5-tipu-jak-odhalit-podvody-pri-koupi-ojeteho-auta.jpg

5 tipů, jak odhalit podvody při koupi ojetého auta

poradna

Trh s ojetými automobily má svá úskalí a koupě auta z druhé ruky může doprovázet řada rizik. Poradíme vám, jak je odhalit.

Diskuze

3 komentáře

    Johny

    NIKDY v životě bych si nekoupil vůz z bazaru, či od někoho. I když provedete veškeré možné prohlídky a prověrky technické i administrativní, čímž se sice o něco sníží riziko špatné koupě, přesto NIKDY nezjistíte, jak bylo s autem zacházeno či co kdy kdo s autem prováděl. I prověřování původu, stavu km a servisní knížky, to vše lze zmanipulovat. Snad jedinou výjimku akceptuji a to je koupě od souseda, známého či příbuzného, kdy je možnost průběžně sledovat na vlastní oči život vozidla a péči o něj jeho majitelem již od jeho koupě jako nového. Takový byl např. můj první vůz od již nemohoucího souseda až paranoického pečlivky a puntíčkáře, takže po 9 letech bylo vozidlo jak nové a mělo pouhých 42 tis. najeto, proto jsem přistoupil s klidným svědomím na vyšší cenu o nějaký ten tisíc. Ovšem od té doby si kupuji každých 4-5 let výhradně nový vůz, zpočátku klidně i levnou kategorii a bez veškeré výbavy, tedy tzv. socku, ale s jistotou nového vozidla.

    Pepan

    …na území České republiky nachází alarmující počet aut ukradených v zahraničí a následně u nás přihlášených na falešné doklady….
    Auto může být na prodej, a zároveň v exekuci či zástavě……
    Co jsou takzvané omlazené automobily víme, kromě stáčení kilometrů navyšují pochybní prodejci rovněž často cenu automobilu falšováním jeho data první registrace v ČR či v zahraničí….
    Co s tím?
    Inu jednoduše. Ryba vždy páchne od hlavy. Ergo Nové zákony.
    Za přihlášení a právní čistotu dokladů auta musí odpovídat registr a popotahován by měl být on.(A to už při přepisu). A úřad už si páky na nápravu nejde.A legislativa jim může napomáhat. Ono na každýho psa se hůl najde. Jen chtít.

    MGRR

    Neprožíval bych to tak… to panické NIKDY 🙂 platí v Česku, Slovensku, Německo pokud kupujete auto od Turka a pod., což je vykoupená obdoba stavu auta z Čech.

    Co jste psal, se dá praktikovat u laciných, tuctových aut do 500-700.000kč, které může mít každý, stojí na každém rohu a jde pouze o přibližovadlo.

    Pokud chcete „skutečné auto“, nebo dokonce luxusní auto, typu BMW 3-5-7…, Lexus LS, GS…, Porsche 911… a máte trochu rozumu v hrsti, koupíte jej pouze v zahraničí s nájezdem do 50-100.000km od privátu. Mnoho jde poznat už z inzerátu (uznávám, že laik to nepozná).

    Sám pořizuji tři auta ročně do firmyv Německu i Česku a většinou vše z Německa, nejlépe 300-400km od CZ hranic. Ty auta jsou vždy dražší než auta v CZ a rozdíl se bude zvětšovat. Musí mít ale nový TÜV, Unfallfrei a do 125.000km, jinak to není pěkné auto. Tam STK neprojde co v Česku, kde jde spíš o zaplacení mašinérie a razítko jako za komun. do občanky.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist