5 důvodů, proč je Alpina lepší než BMW

Že může být malosériový výrobce lepší než obří BMW? V redakci jsme dali dohromady pět důvodů, ve kterých má nad mnichovskou automobilkou navrch.

Tak samozřejmě nikdo z nás nechce tvrdit, že je při potřebě malého městského auta lepší koupit dvakrát přeplňovaný sedan od Alpiny než „obyčejnou“ jedničku v základní výbavě, ale nesrovnávejme jablka a hrušky. Pokud dojde na dražší modely se silnějšími motory, jsou tady důvody, které mluví pro malosériového výrobce spíše než pro BMW. Tedy my jsem dali jsme hlavy dohromady a našli pět hledisek, díky kterým bychom nechali své peníze raději u dealera s logem Alpina.

Runflat
Alpina tyhle pneumatiky nepoužívá a moc dobře ví proč. Runflat nabízí o dost horší komfort a díky zesíleným bočnicím nenabídnou takový jízdní zážitek. To všechno za cenu toho, že na ní po defektu ujedete až 150 km bez nutnosti výměny kola. Vzpomínáte si, kdy jste naposledy píchli? Já tedy ne…

Design
Originální design společně s nárazníky, které nesou po několik desetiletí shodný rukopis, vás udělají kapkou v moři úplně stejných bavoráků, které každý den potkáváte při cestě do práce. V interiéru si můžete zvolit z nepřeberného množství kombinací a ještě víc se odlišit od sériového modelu.

Použitelnost
Dokážete si představit, že byste v BMW M3 ujeli 800 km a pak šli na jednání? Ehm, jinak… Jasně že v M3 dáte na zátah cestu na ring a zpátky, ale ve srovnání s Alinou cestu nezvládnete rychleji, ovšem za volantem v B3 Bi-turbo si budete plout jako na kouzelném koberci. V kosmické rychlosti. Alpina totiž nabízí vysoké výkony kombinované s parametry každodenního použití, průměrný zákazník totiž v průměru ujede 45 000 km za rok.

Spolehlivost
Malosérioví výrobci mívají problémy s malou (či spíše žádnou) servisní sítí. To u Alpiny neplatí, všechny servisy BMW můžou Alpiny opravovat. Nezaskočí vás ani čekací lhůty na náhradní díly.

Výkony
Jsou důležitou součástí všech vozů. Ve srování s BMW mají nižší hmostnost, s tím souvisí lepší spotřeba a jízdní výkony. Další úpravy třeba na sání způsobily, že Alpina B5 nápadně leze do zelí BMW M550d. Jenže Alpina má lepší pružné zrychlení, nižší spotřebu a přitom stojí méně. Tahle rovnice prostě nedává smysl.

Ondřej Lilling

DOPORUČUJEME: Legendy minulosti – BMW M5

21.5.2012 8:17| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist