5-duvodu-proc-chtit-automatickou-prevodovku-352x198.jpg

5 důvodů, proč chtít automatickou převodovku

automatická převodovka

Automat není pouze převodovka pro lenochy. Moderní systémy dokáží být již nejen rychlejší, ale také efektivnější než manuál.

Diskuze

78 komentářů

    Jim

    Ještě by bylo dobré porovnat spolehlivost manuálu a automatu, respektive životnost. To bych docela uvítal.

    mv

    Zapomněli jste na jeden hodně důležitej důvod – bezpečnost. Drtivá většina aut má těsně před nehodou zhaslý motor – řidič sešlápl brzdu, ale už ne spojku, tzn. v poslední chvíli před nárazem nefungoval posilovač brzd a další systémy. U automatu tohle nehrozí.

    Marek Býma

    Máte tu drtivou většinu podloženo nějakou statistikou? Nechce se mi věřit, že byť jen nadpoloviční většina řidičů neví že při intenzivním brždění musí sešlápnout i spojkový pedál.

    Článek je fajn, jen by to pro úplnost ještě chtělo 5 důvodů proč si pořídit manuál 😉

    Marek Býma

    Máte tu drtivou většinu podloženo nějakou statistikou? Nechce se mi věřit, že byť jen nadpoloviční většina řidičů neví že při intenzivním brždění musí sešlápnout i spojkový pedál.

    Článek je fajn, jen by to pro úplnost ještě chtělo 5 důvodů proč si pořídit manuál 😉

    Marek Býma

    Omlouvám se za dvojité vložení příspěvku. Při odesílání není záhodno obnovovat stránku 😉

    spooon

    posilovač by měl fungovat i pár vteřin po zhasnutí motoru

    U ostatních systému si už nejsem tak jist. Eventuálně by to mohla zvládnout baterka, otázka je, jestli se při zhasnutí motoru systémy nedeaktivují (ABS, ESP a podobný věcičky).

    Jinak o automatu sem už taky přemýšlel, ale zatím u mě vyhrává manuál. I když třeba změním názor, až se v nějakým projedu, zatím sem neměl možnost.

    DeMooro

    sory ale článek na prd. Každej petrolhead přeci miluje manuál samo pořádnej honda, mazda, bmw atd…automat si koupí jenom dědek nebo lůzr kterej si myslí že má řazení jak F1…má zkušenosti s dsg(vw scirocco r) a je to na hovno prostě a že automat šetří palivo je taky blbost dobrej řidič je lepší něž počítač…

    trhač

    No, třeba do esklády bych rozhodně manuál nechtěl. Ani do SUV nebo MPV. Jasně, do Porsche nebo emtrojky si koupim manuál. Ale třeba do okruhovýho auta bych raději sekvenci. Ne že bych neuměl dávat meziplyny, ale když honim traťovej rekord, radši bych držel ruce na volantu.

    Ja

    Vypnem motor a ešte dva tri krát stlačím brzdu úplne ľahko, je tam stále tlak…

    Ja

    Automat proste nie, ďakujem. Chcem sa s tým hrať, a mám pocit, že mám auto viac pod kontrolou. Ešte, že sa GT3RS robí s manuálom 🙂

    Lukáš Michaelc

    To je zas PR článek na prodej automatů. … 🙂 Každá převodovka má své + a -… 😀

    Lukáš Michaelc

    Pardon.. 🙂 nedokoncil sem myslenku.
    A co třeba mínus ve smyslu dnesni zimy…. zapadnu s manualem se rozhoupu a odjedu ale s automatem kdyz toto udelam pošlu ho do věčných lovišt nebo se to měniči nebo sakra líbit. 🙂

    KFL

    Pokud se bavíme o autě na zábavu, pak je jistě manuál lepší volbou. Ale na denní ježdění, na skákání do města, na přesun z místa A do B – na to všechno je automat 100x lepší. Dalo by se říct, že od vynálezu automatický převodovky manuál zcela pozbyl (pro denní potřebu) smyslu.

    nemá za volantem co dělat. Je to podobné, jako kdyby cyklista nezvládl šlapání a nemohl se věnovat řidítkům. Nebo kdyby plavec nezvládl dělat tempa, protože musí dávat pozor na noc nad vodou.

    Driver

    Mám zkušenost s automatem ve fordu – po půl roce provozu a jedné generálce letěl z domu. Takhle sem se v autě v životě nenudil. Když jsem ale mohl zkusit Maserati Coupé s řazenim pod volantem, bylo to jiné kafe, to bych si klidně nechal. Kvalty to tam sázelo rychlostí kulometné střelby, prostě nářez. Takže už jen řachnout nějaký bankomat a budu happy 🙂

    Ja

    +1

    Presne tak kdyz ti zhasne motor tak do srazky ti budou brzdit jeste normalne. A dnes s ABS zas tak hned motor nechcipne .

    jzk

    … jako kdyby řidič nezvládl stahování okýnek kličkou a místo toho si pořídil okna v elektrice ?? Vzpamatujte se člověče. Cyklista když nezvládá řazení (které je na kole vlastně nohem složitější než v autě – 3×8 rychlostí je víc než mizernejch 5-6 v autě :p) tak si může koupit kolo s jedním převodem a vy ho přece kvůli tomu taky neodsoudíte do vězení, ne ? Tak proč by si člověk nemohl pořídit auto s automatem a nechat za sebe dělat v 99% případů tupou otrockou práci počítač? Nejsou tu stroje od toho aby usnadňovaly život lidem ? Sekáte trávník kosou nebo máte motorovou sekačku ? řežete dříví ručně nebo motorovkou ? počítáte na papíře nebo máte kalkulačku (počítač, smartphone)? Wake up, 21st century is here!
    PS : ale hlavně, ať si každý pořídí co chce, co se mu líbí a co mu vyhovuje. Kdo chce automat, ať má automat. Kdo chce BMW, ten má taky jasno 😀

    dost chabe dovody
    viva la manual

    Rk

    S manuálem jsem najezdil hodně kilometrů a když jsme kupovali auto s automatem, tak jsem byl proti, většinou argumenty typu: automat je pro pitomce, co neumí jezdit apod.
    Po dvou letech ježdění s automatem bych neměnil. Denně přesedám z automatu na manuál a obráceně a jednoznačným vítězem je automat. Pohodlí, komfort a když chci řadit, tak si to můžu přepnout na manuál – tlačítka pod volantem (což dělám tak jednou za měsíc a po chvíli mě to stejně přestane bavit).
    Další auto bude určitě s automatem.

    Steve

    1. nezkušenej už nejsem. Tento důvod u mě padá.
    2. tak trochu souvisí s bodem 1. kvůli tomu si fakt automat pořizovat nemusim
    3. určitě souhlas. Akorát v koloně nevidím velký rozdíl mezi tím, jestli mám povolovat brzdu nebo spojku. Ale tenhle je celkově relevantní. Ohledně komfortu opět zkušený řidič dokáže ten rozdíl snížit na minumum.
    4. ok ale ten rozdíl nebude tak markantní. a spotřebu ovlivňuje tolik faktorů, že automat v tom nehraje roli, teda aspoň pro mě ne. Chybí zde, že automat je dražší na pořízení i na opravy.
    5. Tohle je subjektivní, každý řidič jiná chuť. Já mám třeba radost z dobře nadávkovaného meziplynu nebo dokonalého rozjezdu a o tohle mě automat ochudí.
    Mě tyhle důvody tedy nepřesvědčili.
    Pak mi tu chybí porovnání nákladů na údržbu a opravy.
    Celkově lze tedy říct, že pokud jste začátečník a nemáte ambice zvládat všechny zákoutí ovládání vozidla tak je pro vás automat dobrá volba.
    Pokud jste zkušený řidič a manuál vás baví nebo aspoň neobtěžuje tak je investice do automatu asi zbytečná.

    Ten člověk byl z oboru a konkrétní číslo říkal, bohužel si ho už nepamatuju. Při panickém brzdění funguje instinkt, tam nejde o to, jestli dotyčný ví nebo neví jestli má zmáčknout spojku, většina to samozřejmě ví…

    Honza

    Celej zivot jsem jezdil s manualem, ted mam automat cca mesic a uz bych zpatky nemenil.

    Jeste doplnim par vyhod/nevyhod:

    + automat se mnohem lip rozjede na kluzkem povrchu, obzvlast ve spojeni s vetsim a vykonejsim motorem u tezkych zadokolek, prenos mk pres menic je plynulejsi nez pres spojku
    + nehrosi ze si pri krizovem brzdeni zhasnete motor a poslete auto rovne (a to se jednou za zivot stane i tem nejlepsim)
    + efektivita – tak kde jsem z lenosti driv radil treba pri odjezdu z krizovatky 3ku, uz ma automat dalno za 5

    – trochu nuda v aute, padla pod volantem za chvili omrzi
    – vyssi hmotnost automatu
    – vyssi cena automatu

    miwec

    súhlasím s tvojím názorom. Tiež presadám automat, manuál a automat vyhráva. Keď som si kupoval prve auto s automatom (mimochodom Mitsu Galant 2,5V6), kde je automatická prevodovka kombinovaná s tiptronikom tak moja starosť bola iba ako si zvyknem po pološportových autách na automat. A zvykol som si behom 2-týždňov a už by som nemenil.
    Dokonca moje druhé auto je takisto s automatom ( Mitsu eclipse 3,0V6) a takisto by som nemenil. Aj s automatom sa super vyblbnúť.

    miwec

    súhlasím s tvojím názorom. Tiež presadám automat, manuál a automat vyhráva. Keď som si kupoval prve auto s automatom (mimochodom Mitsu Galant 2,5V6), kde je automatická prevodovka kombinovaná s tiptronikom tak moja starosť bola iba ako si zvyknem po pološportových autách na automat. A zvykol som si behom 2-týždňov a už by som nemenil.
    Dokonca moje druhé auto je takisto s automatom ( Mitsu eclipse 3,0V6) a takisto by som nemenil. Aj s automatom sa super vyblbnúť.

    Honza

    Záleží to asi hodně na zkušenostech, ale už jsem jel s jednim clovekem, ktery dostal na snehu nepatrny smyk, zaslap brzdu, chciplo auto a zastavili jsme se o zavej v protismeru. Dikybohu v male rychlosti a nikde nikdo. Dokazu si predstavit, ze kdyz je opravdova panika, tak se spousta lidi zmuze akorat na tu brzdu…

    Marek Býma

    Těch mínusů se najde víc. Když už jsme u zimy tak se s automatem blbě driftuje. Třeba otočka na zpátečku o 180° je s modernějším automatem prakticky neproveditelná. Uznávám ovšem, že to většinu lidí netrápí 😉
    Další mínus je horší manévrovatelnost při parkování za ztížených podmínek (např ve svahu).
    Jsem zastáncem manuálu, ale těm pro které je auto jen dopravní prostředek rád automat doporučím.

    Marek Býma

    Těch mínusů se najde víc. Když už jsme u zimy tak se s automatem blbě driftuje. Třeba otočka na zpátečku o 180° je s modernějším automatem prakticky neproveditelná. Uznávám ovšem, že to většinu lidí netrápí 😉
    Další mínus je horší manévrovatelnost při parkování za ztížených podmínek (např ve svahu).
    Jsem zastáncem manuálu, ale těm pro které je auto jen dopravní prostředek rád automat doporučím.

    Michal

    Přesně tak. Tuhle jsem nedávno vezl mámu, (mám starší Hondu v automatu), úzká silnice, namrzlo, do protisměru jelo auto. Já v tom kopci zabrzdil, protijedoucí auto pustil a i přesto že máma říkala \“nezastavuj, nerozjedeme se\“,rozjeli jsme se úplně v pohodě, žádný prokluz, nic, a to to není DSG, ale starší robotizovaná CVT. Ještě mám kvalitní zimáky, tak ty tomu asi taky pomohly, ale úplně bez problému.

    Duri17

    Drvivá väčšina mojich známych, ktorý sa dostali k autu s automatom, už späť nechce. To isté platí aj o pohodone 4×4. Ak keď pred tým mali reči o tom, že to pre blbcov, zbytočné atď., zrazu už cesta späť pre nich nie je. To isté potvrdzujú aj štatistiky predávaných áut, hlavne tých drahších.

    Viem, že veľa ľudí má na automat vyhradený názor, ale poväčšine sú to takí, ktorí dobrý automat ešte neskúsili.

    Michal

    Přesně tak, v M3 by mi automat taky smrděl-), ale jsem tělesně postižený a automat byla jasná volba. Jak se tady někdo ptal na spolehlivost automatů, toho bych se vůbec nebál. Pokud je auto pravidelně servisováno, není podle mně důvod mít obavy. Jediný případ, kde bych se spolehlivosti automatu bál, jsou francouzská a italská auta, ale ta nepovažuji za kvalitní produkt obecně

    řidič

    Já tedy nevim chlapci, ale když šlápnu na brzdu a zapomenu na spojku, tak auto zpomaluje a zpomaluje a motor a posilovače pořád běží. Až těsně před zastavením se motor zakucká a chcípne. Tohle když se mi stane při nehodě, tak můžu intenzivně brzdit a lehce zatočit do poslední desetiny vteřiny.

    Další mínus je horší manévrovatelnost při parkování za ztížených podmínek (např ve svahu).

    No je vidět, že jste oba odborníci s rozsáhlými zkušenostmi v této problematice! BTW Ani jedno není pravda…

    A co třeba mínus ve smyslu dnesni zimy…. zapadnu s manualem se rozhoupu a odjedu ale s automatem kdyz toto udelam pošlu ho do věčných lovišt.

    No je vidět, že jste oba odborníci s rozsáhlými zkušenostmi v této problematice! BTW Ani jedno není pravda…

    echo

    No právě, je to jen o pohodlnosti, ostatní pro mluví pro manuál, nehledě na to, že automat \“nemá oči\“ a finanční stránku věci.

    Standa

    Velmi pěkně napsáno, souhlasím. Zatím mě brání k pořízení automatu jeho cena, ale do budoucna si ho pořídím.

    Honza

    Tak tu brzdu zadupni nadoraz a pokud mozna na kluzkem povrchu…ja to dneska zkousel s focus a neni problem ho pri 30ti chcipnout…

    Iron

    Pro spoustu lidí je auto nutné zlo, jak se někam dostat atd. Pro ně je automat spása a těm bych ani nic jiného nedoporučoval (výkonné speciály jsou jiná otázka). Ale já bych bez toho verglování nemohl být a s automatem bych si připadal jak v busu MHD.

    Steve

    Nesouhlasím, já měl tu možnost pár AT vyzkoušet a přesto po něm stále netoužím. Prostě už jsem takovej. Dovedu si představit AT v malém autě na nákupy ale ne v autě které řídím rád 😀

    Peto

    Neviem mozno som mimo temu ale v clanku ma trochu sklamalo, ze nebolo popisane viac k tozdeleniu a vyhodam a nevyhodam jednotlivych typov automatov. Planujeme do rodiny kupit auto nizsej strednej triedy ale bohuzial tieto auta su len s robotizovanymi prevodovkami (Fiat Duallogic,Toyota auris -Multimode a pod) mate s tym nejake skusenosti ? Pretoze citam rozne ohlasy na tento typ. A najviac by ma zaujimalo nazor na Multimode od toytoy kedze je teraz v aurise za dobru cenu.

    Honza

    V Americe, kde jezdí snad 98% automatů, jsem nezažil na dálnici úplné zablokování. Vždy se alespoň pomalu jelo.
    Ale doma rád přesedám do manuálu …

    jsem stará škola, tu rychlost tam prostě musím poslat ručně. byl bych snad schopen používat pádla pod volantem, leč maunál je prstě manuál. co na to, že na zrychlení jsem o vteřinu pomalejší, protože nedokážu rychle přeřadit, ten pocit za to stojí.

    Jirka

    Naprosto s tebou souhlasim, dle me je to nejpresnejsi komentar…
    Myslel jsem, že se k citlivému rozjezdu automatu na kluzkem povrchu nikdo nevyjadri…
    Jeste doplnim extremni pripad rozjezdu do opravdu velkeho stoupani, kdy se s automatem dokazala rozjet i \“babicka\“, ale s manualem nebylo mozne nadavkovat potrebnou silu na kola. Bud bylo sily moc, kola se zacala prokluzovat a auto sjizdelo ze svahu, nebo bylo sily malo a motor se udusil. Auto s manualem by to zvladlo jedine s redukcni prevodovkou.

    matt

    pokud vím tak některé převodovky mají funkci \“rozhoupání\“ a to vyprostí auto lépe než kde kdo s manuálem, a nevěřím že noha na spojce bude šetrnější než automatika

    M

    No ono pokud někdo vnímá řazení jako:
    -pustit plyn
    -sešlápnout spojku
    -zařadit rychlost
    -pouštět spojku
    -přidávat plyn
    tak pro tohohle člověka je opravdu zapotřebí automat. Já osobně řazení vůbec nevnímám. Vyjímkou jsou možná kolony, ale zase tak často v nich nejsem.

    Jinak další mínus pro automat:

    – žádný systém nerozpozná že je před vámi spoustu vody a proto nemůže rozpojit spojku a snížit riziko aquaplaningu!!!

    – v zimě je dost častá situace, že když přejíždíte z pruhu do pruhu, tak přejíždíte přes sníh nebo led a zase je lepší vyšlápnout spojku a zabránít smyku. Ano existují EBD atd.. ale ty pracují až když ke smyku dojde a to už může být pozdě!!!

    -při nedotáčivosti(zase častá situace v zimě) se vyšlapává spojka a většina automatů to nedělá!!!

    Můj osobní názor je ten že automat je pro ženský. Muži mají tendenci stroje ovládat a proto chtějí manuál!!! A tyhle metrosexuální týpci co mají automat protože to je IN, tak jsou pro mě vlastně holky:-)

    PS: jak sem psal, jedinej důvod kdy mám pro automat pochopení je každodení stání v kolonách. Takže pokud má někdo 911 s PDK a palí kvanta benzínu každý den v koloně, tak automat schvaluji.

    Q

    koukam tady se zas seslo radikalnich nazoru.. hlavne od pubertaku co nemaji ani ridicak a auto ridili tak maximalne ve hre na pocitaci 🙂
    i ja prispeji se svym Troskou do mlejna.
    Mam najetou spousty kilometru, ridim roky bez nehody. Jezdil sem ve vetsine statu evropy i v zamori, s auty malymi, velkymi, luxusnimi i se starymi vraky, automaty i manualy. Aktualne poslednich 50 tkm jezdim s DSG automatem.

    A po vsech zkusenostech rikam ze moderni automat je dobra volba a uz bych nechtel do auta na bezne jezdeni manual. Proc? protoze je lepsi 🙂 Manual bych si uzil pouze v aute ktere poskytuje radost z jizdy – nejaky youngtimer, sportovni vuz, atd.. Pro bezny provoz, tedy poskakovani ve meste, jizda po dalnici, preprava sebe ci rodiny vozidlem typu limuzina, mpv a pod je automat daleko pohodlnejsi. takovy vuz neposkytne zadnou vetsi radost z jizdy, jedna se jen o dopravu osob ci nakladu z A do B a to co nejpohodlneji. A pro to je automat idealni. sportovne s takovym autem stejne nejde jezdit.

    imhotep

    Lol v živote si nejazdil s automatom a bohužiaľ nerozumieš automatu, ináč by si nenapísal to čo si napísal. Funkciu stlačenia spojky v atomate nahrádza danie nohy z plynu. Alebo ináč auto s automatickou prevodovkou sa správa minimálne rovnako stabilne po stiahnutí nohy z plynu v tebou popisovaných situáciach ako keď vytlačíš spojku. Jazdím oba typy a jednoducho skús počúvať aj názor nie teoretický ale tak ako ho tu odprezentovali aj iní, ktorý môzu reálne zrovnávať.
    Bol som rovanko naivný a hlúpy ako ty / nič v zlom/ kým som nezačal jazdiť aj kvalitný automat.
    A čo sa týka tvojej narážky automat a ženy, tak sorry, práve si nazval celý rad profesionálnych pretekárov ženami a  som si viac ako istý, že by si sa na ich autách s spojkou ani nepohol / služi im len na rozjazd z miesta/.

    Mat

    1. A je dražší….
    2. má větší spotřebu…
    3. A má větší ztráty výkonu z důvodu pohybu více částí převodovky
    4. je více poruchová…více elektroniky a součástek…
    5. nižší životnost…opět díky složitější konstrukci
    6. vyšší náklady na údržbu…při větším proběhu km
    7. auto s A je těžší…zvýšení hmotnosti auta…
    8. pokud se zasekne může být nebezpečná….samovolné zrychlování automobilu
    9. méně čitelné jízdní vlastnosti než s M…o zařazení rychlosti rozhoduje PC, které netuší, že např. budu muset rychle změnit rychlost směrem nahoru či dolu….
    10.ztráta hodnoty u A je vyšší…každý si ojetý auto koupí raději s M než s A u které neví jestli náhodou nebude muset vytáhnout z kapsy 100 tis na novou převodovku….

    Schválně píši jen nevýhody, i když vím, že A má i řadu výhod, ale autor je také jednostranný…chichi.

    spc

    Nepokladam za nevyhodu, ze musim rozmyslat `co tam mam dat`…

    je to naopak vyhoda

    \“netuší, že např. budu muset rychle změnit rychlost směrem nahoru či dolu\“ – právě že dvouspojkové automaty to tuší.

    Pan F

    Nemam nic proti modernim automatum, i kdyz manualu se vyrovnaji jen ty nejlepsi (dsg urcite ne). Treba argument ze studeny motor nemuzou slepice pretacet je tezce pravdivy, i kdyz zase je otazka jestli maji co delat na silnici lidi neschopni ani zkoordinovat koncetiny. Pokud se zkuseny ridic poridi automat kvuli pohodli, chapu, je to kazdyho vec. Pro me je ale rozhodujici nemoznost regulovat u automatu zaber spojkou. A za zvysenou cenu radeji uvitam silnejsi motor.

    sansk8

    Mám v Superbu DSG a ta houpat umí…

    kix

    No právě oni předpokládají, že když zrychluješ, tak ti tam připraví vyšší rychlost, ale ty zrovna třeba musíš rychle podřadit, protože se blíží ostrá zatáčka…a už i dsg má znatelný prodlení…zkušenosti škoda octavia rs….jinak je to hlavně o pohodě…

    Honza

    1. souhlas
    2. ne vzdy, treba me auto ma papirovou spotrebu nizsi s automatem
    3. ano, ale u aut s vyssim vykonem, kde neni moznost manualu to nepoznas
    4. to zavezi na pouzivani a udrzbe, i manualy se sypou
    5. stejne jako bod 4., vyhodou je setrnost k motoru
    6. souhlas
    7. souhlas
    8. ne, pokud dojde k chybe AT, tak vzdy zaradi N pri pohybujim se vozidle a P pri stojicim, maximalne se uz nerozjedes
    9. souhlas, ale na druhou stranu mas moznost se lepe venovat deni pred sebou. Navic, kdyz s automatem jezdis delsi dobu, tak uz vis kdy bude a kdy nebude radit. Kdyz se s AT szijes, tak si razeni v zasade ovladas pravou nohou.
    10. souhlas

    Doplnil bych jednu nevyhodu:

    11. nizsi brzdny ucinek motorem (u klasiky s hdm), vetsinou je treba prepnout do S a nacvakat tam nizsi rychlost padly nebo volicem

    Honza

    Novejsi AT prevodovky s timto pocitaji a ve sportovnich rezimech pri vytoceni nad orcite otacky a naslednem ubrani neradi nahoru, ale chvili nechaji to co zarazene maji. Ale jinak souhlas, AT nemaji oci a netusi kam jedou…

    Michal

    Přesně tak, tady je chytrolínů….. Když jsem se se svou Hondou v automatu začal klouzat, obě kola se chytla a auto opět mělo trakci. Automat je pro holky-), já se snad smíchy neudržím. To by mně zajímalo jak jinak než s automatem bych měl jezdit, když jsem tělesně postižený.. Ano, v BMW M3, v Audi R8 atd. je možná automat trochu pozérská záležitost, ale já prostě razím teorii, ať si každý koupí co chce. Kdybych mohl, tak samozřejmě manuál mám, ale mám automat a je to naprostá pohoda

    Ludeco

    V životě jsem neřídil nic tupějšího než Focus s automatem. Tak kde v kopcích se svým Fiatem řežu zatáčky na dvojku, automat jede na chcípající čtyřku a odmítá podřadit (pokud podřadí, šoupne tam po pár metrech vyšší kvalt znova). Hlavně byla pecka když se rozsvítila rezerva a auto se přeplo do jakéhosi \“úsporného\“ módu, to i s plynem na podlaze nám ujíždělo úplně všecko.
    Podle mě je lepší manuál – pokud nejezdíte denně 500 km po rovince, to by byl manuál na nic. Ale v kopcích se automat nevyplatí, je pomalý, nepředvídá. S manuálem se ale musí umět jezdit, často mi ostatní říkají \“ty to vytáčíš…já jezdím padesátkou na pětku…\“ ale neuvědomují si, že třeba můj motor má nejnižší spotřebu kolem 2500-3000 otáček. Naopak když pojedu na 5 a budu točit 1000 tak to bude chcípat a benzínu tam půjde víc, aby se motor uklidnil. Je to znát ale i když jedu rychleji, např. když chci na pětku předjet, plyn musím dát na podlahu, na čtyřku už na něj ale jen lehce šlapu. Holt kdo umí řadit bude podle mě mít vždycky nad automatem navrch, nežijeme totiž na placce a automat si nikdy před kopcem nepodřadí…

    Mysel

    Ja osobne jsem se sedmistupnovou DSG maximalne spokojen. Skutecne jen malokdy je potreba korigovat automatiku padly (vicemene jen ve sportovnejsich situacich).

    Marty

    S HDM automatem sem odjel 7 zim a ještě sem s tím nikde nezapadl.

    Manuál do kolon je fajn věc – 1-2-1-2-1-2-3-2-1-12-2-3 tak nějak vypadá to řazení sem tam.
    A když se posere manuál + nová spojka, tak je reaps dražší, než repase automatu (samo klasický HDM 4-6 stupnů).

    Děkuju, kvedlat nechci.

    tsL

    To nebude tak horký. Po roce nijak intenzivního ježdění jsem dostal smyk v zatáčce na mokru a NIC by mě v tu chvíli nedonutilo šlápnout na brzdu. Zkusil jsem to se spojkou, srovnal jsem to, akorát jsem to neměl vychytaný a než jsem se stihl chytit tak sem se otočil na druhou stranu. Nakonec to sice vyšlo asi skoro stejně jako kdybych šlapal na brzdu, ale aspoň vím, že kdybych měl víc zkušeností, tak bych ten smyk zvládl (takže jak seženu peníze, tak si dám školu smyku a zas to bude o něco lepší :-))

    tsL

    To ti trošku závidím, taky bych automat zkusil. Ale myslím, že bych dopadl stejně, jako ty. Když někam vezu tetu, tak se strašně diví, že pořád řadím, že ji to prej nebaví. Mě jo 😀

    Paoli

    Taky se mi stava že když někoho někam vezu že mi řika že moc řadim ale mě to prostě bavi.

    tsL

    To jsou ale blbý přirovnání, při počítání nebo sekání obvykle neohrozím sebe ani ostatní. Nemám nic proti automatu, ač bych si ho sám nikdy nekoupil. Nemám ani nic proti tomu, aby si člověk koupil automat, když mu víc vyhovuje. Ale musí svoje auto ovládat bez problémů i bez něj. Pokud má zdravý člověk jakýkoliv problém se řízením a soustředěním se na něj, je problém jinde, než v manuálu, a u takového člověka je pak mnohem větší šance, že bude na silnici nebezpečný i s automatem.

    Takže lidi, kupte si to, s čím vás baví jezdit. Od toho ty auta máme, tak si to náležitě užijme. Ale naučte se auto ovládat za každých okolností a se vším. Počítejte s každou možností. A budete v pohodě 🙂

    Auto s manuálem na to má TC neboli traction control 🙂

    Dáte klidně plný kotel a elektronika dá dál jen tolik kolik je potřeba aby kola neprokluzovala 🙂 S tím se rozjede i moje babička na ledu do kopce 🙂

    Honza1

    … jo, přesně to jsem taky chtěl napsat … párkrát jsem už s ABS brzdil na sněhu, asi dvakrát i na suchu – brzda na podlaze – a nikdy mi motor nezhasnul … že by se kola znovu neroztočila když je ABS odblokuje si dovedu představit snad jen na ledu. To by ten expert snad taky mohl vědět.
    A že motor zhasne po nárazu je jedině plus – alespoň do něj přestane téct benzín …

    Honza 1

    Vzhledem k odkazu na DSG soudím, že jezdíte ve Škodovce nebo VW. To opravdu není auto poskytující radost z jízdy a sportovně se s ním bez tuningu jezdit nedá – automat je tam tedy zcela namístě :-)))

    Jen abych předem odpověděl na očekávané reakce – najel jsem toho s automaty docela dost (tak 30 tisíc, tedy nejspíš míň, než vy); vím jak funguje kickdown, sportovní režim, manuální režim, zimní režim, když se chystám předjet, tak si i s automatem umím pořadit. A souhlasím s uvedenými výhodami. Jen v Česku (kromě magistrály u Muzea a spojky u lanového mostu a občasné bouračky či uzávěry na D1) je moc nevyužijete.

    Jako výhodu automatu vidím hlavně to, že s nimi i úplní trotlové dokážou v koloně plynule popojíždět. V Americe, kde skoro všichni s automaty jezdí, málokdy na dálnici vidíte úplné zastavení dopravy, vždy se alespoň pomalu jede. To v Německu nebo Itálii, když je hustý provoz, občas na dálnici stojíte a když se konečně rozjedete, dalších 50 kilometrů se nic neděje, žádný viditelný důvod pro zablokování. To jen někdo víc přibrzdil a trotlové za ním nemohli dost rychle najít dvojku nebo trojku a tak zastavili a začali znovu od jedničky.

    Ale jinak, pokud mohu volit a dokud mi funguje levá noha a mozek, tak jezdím s manuálem. Nemám moc rád, když za mne stroje přemýšlí. A – ano – mám v autě ABS a ESP a ESP většinou nevypínám …

    Honza1

    DSG z nuly na sto není rychlejší než manuál a Powershift je pomalejší, takže se nepodceňujte

    Honza1

    Je to pravda, ale závisí to na značce. U horších automatů se se špatně dávkuje plyn pro plynulé a pomalé rozjetí do kopce; některé dokonce do prudšího kopce i při zařazeném D neudrží na volnoběh auto na místě a nechají ho couvat (zkušenost z Toyota Camry a Corola a PT Cruiseru). Když na to při parkování prudčeji reagujete přidáním plynu, auto poskočí a malér je tu.

    ergwrzjzrimk

    tlak ? ha ha spis podtlak kdyby tam byl tlak tak us nazabrzdiz vubec. Vi ste vsici nimandi ani jeden nerozumite autum :DDD

    Dan

    Od ceho si myslis, ze jsou na automatu cisla 1 – 3 (4, 5?). Ty jsou tam od toho, abys automatu shora omezil stupen, na ktery ma nejvyse radit. Takze pokud ti automat do kopce dusi auto na ctyrku, jediny duvod je, ze jsi kokot.
    Nedal bych ti do ruky ani manual, kdyz nedokazes pochopit zakladni principy automatu.

    Jára

    Ale co když má vůz ABS? A intenzivně brzdím třeba z 80ti na 40?

    mohu s automatem VORAT aniž byto řadilo 1-2

    Ferda

    Tak tady vidíme výplod idiota, který v dešti utírá sklo hadrou v ruce, neboť automatická práce stěračů ho neuspokojuje. Jak doma topíš, hlupáku?

    PepéCZ

    Před 9 lety jsem si dal do auta LPG.Měl jsem pochybnosti, ale navzdory spousty názorů,že jsem blb, jsem si ho nechal namontovat.A udělal jsem dobře.Vozidlo jezdilo,jak má, po 9letech jse mi v podstatě zaplatillo /rozuměj úspora na palivu-cena vozidla/ba jsem ještě vydělal.
    Teď již o ničem jiném neuvažuji a auto jen na LPG.Jestli tankuji za 1500,- nebo za 600,- je rozdíl ?-).
    A kecům o LPG se jen směji.A nějak tak to bude asi i s automatem.
    PS-auto mám na ježdění z bodu A do bodu B na LPG s automatem a jako „řidička“ si opravdu nepřipadám. Gorylím samcům, kteří potřebují být supermany i na úkor zdravému rozumu přeji,ať si jezdí jak chtějí, jen aby za to nezaplatil jiný řidič svým zdravím.

    Martinautomat

    hahahaha, poslední věta mě pbavila, ty „dobrý řidiči“ Tebe bych nechtěl potkat na silnici !!!
    Manuály už měli být dávno v tech. muzeu !!!

    Martinautomat

    Bože ty jsi trotl ! Všichni lidi na celém světě tedy nemají co za volantem dělat, protože nikdy nejeli s posraným manuálem ? Jen pár jich s tím jelo (a většina v ČR) no to je výplod tedy.

    Martinautomat

    Marty, naprostý souhlas, není co dodat !! Kvedlačky do tech. muzea !!!!

    Martinautomat

    ano můžeš i orat !! Místo „D“ navolíš na selektoru I. nebo II. a potom to neřadí !!!

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist