5-duvodu-proc-misto-skody-rapid-koupit-vw-golf-vii.jpg

5 důvodů, proč místo Škody Rapid koupit VW Golf VII

poradna

Aktualizováno: Také máte pocit, že je Škoda Rapid moc drahá? Kupte si raději nového Golf... A nebo je to trochu jinak?

Diskuze

70 komentářů

    Martin

    Cena Rapida je opravdu 299 900. Jenže klima se dá pořídit v paketu Plus kde jsou i tónovaná okna. A navíc tento paket je do konce roku 2012 zdarma… Takže oproti VW Golf pak v základu levnější o 40 000 Kč.

    Martin

    Cena Rapida je opravdu 299 900. Jenže klima se dá pořídit v paketu Plus kde jsou i tónovaná okna. A navíc tento paket je do konce roku 2012 zdarma… Takže oproti VW Golf pak v základu levnější o 40 000 Kč.

    LRR

    A jak velkej to má kufr! To, že tam není ani rádio, má to tvrdý plasty, vzádu švihadla a torzní příčku? Hlavně že je ten kufr, že jo. A taky je to český auto. Kam se na to Ti němci hrabou! …. Martine, neberte to, prosím, osobně, ale přesně tohle budou argumenty čských zákazníků a navzdory doporučení motoristických novinářů (vyjma SM) tu budou jezdit mraky Rapidů a pár Golfů…

    Petsu

    Srovnání trošku kulhá, viz např komentář přede mnou. Klima je do konce roku zdarma, a pak následně za 10 tis v paketu.
    Dál by se kromě nákupní ceny měly počítat i náklady. Servis na Rapida bude cenově méně náročný než na nejnovějšího golfa. Analogově i pojištění.
    Golf VIII se dál určitě nevyhne dětským nemocem – nová platforma MQB, kompletně nové motory, elektronika – nevěřím že vše bude bez nějakého toho zádrhelu. Rapid je v podstatě takový Roomster podvozkově – všechno vyzkoušeno odladěno.
    A proč by si měl průměrny kupec kupovat 12 letou whisky když nepozná rozíl od tuzemáku 🙂

    Petsu

    A víme že golf má torzní příčku taky? Až od 110 kW tuším má multilink

    Petsu

    A víme že golf má torzní příčku taky? Až od 110 kW tuším má multilink

    Vincent

    Multilink mají všechny Golfy od 90 kW.

    David

    Muzete uvedst zdroj teto informace?

    JJ

    Teď jste se tady zase ukázaly jako tipické VOVCE … třeba mě nejde ani tak o to že stojí co stojí ale díval se třeba někdo na ceník Octavie ? To auto je postavený na POLU a mít o 30 tisíc dráž auto o třídu výš mi nepříde jako věc k diskusi … ano hodně lidí si Rapida koupí.. ale hodně lidí bude přemýšlet a koupí Golfa nebo Octavii .

    Petsu

    I kdyby to tak bylo tak drtivá většina Golfů bude na torzní příčce… nejprodávanější jsou a budou motory 1,2 TSI a 1,6TDI

    honza

    Škodárna vám nachce půjčovat auta, nebo máte nějakej blok na český věci? 🙂 Kdybyste viděli svoje články zvenky, taky by vám to přišlo vtipný. Nebo smutný, podívejte se třeba na němce a francouze, v čem jezdí a jak podporují svoje auta. Nám zbyla jen škodovka (německá, ale se svým vývojem, to je základ aby to nebyla jen montovna co se pak odveze do Vietnamu), která dělá konkurenceschpný auta (i když se vám to nelíbí) a od místních \“odborníků\“ sklízí podivnou směs nenávisti a zášti.

    ppppp

    Proč pak rovnou neušetřit koupí Roomstera?
    P.S. Mnozí kupci tuzemáku skutečně dnes rozdíly proti whisky nevidí.

    MICHAL

    Tak je asi jasné,že golf bude hodnotnější,vždyť to vždycky byl.Taky nemá rapidu konkurovat.Musím nesouhlasit, golf nemá stejný motor jak rapid.Rapid má sice taky 1.2Tsi 63kw ale 8V a rozvod řetězem,golf má 16V rozvod řemen,který je modernější,ale určitě to bude mít ze začátku zas nějaké mouchy.Tak jako u škodovky přeskakují řetízky a odcházejí cívky,ztrácí to tlaky,hroutí se písty a další.Co se týče podvozku rapida,tak je to v podstatě roomster s jinou kastlí,modulární systém v předu náprava fábia v zadu oktávia1 i podlaha je tuším z roomstera.Každopádně je to asi jinak naladěno.Motory nejsou taky nové,kromě toho HTP, které přejmenovali zas na MPI a nachipovali na 55kw a teď budou tvrdit,jak je motor HTP kompletně přepracován.Když už tak z toho mohli aspoň dostat vyšší výkon,aspoň těch 60kw a i to je na takové auto málo.Když si vemu že v citigo má těch 55kw z 1.0 a to je kinder autíčko tam to bohatě stačí.Rapid je řekl bych těžší než roomster,tak by to aspoň chtělo převody dost na krátko a 6tikvalt,aby to na dálnici netočilo jak yamaha.

    imhotep

    napriek tomu, že uprednostňujem autá mimo WG toto auto sa bude podľa môjho názoru dobre predávať, hlavne ak škodovka nastaví dobré akcie. Dôvody sú jednoduché 1. škodovka má tradíciu / viď doterajšie predaje/ ato je obrovksá výhoda 2. auto má veľký kufor, 3. exterier aj interier je triezvy , neurážajúci, neohurujúci, nevyvolávajúci výrazné emócie. 4. kvalita škodoviek je všeobecne veľmi slušná. Jedná sa o auto presne pre cieľovú skupinu ktorú definuje jeho cena, ktoru škodovka určite bude cestou akcii prispôsobovať reálnej konkurencii
    Verte, že to auto dosiahnu dobré predajné čísla. Jednoducho novú menšiu a lacnejšiu oktávku bude chcieť kopec ľudí

    Drtikol

    Takže tvrdíte, že je třeba slepě podporovat rozpadající se Peugeot 206, protože jsem měl tu smůlu a narodil se ve Francii? To snad nemyslíte doopravdy…
    Jinak obecně: Rapid se samozřejmě prodávat bude, právě proto, že je to škodovka. Že je to navoněná fábie sedan (která byla prodejním propadákem) v trochu jiném balení (a samozřejmě modernější, aby mě tu někdo neobvinil z nevědomosti), nebo spíš levnější, odrbaná oktávka zmenšená na 80% původní velikosti, před tím zákazník zavírá oči, protože to nechce slyšet.
    Chce slyšet, že si kupuje něco nového, děsně cool a hlavně levně. A nechce ani slyšet, že Golf, dlouhodobá ikona spolehlivých hatchbacků, vyjde prakticky stejně draho. A když se mu to někdo pokusí na rovinu říct (jako tady) tak se vzteká, protože to prostě slyšet NECHCE!
    A kromě toho: nevšiml jsem si, že by autoweb nějak zvlášť hanil škodovky. Ani já osobně je nehaním, jsou to většinou kvalitní a povedená auta. Problém je, že marketing z nich mnohdy dělá něco, co nejsou (příkladem budiž značky RS a Scout) a český zákazník to baští i s naviákem. A až donedávna také bez mrknutí oka platil podstatně víc, než za kolik se ta samá auta prodávala např. v Německu. To má být ta \“podpora\“ \“naší\“ značky? Fuj.

    vzteklej pes

    Schválně jsem se teď podíval na starší testy Autowebu týkající se aut Škoda. Přijde mi spíše, že jim trošku nadržujou. Nebo škodovka taky u nás půjčuje upravený a vylepšený auta jako v Anglii? Sám za sebe – škodovky mi nevadí a klidně bych s tim jezdil

    Tomek

    to, že vy kufr nepotřebujete má něco znamenat pro ostatní ?
    My, kdo zakládáme rodinu, nenacpeme kočárek a výbavu do malého hb. Jistě že se dá rozebrat na jednotlivé díly a pak poskládat, to ale s komfortem nemá nic společného.
    Kdybych si měl vybrat z těch 2, byl by to spíš rapid. Golf určitě bude mít k sobě časem i nového dlouhého Varianta, ale to bude o 100 klacků víc. Pro toho, kdo kupuje levnější auto je to nemalý rozdíl. Vzhledem k tomu, že též bude mít torzní tyč ten rozdíl bude spíš otázkou, zda mi slabší výbava stojí za větší prostor … a v mém případě by to tak bylo. S výběrem čekám až na příští rok, kdybych musel vybrat teď, asi by to byl Focus kombi benál 1.6 125 koníků.

    Tomek

    to tady skoro nikdo nepochopí…. pro ně je auto snad jen bávo, audi apod.
    Vždy mě s klidem převálcují s tím, že 5ti leté bávo je lepčí než nová škodovka … prostě míchají jablka a hrušky, zábavu a praktičnost. Mě je to ukradené, je to jejich věc, že si kupují \“zánovní\“ auto, co má své odježděno a ač dlouho vydrží, nebude to levné…
    Možná bych si taky někdy rád udělal radost nějakou prémiovkou, ale držím se při zemi a mám jasno v tom, zda má přednost čupr auto, nebo rodina.

    Tomek

    upřesnění: o 100 víc než Rapík

    milan

    A co takhle nekupujte Golfa VII ale kupte si misto nej dva Renaulty Thalia? Nebo na co kupovat Audi A3 kdyz stejne vybaveny Golf VII stoji o 150 tisic mene a takhle bych mohl pokracovat donekonecna.
    Ze jste neporadily tem troubum co si koupily GT-R kdyz za maly priplatek mohli mit \“prestizni\“ Porsche 911.
    To jako Skodovku stavite na rovinu pokoutneho alkoholu nebo co jste tim primerem chteli rict?!

    Martin B.

    Promiň, ale tady nikdo neřeší BMW či Audi. Tady se celou dobu řeší jen a jen Golf – jedno z nejlepších aut segmentu C, které se prodává za stejno jako low-costová škodovka, jež konkuruje autům o (kvalitativní) třídu níže – Renault Fluence, Peugeot 301 či Hyundai Elantra. Stejně tak lze za cenu základního Rapidu s tříválcem pořídit Astru, Megane, i30, C4, Auris, Mazdu3 či Cee\’d. A všechny budou už se čtyřválci a ve všem kromě jednoho čísla (objem kufru) budou na jiné úrovni. Rapid je někde na půli cesty mezi Thalií a klasickým mainstreamem, přesto se prodává za ceny té vyšší kategorie. To je jako kdyby se Megane prodával za cenu BMW 1 – taky by ho nikdo nekoupil. V ČR si to samozřejmě může škodovka dovolit (v zahraničí je pochopitelně cena relativně nižší), protože se kvůli znáčku bude i tak výborně prodávat, nicméně jak je řečeno v článku, k výhodné koupi to má daleko.

    Martin B.

    Ty tu řešíš pouze to, že za cenu drahého auta lze koupit více levných, nebo alespoň ušetřit. Ovšem s tím následkem, že budu mít horší auto, takže něco za něco. (Nehledě na to, že za GT-R by se vyplatilo si i připlatit oproti 911). To samozřejmě možné je, někdo by to udělal. Tady se ale neřeší, že si připlatíš jen tolik a tolik a máš Golfa. To je o tom, že za cenu Rapidu máš Golf. Stejné peníze, jen lepší auto.
    Jinými slovy, za cenu Golfa si dva Rapidy nekoupíš a na tom Rapidu neušetříš ani korunu (po dorovnání výbav samozřejmě).

    Mára

    Podle mě rozdíl ve whisky a tuzemáku pozná snad každej.

    Rapid vs. Focus

    Když na toho Focuse máte, kupte si ho, dostanete po všech stránkách vyspělejší auto, já bych volil Mazdu 3, ale to je jedno.

    Martin B.

    Ty tu řešíš pouze to, že za cenu drahého auta lze koupit více levných, nebo alespoň ušetřit. Ovšem s tím následkem, že budu mít horší auto, takže něco za něco. (Nehledě na to, že za GT-R by se vyplatilo si i připlatit oproti 911). To samozřejmě možné je, někdo by to udělal. Tady se ale neřeší, že si připlatíš jen tolik a tolik a máš Golfa. To je o tom, že za cenu Rapidu máš Golf. Stejné peníze, jen lepší auto.
    Jinými slovy, za cenu Golfa si dva Rapidy nekoupíš a na tom Rapidu neušetříš ani korunu (po dorovnání výbav samozřejmě).

    Michal

    Přesně tak, neřku-li o tom, že Golf má už v základu automatickou klimu, vpředu okna v elektrice, 6 bagů a snad i vyhřívaná a elektricky ovládaná zrcátka, tomu prostě Rapid nemůže konkurovat. Potom je tu konkurence v podobě Mazdy 3, Focusu, Astry, Ceedu, i30, Aurisu, a to neuvádím francouzskou a italskou konkurenci, kterou bych nevolil.

    Michal

    Tvé argumenty mají hlavu a patu, ale to typickému zákazníkovi Škodovky nevysvětlíš, on chce věřit tomu, že si kupuje něco lepšího než konkurence, něco cool. Já mít rodinu, tak asi volím Focus Combi, buď 1.6 TI-VCT nebo Ecoboost, nebo bych si počkal na Civic combi, případně tu jako alternativy jsou Cruze SW nebo Ceed SW, i30 samozřejmě taky, ale ta je na mně až moc korejská.

    Martin

    Jsou i jiné automobilky, které dnes vyrábí podobné křápy, ale prostornější a levnější.
    Jsou kvalitnější a větší auta a kdo na ně nemá, tak stále může koupit ojetý velký kvalitní vůz. Nový Rapid si fakt koupí jen idiot. Majitel nového Golfu si aspoň koupil něco, co je dle něj cool a za to vyhodil peníze (i když současný kombik vypadá nachlup stejně jako minulá Fábia).
    Ale majitel Rapidu se bude tvářit, že to je volba rozumu a o to je to smutnější. Ojeté kombík Mondeo nebo i Focus lze pořídit snadno pod 299t Kč a rozhodně je užitečnější.

    milan

    Jenze autor jaksi blahosklone zapomel na to ze uplne stejna situace je i v domovskem VW. Takove Polo je totiz v uplne stejne situaci, za \“drobny\“ priplatek mas o tridu vyssi a prestiznejsi model to jest Golf VII. A tak by se mohlo pokracovat napric dalsimi automobilovymi znackami. Takze cele to ve vysledku vyzniva jen jako typicky bulvar a ne dobre minena rada zasveceneho odbornika. Jenze seriozni analyza uz by se na titulni strance tolik nevyjimala.

    mára

    Diskuse je stejně zbytečná, protože plno lidí je rozhodlejch, že si prostě Rapida koupí a plno lidí ho zase jen z principu nechce, i když by to pro ně bylo dobrý auto. Nicméně je legrační si příspěvky diskuse číst, jak jsou někteří úplně mimo.

    Petr

    Beznou trojkombinaci jsme bez problemu vozili v kufru 350 litru. Pokud mas kocarek pro normalni dite a ne pro slona, tak to neni problem.

    Petr

    Takze jenom proto, ze je to vyrobeno v cesku (nenapisu ceske auto, protoze to uz davno neni), tak si mam koupit horsi auto. To radeji teda tez v cesku vyrobeneho Hyundaie, ten je technikou mnohem napred nez Rapid.

    Petr

    Co sem tahas stary BMW. tady se bavime o Rapid versus Golf ci jina podobna auta – nova.

    Michal

    To je sice pravda,ale kdybych měl vyhodit 300tis.tak raději volím nový vůz než po někom uprděný Mondeo,který za 3 roky bude mít klidně 200000km natočíno,nasledně bude stočený na 80000km a přejetý leštěnkou.Po koupi do něj stejně budeš muset vrazit,servis,výměna některých dílů,koupě ojetiny je zázka do loterie.Za mě raději novej Rapid,nebo Golf,ani i30,Astra by mě neurazily,pořád lepší nový než ojetý Mondeo.Každej ale ať si za svoje prachy koupí co chce.

    vzteklej pes

    No, mám za to, že nezávislý zavěšení vzadu maj všechny Golfy, stejně tak všechny Octávky.

    Michal

    Proč Fokusa když je stejně drahej jak novej Golf což je podle mě mnohem hezčí a prémiovější auto.Novej Fokus to je huns velebnosti a ve vnitř není vůbec žádný místo,vzadu je místa asi jak v oktávii 1.Navíc Ford je auto na lano,plno jich jezdí na laně a to i ty nové bohužel.

    Michal

    Klidně bych Rapida koupil,mě škodovka nevadí,ale né za ty momentální ceny.Komu by vadila škodovka tak je tu Seat Toledo,což je to stejný,akorát jinej volant,světla a maska a protože je to Seat tak třeba se nebude muset připlácet za každou chujovinu.Stejně uvidíte za pár měsíců budou slevy,jinak by se kupovali převážně verze s tříválcem bez klimatizace.

    Mike

    Kromě \“zaručených\“ rozumů kamarádů z hospody tam něco máš? Interiér je zcela v pořádku, jen je pro někoho možná až moc funky. O jakém hnusu to mluvíš? To co se nelíbí Tobě, se klidně může líbit někomu jinému, asi tak. Mj. jsem měl na mysli Focus kombi, bavili jsme se snad o rodinném autě, ne? Jinak správně zmiňuješ Golf, to bude ve srovnání s Rapidem lepší auto

    mirdus

    Podle infobrozury VW ma Golf multilink vzdy. To, ze platforma torzku umoznuje, neznamena, ze ji musi zrovna Golf mit.

    Konias

    Jen se chci připojit a přidat hlas k volbě Forda Focus COmbi. Je teď v nějaké akci a tak kombík stojí stejně jako hb. Myslím 329000 s 1,6kou benzínem, klimou radiem, koženým volantem atd.
    Přijde mi to jako dobrá nabídka.
    Jinak osobně jsem také doufal v nižší cenu Rapida. Myslel jsem že ze základním třívalcem prolomí magickou hranici 250 000Kč. A TSIčko bude stát s rádiem a klimou cca 270 000Kč.

    pravda, narážel jsem spíš na načnuté téma antiškoda klub …
    Rapida bych ale s Thalií nesrovnával… thalie se vyrábí v low cost area a kvalita je nízká (30tkm a už z toho cejprá olej .. říkal známý opravář). Rapid by sice mohl být levnější, ale víte jak to je s těma náběhovejma cenama … jdou postupně dolu stejně jako u všech jiných značek, takže tsi za 300táců bude za rok i se slevou odhaduji kolem 280 a možná i níž … jediný problém co vidím je vybavenost škodovek, za ty prachy by toho měli mít daleko víc…

    Martin B.

    Já ho s Thalií nesrovnávám, jen jsem ho uvedl jako příklad úplného low-costu (to by byl třeba i Logan) s tím, že Rapid je někde mezi. Na úrovni Rapidu jsou již zmíněné vozy jako Elantra, Fluence či Linea. A to by si taky nikdo nedovolil prodávat za ceny mainstreamových aut nižší střední. Škoda holt v této zemi může, když je poptávka. Ale to je věc zákazníka, ten na tom tratí jako jediný.
    S těmi náběhovými cenami bohužel nelze argumentovat. Bohudík se to sešlo tak, že ceny Golfu byly představeny jen cca o týden dříve, tudíž cena Rapidu a Golfu je v tomto ohledu plně srovnatelná.

    Martin B.

    Mohu znát zdroj této informace? Polo vybavené stejně jako Golf stojí stejně??? To asi těžko…

    Martin B.

    Samozřejmě že místo kteréhokoliv nového auta lze koupit ojeté z vyšší kategorie. Ale to je právě nesrovnatelné, s tím bych neoperoval. Stejně tak ti pak někdo může hned namítnout, že si teda místo ojetého Mondea koupí ojetý Rapid a zas na tom ušetří. To v tomto konkrétním případě samozřejmě nejde, když se ještě Rapid neprodává, ale jinak to je myslím platný argument.

    jara

    Vážený, nic proti vašemu volání po podpoře českých aut. Ale, prosím vás, snažte se též o podporu českého jazyka, gramatiky pak zvlášť, neboť ta vaše je na úrovni doby kamenné.

    jara

    Kolik jste těch Fordů měl, vy experte? Že Focus vyměkl, zadní lampy jsou zoufalé, to je fakt, ale pořád řídíte auto. A že je Mondeo i na konci současného modelu stále jedničkou ve své třídě, to snad víte. Pokud ne, jste na to lano vy.

    rudas

    Ozval se učitel českého jazyka.

    Karby

    Obě dvě auta v žádném případě nesplňují dobrý poměr cena/výbava/technologie. Nejlepším autem který v danném segmentu koncern VW v tomto roce vyprodukoval je Seat Leon .

    JJ

    Mě nejde o to kdo si co koupí … Lidé dnes koupí cokoliv takže těžko to nějak změřit, naThálka sLogan a tak podobně se taky prodávají, já jen nechápu škodovku po průseru s CiTigem a Grýnlajnou že vlítnou na tuhle sebevražednou akci … Uvědomme si že tohle auto by mělo stáhnout zákazníky od Fábií a Octávií ale nevěřím že se mu to s touhle cenovou politikou povede..

    Lidoop

    Mam podezreni ze tohle jsou kecy:
    \“jízdní vlastnosti a ovladatelnost Golfu bude někde úplně jinde než v případě Rapidu\“

    Jsem skepticky. V kterem presne bodu cesty z Brna do Jindrichova Hradce za dodrzovani 50/90/130 to poznam a jak? mate s tim nekdo realnou zkusenost?

    tomax

    Rapid je šunt, zvlášť za tu cenu. Jsem toho názoru: \“když německé auto, tak echt německé\“

    Martin

    Mám již druhou oktávku. Na první jsem najezdil přes 200tis km a pokud nepočítám výměnu výfuku, tak jedinou závadou bylo ložisko vodního čerpadla, které mi za 1500Kč vyměnili za repasované. Na druhé oktávce mám najeto momentálně 75tis, bez koruny investic. Můžou tohle říci majitelé fordů? NO, po pravdě nemůžou. Znám tři lidi s focusem, kteří do auta neustále cpou prachy a to nemluvím o tom že jim reznou (jedná se ale o ročníky 98 což ale byla i moje první oktávka, kterou nový majitel v pohodě stále jezdí bez kouska rzi a problémů). Vaše výkřiky do tmy o obluzených ovcích, které si kupují auta Škoda, jsou směšné. Škodovkám dává přednost i mnoho Němců, v Anglii byla nejednou vyhlášena za auto roku.. Co dodat? Kupte si Froda nebo své korejce, já si nechám lepší Oktávku. To ale neznamená, že se mi cena Rapidu nezdá vysoká, jen obhajuji česká auta, která jsou kvalitou srovnatelná s produkty VW

    Ruda

    Je asi přirozené, že lidi ze zemí, kde se auta vyrábějí je pak také preferují. V Paříži je snad 90 % aut francouzkých. Proč ale u nás jezdí tolik škodovek, když je nevyrábíme? Myslím si, že je to tradicí – děda měl škodovku, táta měl škodovku tak já si taky koupím škodovku. I když je to VW. V Rakousku nebo v Maďarsku je na silnici všehochuť aut z celého světa – oni totiž žádná auta nevyrábí ani nemontují a tak se řídí jen vlastním rozumem. Z toho (bez emocí) usuzuji, že škodovka není kdovíjak super značka – kdyby byla, jezdila by s ní celá evropa.
    Ještě k velikosti kufru – mám dvě malé děti a do kufru 350 litrů se mi zatím vešlo na týdení dovolenou všechno. I bábovka, odrážedlo, golfáč a skládací postýlka. Posedlost velikostí kufru nechápu. Co s sebou lidi pořád tahají?

    Martin

    Mám již druhou oktávku. Na první jsem najezdil přes 200tis km a pokud nepočítám výměnu výfuku, tak jedinou závadou bylo ložisko vodního čerpadla, které mi za 1500Kč vyměnili za repasované. Na druhé oktávce mám najeto momentálně 75tis, bez koruny investic. Můžou tohle říci majitelé fordů? NO, po pravdě nemůžou. Znám tři lidi s focusem, kteří do auta neustále cpou prachy a to nemluvím o tom že jim reznou (jedná se ale o ročníky 98 což ale byla i moje první oktávka, kterou nový majitel v pohodě stále jezdí bez kouska rzi a problémů). Vaše výkřiky do tmy o obluzených ovcích, které si kupují auta Škoda, jsou směšné. Škodovkám dává přednost i mnoho Němců, v Anglii byla nejednou vyhlášena za auto roku.. Co dodat? Kupte si Froda nebo své korejce, já si nechám lepší Oktávku. To ale neznamená, že se mi cena Rapidu nezdá vysoká, jen obhajuji česká auta, která jsou kvalitou srovnatelná s produkty VW

    Jarouš

    Jasně a Ironie je stát v Africe.

    a

    Ale kdepak. Rapid má za tu cenu tříválec (říkají tomu MPI), a Golf má čtyřválec TSI, takže žádných 40 tisíc, ale je třeba srovnávat stejný motor v Rapidu.

    CARDA

    My nevyrábíme škodovky?To je mi zas novinka.Měl jsem za to,že Škoda Mladá Boleslav je ještě v provozu.Krom toho ještě vyrábíme Hyundai.

    carda

    To poznáte až toho golfa pustíte někde bokem:-))třeba v zimě.

    jimi

    Value for money…když srovnáte jenom výbavy se stejným motorem, se základní výbavou golfa, musíte dát do rapida:
    -klimatizace(jenom mechanická-climatronic do Aktive nejde dát-akce zatím 0 kč)
    -Start/Stop,rekuperace-8.000 kč
    -Autohold,kontrola tlaku pneu-3.500 kč
    -15\“plechová kola-3.200 kč
    -rezervní kolo-1.200 kč
    -tónovaná skla-akce zatím 0kč
    -zadní stěrač-2.700 kč
    -el.ovl.zadných oken-5.000 kč
    -dálkový k centrálu-4.000 kč
    -rádio-6.000 kč
    výbava celkem 33.600 kč (+299.000-63kW)
    a ještě nemáte kolenní airbag,palubní počítač,el.uzávěrku diferenciálu,zadní brzd.kotouče,climatronic,…
    pokud vám stačí oholená verze,tak není co řešit,ale jinak je výhodnější golf(339.900 kč-63kW).

    jj

    Nebo koupit předváděčku.Předváděčky jsou už použitelně vybyvené a budou oproti fungl novému autu o cca 20000kč levnější někde i o víc.

    Tommy

    Zajímavé, máme v práci několik škodovek a do servisu se s nimi musí dost často, kamarád má focuse v kombíku a nestěžuje si, jestli to ono kolikrát nebude o tom jak se o auto kdo stará, jak s ním jezdí, jestli parkuje na ulici a podobně…….

    Ruda

    Inu to je věc pohledu. Pokud si v modelářství koupím stavebnici letadla s návodem, přijde mi pak nesprávné tvrdit, že jsem to letadlo vyrobil. Sestavil, to ano. Naši lidi auta také sestavují. Na jeho vzhled a vlastnosti ale nemají prakticky žádný vliv. Proto píšu, že češi žádná auta nevyrábí.

    jo

    Někde jsem četl, že motor nového Golfu už má rozvody poháněné řemenem, zatímco v Rapidu to bude stále současný problematický řetez. Nevíte, co je na tom pravdy?

    gut

    Motory MPI se do tohoto vozu nedávají.Poslední byl ve Felicii.A žádné podobnosti s  VW Polo opravdu neregistruji.
    Hezký článek.

    Co je prémiového na golfu.Ty seš idiot.
    Já bych šel do Megane Grandtour nebo Mpv Scénic v 1,5 dci.Krásná auta!!!

    Pepa

    Máte naprostou pravdu!!!!!!!!!!!

    Když porovnám krasný Renault fluence nacpaný výbavou a velký jako octavie a je s 5 letou zárukou za 235 000Kč, tak je pro mě logicky škodovka banda zlodějů co české zákazníky jen sprostě okrádá.

    vw

    Nechápu jak někdo může srovnávat Škoda Rapid s VW Golf VII, když z GOLF VII postavili ve Škodovce Octavii 3. To pak můžete srovnávat rovnou Octavii s Passatem, když Passat je lepší Superb.

    petr

    Než jsem koupil Golfa, zkoušel jsem dle konfigurátoru sestavit Rapida a Octavii se stejnou výbavou. Rapid vyšel o 30 tis. dráž a Octavia o víc jak 60 tis. Kč. Tudíž Golf rozhodně dražší není!

    petr

    Než jsem koupil Golfa, zkoušel jsem dle konfigurátoru sestavit Rapida a Octavii se stejnou výbavou. Rapid vyšel o 30 tis. dráž a Octavia o víc jak 60 tis. Kč. Tudíž Golf rozhodně dražší není!

    Ondra

    Panove, osobne Rapida mam…sice trosku odflakli ty plasty,to je fakt,ale ve vybave ambition plus uplne super auto za 300 tisic, jako u Golfa bych musel sakra priplatit,abych mel stejne parametry…A hlavne nemuzete Rapid srovnavat s Golfem, Golf je odjakziva ve tride s Octavii, coz sme zas o nejaky ten tisic vejs na zakladni cene…takze ja osobne Rapida 1.2tsi doporucuju, mam ho ve vybave Ambition Plus a fakt to staci..at si na to udela kazdy svuj nazor:-)) Model meho kusu 4-2014(63kw), udajne snad uz jsou vyresene veskere problemy s TSI motorem (ktery se dava samozrejme i do Golfa). Preji ststnou ruku pri vyberu:-)) Ondra

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist