5-aut-ktera-musi-porazit-skoda-octavia-iii-352x198.jpg

5 aut, která musí porazit Škoda Octavia III

Škoda Octavia

Zjistěte, kdo je úhlavní nepřítel nové Škody Octavia. Podíváme se na technická data, spotřeby, velikosti kufrů a samozřejmě i ceny a výbavy.

Diskuze

52 komentářů

    Ijon

    Asi špatně čtu, ale řekl bych, že tzv. \“úplný základ u Golfu\“ není tak špatný (Trendline za těch 339.000 ká):
    \“Zahrnuje sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, stabilizační systém zahrnující elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS, která omezuje nedotáčivost, dále elektronickou parkovací brzdu s asistentem rozjezdu do kopce, systém monitorování tlaku v pneumatikách nebo funkci rozpoznání únavy šoféra. Z komfortních prvků potěší například dvouzónová automatická klimatizace, audiosoustava s dotykovým displejem, elektrické ovládání všech oken nebo variabilní zavazadlový prostor s mezipodlážkou\“

    O tom se s prominutím Octavii III ani nezdá, například automatická klima jen u nejvyšší výbavy, u Ambition jen za příplatek 18.000. Není klimatizace jako klimatizace. Zadní okna v elektrice zase až Elegance, jinak +5000 atd.

    Nejsem golfista, ale ozvat se musím 🙂

    Atlis

    Podla coho bola konkurencia vyberana?

    Pretoze okrem Rapidu, ktory urcite svojim sposobom Octavii konkurovat bude, zbytok absolutne Octavii priamo nekonkuruje. Golf? Nie, Jetta ano. i30? Nie. Focus sedan ano. C\’eed? Nie. Astra sedan ano.

    Az po prichode Octavie Kombi mozme hovorit o konkurencii korejcov – pretoze ti sa predavaju ako kombi. Ale pokial davate do porovnanania liftback a jednym z kriterii je kufor, nemoze byt o Golfe, i30 a C\’eede rec.

    Inak v principe je to porovnanie zbytocne, Octavia si aj tak udrzi svoju poziciu jednotky na ceskom trhu. Aka by nebola.

    Ijon

    Místo Octavie III liftback si mohu koupit i30 nebo Cee\’d kombi.
    Pokud tedy budeme srovnávat jen liftbacky, je jedinou konkurencí Rapid. Se sedany bych asi spíš neporovnával, ale každému co jeho jest.

    Ano, \“český Korejec\“ nebo \“český Němec\“? je to na sympatiích každého z nás.
    Octávia je auto, který budou zaměstnavatelé plnit své fleetové flotily a trestat ubohé zaměstnance.
    Pro osobní užití je tu spousta lepších aut, nebo nejméně srovnatelných. Taková Mazda 6, jak bylo zmíněno, mi přijde mnohem zajímavější. Tedy za mě spíše \“ideálně japonský Japonec\“. 🙂

    Bohumil

    Já chci taky novou Mazdu 6 za 335000 Kč, který dealer ji má?

    Martin

    Ja koupil Mazdu 6 wgn za 480t s 50km a výbavou TE PLUS (a stále jich par na skladech je !!!). Zkus dát takovou výbavu do Ochcávky jaká cen na tebe vypadne. Ochcávka má malý kufr, katastrofalní motor, hrozivé jizdní vlastnosti, je malá a hnusná – jen je drahá. Prostě Ochcávka je optimální vůz pro marketingem ovládáne stádo. Věřím, že určitě bude v top 10 ve světě.

    mára

    Já nevim, co furt řešíte. Každý auto má něco. Mě vždycky přišla Ovce jako ten lepší průměr, ale je to prostě jenom auto. Jako třeba Hjundaj, Renault nebo cokoli jinýho. Každá automobilka se snaží dělat nejlíp, co umí. A když se podívám na ceny nový octavie, podle tý bezpečnostní výbavy a základu je v porovnání s minulou generací levnější. Ta měla velký hovno a stála svýho času čtyři kila. Pamatuju si, jak nová Fabie bez ESP, ABS a s jednim airbagem stála 320 000 a všichni se mohli posrat, jak je to super kauf.

    pylot

    Dobrý den pane Rakovane. Já bych rád podotknul, ze to, ze se hyundai vyrabi u nas, nevypovida nic o kvalite vozu jako takoveho a cesti delnici za ni odpovedni nejsou. Jsou odpovedni mozna tak za kvalitu montaze, ale to, co smontovavaji dohromady a z ceho to smontovavaji, nemaji moznost ovlivnit. Vsechno planuji konstrukteri a technologove a ti, pokud vim, sidli stale v koreji. Stejne tak pouzite vyrobni technologie a stroje vybiraji a kupuji korejsti manageri. Cili hyundai je ciste korejske auto a tady se sice montuje, ale montuje se podle toho, co a jak predepisou v Koreji.

    mára

    LOOOOOOOOOOOL, tomu říkám trolling. Hrozivé jízdní vlastnosti? Jdi se svízt Pežotem 301. Jestli je Oktávka hrozivá, tak 301 bude… To slovo ještě nevymysleli… Vnitřnostizaživatrhající?

    Ijon

    No nevím, Octu II 2.0TDI Elegance jsme kupovali za 450.000, Octa III 2.0 začíná na 540.000 a to má vzadu švihadla. Spíš budeš na těch 590.000. To je více, ne méně.

    Ijon

    Opravuji sám sebe – 450.000 bez DPH, čili s DPH je to dnes 544.000. Ale i tak.

    michal

    Novou Mazdu 6 za 335000,- si dělate srandu:Dmožná tak za 635000,-

    Octavie nemusí nic pořážet,neboť zmíněná auta už dávno porazila,to je jasné to je dané,vždyť je to Octavie.Pravdou je, že vzhledem a výbavou je před svoji předchůdkyní napřed.Jinak musím poupravit pány redaktory.Ford Focus a Ford obecně je v ČR asi na 3,nebo 4 místě nejprodávanějších aut nižší a střední třídy,takže ho skutečně každý druhý má,především ty ojeté,hned po Octáviích,Fabiích a Golfech.Taky bych řekl,že současná generace Focusu je sice komfortní,ale to je dnes většina aut i ten zmíněný Hyjundaj,který třeba zrovna Focus v lecčemž předčí.Jo a minulá generace Focusu motory jedině 2.0 107kw a ST,diesely TDCI katastrofa,nejede to sere se to a slabší benzínové motory 1.4,1.6 vůbec nejedou a žerou, dynamika je takřka podobná motoru 1.2HTP 51kw ve Fabii,mám vyzkoušeno jen ta tolik nežere.Třeba Focus II 1.6TDCI s tím byla skutečně zábava,zvláště po návštěvě servisu,a že by měl nějaké sportovní vlastnosti jsem si nevšiml,takže raději benzíňáky.

    Atlis

    Kecas. 1.6 FFII som jazdil len nedavno a v porovnani s Octaviou 1.6 to bola raketa 🙂

    Inak docela by ma zaujimalo, v com \“predci\“ i30 novy Focus. Jedine tak cenou za zakladny model.

    Bohumil

    Srandu ne, prostě tak do dopadne, když začne někdo srovnávat jabka s hruškama (ten nade mnou bez jména).

    Bohumil

    Na tvoje trollování tady z vysoka kakáme 🙂

    Bohumil

    Na tvoje trollování tady z vysoka kakáme 🙂

    josef K.

    Redaktoři této redakce udělali osobní zkušenost s přímým porovnáním jízdních vlastností mazdy 6 a Octavie II na okruhu NS. Výsledek přesvědčivě lepšího času OII zcela jasně ukazuje otřesné vlastnosti tohoto japonského vehiklu. Protože pokud se vyskytuje nějaké auto, které je ještě o velký kus horší než OII, tak to musí být zcela tragické auto. Vůbec nechápu někoho, kdo si to koupí.

    kutil Tim

    A vy byste si koupil auto v tak ubohé konfiguraci, jakou Octavia za tuto cenu je? Prominte, ale nedokáži si moc dobře představit Mazdu s 1,2 motorem a asi ani výrobce. Je to nesmysl.

    česká Pepa

    A že jsem tak smělý, kolik jste toho s Octávií najezdil, že toto tvrdíte? A že jste to někde četl, za to se neschovávejte. Já s tím krámem ubohým hnusným pomalým a ne moc dobře řadícím jezdil (ano, myslím Octávii II) a že by to nějak zásadně mazdu 6 překonávalo si opravdu nemyslím.
    Jsou to bludy. Kdyby redaktor žil v Japonsku, napíše to třeba i obráceně, co myslíte?

    česká Pepa

    A že jsem tak smělý, kolik jste toho s Octávií najezdil, že toto tvrdíte? A že jste to někde četl, za to se neschovávejte. Já s tím krámem ubohým hnusným pomalým a ne moc dobře řadícím jezdil (ano, myslím Octávii II) a že by to nějak zásadně mazdu 6 překonávalo si opravdu nemyslím.
    Jsou to bludy. Kdyby redaktor žil v Japonsku, napíše to třeba i obráceně, co myslíte?

    Octávií tu je spousta, protože to kupují firmy jako levný shit (oprava: dříve levný) a za 3 – 5 let to letí do bazarů nebo do šrotu. Tímto jsou ta porovnání prodejů poněkud zkreslená. Btw ta s níž jsem jezdi já šla do šrotu :D. Nevydrželo to nic a se slavným TDi byly jen potíže. Zlatý benzín. To, co tu předvedli páni z MB, tedy tuning v podobě škrabky, pche!. Tu mi dají za plnou nádrž na KM Prona, na to si nemusím kupovat Octavii. Ono je to mimochodem také to jediné, co v ní za něco stojí…to je to symply clever. Od Mazdy se mají co učit. Třeba motory \“Skyactive\“. Jedinej snad použitelnej motor v tom jejich portfoliu motůrků s dýchacím přístrojem je 1,8 TSI a kdo ví, kolik ot vydrží.
    No je to humus. Pryč od toho. (subjektivní názor a víme, že každý chválí to svoje).

    Tak Octavii nechválím ani ji nemám,ale neřekl bych,že to je špatné auto.S tím Focusem jsem jezdil s 1.6kou 74kw a moc to nejelo,ale oni jsou dvě ještě tam dávali 1.6 85kw a 1.8ku Duratec z Mondea.S tou i30kou se nejede vůbec špatně a v interéru vypadá i lépe než novej Focus a navíc je tam,aspoň v předu více místa.Ještě je tam gratis 5let záruka,ale asi bude třeba.

    Zajímavé,co tak pozoruju,tak jsou jedni a těch je většina co chválí koncernové vozy obecně,hlavně tedy ty co mají pod kapotou TDI.Pak je tu malé procento lidí co chváli auta francouzké prevenience.Na konec jsou tu tací jako Vy,co buď nic koncernového nechtějí už z principu,nebo s těmito vozy měli špatnou zkušenost,protože koupili zklepaný šrot z Áček, nebo 1.2TSI,kde dělali co 20000km rozvody.Tací doporučují hlavně japonce a tvrdí japonec na konec.Můžete tedy říct,proč je u nás japonských vozů jak šafránů,když jsou to tak špičkové auta se špičkovými motory.Hlavním důvod bych viděl v jejich ceně a lidé se jich bojí obecně,už jen proto,že např. Mazda,Toyota,Honda mají poměrně drahý servis.Navíc další věc je zřejmá,tedy u Hondy co vím se motor musí opravdu točit,jinak mizerná pružnost atd. a to čeští \“strejdi\“ odkojení na TDíčku prostě nechtějí,protože to \“řve a žere,potom přecházejí na TSI a ejhle ouvej.

    Michal

    Ono to s tím servisem není tak strašné, sám mám starší Civic a jediné co jsem si v autorizáku nechal dělat, byly rozvody a tlumiče vpředu, ty už to měly za sebou, jinak pouze oleje a filtry, ale to jistě nemusíte řešit v autorizovaném servise. Jinak auto šlape jak švýcary. Jistě, atmosféry se musí víc točit, ale taková už je povaha těch motorů, mně se takové líbí, proto jsem si Hindu koupil. Jinými slovy, servis na Japonce dražší je, ale zase Vás tam uvidí zřídkakdy a ne jako u jiných značek. Co se týká těch \“strejdů\“ odkojených na TDI, tak to máte částečně pravdu, ale to radši jednoduchý atmo – benzin, než diesel s DPF, EGR, dvouhmot. setrvačníky, turby atd. Jinými slovy, ano atmo – benzin s dieselem v pružnosti soupeřit nemůže, to je ale podle mně celkem malá daň za vyšší spolehlivost těchto motorů, jenže to někomu kdo bude řešit jen spotřebu nevysvětlíte, nemám na mysli Vás.

    J

    Nechci naftu, takze vybiram benzin. Octavia III 1,4 TSI (to aby to trochu jelo), Elegance + metaliza = 500.000. Ceed 1,6 GDI, Exclusive + metaliza = 380.000. Za dalsich 110.000 muzu mit Ultra paket, kde budu mit od aut. parkovaciho systemu, pres 17\“ kola, panoramaticky okno az po system hlidani vyjeti z pruhu, navigaci a xenony. Dovybavte Octavii na tu samou uroven a vyplaznete mozna trictvrte milionu. A za co? Za nizsi stredni tridu? Dekuji, nechci.

    Pane, asi tak. Nevím, čím jezdíte a nevím, co preferujete. Realita je asi taková.
    A)V ČR má Octavky kde kdo. Proto ta auta také chválí. Možná by stálo za zmínku, že většina těch vozů je ale z druhé ruky a to ze zahraničí nebo z firemních flotil.
    B)pokud jsem s něčím jezdil, tak to byla auta firemní, obvykle nová a nebo s několika málo desítkami tisíc km. Půjčovali jsme si je s kolegy. Byly to benzíny i diesely.
    C)Ano, koncern bych nechtěl také už proto, že to je VW, má to tu každý, pomalu na každé zahradě se válí nějaká ojetina z VW.
    D)Já Japonce neprotěžuji, ale věřím v jejich kvalitu. Ta auta mají osobnost, nejsou to bezduché ovce. (tak na okraj…pokud něco protezujete, tak to nedavate na konec, ale na zacatek … ju? 🙂 )
    E) Má to tu docela dost lidí, často fajnšmekři. Proč by se motor neměl totič? Dnešní FSI jsou naprosto bezduché motory s nakalkulovaným chováním ne příliš vysoké kvality, která se snaží být tišena kvanty zvukové izolace. Auta bez duše. Tak ustupme od Japonců, co krásný zvuk vytočeného benzínového šestiválce z Evropy, takové BMW…hmm…E46 M3…luxus. Ano, mám rád benzín a nestydím se za to ani v tomto zadehtovaném státě. Japonských aut je to méně a lidé se jich bojí. Oni je totiž neznají.
    Vzpomeňte, jak naši předkové cestovali k Balatonu s karavanem za Trabim. Benzínový motor, točilo se to, řvalo to, ale jelo to a byla to zábava. Pryč jsou doby, kdy každé auto mělo duši a motor, který se používal, skutečně používal.
    Ano, tehdy nikdo neřešil spotřeby a emise.
    TDi má své zastánce a odpůrce, kteří mají své více či méně praktické argumenty. S TDi mám něco odjeto, ten motor mě nebavil, ale byl ekonomický, ta starší PD i něco vydržela a nic víc to umět nemuselo a ani nemělo. najezdit km, odkroutit si své a jet na vrakoviště (nebo někam, kde se to prodá dalším uživatelům třeba na náhradní díly).

    A co kdybys srovnal motorizace, které mají REÁLNĚ podobné parametry? Takže konkrétně 1.2 TSI a 1.6 GDI? A co velikost? Že je Octavia už skoro o třídu výš? Potom by to srovnání nevyznělo pro Ceed ta jednoznačně, viď?

    To je fakt. ekonomiku neoblbnete, čísla mluví jasně.

    XTad

    Skutecni konkurenti jsou predevsim jetta a astra sedan.

    Atomas

    Jenže auto J opravdu porovnává porovnatelné. Že je Octavia liftback neznamená, že je o třídu výše. A jeho konfigurace ceedu je skutečně oproti Octavii velmi atraktivní – Diodová denní světla ve předu a vzadu, el. sklopná zrcátka, duální automatická klima s ionizací, automatické parkování, parkovací kamera, panorama střecha s otevírací přední částí, víceprvková zadní náprava a další: to jsou věci, které sakra zpříjemní cestování. V ceně Octavie dostanete obyčejné auto, které bude za chvíli na každém rohu. Ale je to každého volba a netvrdím, že musí být špatná…

    Porovnává cenu Octavie 1.4 TSI s Ceedem 1.6 GDI, ale ta Octavia je potom dynamicky úplně jinde. Má porovnat cenu Octavie 1.2 TSI, která je dynamicky stejná jako 1.6 GDI a ta je bratru o 50 tisíc levnější. Že je větší auto logicky dražší je snad jasné, takže cenu Ceeda by měl vzít spíše podle kombi verze. Další věc, Ceed už tady nějakou dobu je a má akční slevy, Octaviaa se ještě ani nezačala prodávat, za rok bude mít třeb taky akční ceník a pak můžeš počítat znovu a bude to třeba naopak.

    pravda a ta Astra je jednoznačně hezčí,co si budem povídat 🙂

    KKK

    Jenže 1,2 TSI je mizernej slabej malinkej motůrek, kterej je tak sotva do fabie. Jak s tímhle motorem má takové auto jezdit bezpečně, alespoň bezpečně. Nač je mi auto bez motoru? Co mi…komukoli?

    1.2 TSI je slabej malinkej motůrek?
    Octavia 1.2 TSI: v max. 196 km/h, 0-100 km/h 10,3 s
    Ceed 1.6 GDI: v max. 192 km /, 0-100 km/h 10,2 s.
    U Octavie je to druhý nejslabší motor, který jede stejně, jako u Ceedu nejsilnější. Jak může Ceed s nejvýkonnějším benzínovám motorem jezdit bezpečně?

    Petr

    Je to tak jak píšete, skrátka používají levnější subdodavatele součástek pro výrobu. A některé se dokonce vyrábějí v ČR,takže to je z části české auto.

    Ty jsi já a já jsem ty

    Prosím ve vlastním zájmu neporovnávat papírové hodnoty malo-objemových turbomotorů s atmosférickými (a vůbec nesoudit motory podle těchto hodnot). Malo-objemové turbomotory na papíru a v laborkách vypadají dobře, ale praxe je dost jiná. Pokud ovšem někdo kupuje Octavii aby v ní jezdil sám a bez zavazadel, tak se pak těm hodnotám asi skutečně přiblíží.

    Lukáš M.

    Dobrý den, jestli mysllíte test Octy II RS a obyč Mazdy 6 tak to asi není úplně vypovídající. Pokavaď by porovnávali obyč Octu tak proč ne, ale RSo má poněkud jiné naladění podvozku i tuhost karoserie.

    Takže ty už jsi měl možnost v praxi porovnat tyto dvě auta?

    Tomáš

    Nový Leon je levnější než Octavia i Golf a přitom je to technicky identické auto. Navíc je z nich vzhledově nejpovedenější a může mít komplet světla z diod jako jediný vůz ve své třídě. Interiér, který má hodně blízko k Audi je rovněž na vyšší úrovni než u korejců. SEAT LEON je jasná volba!

    KKK

    Neporovnávám dvě auta, ale popisuji 1,2 TSI v Octavii. Zmíněný motor je pro Octavii naprosto nevhodný, není pružný. koho zajímá max. rychlost z laboratoře? V reálu jí stejně nedosáhnete nikde, mimo dálněce v Německu, protože než to z toho auta vykřešete, budete v ČR. Nejde ani o z 0 na 100. Jde o to, že to auto se v reálu s nákladem, pasažéry, klimatizací atd. bude mít co uvézt. Bezpečně přejdet s tím půjde jen na dálnici. Je to nevhodný motor do Octavie. Papírové hodnoty tu, musím souhlasit, nejsou vypovídající. Nvíc rovnat atmosférické plnění s turbem je náročné. Turbo zabere v úzkém spektru, reálně to auto bude mít chuť do života s polovinou nádrže a řidičkou vážící 50 kg (bez urážky, dámy…štíhlé jste krásné), která navíc bude mít duši závodnío řidiče a to auto bude držet pod krkem.

    Zkus si někdy prohlédnout grafy průběhu výkonu a točivého momentu u atmosférického a přeplňovaného motoru a možná pak pochopíš, že to co jsi napsal je přesně naopak.

    KKK

    Mě stačilo s tím jet. Názor ať si udělá každý sám.
    Octávie nikdy nevynikala ničím, bylo to tuctové auto, spotřební zboží a relativně dobře dostupné i zpětně zobchodovatelné auto. Ona ta linie od Škody 100 se nezapře. Jen ty ceny dřív možná byly více lidové, ale to je také věc názoru.
    Hlavní je, že odbyt udělají firmy a zahraničí. Firmy v TDi a zahraničí v něčem jiném, než 1,2 TSI.
    Automobilce je to jedno, ta si přečte akorát číslo na konci čtvrtletí a pokud bude dostatečně černé a vysoké, bude spokojena. Podle mého 1,2 TSI nebude trhákem, je to prostě základ a s tím se dnes nespokojí každý, když ho konkurence láká, ale to je už zase o každém.
    Já nejsem Škodovák, nestydím se za to. Škodovek jsem měli hodně, ale je to čím dál horší, takže se obracíme jinam. Je to přirozené. Nikomu přesvědčení neberu ani nevnucuji.

    beran-né ten judr

    Hyundai má pro evropské modely vývojové centrum v říši. Takže s čistě korejským autem bych byl opatrný.

    Ty jsi byl teď na předváděčce v Portugalsku nebo děláš přímo v Česaně? Jinak bys asi neměl možnost se s Octavií III a novým 1.2 TSI projet…

    🙂 bez komentáře…možná mám své místo rád

    Kuban

    at je po tvém, pořád ti tam ale lítá 70klacků a mnoho výbavy navíc 😀

    nepoučitelný fanatic

    Kuban

    a větší kravinu jsem dlouho neslyšel….

    njn, světe div se, on ten nejslabší motor, se zrychlením do 11 sekund není pružnější než ten nejsilnější!!!

    Aha, kup si nejnižší motorizaci minulé generace!!!….

    snad se probereš ty jeden naprostej BLAZNE!!!!

    http://imgup.cz/images/2013/01/29/ay6Mz.jpg

    právě jsme se rozhodl, že jim na to seru!!! Mám rád své peníze…. Nejen, že mě přemluvili, že pro bixenony musím mít zvlášť oddělené mlhovky, tak oka 3500Kč sem překousl, teď ještě posrané světýlka v interiéru 😀 Za dalších 5 klacků 😀 Nebo traveler packet za 63tisíc 😀

    KONEC…. Tenhle výrobce nemá konkurenceschopné nabídky!!! Vůz v ceně 600tisíc, co má jen 100tisíc v různých pičovinách, které tam vůbec nechci a nepotřebuji….

    Z konfigurátoru tudíž vylézají vždy +- podobná auta jen se lakem a tvarem kol lišící!!! HNUS

    Drda

    Nebude to mít lehké, když se podíváme kolik prodají autobazary octávií ve stáří okolo 2 let, třeba ten největší u nás, tak si říkám- opravdu tolik lidí touží po této nové octavii???

    Bart21

    Bude mít úspěch, jen co jich bude jezdit víc a lidi ji budou chtít. už se těším jak se přesunu z jedničky na dvojku, šup s těma hezkejma dvojkama do bazarů!! od srpna chodím pravidelně do áček, tam jich bude nejvíc

    Majkl

    Velice těžká volba, šáde to nebudou mít lehký. Golf za relativně pěkné peníze. Kia 1.6 CRDI taky vypadá moc pěkně. Asi bych kvůli ceně volil ji. Myslím ,že Octávce by taky neuškodilo jit o pár tisícovek dolu.. Nicméně já osobně si chvilku počkám a koupim nějakou pěknou jetou předváděčku z bazaru za podstatně nižší částku.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist