160-kmh-proc-petice.jpg

160 km/h – proč petice?

dopravní předpisy v čr

V tuzemských poměrech není právě obvyklé, aby magazín, ať už internetový nebo tištěný, získával veřejnou podporu pro konkrétní řešení nějakého společenského tématu.

Diskuze

100 komentářů

    dan

    ačkoli málokdy jedu po dálnici rychleji než 140, přidám se. Jde mi o princip. V Německu se může jezdit, kolik chcete, a nikomu to nevadí. Tak proč ne u nás?

    Skalik

    Plne s vami souhlasim 130 mi celkem vyhovuje, ale pokud chce nekdo ject rychleji tak vzhuru do toho ja ho zdrzovat nechci.

    Podpis jsem pripojil.

    V praxi mam obavu z to, ze kdyz nekdo vyjede z poza kamionu rychlosti 80km/h a v levim pojede auto 160km/h tak to bude narocnejsi na sledovani provozu

    petana2

    Jestli to nebude tím, že jsou české dálnice dimenzovány na 130 km/h… Jé, to je překvapení… Místo těhletěch výblitků byste sem radši mohli dát info o mrtvejch na silnicích, které je i přes loňské prudké snížení oproti západu takřka dvojnásobné… Když bych to četl od někoho v diskuzi, tak to beru, ale aby sem přímo redaktoři dávali odkazy na podpisové akce… no comment

    TakyJá

    Přestaňte pořád kydat o konstrukčních rychlostech – konstrukční rychlost je v podstatě pro každé auto jiná. Jiné gumy, brzdy, výkon motoru, stabilizace, apod. To je jako s čárama na silnici, kdy dávaj plnou tam, kde s motorem 1.8T předjedu kamion s dost velkou rezervou, ale s 1.2 HTP je to rizikový, i kdyby to bylo 2x delší. Německé dálnice mi zase tak jiné nepřijdou např. A7 nad Ulmem – to D5 i D8 jsou lepší.

    ráďa

    myslím si,že jste asi po našich dálnicích moc nejezdil.Německé dálnice jsou snad úplně něco jiného než u nás.Jsou kvlitní širší a bez nerovností.To se o našich nedá vůbec říci 160 u nás je hazard.

    olso

    Mozem sa pridat ked som zo Slovenska?

    Redakce autoweb.cz

    Samozřejmě Vám nic nebrání přidat svůj podpis, pokud se s textem petice ztotožňujete. Vaší podpory si ceníme.

    Primárně je ovšem petice určena pro obyvatele České republiky, protože se týká českých komunikací a bude předána českým institucím.

    Aleš

    NE

    Radek

    až u nás budou dálnice jako v Německu, budu pro. Zatím je to o život. Každý den slýcháme o vážných autonehodách na českých dálnicích. Nemyslím že auta řítící se rychlostí 160km/h by něčemu pomohli, spíš naopak

    Skalik

    Zjisti si podil nehod je na dalnici ..

    Radek

    při 130ti už vidím "frajery" zkoušející ve favoritech a feliciích svou maximálku, vždyť většina aut provozovaných v ČR není ani na tuto rychlost konstruovaná. Opravdu se chcete srovnávat se západními sousedy? Pokud 160, tak v místech, kde má dálnice 3 pruhy a kamiony budou pod trvalým dohledem.

    Domorodec

    Frajerů ve favoritech a feliciích je už minimum a většina aut je naopak konstruována na mnohem vyšší rychlost než 130km/h.

    A k těm dálnicím – D5, D8, D11, nová D1,…co je na nich špatnýho?

    Radek

    felicia a favorit jsou nejpočetněji registrovaný osobními automobily v České Republice… asi žijete někde v satelitním městečku poblíž prahy odtržen od reality. D5 a další jsou nové ale 3 pruhy nemají, no abych nekřivdil, pár metrů v kopcích je tříproudých ale k čemu, ve dvou pravých pruzích souběžně jedoucí kamiony a v levém felicie která je do kopce stejně nepředjede. spíš než 160 bych zavedl na silnicích pořádek

    pavel

    Jaký frajeři ve favoritech a feliciich, co je tohle sakra za blabol. A jaky auto neni staveny na 160? Mozna tak Škoda Octavia, ta prvni z poloviny minulyho stoleti.

    mojito

    Hluboký omyl,většina aut v ČR,viděl bych to na 90%,160 km zvládne s přehledem,takže to nebyl správný argument

    Radek

    Hluboký omile, jen pár argumentů na vyvrácení vaší připomínky: š. favorit max. rychlost 150km/h dle typu i méně, felicia 1.3 40kw max.151, fabia 1.2 40kw max. 151, fabia SDI max. 154, octavia SDI 159 ale pro zajímavost, z 0-100 za 19 vteřin… už vidím pružné zrychlení v dálničních rychlostech při potřebě předjet. Nehledě na to, že výše uvedené automobily nejsou stavěné na udržení této rychlosti, pokud ji dosáhnou tak max. na pár vteřin. myslím že jen tento výčet stačí na těch vašich 10% a dál přičtěte většinu užitkových vozů a jiné osobní s výkonem motoru pod 50kw.

    Domorodec

    Asi jezdíme každý po jiných silnicích. Tyhle auta už na dálnicích většinu zdaleka nemají. Ale každý asi vidí to, co chce vidět, že?

    mojito

    Vámi vypsaná auta jsou na dálnici v naprosté menšině.Žijete na planetě Země?

    Radek

    Jezdím pravidelně po D8 a potkávám daleko větší herky než je fabia a octavia… i tu felicii bych ještě bral, když je v dobrém stavu. Koukněte občas do pravého pruhu. Jaká auta jsou podle vás ve většině?

    Radek

    Z celkového počtu 4 409 508 ks registrovaných osobních automobilů k 30.6.2009 tvoří 38,00 % (1 675 623 ks) vozy značky ŠKODA. Jejich průměrný věk přesahuje 14 let (14,75 roku), přičemž nejvíce automobilů tvoří typ ŠKODA Felicia (404 881 ks, průměrný věk 12,34 roku), na druhém místě je ŠKODA Fabia (339 006 ks, 5,73 roku), na třetím místě je ŠKODA Octavia (268 974 ks, 7,32 roku) a čtvrté místo patří vozům ŠKODA 135 Favorit (189 425 ks, 17,33 roku). Následují další modely značky ŠKODA a to; Škoda 120 (130 520 ks, 26,65 roku) a Škoda 136 Favorit / Forman (90 765 ks, 19,94 roku).

    Jen pro příklad VW Golf (80 270 ks, 15,08 roku)průměrný rok výroby 1994… no, žádná z těchhle aut na dálnici nejezdí a já ziji na jiné planetě. Jestli chcete něco komentovat, ověřte si vaše tvrzení… a podívejte se na počet registrovaných 120tek… neskutečné číslo o proti VW že?

    @d@m

    Ano, tyto automobily konstrukční rychlost 160km/h nemají, ale rád bych vás upozornil, že maximální povolená rychlost NENÍ minimální povolená rychlost. Tudíž, kdo má auto, které zvládne 160 pojede 160, ten kdo má méně schopné se o to pokoušet nebude. A pokud se o to pokoušet bude, tak Vás ujišťuji že se o to pokouší i za dnešních právních podmínek-tudíž se nic nezmění.

    PetrX

    Takže v DE jako SDI a 1.3 motory nesmí na dálnici ? Holt, když vím, že mi to nejede tak s tím počítám dopředu a plánuju.

    Radek

    "jako v DE můžou jako"…

    jen rozdíl je že v "DE" jezdí normální lidi a ne takoví: http://www.novinky.cz/krimi/192247-mladik-nezvladl-rizeni-auto-narazilo-strechou-do-stromu.html

    Laudy

    ten kdo chce jet rychleji než 130, pojede rychleji i ted…

    navíc kolik % nehod je skutečně zaviněno překročením povolené rychlosti? A kolik nepozorností, nedodržením dostatečné vzdálenosti, chaotickým přejížděním z pruhu do pruhu…

    Jsem pro, kdo chce jet 100, at si jede 100, kdo chce jet 160, at jede 160.

    Radek

    vím jak se na dálnicích jezdí, stejně každý kdo jede více než 130 musí co minutu brzdit kvůli kamionu nedo šetřílkovi.

    Domorodec

    Ne, to evidentně nevíte…

    Radek

    evidentně se nechci hádat, každý posoudí sám

    Radek

    a stále je zde ta vidina pokuty za rychlou jízdu. Proč by policie kupovala Passaty, kdyby překračování rychlosti tolerovala, jak je uvedeno v textu petice

    M.K.

    "Každý den slýcháme o vážných autonehodách na českých dálnicích."

    Přesně tohle zkratkovité uvažování (způsobené mediální masírkou) je cesta do pekel…

    Radek

    to š120 snažící se dosáhnout povolené rychlosti 160 také.

    M.K.

    Povolených 160 neznamená povinných 160.

    Hypotetický řidič, kterého popisujete, je imbecil, o kterého se postará pan Darwin…

    Radek

    všichni jsme byli mladí… víc k tomu snad říkat nemusím

    dan

    nikdo vás nenutí těch 160 jezdit

    lev

    Vidím že v diskuzi se k tomu někteří už dostávají. Proč 160, když v levém pruhu jede děda s favoritem 90?

    Problém vězí v tom že automobilová doprava je individuální. Není jako u vlaku, kdy podle profilu trati nastavíte 40 nebo 60, když dodržíte rychlost, nemůžete vykolejit a za šest hodin jste v Ostravě.

    U auta to takhle brát nejde, ale české zákony to absurdně vyžadují a trestají.

    M.K.

    Asi s Vámi souhlasím, ale jak myslíte první větu?

    lev

    Málo řidičů toleruje a pouští ty rychlejší, někteří schválně blokují ty co jedou víc než povolenou rychlostí. To je asi první věc co by chtěla změnit.

    Radek

    souhlasím, hlavním problémem je zajištění plynulosti dopravy.

    janseb

    Někde jsem četl, že dálnice je nejpropustnější (tudíž i nejplynulejší doprava), když všichni jedou 110-120.

    V Americe se jezdí na dálnicích od 96ti do 112 (km/h), všechny pruhy jsou plné, odstupy minimální, ale málokdy se stojí. Zato v Německu je každou chvíli nějaká 20km stau.

    Ale, když se do Německa dostanu, tak na to to taky rád šlápnu.

    M

    taky bych měl pár postřehů proč zanechat 130:

    1)zvýšení rychlosti zvýší nehodovost a protože zavedení 160 je hlavně kvůli rychlejšímu cestování, tak tím docílíme akorát častějšího stání v koloně, takže výsledkem bude pomalejší cestování.

    2)vyšší rychlost vyžaduje vyšší pozornost a tu udržet delší dobu je dost obtížné.

    3)český řidič se snadno nechá vyprovokovat!!!

    4)nyní řidiči porušují 130 a jedou 160, až bude 160 tak budou jezdit 190???

    5)kdo chce jet 200, tak si jede 200. Zákon nezákon.

    6)je mi jasné že jet pouhých 130 na široké dálnici je nuda, ale rychlost je rychlost a na široké dálnici se zdá být všechno vpořádku dokud nemáte volant zaražený v hrudníku a váš nepřipásaný spolujezdec neproletěl ven střechou!!!

    7)nejběžnější auta v ČR nejsou na takovou rychlost konstruována – rychlostně ani bezpečností.

    PS: jinak patřím mezi mladší generaci řidičů(je mi 22 let), řidičák mám od osmnáctých narozenin a na silnici sem každý den a každý den potkávám psychicky nevyrovnané řidiče, kterým bych nesvěřil ani koloběžku a proto si myslím že současné rychlosti stačí!!!

    The_Doctor

    Rychlost nebude nikdy dostatečná, svět kolem se zrychluje, my se nemůžeme pohybovat pořád stejně:) musím souhlasit, kde je 130 tam se jezdí 160, když se to zvedne na 160, bude se jezdit 200. já osobně mám auto kterému 200 nedělá problém, 250 už z obtíží takže tam ještě nějakou rezervu mám. a co se bezpečnosti týče…přetížení, které při bouračce zasáhné lidské tělo je při 130 nebo 160 nebo při 200 km/ hodinu to už je celkem jedno je tak velké, že nemáte velkou čanci ho přežít. samozřejmě čím rychleji jedete tím hůře ale při čelním nárazu na 120 km/hodinu je to už šumafuk, přetížení vám žpřetrhá orgány a cévy a na to není žádné auto stavěné:) Nemůžu říct, že bych byl pirát silnic ale přiznávám se, že 130 taky vždy nedodržuju někdy se rád na přehledném úseku projedu rychleji a jsou komunikace na ktarých lze jet v pořádku i 200. Co se překážek týče, na dálnici by nemělo nic stát nebo jet pomaleji než 80 km/ hodinu, nesmíte brát vpotaz jen svou rychlost ale rozdíl vaší rychlosti a ostatních vozidel a už to není tak hrozné:D

    Tom

    Naprosto souhlasím. Jsem v podobném věku a nezodpovědnost řidičů na našich silnicích nezná mezí. Všudypřítomná agrese, netolerance, skutečně polovině lidí bych sebral nejraději řidičák.

    Lidi neberou v potaz dvě věci. Naše dálnice se ani vzdáleně nemůžou kvalitou rovnat těm německým. Druhá věc, někdo tu argumentoval, že je jedno jestli člověk narazí ve 130ti nebo ve 160ti. To je sice pravda, jenže nikdo nebere v potaz případné brždění před překážkou. Potom taková dobržděná rychlost může vyústit v nezanedbatelný rozdíl. Např. náraz v 70 km/h proti 120 km/h může znamenat tenkou hranici mezi životem a smrtí! Takže petici nepodepíšu.

    kocur

    nemohu s vámi souhlasit a i když nejsem o mnoho starší mám projetu autem velkou část Evropy. Zde jsou mé důvody proč si myslím, že 160km/h je na dálnici v pořádku:

    1. Dnešní auta jsou technicky mnohem dokonalejší a většina z nich zvládá trvalou rychlost mezi 140-160km bez problémů. Mimochodem jsem jel kdysi z Havířova do Plzně Škodou 100 a při cestě jsme jeli i 120km/h (a že to v tom autě je rychlost!!!).

    2. V řadě míst v Německu je povolena neomezená rychlost na dálnicích, které jsou podobné kvality jako D1 mezi Prahou a Brnem. (Např. jenom co sjedete z 15km nového úseku za Rozvadovem, tak je tam normální dvouproudová dálnice, která má povrch dost mizerný a je docela klikatá)

    3. Nehodovost na dálnici je nižší než na ostatních silnicích. Mediálně je ale zablokovaná dálnice zajímavější, proto to vypadá, že na dálnicích je hodně nehod.

    4. Jsem naprosto přesvědčen, že rychlost (jako absolutní hodnota) není primární příčinou nehod. Pokud je rychlost nepřiměřená (nebezpečná), pak to někdy může být na dálnici 40km/h (za náledí) a někdy je může být i 200 bezpečná rychlost. Od toho sedí v autě řidič, aby tu rychlost určil. Nesouhlasím proto, aby zvýšená rychlost byla povolena pouze na pokyn z dispečinku, protože pak k tomu nikdy nedojde…

    5. Bohužel již několik let se vede v ČR kampaň, která velmi zjednodušuje celou problematiku bezpečnosti dopravy na "nebezpečnou rychlost". Tato kampaň bohužel u mnoha lidí zabrala…

    Podotýkám, že nemám rád agresivní jízdu a mám ryze nesportovní, komfortní vůz.

    janseb

    Která že to je? Pokud máte na mysli A93 na sever, tak souhlasím s tou klikatostí, ale A6 je skvělá, a A93 na jih taky, i když povrch úplně nejlepší není.

    Hlavní rozdíl, mezi Německem a Českem ale vidím v tom, že tam se lidi občas koukají do zpětného zrcátka, než někam vjedou. Jsou zvyklí, že i když jedou 200, může tam být ještě někdo rychlejší.

    MrM

    Jsem rád, že někdo jen nemávne nad parlamentem rukou, máte na to právo a jen tak dál. Ale nezbývá mi než souhlasit s příspěvky a argumenty, které zrovna tento nápad neschvalují. Na kvalitní tříproudé dálnici by se to dalo lokálně povolit. Ale když vezmu kulturu provozu a nejčastější vozidla na našich silnicích – Felicia&Fabia, tak v 90% případů nepojedou dlouhodobě 160 km/h.

    Dopadlo by to nejspíše tak, že by na dálnicích se dvěma pruhy v jednom jely kamiony a v druhém řidiči, kteří těch 160 (a více) pojedou. Obyčejný fábiista vymačká v levém pruhu svých 150 a ihned se objeví pilot, který ho přinutí se zařadit mezi kamiony (a ostatní fábiisty a řidiče s podobným osudem) a výrazně zpomalit. Zpomalí to jak fábiistu, tak blikače, kterému se takto z řady pomalejších v pravém pruhu každé dva km vynoří nějaký odvážlivec s touhou to na dalších deseti kilometrech zkusit rozjet na těch "stošede".

    Roman Kratochvil

    Nejsem si jistý zda už dospěla doba pro takového rozhodnutí, počet nehod se snížil, možná je i menší provoz, ale počet řidičů pro které je řízení auat radost je stále méně. než těch kteří mají automobil jako spotřební věc.

    Kombinace vozidel Škoda Felicia 1,3 jedoucí maximálně 130 km/h a při 160 km/h vypouštějících duši se šílenci kteří to valej 160 s telefonem u ucha není pro nás eště dobrá.

    Petici nepodepíšu.

    The_Doctor

    no tak ono jedna věc je petici podepsat a druhá věc je jestli si s ní někdo nevytře akorát tak pr**l:D

    Nikola

    no tak já si myslím že by člověk neměl spěchat ale být na určeném místě včas tak by se ta rychlost něměla zakazovat

    krosnic

    Já osobně bych 130km/h nechal. Jsem ted nuceny travit hodne casu na D1 Praha-Brno. Ostatní dálnice moc neznám – ještě tu na Olomouc a to je ještě větší úlet 🙂 Osobně jezdím buď 120 nebo 150 tachometrovejch…120 když šetřím a 150 když pospíchám. Časovej rozdíl na těch 200km je cca 20-30min. Vtip je ale v tom, že pokud byste jeli 180km/h nebude časová úspora další půlhodiny – z důvodu předjíždění kamionů, pomalejšího provozu, atd…Dálniční policajti chytají jen lidi co to opravdu hodně ženou, nebo ty co se nechají vyprovokovat, nevěřím, že by mě stopli za 150km/h. Pointu vidím v tom, že lidí co by jezdili 160km/h a víc bude málo a ničemu to neprospěje. Přecejen většina z nás taky řeší spotřebu…A jak už tu mnozí psali – dobržďovat ze 160 na 80 – to si říkáte o zvlnění brzdovejch kotoučů, nebo o průser..:)

    Čenda

    Moje auto má papírovou maximálku 143 km/h, takže by mi to mohlo být srdečně jedno 🙂 ale z principu s peticí souhlasím. Problém není rychlost, problém je nekoukání do zrcátek, nepředvídatelné chaotické chování a záměrné blokování a zdržování.

    M.K.

    Za sebe bych odpověděl zcela stejně. Včetně té maximálky 🙂

    BeNiSh

    nesmis se nechat porad vozit tim petovo HTPckem…. teda jestli ses ten kdo si myslim, ze ses 😀

    riderhenry

    Nez zacnu dany navrh kritizovat, bylo by dobre uvedomit si, ze se nejedna o zadne plosen zavedeni 160, nebo ze se snad ma neco menit na tom, ze ridic je vzdy povinen prizpusobit rychlost a vubec styl rizeni situaci, at uz muze jet 30km/h nebo neomezenou rychlosti. Takze by se nemenilo v podstate vubec nic, az na to, ze by se vyplnila vule nekterych obcanu, minimalne tech, kteri jiz podobne rychle cestuji a umoznilo se vyuzit potencial nekterych novejsich vozu. A paklize ma nekdo potrebu jezdit s Favoritem vyssimi rychlostmi, tak je asi blazen, uz jen kvuli "cestovnimu komfortu"… Priznam se, ze zrovna trasu Brno – Praha jezdivam prave touto rychlosti (mam dost tvrdy podvozek a cestovat v pravem pruhu je znacne nepohodlne a nicim si i svuj majetek…), byt s pocitem, ze porusuji zakon… I mne se stalo, ze jsem v raletivne vysoke rychlosti musel uhybat prorezle Felicii, ale stejne tak se mi i stalo, ze jsem videl ridice kamionu cist si knizku, coz s rychlosti nema nic spolecneho. Vzdycky se najde nekdo nebezpecny, ale samotne zlegalizovani 160km/h, coz osobne nepovazuji za zadnou zazracnou rychlost, v modernich autech, urcite nebezpecne nebude. V Nemecku jde o neco uplne jineho. Sice je mozna vetsina dalnic kvalitnejsich nez D1 (te se vyrovnat nemuze nic), jenze to je spis o chovani ridicu, ktery u nasich sousedu s takto rychle jedoucimi ridici pocitaji. Pri ceste na sever Nemecka a zpet nezazil ani jednoho ridice, ktery by mi vjel nebezpecne blizko pred autem, a to jsme se pohyboval opravdu v rychlostech lehce pod 200. Na D1 jsem jel tam i zpet v brzkych ranich hodinach a i pres mensi provoz jsem nekolikrat musel temer nouzove brzdit, protoze mi do cesty vjelo auto, nebo dokonce i kamion… Spis bych cekal, ze kdyz bude 160km/h lagalnich, vic ridicu si bude hlidat zpetna zrcatka a rychleji jezdit uz moc lidi nebude, protoze uz dnes se 130km/h bere spis jako doporuceni, rekl bych. Takze situace prinejhorsim stejna. A argument, ze pri formalni hranici 160km/h se ta neformalni posune na 200 je dost zcestny, pri takove rychlosti uz by se dal provoz jen tezko ohlidat, na nekterych usecich, obzvlast D1.

    brepta

    jak jsem si tak procetl vase nazory, chapu argumenty pro i proti… ale maji jedno spolecne. ceske ridice a cesky vozovy park. mozna by stalo za to nejdriv poustet za volant jen ty, kteri jsou k rizeni opravuzpusobili a ta auta, ktera nejsou nebezpecna z pohledu technickeho stavu. a podotykam, ze to nemusi byt jen favority a felicie. kolikrat vydite auto, ktereje stare 6 – 8 let a je tak dobite, ze by na silnici nemelo vubec co delat. jenze to nas ceka beh na dlouhou trat… jestli vubec na ni nekdy vybehneme. tady je totiz zazite, ze kdyz ma nekdo doma televizi a umi prepnout kanal, tak muze mit i auto a ridit ho…

    aleš kaňa

    160 km/h na vybraných, bezpečných místech dálnice

    Hawkey

    Nečetl jsem všechny komentáře, které tady jsou, proto se případně omlouvám, jestli už tady také někdo napsal pravdu a budu se tedy opakovat…

    Kdyby jsme se totiž chtěli opravdu zajímat o maximalní rychlost na našich dálnicich, mělo by se spíše jednat o její sníženi na 120 km/h, než zvýšení na 160 km/h. Konstrukčně jsou dálnice navrhované prave na tuto rychlost, čemuž odpovidají poloměry směrových oblouků, délky připojovacích pruhů atd… Proto prosim věechny inteligentní lidi, aby se k dané petici v žádnem případě nepřipojovali, nebo se bezpečnost na našich dálnicích ještě sníží!

    Jinak autoweb je super, ale tohle už příště raději ne 🙂

    Jan Matějíček

    Myslim si, ze 130 je zcela dostatecna rychlost pro cestovani po dalnici. Kdyz uz 160, tak aby to fungovalo jako v Nemecku s doporucenou 130tkou a skutecnostmi vyplyvajicimi z prekroceni teto rychlosti. Ale zameril bych se spis na to, proc 160 ne! Tim hlavnim duvodem je predevsim mentalita ceskeho naroda, ktera se samozrejme odrazi i v jejich ridicskych dovednostech. Projevuje se to napriklad naprostou ignorovaci praveho jizdniho pruhu, ktery je samozrejme jen pro kamiony, jak si vetsina ucastniku provozu mysli. Dale nedodrzovani bezpecnych rozestupu mezi vozidly, predjizdeni zprava a tak dale a tak dale… K cemu tedy bude 160, kdyz budete akorat porad zrychlovat a zpomalovat prave kvuli temto umelcum, kteri jsou schopni jet z Prahy az do Brna v levem jizdnim pruhu? K nicemu, jen bude vic nehod, kdy to nekdo neubrzdi nebo si pak budete stezovat, ze vam ty vase zavodni tedeicka nejak vic zerou, jiny vysledek to mit nebude. Suma sumarum – dojedete do cile o 15 minut drive. Pokud je to pro nekoho rozhodujici, ma vyrazit drive, na to jeste nikdo neumrel oproti tem, co vyrazili na cestu pozde a snazi se pak neco dohanet. Zkratka za me rikam "ne"! Jezdit vic jak 130 holt neni pro kazdeho a i kdyz si urcite myslite, ze zrovna vy byste s tim nemel/a problem, nezalezi to na vas, protoze jak uz jsem psal, nejste na dalnici sami. Navic je otazkou nekonecne debaty, kdo predstavuje vetsi riziko, jestli agresor ritici se 160, kteremu takovato rychlost bude po par jizdach stejne malo, nebo roztekany ridic motajici se bezohledne ve vsech pruzich.

    Laudy

    cituji:"jezdit více než 130 neni pro každého"

    Pane Matějíček, 160 by byla maximální povolená rychlost, nikoli jediná možná! Jezdit 130 také není pro každého…tak že bychom to raději omezili na 90? (tolik jezdí můj děda, nemám mu to za zlé, ať každý jede tolik kolik uzná za vhodné)

    Zdeněk

    Nebylo by od věci zaznamenávat i nesouhlasné názory. Je sice hezké, že petice bude mít např. 20000 podpisů, ale nikde nebude zaznamenáno, že lidí proti je např. 19999.

    "Petici podepsalo x tisíc lidí." vs. "160 km/h chce jezdit jen polovina řidičů" rozhodně nezní stejně a přitom se bavíme o shodných výsledcích.

    Jinak, já jsem pro 160 na dálnicích, ale jen v případě, že stav dálnic i vozového parku na nich se pohybujícího tomu bude odpovídat. A tyto podmínky nejsou a obávám se, že ještě dlohu splněny nebudou.

    Honza

    pracuji jako projektant dopravních staveb. Prijde mi divné se stále bavit o 160km/h, kdyz soucasna norma je jen do 120 km/h, takze uz ted se o 10km/h pretahuje. Pokud by se zmenily polomery atd, klidne jsem pro 160, nebo doporucenou 130 jako v nemecku.

    turbo

    zajimava informace …to znamena, ze i prave probihajici dalnicni tahy jsou konstruovany jen na 120 km/h?

    Hawkey

    Ano, presne tak. Navrhova rychlost na vsech dálnicích v ČR je prave 120 km/h.

    Míra

    Tak dobře noram je na 120km/h a jak je stará ta norma!

    Ono se asi v té době jezdilo Š-120 a její podvozed pro 120km/h potřeboval právě ty poloměry a její motor pro vřazení právě takové délky vřazovacích pruhů, ale to by zase mohla být nekonečná diskuze, že?

    honza

    Jasne, nemas to jen polomery, ale vzdalenosti na ktere vidis pres horizont, na ktere jsi schopny zareagovat a zastavit atd. urcite bych nebyl proti zvyseni rychlosti, ale jen s tim, ze by se upravily nektere veci pri projektovani

    Míra

    Ono i to zastavení není to co bývalo, sám mám zkušenost, že zastavit Š100MB ve 100km/h byl nadlidský úkol. Osobně jsem už zažil situaci, kdy jsem brzdil ze 130 na 60 a kromě toho, že znám jen málo sprostých nadávek jsem neměl žádný problém.

    Navíc v nepřehledných úsecích není problém max.rychlost snížit a těch zase není tak mnoho.

    Souhlasím však s tím, a to je úkol pro Besip i Policii, že trumbery, kteří se chovají na dálnici stejně jak u nich na návsi je potřeba naučit, že dálnice není polní cesta. Ono i takové náhlé přejetí z pruhu do pruhu bez blinkru by šlo také kvalifikovat jako obecné ohrožení a pokud by novináři byli stejně ochotní takovéto obvinění ventilovat jak zablokovanou dálnici v zimě, myslím, že strejdové v klobouku by raději jezdili po okreskách.

    honza

    přesně, byl bych taky pro 160, např na nových úsecíh, třeba na D1 jsou některé úseky navržené tuším na 80km/h. Vůbec neřikam ze se nesvezu rad rychle, sam mam moto, auto sice nic moc 😀 . ale nestavel bych to ze budeme jako v nemecku.

    Rudla

    Vážení – řeč není o konstrukční rychlosti aut, ale o návrhové rychlosti dálnic. A ty respektují i v SRN /viz některé místní úpravy na 12 či 100 km/h

    Rudla

    Vážení nejde o konstrukci aut, ale o návrhovou rychlost dálnic, a tu velice respektují i v SRN – viz místní úpravy na 120,i méně!!

    turbo

    …tak se klidne podepisu pod petici na vyssi rychlost, ale do ty doby bychom se radsi meli venovat efektivnejsi osvete o bezpecnosti v doprave …pokud je tu ovsem jeste nejaka sance na napravu …denne vidam mamlasy za volantem, ktery by clovek nejradsi vytahnul z auta a nakopal do zadku …jeden jede na padesatce devadesat a lepi se ridicum dodrzujicim predpisy nebezpecne na zadek, dalsi proleti krizovatku na cervenou, jinej drepi v aute za pul druhyho milionu, ale protoze mu evidentne nezbylo na handsfree, tak musi mobil drzet v ruce, do toho vseho se pririti vyholenej mladej jouda s vic jak deset let starou a evidentne uz bouranou sunkou a snazi se neco dokazovat vsem okolo, atd. …clovek ani nemusi jezdit na dalnici, staci vyjet v trochu vetsim meste po setmeni do ulic a clovek jen zira, do jaky ze dzungle se to dostal …a temhle lidem chcete zase o trochu vic povolit uzdu? u nas by se melo jit uplne opacnym smerem …omezovat a dusledne trestat, protoze jedine to je asi posledni sance na zlepseni situace na nasich silnicich …pri vaznejsim prestupku zabavovat auto (neresit, zda je ridic majitelem nebo ne), lepit desetitisicovy pokuty se splatnosti 14 dni(pri nesplaceni hrozba vezeni, exekuce, atd.), za alkohol za volantem brat na deset let papiry (ridic z povolani? nezajem! bez k pasu nebo hazet lopatou), atd. …jenze dokud k tomu nebude vule zhora, tak se niceho nedockame a pirati typu Lubina a dalsi nas budou ohrozovat i nadale, protoze jim (narozdil od beznejch smrtelniku) pak staci obvolat kamaradicky a maji to v suchu

    Zdenal C.

    Muj osobni nazor je ten, ze ti "ridici", kteri jezdi jako prasata, budou stale jezdit jako prasata (pokud nekdy nedostanou rozum) i kdyby prosla/neprosla novela zakona o 160km/h, tudiz mi z toho vypliva, ze reci typu "nedovolujte zlepsovat podminky bezohlednym ridicum ci neulehcujte to tem hovadam" je zcestne. Vsechno je to o lidech a jejich pristupu a stale jsou mezi temi "ridici" zodpovedni a slusni lide, kteri se cas od casu chteji rychleji premystit po dalnici a dle meho onech 140-160km/h uz neni tak hrozive vypadajici rychlost (ruku na srdce, stejne vetsina lidi uz dnes jezdi napr. po D1 150-160km a byt ta dalnice vypada otresne, da se po ni jezdit touto rychlosti). Jak uz tu par lidi reklo, spis je problem v bezohlednosti a demenci nekterych blbcu nebo pubertou posedlych a ja osobne bych ukor techto jedincu "neomezoval" ty slusne. Urcite se da na tohle tema diskutovat dlouhe hodiny, ale ja jsem rozhodne pro zavedeni 160km/h a to osobne jezdim vetsinou pomaleji po dalnici (cca 110km/h) ne z duvodu neschopnosti meho vozidla, ale uspore pohonnych hmot. Ale cas od casu se potrebuji rychleji premystit a urcite by pro me bylo jednodussi a dle meho i klidnejsi jizda s pocitem, ze mne za zvysenou rychlost (snazic se nikoho neomezovat a neohrozovat … at uz to zni jakkoliv utopicky) nemuzou straznici pokutovat. Tot muj subjektivni pohled na vec.

    dnt

    Pro dokreslení té spotřeby, u mojí benzínové 1.6 to žere na dálnici

    90 km/h – 5 l/100km

    130 km/h – 7 l/100km

    160 km/h – 8 l/100km

    180 km/h – 18 l/100km

    dan

    hmm… když jsem měl osmiválec, tak to žralo při 90 9 l, při 130 10 l při 150 11 l a při 180 13 l. Taky, když mergl E500 točil při dvou kilech sotva 3750 1/min… 🙂 Ale to je off-topic. Petici podepíšu, jde mi o princip, protože nehody nezpůsobuje rychlost, ale lidská blbost.

    dj-vevis

    Přidám se,160km/h je minimum na dálnici,rádoby 160 doporučeně,jinak rychlost jako v německu NEOMEZENĚ

    smrcek

    … divím se ale, že v celé diskusi nepadlo ani slovo o tom, že na poměrně dost úsecích je tam rychlost regulovaná. Takže 160 OK, ale až po vyhodnocení problematických míst, které budou osazeny značkami pro snížení rychlosti (viz ta část diskuse o normované rychlosti 120).

    dan

    v Německu je plno úseků, kde se nedá jet ani 120, ale přesto tam neni omezení. Prostě se klade důraz na to, že řidič si sám určí, kolik zvládne.

    Když už je někde omezení, tak buď v noci poblíž obcí z důvodu snížení hluku nebo u velkých dálničních křižovatek, kde je hustý provoz. A pak také na pár úsecích kvůli emisím (prý se to ale bude rušit, protože je to stejně nesnížilo). Tuším, že například na A5 od Karlsruhe dolu na Basilej…

    Elvis

    Není tomu tak dávno,kdy přišli u nás na dálnici dva lidé o život, když se srazili s krávou (myslím tím se skotem).Ví někdo,kolik km.dálnic je u nás neoplocených? Bydlím na sídlišti, kde je pědpoklad,že si mohou hrát děti a víme co mohou dokázat, přez to tady někteří jezdí jako by byli rozumu zbaveni! Pravidlo pravé ruky? Já jsem si myslel, že jsem na hlavní.A tak dále.Bylo by to fajn 160km/h,ale je tady spousta řidičů mentálně nevyzralých a to je obrovské nebezpečí.Vím co chcete říci,že tady vždycky budou a že je to pořád ohraná písnička. Chci jezdit sto šedesát a basta fidli!

    Mít tak Ferrari,těch 160 bude pro mne málo! Proč by se nemohlo rovnou jezdit po dálnici neomezenou rychlostí? Ostrava – Praha padesát tři minut.Zamyslete se nad tím zda opravdu sto šedesát.

    Zdenal C.

    A zkuste se zamyslet nad tim, jestli to "temhle" lidem docvakne a budou se ridit onym omezenim rychlosti. Nekterym to dojde … casem ale vetsina ze sve "puberty"(ego je jejich dlouhodobe nejlepsi kamarad) nikdy nevyrostou, tudiz pro me je docela jasne, ze i pokud by 160km/h neproslo, pak to dobytkum bude stejne jedno a nadale budou ohrozovat ostatni… Problem je v tom, ze tohle vyresit bohuzel nejde, protoze je to o lidech samotnych.

    franta

    jsem proti zvýšení rychlosti na dálnicích a to kvůli chování řidičů na dálnicích.už vidím jak jedete 160 a udělá vám mišku kamion přes plnou z pomalého pruhu,který nechce jet za stejně rychlím jiným kamionem.to jen jeden z mála příkladů a jsou jich stovky jak jezdíte po dálnici jako řidič z povolání.

    Fišek

    Momentálně (i do budoucna) se dálnicím jako řidič vyhýbám a tak mi to může být jedno. Kyž ale vidím, kolik PRASAT, TELEFONISTŮ a AGRESIVNÍCH "řidičů" jezdí po silnici a kašlou na předpisy, protože "na to mají" nebo mají vrak ve kterém se jim "nemůže nic stát", říkám NE! Napřed se naučte jezdit !!! Pak se uvidí.

    Dálnici absolvuji jako spolujezdec a ruku na srdce, myslíte si vážně že je stavěná na 160? Možná někde nějaký úsek a ne ve špičce. Určitě ne celá. Pokud 160, tak místy další pruh navíc. Další věc je vozový park a údržba dálnice v zimě nebo v případě nehody. Pokud se chce někdo zabít a chce se ukázat, tak ho přeci nějaká předepsaná rychlost nemůže zastavit. I teď se tam jezdí 180-kou.

    Laudy

    S tím že e každý nechová tak jak by měl souhlasím.

    Ale se zbytkem vašeo příspěvku příliš ne – 160 by byla maximální povolená rychlost, a to znamená že můžete jet až 160, ale klidně i 100 atd. Proto nechápu prč sem motáte údržbu dálnic v zimě – na zasněžené dálnici se někdy nedá jet více než 80, tak bychom měli omezit rychlost na 80km/h?

    Každý má přeci mozek, a musí si sám určit, jestli jsou pdmínky na to jet 160(auto, on sám, stav silnice…), nebo raději pomaleji.

    JSEM JEDNOZNAČNĚ PRO 160

    Rudla

    Jak dál s dálničními rychlostmi?

    Po delších diskusích bylo např. v Rakousku rozhodnuto, že bude vybrán jeden z úseků rakouské dálniční sítě, na kterém bude proveden velmi pečlivě kontrolovaný pokus o úpravu rychlostního limitu. Pro ověření byl vybrán úsek dálnice A10 od kilometru 146,99 po kilometr 159,59 v Korutanech. Tento úsek byl osazen proměnným dopravním značením, které umožňovalo regulovat maximální povolenou rychlost v závislosti na počasí, viditelnosti a intenzitě dopravy v hodnotách 40, 60, 80, 100, 120, 130 a 160 km/h. Souběžně byl celý úsek kontrolován na dodržování úsekové rychlosti dopravní policií. Řízení vlastního systému proměnného dopravního značení bylo svěřeno firmě ASFINAG Telematic Centre se sídlem ve Vídni.

    Jaké jsou poznatky z tohoto pokusu?

    V noci byla zachována maximální rychlost 130 km/h, podle provozních podmínek za nesnížené viditelnosti byla automaticky regulována od 60 do 160 km/h. Celý úsek byl nepřetržitě elektronicky sledován. Ukázalo se, že při nízké hustotě provozu za ideálních podmínek mohla být povolena i rychlost do 160 km/h bez zvýšení nebezpečí. V průběhu pokusu byl vyhodnocován i hluk (při zvýšení rychlosti na 160 km/h stoupal hluk o 1,2dB).

    V současné době však hýbá rakouskou veřejností snaha přesně opačná. Zemské vlády totiž navrhují paušální snížení dálničních rychlostí na 100 km/h a rychlostí v obcích na 30 km/h. Důvod? Právě snížení hladiny hluku a emisí.

    Zajímavý rozhovor k této tématice přinesl časopis klubu ARBÖ Freie Fahrt. Nový rakouský ministr v něm vyjádřil přesvědčení, že dosavadní rychlostní limity (obec 50, silnice 100, dálnice 130) by měly zůstat zachovány.

    Zdroj: Bundesministerium für Verkehr, Innovation und Technologie, Wien.

    Po delších diskusích bylo např. v Rakousku rozhodnuto, že bude vybrán jeden z úseků rakouské dálniční sítě, na kterém bude proveden velmi pečlivě kontrolovaný pokus o úpravu rychlostního limitu. Pro ověření byl vybrán úsek dálnice A10 od kilometru 146,99 po kilometr 159,59 v Korutanech. Tento úsek byl osazen proměnným dopravním značením, které umožňovalo regulovat maximální povolenou rychlost v závislosti na počasí, viditelnosti a intenzitě dopravy v hodnotách 40, 60, 80, 100, 120, 130 a 160 km/h. Souběžně byl celý úsek kontrolován na dodržování úsekové rychlosti dopravní policií. Řízení vlastního systému proměnného dopravního značení bylo svěřeno firmě ASFINAG Telematic Centre se sídlem ve Vídni.

    Jaké jsou poznatky z tohoto pokusu?

    V noci byla zachována max. rychlost 130 km/h, podle provozních podmínek za nesnížené viditelnosti byla automaticky regulována od 60 do 160 km/h.

    Celý úsek byl nepřetržitě elektronicky sledován.

    Ukázalo se, že při nízké hustotě provozu za ideálních podmínek mohla být povolena i rychlost do 160 km/h bez zvýšení nebezpečí.

    V průběhu pokusu byl vyhodnocován i hluk / při zvýšení rychlosti na 160 km/h stoupal hluk o 1,2dB /.

    V současné době však hýbá rakouskou veřejností snaha přesně opačná. Zemské vlády totiž navrhují paušální snížení dálničních rychlostí na 100 km/h a rychlostí v obcích na 30 km/h. Důvod? Právě snížení hladiny hluku a emisí.

    Zajímavý rozhovor k této tématice přinesl časopis klubu ARBÖ – Freie Fahrt. Nový rakouský ministr v  něm vyjádřil přesvědčení, že dosavadní rychlostní limity / obec 50, silnice 100, dálnice 130/ by měly zůstat zachovány.

    Zdroj:

    Bundesministerium für Verkehr, Innovation und Technologie, Wien

    http://www.ots.at/presseaussendung.php?schluessel=OTS_20070111_OTS0192&ch=medien

    Freie Fahrt –

    http://www.arboe.or.at/suche.html?&no_cache=1&L=0&L=0

    Rudla

    Vážení nejde o konstrukci aut, ale o návrhovou rychlost dálnic, a tu velice respektují i v SRN – viz místní úpravy na 120,i méně!!

    JAN

    Ano je to nutné,čím menší rychlost aut na silnicích tím menší kapacita jejich průjezdnosti ,dělají se doslova špunty, které mezi sebou mají velké nevyužité mezery a auta nejsou po silnici dobře a efektivně rozmístěná !!!!!

    Honza

    Myslím, že 160 určitě ano. Pokud tak někdo chce jet, tak ať jede. Pokud to někomu nevyhovuje nikdo mu nebrání jet pomaleji. Avšak, pokud máme povoleno jen 130 a někdo chce jet rychleji aniž by porušil předpis, tak to není možné.

    Navíc lze vždy omezit maximální rychlost dopravní značkou, je-li to nutné. Ale naopak v současné době není možno zvýšit na dálnici ani na 131Km/h, a to ani pokud by to stav vozovky dovoloval.

    Co se týče vozového parku, tak to se asi nikdy nezavděčíme všem řidičům. Někdo má slabší vůz jiný silný někdo šetří pohoné hmoty, jiný ne. To musí každý šofér posoudit individuálně.

    A jinak se nejedná jen od kratší dobu cesty, nýbrž pokud je rovná a přehledná cesta navíc ještě prázdná, tak dodržování poddimenzovaného rychlostního limitu dokáže být velmi unavné což může negativně ovlivňovat soustředěnost řidiče. Naopak rychlejší jízda by měla motivovat k vyší pozornosti.

    A otázka schopnosti či naopak neschopnosti českých řidičů je věc velmi diskutabilní. Nicméně proč by měli ti bezohlední omezovat ty slušné, tím že kvůli nim budou furt jenom samé zákazy a omezení? To je otázka policie aby si na ně posvítila. A pokud se zaměří na skutečné nebezpečná místa, kde jde o život, místo kontrolování bezpečných úseků za účelem snadného vybrání pokut a odůvodněním, že zákon platí všude.

    Takže pokud se 160 zavede, může PČR přesunout těžiště své práce do potřebnějších míst, což snad může mít za náseldek alespoň částečné zlepšení dopravy v ČR.

    Martin

    *NECHCI NA DÁLNICI 160KM/H*NECHCI NA DÁLNICI 160KM/H*NECHCI NA DÁLNICI 160KM/H*NECHCI NA DÁLNICI 160KM/H*NECHCI NA DÁLNICI 160KM/H*NECHCI NA DÁLNICI 160KM/H*NECHCI NA DÁLNICI 160KM/H*NECHCI NA DÁLNICI 160KM/H*NECHCI NA DÁLNICI 160KM/H*NECHCI NA DÁLNICI 160KM/H*NECHCI NA DÁLNICI 160KM/H*NECHCI NA DÁLNICI 160KM/H*NECHCI NA DÁLNICI 160KM/H*NECHCI NA DÁLNICI 160KM/H*NECHCI NA DÁLNICI 160KM/H*NECHCI NA DÁLNICI 160KM/H*NECHCI NA DÁLNICI 160KM/H*NECHCI NA DÁLNICI 160KM/H*NECHCI NA DÁLNICI 160KM/H*NECHCI NA DÁLNICI 160KM/H*NECHCI NA DÁLNICI 160KM/H*

    Matyas harvan

    jooooooooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    evča

    ano jednoznačně 🙂

    ráďa

    Myslím si,že na takovém tankodromu jako je u nás je i 130 moc!!!!

    stone

    Jsem jednoznačně proti 160. Nevidím v tom smysl. Ne každý chce jezdit maximální povolenou rychlostí. Já např. nejedu často ani 130, protože šetřím palivo. Spousta lidí, co jezdí denně do práce 80 km najedou měsíčně 1600 km a tam už je rozdíl ve spotřebě litr a půl znát. Dělá to přes 700 Kč měsíčně. Tak jezdíme po dálnici 90-110 km/h a necítíme se kvůli tomu ani trochu méněcenní. Jo kdyby stál benzín 20 Kč…

    A teď si představte, že z pravého pruhu se potáhnu za kamionem 80-kou a budu ho chtít předjet. A v levém pruhu to budou švihat 160. Tak tam někomu vjedu, protože bude v zrcátku daleko a on to do mě napere. Na trase Praha – Plzeň ušetříte 9 minut času při 160-kilometrové rychlosti. Ale když bude havárka tak ztratíte X hodin. Má to cenu? Má cenu ušetřit minimum času za vyšší spotřebu, vyšší huntování motoru (vytočený na 5 000 otáček), vyšší riziko nehody? Podle mě nemá.

    Martyn

    130 málo, 160 tak akorát!

    Gogo

    Uznám, že jsem přizdi s.rá.č. Dal bych raději tak 250 km/h a minimálku 190km/h. Počítám, že by stačil max. 1 měsíc a bylo by na českých silnicích volněji a hlavně bezpečněji. Tuto akci bych opakoval každý rok nejlépe v lednu. Myslím, že by to mělo pozitivní dopad ve společnosti i v jiných oblastech.

    Jinak musím konstatovat, že např v USA, Kanadě a dalších zemích žijou hlupáci a zbabělci kteří se plouží po dálnících 100km/h, případně 60 mph. Tam by se přece na trase 2000 km (1250 mil) dali ušetřit i 3 hodiny.

    POSVET

    BLAZEN

    Aleš

    Lidi v Kanadě atd. nemají zapotřebí spěchat jak kreténí auta sice na to majÍ dost velký a silný ale umí jsi uživat život a ty posraný tři hodiny jim v životě nestojí za to… Jim to vlastně ani nepřijde že by měli jet rychleji-NE potřebují to… ujištuji tě že to tak je najel jsem tam hodně mil.Mimochodem jet trasu 2000km jak píšeš taky není nejlepší jet 2stovkou jak jse tady camráš. Pokud jsi to myslel z recese tak jse ti omlouvám – Každopadne přeji štastné kilometry. Jo a tvrdit že tam žijou zbabjelci bych nechal stranou ač jseš tu anonymně ukazuješ jak jseš hloupej.

    Tally

    160? Ano

    POSVET

    ANO BYLO BY TO FAJN 160 KM/H ALE NESOUHLAS LEPSI 100KM/H CHCES RAKEV DO HROB OBEC 40KM/H, PO OBEC 80KM/H, DALNICE 100KM/H

    Roman Šatný

    chci to!!

    Aleš

    Už 4 roky nežiju v ČR (před tím bych jsem zřejmě nepsal)většinou jezdím zpět autem a co jse děje na D1 (nejen tam)NEMÁ ve světě porovnání !! opětovné srovnání s německem,proč ? Co tak Francie 130km/h 110km/h(za děšte) a opravdu přísné postihy za nedoržené vzdálenosti (podle mého jeden s největších problémů) Na D1 jsem najel hodně a zažil taky hodně nikde jinde na světě jse mě to už neporařilo vidět ani desetinu z čr. Dát tam 160km/h je nezodpovědná "vražda"-věřím tomu že spousta vás co jsem píše jsou zodpovědní řidiči ale co ti ostatní,silnice /jestli jse to tak dá nazvat/ a spousty ostatních věcí .

    P.K.

    Stav na českých silnicích je kritický zejména z pohledu agresivity a bezohlednosti „rychlých řidičů. Tito řidiči jsou v podstatě vrazi, což dokazují jejich praktiky vybržďování, vynucování větší rychlosti po slušných řidičích ač je daná omezená rychlost apod. Pokud po těchto agresorech policie nepůjde velmi tvrdě, tak brzo nastane doba, kdy slušný řidič, dodržující předpisy, nebude moct vyjet na české silnice. Je to zejména vina nechutných ODSáků a jim podobných. Myslím, že 130 km/hod. bohatě stačí. Kam je potřeba stále spěchat ??? Akorát tak do hrobu díky těmto hajzlům – zejména z řad poslanců, kteří to prosazovali a odsouhlasili. Tito a jim podobní se mohou akorát tak stydět !!!
    Zvýšení rychlosti by bylo možné za předpokladu, že se razantně zlepší stav chování řidičů mezi sebou a zejména pak striiktní a poctivé dodržování silničních předpisů. Nicméně se domnívám, že této doby se asi nedočkáme pokud budou mezi poslanci a řidiči takoví psychopati a šílenci jako tam jsou nalezlí v současné době. Je to fakt hrůza, co současná a minulé vlády v tomhle státě dovolí. Sobectví, ateismus a agresivita – to jsou , bohužel, pilíře současné české republiky !!! Je to nechutné a je to k poblití !!!!

    P.K.

    To máte sice pravdu, jenomže v Německu nejezdí po sílnicích tolik kriminálníků – vybržďovačů, psychopatů a jim podobných. Dodržují se tam důsledněji předpisy, např. vzdálenost – rozestupy mezi vozidly. Na tohle u nás policie kašle a proto je tolik smrťáků. Člověk si udělá dostatečnou mezeru a za chvíli se najde určitě nějaký idiot, který se tam vměstná a hned je možný karambol. Prostě dokud nebude na českých silnicích pořádek a strikní a důsledné dodržování předpisů tak vražedné a nesmyslné zvyšovat rychlost. Nevím, kam tak všichni spěcháte ? Život máme všichni jen jeden, tak proč si životy zvyšováním rychlosti, navzájem ohrožovat !!!
    Pěkný den se slušnou jízdou po českých silnicích !!

    Ed.

    Lidi, nejde jen o stav dalnic a vozoveho parku, v Nemecku je dalsim duvodem pro omezovani neomezene rychlosti i ekologie (spotreba, emise, opotrebeni)! A prave i v tom jsou trochu dost hodne pred zdejsim balkanem. Jezdit 160 potrebuje vetsinou pubertak v Golfu nebo zbohatlik v Audi.

    JesseTat

    slottica logowanie slottica aplikacja slottica 20 slottica 23 slottica bonus za rejestracjД™ slottica casino slottica pl slottica zaloguj slottica bonus bez depozytu 2021 slottica wypЕ‚ata slottica darmowe spiny slottica kasyno slottica bonus slottica slottica free spins

    slottica opinie slottica wyplata slottica pl  slottica opinie slottica bonus slottica bonus slottica pl  slottica opinie slottica slottica pl

    slottica 20 slottica bonus za rejestracjД™ slottica opinie slottica bonus bez depozytu slottica slottica wypЕ‚ata slottica logowanie slottica kasyno slottica aplikacja slottica pl 

    slottica slottica bonus bez depozytu 2021 slottica wypЕ‚ata slottica pl slottica bonus bez depozytu slottica wyplata slottica opinie slottica 18 slottica kasyno slottica bonus za rejestracjД™

    slottica wyplata slottica zaloguj slottica 20 slottica logowanie slottica kasyno

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist