24h Nürburgring: Reportáž z nejnáročnějšího vytrvalostního závodu na světě

Nejnáročnější vytrvalostní závod na světě přináší fantastickou podívanou. Vyrazili jsme na Nürburgring, abychom na vlastní oči viděli velkolepou závodní show.
img_7274-1100x618.jpgCelá galerie 73 Zdroj: Autoweb.cz

Na celém světě existuje jediný závodní okruh, na kterém může startovat více než 150 aut naráz. Legendární závodní okruh Nürburgring letos znovu uvítal vytrvalostní závod ADAC Total 24h Rennen, který startoval 22. června 2019 v odpoledních hodinách. Na startovní rošt se postavilo celkem 156 vozů, které vytvářely fascinující podívanou.

Vítězům minulého ročníku, týmu Manthey Racing, se však nepodařilo obhájit první místo. S usilovným nasazením se drželi na první pozici až do chvíle, kdy několik hodin před koncem dostali penalizaci pět a půl minuty za rychlou jízdu pod žlutou vlajkou. Do čela se tak dostal tým Audi Sport Team Phoenix, který zvítězil s Audi R8 LMS. Během 24 hodin zvládli ujet 157 okruhů, s nimiž měli jedno kolo náskok nad druhými Manthey Racing.

Čtyřiadvacetihodinové vytrvalostní závody ale nejsou pouze o vítězích a poražených, ale o nespočtu malých příběhů, které vytváří obrovský závodní kolotoč. Okolo 25 kilometrů dlouhého okruhu probíhá nezastavitelná party, závodní týmy bojují na trati, ale pomáhají si a podporují se v zázemí. Dokonce sdílejí boxy. Být součástí 24h Rennen není podobné, jako například sledování Formule 1, ale i obyčejný divák nebo novinář se může zapojit do závodu.

Když jsme se okolo půlnoci nacházeli v okolí Karussellu, na lesní cestě se objevil Multivan týmu hledajícího nabouraného Mustanga. Byli jsme požádáni, zda bychom mohli pomoct a převezli bychom jednoho z jejich lidí k havarovanému autu, aby mu na okraji lesa vyměnili ohnutou poloosu a opravili další poškození návazné na vylomené kolo. Takovou příležitost nelze nevyužít!

Při sledování vytrvalostního závodu nikdy nevíte, co se stane následující minutu. I obyčejná zastávka v boxech se může změnit v šokující požár paliva, které při tankování cákne na rozpálené komponenty a požár se okamžitě rozšíří po celé karoserii. „RAUS! RAUS!“ Hasiči hasí auto, mechanici a další lidé utíkají z boxu a padají přes sebe, přičemž další rychle zavírá vrata, aby oddělil hořící auto od vnitřního zázemí. I tohle se nám přihodilo. Ohnivé peklo bylo naštěstí rychle zažehnáno a Lexus později dokončil závod.

Překvapením pro nás bylo, že ačkoliv má vytrvalostní závod na Nürburgringu slavné jméno, neúčastní se jej příliš známých lidí. Největší hvězdou na startovní listině byl jednoznačně „Morizo,“ který byl jedním z několika závodníků vystupujících pod pseudonymem. Vymyšlené jméno ukrývalo skutečnou identitu japonského závodníka, jímž byl Akio Toyoda, současný generální ředitel Toyoty, jenž tvořil čtvrtinu posádky zbrusu nové Toyoty GR Supra továrního týmu Gazoo Racing.

Akio Toyoda není dalším z vrcholných manažerů, který se ukrývá před svými zaměstnanci nebo je pozoruje s kamennou tváří. Poté, co se Suprou přejel cílovou čáru závodu, při naší přítomnosti poděkoval týmu za skvěle odvedenou práci, při oslavách se nechal polít nealkoholickým pivem, vyfotil se s námi a odešel dávat rozhovory dalším médiím.

Pokud si to chcete vážně užít, je sledování čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu náročné. Dlouhé hodiny na nohou, náročné přesuny mezi různými úseky trati a neustále hrozící nebezpečí, pokud jste závodu blíže než pouze na divácké tribuně. Takovou podívanou ale nevidíte denně, takže se vyplatí se tomu obětovat.

Od konce závodu uběhlo už několik dnů, pořád se cítíme trochu unavení po více než čtyřiceti hodinách bez pořádného spánku, ale neustále se nám honí hlavou to, co jsme mohli vidět a to, u čeho jsme mohli být blízko. Bylo to dechberoucí. Teď se pohodlně usaďte a vychutnejte si naší rozsáhlou galerii, kterou jsme pro vás nafotili.

12.7.2019 2:00| autor: Lukáš Volšický | zdroj: Autoweb.cz

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist