shutterstock_2238937691-352x198.jpg

Rychlé tipy co dělat, když silničáři nevyjedou

poradna

Sníh má tu vlastnost, že jej (v zimě) nikdo nečeká, jistě ne silničáři. Pokud se blíží ochlazení a možnost sněhu, co dělat, když bílá nadílka nečekaně zasype silnice?

Diskuze

13 komentářů

    Majk.Z

    S článkem by se dalo souhlasit, ale nějak nechápu tu poznámku o Lanceru EVO a Impreze a autech podobných typů. Je snad někde dáno, že jedině tito řidiči to mají všechno v pazouře natolik, že se vyhnou i karambolu s lidmi, kteří něco pos-rou? Nebo že v takových autech dotyční, co něco pos-rou přímo nesedí?

    LRR

    Tak to určitě bude. A hlavně při brždění je určitě dramatický rozdíl mezi evem a obyčejným lancerem 🙂

    Pepan

    Nejvyssi cas zase hodit do kufru mensi lopatu, jezdit s dostatecnou rezervou paliva v nadrzi a nekde pohodit i teplou bundu pro pripad uviznuti v kolone, protoze kdyz planujete jet jen \“ode dveri ke dverim\“ tak se urcite neoblecete do kozichu….

    MM

    4 tipy na zimní cestování, z toho 2 jsou nevyjíždět a 2 o ničem? Přestávám číst weby s takto žalostnou úrovní…

    Kuban

    njn, hned u poznamky \“Nevyjiždějte\“ a hlášky, raději odložte nákup na druhý den, mne dostala. Jakoby na ten druhý den už žádní mimoni co mne mohou ohrozit nejezdili.

    no Evo ani impreza na sněhu nebudou brzdit líp než coctávka. to záleží na pneu hlavně. S imprezou nebo evem akorád máte možnost prostě sešlápnout plyn, točit volantem a prostě pojedete s trochou kuráže kam auto pošlete. diferenciály a senzory se postarají o zbytek, to vám samozřejmě cocta nenabídne. Ale to se tu bavíme o jízdě pod plynem a to i zatáčkou a to i bokem napřed…pokud evu věříte tak vás vytáhne, ale kdo je takový magor aby jezdil pilu na sněhu na komunikaci. Sice evo mám tak bych tu mohl zimi s ním referovat, ale celé je to hlavně a jen o gumách a o citu v řízení. V evu cítíte každé kolo co dělá jak pod váma pracuje podvozek a dostáváte krásnou odezvu do volantu a plynem a volantem máte možnost ovládat dění. Když se vám utrhne cocta, tak vám nepomůže už ani svěcená voda. a to je výhoda těch aut typu evo a impreza. Stačí kvalitní gumy a prosímvás lidi, hlavně ne ty z kauflandu nebo lídlu za 590 v akci. Dyť vás to drží na silnici.

    Skalik

    Spis to chapu tak, ze druhej den treba uz silnicari najdou i tu silnici co vede k nam do prdelakova a bude cesta mnohem vice bezpecna.

    Ono dneska rano to taky stalo za to, cestou do prace se chvilku po nasem prujezdu scuchnul autobus a nakledak a par lidi tam asi chvilku vyhnilo

    pop

    Opravdu bude na sněhu Evo brzdit stejně jako ta Octavie?:))) Pane, Vy máte opravdu Evo? Nebo spíš jen tu Octavii.)

    je to o pneu, hmotnosti a styčné ploše. Evo má vyšší hmotnost než octavia, širší pneu, větší styčná plocha což na sněhu není výhoda…myslím že by octa zastavila i dříve s kvalitníma pneu. ve firmě máme 1,9 tdi druhé generace, můžu to otestovat až bude sníh.

    aneb protože pokud jde o brždění bez adheze, nepomůže vám sebelepší čtyřkola

    Nesouhlasim – kdyz uz do toho tahate \“sebelepsi ctyrkolky\“, neni to jen o brzdach… Co treba aktivni centralni diferencial, ktery pri dobre udelane mape na brzdach zavira a tim vyvazuje brzdny ucinek mezi kola… Nehlede na vyrazne lepsi riditelnost a stabilitu na brzdach. Nehlede na to, že rozumny clovek si a snehu vypne abs, aby auto slo vubec ridit a brzdilo. Souhlasim jen v tom, ze ani sebelepsi ctyrkolka vas nezachrani pred splasenou ochcavkou v protismeru, co se na vas bezvladne riti… 🙂

    neni pravda…bavime se o čtyřkolkách(žadný haldexy apod.)…neříkám, že to pomůže zásadně a ano..nejvíc pujde o pneumatiky…a nemyslím teď brždění pouze s vyšláplou spojkou..

    Kuban

    Při brždění je každé auto čtyřkolka. A je fuk zda má pohon na dvě nebo čtyři kola.

    Auto s pohonem 4kol je auto, které je poháněno \“4mi\“ koly…..

    kvalitu brždění může leda co ovlivnit, ale rozhodně v tom nehledejte diferenciály atd atd…

    Prostě každé auto je čtyřbrzdokolka

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist