5 největších mýtů o bezpečnosti
crash testy aut
Jsou skutečně velká auta bezpečnější než malá? Přinesou přísnější předpisy méně nehod? Čtěte dál.
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
crash testy aut
Jsou skutečně velká auta bezpečnější než malá? Přinesou přísnější předpisy méně nehod? Čtěte dál.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Tento článek (zejména poslední část) bych doporučil k nastudování všem těm demagogům, kteří si na omezování motoristů budují kariéru, zejména politici u nás a v Bruselu a redaktoři "objektivních" médií jako tv nova, i-dnes a skoro všech tištěných novin.
Bohužel si tento článek přečte hrstka fandů motorismu a "odborníci", kteří tvoří zákony budou pořád opakovat ty svoje polopravdy a lži.
Vidím to naprosto stejně…
Souhlas
kde se pod toto muzu podepsat? :o)
Cit.: "Celoevropské statistiky také dokazují, že mezi kvalitou silniční sítě a počtem smrtelných nehod na obyvatele existuje PŘÍMÁ úměra."
To znamená, že při rostoucí kvalitě silniční sítě roste počet smrtelných dopravních nehod.
Je tomu skutečně tak? Pokud ne a je to naopak, jednalo by se o úměru nepřímou.
To vobec nie je pravda. Priama umera nehovori konkretne o zvysovani alebo znizovani. Ale o tom, za napr zvysovanie jednej veci priamo ovplyvnuje zmenu inej veci. A ta zmena moze byt zvysovanie, znizovanie alebo hocico ine.
V tom případě pardon, netušil jsem, jakou zásadní změnu změnu zaznamenala matematika od dob mojí maturity. Díky!
K důkaznímu řízení pro mladého matematika:
http://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99%C3%ADm%C3%A1_%C3%BAm%C4%9Brnost
http://matematika-online-a.kvalitne.cz/prima-umera.htm
K mytu 4 by som nepovazoval za mytus. Pravda sice je, ze mozno par dem*ntov si mysli o svojej kare so vsetkou elektronikou, ze prekonaju zakony fyziky… Faktom vsak je, ze k nehodam dochadza, dochadzalo a vzdy aj bude (vzdy mozno nie:-). Samotne auto je bezpecnejsie, nebezpecnejsi je ale vodic.
Toto by mělo běžet v prime timu na všech televizích, aby národ konečně prozřel !!
jo, zbozne to prani pro cr. U kdyz sbirka za milion to je snad cena za tu minutu by udelala hodne sluzby. Uz jen pro nase budopuci deti bud na prechodech nebo u machyrka tynejdzra kdyz se povezou do kina
Je jeden druh narazu kde je bez najmensej pochybnosti vo vyhode lahke (male) auto. Je to bocny naraz na strom alebo stlp, tam sa uplatnuje mensia hmotnost a tym dana nizsia energia narazu.
Ano, pokud ovšem té nižší hmotnosti bude dosaženo např. použitím ušlechtilejších materiálů (karbonu místo plech a pod.) Pokud je nízká hmotnost pouze důsledkem absence veškerých dnes běžných výztuh (š120 např) pak budu raději sedět v 2tunovém tanku.
…Také jsou pro každou kategorii vozů JINAK nastavena kritéria hodnocení zatížení testovacích figurín….
…tak mozno zle ovladam anglictinu, ale podla mna sa toto tvrdenie sa nezaklada na pravde !!! clovek je schopný vydržať len určitú mieru preťaženia a nárazy a je JEDNO v akom aute sedíte a púreto sú kritériá na figuríny rovnaké pre všetky kategórie áut !!!
Znám jednoho člověka který přežil téměř čelní náraz v 95 km/h.(řidič)
V jakém jel autě nevím.
Bohužel spolujezdec byl namístě mrtev.
Ten který to přežil měl polámané dva obratle.
(tzv. utekl smrti)
Nikdo netvrdí že se takový náraz nedá přežít. Zázraky se dějí a lidské tělo nekdy vydží neuvěřitelně moc.
Pády z výšky přes 15m se taky moc často nepřežívaj, ale pár šťastlivců po světě ještě běhá. Rekord je kolem 10km…
Zajimavy clanek,nicmene mam par postrehu.
Ve Spojenych statech jsou mozna nejprisnejsi predpisy,je to vsak zrejme nutnost,vzhledem k tomu,ze je zde extremne jednoduche ziskat ridicske opravneni(predstavte si nekoho,kdo sleze z oslika a nasedne do automobilu aby za bresktni jihoamericke hudby brouzdal silnice,ignorujic veskere predpisy).Nicmene policiste jsou vetsinou tolerantni k prekroceni povolene rychlosti az o 10mil/hod a casto i vyssi rychlost potrestaji pouze napomenutim.Paklize se vsak jedna o vyrazne prekroceni rychlosti, jsou hodne nekompromisni.Sam jsem byl svedkem situace,kdy mne predjeli kluci s Hondou Prelude rychlosti asi 120mil/hod,nacez po nekolika milich stalo auto odstavene a kluci sedeli spoutani v prikopu,cekajic na prevoz do vezeni.Mohli pocitat s tucnou pokutou,naklady na odtazeni auta,za pravnika…
Neni jiz pravdou,ze americane nemusi pouzivat bezpecnostni pasy!Nicmene pokud je nemate zaple,tak to vetsinou neni duvod,aby vas zastavila policie.Predpisy v kazdem state se trosku ruzni.Pokud je nepouzijete a mate nehodu,muzete si byt jisti,ze budete mit problemy s plnenim u pojistovny.
Myslim,ze svou troskou do mlyna k tomu, proc je v USA vyssi pocet obeti dopravnich nehod na pocet obyvatel(nemam informace o cislech takze verim autoru),prispiva fakt,ze v mnoha statech neni povinne uzivat prilbu pri jizde na motocyklu!Mraz beha po zadech,kdyz vidite v lete kluky v kratasech a trickach,bez prileb,jak se propletaji ve vysokych rychlostech mezi auty na dalnicich!
Preji mnoho bezpecnych kilometru a zakonodarce,kteri rozumi problematice a berou v potaz i takove informace,jez jsou pouzity v tomto clanku!
Pre príklad toho, že rýchlo nemusí znamenať nebezpečne, netreba chodiť ani do Nemecka. Na Slovensku sa asi najrýchlejšie jazdí na 120 kilometrovom úseku dialnice D1 medzi Trnavou a Považskou Bystricou. Rýchlosť 180km/h nie je výnimkou, mnohí jazdia aj rýchlejšie, 160-ka je bežná. Napriek tomu sa tu stanú tri nehody do roka, z toho dve typu "vodič kamiónu podľahol mikrospánku a zišiel z cesty". Rozhodujúcim faktorom pre nehodovosť je kvalita cestnej siete a jej kapacita voči hustote premávky, nie rýchlosť.
Ale povolenou máte pořád jen 120ku, ne? Nebo už jste od nového roku dál? 🙂
130 je povolena na tom useku…
Kdyz uz je zmineno to nemecko, nutno rici, ze ridici se tam v autech chovaji zcela jinak nez u nas, mnohem ohleduplneji a to hlavne na dalnicich, dyt taky jak jinak se v risi nekam dostat, a policie pokud kolem nich prolitnu 250 se vubec nevzrusuje pokud nejak neomezuju svouji jizdou ostatni, narozdil od nas nasazuje svoje auta s kamerama a videm na dalnicich ne ke stihani rychle jizdy ale nebezpecneho predjizdeni, nedodrzeni vzdalenosti nebo klickovani v provozu. Prejeti dnes uz virtualni stani hranice poznate takrka okamzite zavody kamionu do vrchu, vsudy pritomne mysky vochcavkaru tdi, kteri tam vjedou proste naschval, protoze ta povolena rychlost je preci 130, dodavky jedouci 160+ atd………….v nemecku proste na 500km pripadne jeden blbec a vetsinou je to bud duchodce 80+ nebo cech, v cesku je na silnici 1 blbec (v prazske doprave ve spicce i mnohem vice) na 1 km.
dobrej článek …ale všichni koukaji na řideče sice za to taky mužou ale podívejtese jake jsou cesty v americe a pak na ty naše ..maji krasne a široke …. u nas se jen snažite vyhnout díram a kvuli tomu kolikrat musíte aji doprotismeru ..
To že je někde určitá nehodovost při tak razantním omezování a měření, ještě neznamená, že by jinak nebyla vyšší….
Občas je vhodné se zamyslet víc do hloubky, než to paušalizovat. Zvlášť když jde o odlišné národní povahy.
Nemluvě o německu, kde nepochybně dobře manipulují se statistikou. Ale nebudu přeci demagogizovat a šířit fámy a lži…. Tak křišťálově čisté statistické informace přeci nemohu napadat. Né pokud se bavím s řidiči, co chtějí permanentně jezdit jak hovada, co nadávají na každou měřící policejní hlídku, která i dnes dost dobře ignoruje a toleruje drobné překročení rychlostí……
Paranoiiiáááááá….. Mějte se hezky český lide… mír…
Statistika ti neříká, Proč a jak…. statistika jen říká \“že\“!!! Statistikou se ohání jen bezmozci…..
Typický příklad vládních orgánů….
Vždy byla statistika brána jako pomocník…. Dnes se to bere jako klíčový prvek….. To sme to dopracovali teda…..