1000 mil československých: Podle všech to byl nejlepší ročník v historii

Vzpomínková jízda 1000 mil československých letos podle organizátorů přilákala největší počet diváků v historii.
thumbnail_sotolinova-trat-v-samorine-1100x618.jpgCelá galerie 4 Zdroj: Autoklub ČR

Historická auta na cestě ve stopách stejnojmenného dálkového závodu mezi Prahou a Bratislavou očekávaly na některých místech doslova davy fanoušků. Letošní ročník se nesl ve znamení několika novinek, které obohatily program pro soutěžící i sledující příznivce. A jako již tradičně, i letos účastníkům přálo počasí, do cíle přijížděli hlavně ti v autech bez střechy opálení jak od moře.

Do 1000 mil československých 2022 odstartovalo rekordních 120 soutěžních automobilů. Přestože už krátce po čtvrtečním startu od Autoklubu ČR v Opletalově ulici v Praze některé posádky řešily technické obtíže, do cíle nedojelo pouze 9 vozidel.

Čtěte také:

Škoda 1100 OHC Coupé: Podívejte se na půlhodinový dokument o „českém Jaguaru E-Type“

Peugeot 204 Coupé: Legendární kupátko vyráží na závod Tour Auto 2022

Od 301 po 308: Deset generací nejdelší produktové řady Peugeotu

„Většinu závad se podařilo vyřešit na místě, popřípadě za pomoci doprovodných asistenčních vozidel. Mohu potvrdit, že startující si auta připravili skvěle, počet odstoupivších je historicky jeden z nejnižších vůbec,“ zhodnotil Miroslav Krejsa, ředitel soutěže.

Novinkou letošních Mílí byl průjezd do cíle první etapy areálem Bratislavského hradu, tvořícího neodmyslitelné panorama slovenské metropole. Součástí druhé etapy byl potom slalom na uzavřené šotolinové trati v Šamoríně, který dal vzpomenout na Elišku Junkovou a její rychlou jízdu po prašných cestách závodu Targa Florio.

V sobotní třetí etapě zpět z Bratislavy do Prahy pak byl zážitkem průjezd centrem Brna s davy fanoušků, dokonce i jeden pár bude mít na památku fotku s historickým skvostem na své svatební fotografii. Ale zdravící diváci byli po trati na mnoha místech.

„Ještě nikdy jsem neviděl tolik lidí podél trati, nejvíc jich bylo jako vždycky v Hodoníně, kde nás zdraví špalíry diváků, ale letos i na místech, kde třeba ještě nikdy nebyli, i v malých vesničkách,“ pochvaloval si Miroslav Krejsa.

Do cíle se unavení, ale šťastní soutěžící vraceli k Národnímu technickému muzeu, kde byl po celý den připraven program pro malé i velké. Samotný podvečerní dojezd komentoval stejně jako na startu v Opletalově ulici moderátor Petr Suchoň. V budově muzea večer proběhlo slavnostní vyhlášení výsledků.

„Mám velkou radost, jak se letos soutěž povedla. Děkuji všem, kteří se na jejím zdárném průběhu podíleli. Moc mě těší, že všichni soutěžící si ji chválili jako úplně nejlepší ročník v historii. Laťka pro příští rok je nastavena hodně vysoko…,“ usmíval se Miroslav Krejsa.

1.7.2022 9:07| autor: Hugo Kottás | zdroj: Autoklub ČR

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist