nepůsobí.

17.1.2013 5:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist