10 věcí, kterými řidiči ohrožují a otravují okolí
dopravní předpisy v čr
Každý den potkáváme řidiče, kteří nás dovedou vytočit. Čím?
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
Nejrychlejší sériové auto světa? Koenigsegg letos překoná sám sebe
dopravní předpisy v čr
Každý den potkáváme řidiče, kteří nás dovedou vytočit. Čím?
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Poslední bod. To se mi stává docela často, naštěstí stím většinou nemám problem.
ad svetla
potkavaci byla urcena pro nocni jizdu pri provozu, tudiz je nesmysl s nimi svitit vedne. Tecka. A kdyz mi zacne policajt rikat, ze si mam vymenit mlhovky za led a prijit o ne tak jsem se zeptal jestli si dela srandu. Tak ze prej si mam dat pred vstup do mezichladice a chladice pridavy led. To uz jsem presel k to myslite vazne?
ad blinkry
to je vysada prazaku zvlaste koncernu prejizdet z boku bez blinkru, dopadne to panickym brzdenim cele kolony
ad parkovani
specialita tzv premiove znacky s kruhy, pro tu pravidla neplati, zvlaste prechody
ono když předjíždí kamion kamiona v mírném kopečku a ten předjížděný sundá nohu z plynu, tak už by to taky nemusel vyjet, že 🙂
Jinak jel sem teď do Brna a těch kamionů co se předjíždělo bylo fakt hodně a doba předjetí…radno mluvit.
Krásný článek. Hlavně tři pruhy, mlhovky za mokra v noci a zip bych fyzicky trestel. Policista s rákoskou, to totiž bolí nás všechny stejně nazávisle na výši příjmu…
Ne teď vážně. Už se u nás jezdí mnohem lépe. Jezdil jsem dlouhá léta každý den Praha-Lovosice a tak vidím ten posun. Těch skutečně bezohledných je mnohem méně, o to více zamrzí jeden pitomec. A ano, je to tak, obvykle má "lepší" auto. Ale dle mých zkušeností spíše Mondeo…
No tak s tim mondeem bych rozhodně nesouhlasil, sou to prakticky všechny favority…. Mondea maj nejčastěji ten jejich dvoulitrovej nafták a jezděj docela svižně
v prvnim bode s vami zasadne nesouhlasim! mate moznost sve auto dodatecne vybavit svetlomety pro denni sviceni. pokud se vam nechce, pak svitte tim, co mate… tzn. potkavaci svetlomety. ty dve deci na spotrebe vas nezabijou… a jestli jo, tak chodte pesky! o to driv pak skocite pod kola nejakemu podobnemu chytrakovi a bude klid…
To že je to výsada pražáků a koncernových vozů je pěkná kravina… V každým místě republiky i u každý značky auta se najde spoustu takových debilů.
Sviceni ve dne je rozhodne jedna z tech romunnejsich veci, ktere se zavedli. Nekolikrat jsem za to byl v zime rad! A to ze se musi sviviti porad, je dan za to, ze jsou zkratka chytraci, kteri si svetla nerozsviti, kdyz se zhorsi pocasi nebo se zacne ztmivat nebo naopak vychazi slunce, takze se proste musi svitit porad a je vymalovano. A k tomu, ze pokavaci svetla byla urcena pro nocni jizdu? Kdyz nemate svetla pro denni sviceni, tak holt pouzijete potkavaci. To ze potkavacimi svetly budu svitit jenom v noci, protoze k tomu jsou urcena je nesmysl! Zkratka se vymyslelo dalsi DOBRE vyuziti.TECKA
No nevím jak rozumíte pojmu "rozumnější", ale pro mne je silně nerozumné, že někdo svítit musí a někdo ne! Typicky ráno, kdy je situace nejhorší, protože spořiči už vypnou městské osvětlení, ale ne všude už dosáhlo slunce a v tom vám novináři vybuzení důchodci v černým kabátě skáčou před auto "protože mají absolutní přednost" a aby toho nebylo málo tak se určitě někde vyloupne cyklista (bez světel a v tmavých hadrech). Zajímalo by mne proč došlo právě ke korektuře v tom, že cyklisti menusí svítit, když mnohem rozměrnější neosvětlené auto je všemi považováno za kruté nebezpečí!!!
A to nemluvím, o Rakouské studii, která právě při dennín svícení prokázala zvýšené nebezpečí pro chodce, neboť přesně jak je i tady popsáno neosvětlený předmět není v řadě osvětlených vozů vnímán, tudíž se "dobrá myšlenka" stala ve své podstatě nebezpečím pro ty kteří jsou zcela jistě na silnicích tou nejohroženější skupinou.
Ne náhodou se říká, že cesta do pekel je dlážděna pouze dobrými úmysly!
S těmi cyklisty máš jistě pravdu, ale v v Rakousku na zákládě té studie teď přes den i některá auta svítí a některá ne…
No, tak s cyklisty teda nesouhlasim. Protoze kdyz cyklista nesviti, tak muze zabit sam sebe. Vam se v aute horko tezko neco stane. A doufam, ze mi sem nekdo nezacne psat nejake situace, ktere se pry nekde staly, a ze to odnesl ridic, protoze policiste rekli, ze to bylo takhle a nebo jinak. Samozrejme mozne to je, ale podle me to je velice veli velice nepravdepodobne. A i kdyby, tak porad to vyjde max. na pokutu a pomackane plechy, kdezto, kdyz vas nekdo srazi, protoze jste nesvitil, tak je mnohem pravdepodobnejsi, ze se stane neco, jak vam, tak tomu druhemu ridici. A i kdyby se treba nestalo nic vam, jen tomu druhemu ridici, tak bych vas chtel videt, jaky by jste mel pocit z toho, ze ten druhy ridic, treba nemuze chodit a obhajoval si to tim, ze se mel vic koukat, kdyz se srazce mohlo zabranit tim, ze by jste svitil. Nechci aby jste to vzal osobne, nebylo to psano na vas, myslel jsem to vseobecne. Radsi budu svitit a snizim tim treba jen o minimum moznost srazky nez nesvitit, protoze ja proste svitit ve dne nebudu, kdyz vidim. Nikdy nevite, jestli ten clovek co sedi v aute, ktere jede proti vam nema treba zhorseny zrak nebo neco podobneho. Samozrejme by se nemuselo svitit porad, kdyby se mohlo spolehnout na ostatni ridice, ze jakmile se zhorsi viditelnost, tak si ty svetla zapnou, i kdyz oni vidi dobre.
ad světla
Mlhovky byly určeny pro svícení v mlze, takže není důvod s nimi svítit ve dne…
Nevím z jakého důvodu Ti tak moc vadí svítit potkávacími světly ve dne.
Dle mého názoru jezdit s mlhovkami ve dne je k ostatní řidičům bezohledné.
(poznámka abych nebyl hned napaden – ideálně za deště nebo je zamračeno)
takze to shrneme, nejezdim denne, a rozsvitim za sera, v aleji, zapad slunce a jiny podobny pripady, i kdyz v tomhle absurdistanu je to stejne k nicemu. Uz jste si nekdy zkusili jake to je zjistit, ze je tam auto (ktere nesviti, novy audi zezadu) a dal se venovat jinde nebo porad vsici cucite plazima ocima do zdroje svetla jak to psali uz kdysi v te studii. Si to schvalne zkuste nez napisete reakci
Omlouvám se, ale reakci jsem nepochopil…
Ty vole, už to nehul !! :-))))
🙂
Jo, předpis, že při denním svícení nemusí svítit zadní světla je pěkně debilní …
Když mlhovky v mlze, tak tlumené v noci a ne přes den
Mne jeste dokaze vytocit, pokud specham, kdyz chci z vedlejsi silnice vjet na hlavni na NEosvetlene krizovatce a ridic predemnou uz mel minimalne 5 moznosti tam vjet, ale stale ceka, protoze potrebuje 100m zleva a 100m zprava zaroven, aby tam vjel… a vy stojite a stojite, kdyz je provoz tak treba i 5min, tohle mne vytoci spolehlive.
Ale s tím nejde nic dělat. I ty jsi měl čerstvý řidičák. I ty budeš chtít jezdit i v důchodu. Taky mě to zmáhá, ale pustím si rádio, řeknu si že vlastně o nic nejde a jaká je venku krásná inverze, hodím se do klidu a prostě si počkám 🙂
Tu křižovatku bych taky odpustil. Co však dovede vytočit mě jsou dovedové stojící a vyčkávající před kruhovým objezdem. Co kdyby na něj někdo odněkud vjel, že? S tím úzce souvisí i druhá sorta řidičů, kteří automaticky zastavují před každým kruhákem i kdyby daleko-široko nebylo žádné auto. Pár známých se už těmto jedincům do kufru "nastěhovalo". Stále se bojím, kdy budu na řadě i já. Kruhový objezd, zvl. u nás, je vůbec vynález. Místo aby urychloval provoz se mnohdy používá spíše jako zpomalovací retardér (typicky kruháky na čtyřproudové silnici). A o kruhových objezdech kde se sbíhají tři silnice se snad nelze ani slušně vyjádřit.
jo je to tak, používají se jako retarder, když už se tam něco stane je to v monohem menší rychlosti. Takže i když se to může jevit jako otrava je to mnohem bezpečnější způsob křižovatky než klasická. Právě na rovných usecích kde se připojují 3 silnice to má význam, že když tam někdo blbě vjede tak to skončí ťukancem a ne lidma na sračky.
Jo hodne cechu ty kruhace neumi pouzivat a cekaj stol let az na protejsi strane neni nikdo 🙂 . Proste kolikrat hruza vidi ze na druhy strane nekdo vjizdi a ceka na nej az knemu prijede a az po nem jede.
Pokud ovšem nepostavíte kruháč jako v podkrkonošské Jilemnici – ze všech stran klesání k němu (na náledí téměř nemožno zabrzdit), v noci není osvětlený a prostředek tvoří metr vysoká betonová zeď (přes kterou zase nevidíte na ostatní výjezdy). Krásný příklad idiocie českých úředníků…
Vyhláška mluví jasně – předjížděný nesmí zrychlovat. Jenže já jezdím poměrně silným autem a v obci dodržuju cca 55 km/h. Často se mi stává, že mě nějaký chvátalík začne předjíždět na konci obce. Když je vedle mě, míjím už ceduli, kde jinak vždycky zamačkávám pedál do podlahy. Jenže s pakem vedle sebe nesmím, takže ho nechám předjet a následně předjedu zase já jeho. On mě vlastně porušením maximální rychlosti v obci omezuje.
Ani v tomto případě nesmím zrychlovat? 🙂
Ježíš tak začneš zrychlovat o sekundu déle, to tě snad nezabije. A ano i v tomto případě nesmíš zrychlovat. A on tě neomezuje protože tě začal předjíždět dříve než ty jsi začal zrychlovat. A zvláštní je, že se oháníš jeho porušením maximální rychlosti v obci ale sám píšeš že dodržuješ 55km/h, jo aha ty nedodržuješ jen malonko ale on nedodržuje malonko víc a proto on je pako ahaaa……
A když mám na tacho 55km/h, kolik je asi tak skutečná rychlost po odečtení odchylky? Asi moc ne, za těch pár set tisíc km mě nikdy nezměřili.
To že začnu zrychlovat o chvíli dýl mě ani nevadí, jde o princip. Navíc ho pak stejně zase předjíždím mimo obec, takže si opravdu moc pomůže… To toho člověka nenapadne že takhle nepojedu donekonečna, ale že na konci obce zrychlím? Pokud mě takhle někdo předjede a zmizí v prachu, tak je mi to buřt. Nejvíc mě nasírají ti, co jezdí 70 km/h vždy a všude – tedy v obci i mimo obec.
Ano, on začal předjíždět dřív než já, ale zakázaným způsobem. On porušil vyhlášku a tím způsobil potenciálně nebezpečnou situaci (už se mi stalo že jsem za obcí zrychlil a pak jsem viděl v zrcátku že se na mě levým pruhem tlačila felicie s nějakym dědulou za volantem, aniž bych o tom věděl).
Zrovna tak já nepředjíždím těsně před obcí, obzvláště kamiony ne, nestojím o to aby mě, poté co u cedule zabrzdím, před sebou celou obec tlačili (ať už obrazně nebo fyzicky 🙂
Je to pouze o ohleduplnosti, kvůli které vlastně vznikl i ten článek.
HOWGH
jenže ten co tě dojel není sybila aby věděl jak rychle hodláš jet za obcí, jo pokud by ti to udělal několikrát po sobě tak je to debil. Já když někoho dojedu v obci tak ho taky začnu předjíždět dřív než je cedule právě proto abych ho tolik nezdržoval až bude chtít zrychlovat.
P.S. mě zas může dojmout když mě předjede mimo obec auto (já cca 110) a u cedule to zaflekuje na tacho 50, pak projíždí obcí 40 tak ho předjedu a mimo obec kolem mě zase profrčí 150, ale tak je to jeho volba, proč se tím zbytečně rozčilovat….
Tak hlavně aby za obcí nebyla dálnice, tam by těch 50 km/h, které předjížděč ode mě za obcí očekává, byla pěkná pruda…
Fakt si nejsem vědom, kde by padesátka v obci rovnou navazovala na dálnic, ale to je jedno, on nemusí čekat, že pojedeš 50 za obcí ale že pojedeš pomaleji než on (to se netýká těch 70kařů to je i pro mne zvláštní a nepochopitelná skupina)
Plne súhlasím s Lukym a Stevovi, neviem čo to píšeš za hovadiny! Určite si jeden z tých, čo idú 110km/h mimo obce a potom pri tabuli pred obcou pustíš plyn a dobiehaš autá ktoré dodržujú rýchlosť, lebo ty brzdiť predsa nebudeš…a potom nakonci dediny robíš machra, lebo si dobehol auto, ktoré išlo 50km/h a podme rýchlo ho predbehnúť…takýchto idiotov by som pokutoval za debilitu!
Ano, tak toto přesně mě taky točí, a vlastně vůbec nevím, co s tím mám dělat. Někdo kdo jede obec neobec 75 km/h… Co k tomu ty jedince vede? Šetří benzin nebo co? A jak to řešit? Předjedu je, v další obci ho mám nalepeného na zadku a zase předjíždí on mě, po výjezdu z obce se situace opakuje, neverending story. Pak člověk neví, jestli je větší debil on sám nebo ten v tom druhém autě…
No, mně taky točej ti předpo…. , co na měřených úsecích (třeba Jiřní spojka) pro jistotu jedou tachometrových 75 místo 80 nebo 45 místo 50.
jj, musím jenom souhlasit. mám podobnej styl jízdy( reálných 50kmh), ale holt někteří řidiči mají malej mozek, malýho ptá*a a málo výkonu pod kapotou, takže jím je jasný že tě mimo vobec nemůžou předjet a tak to zkoušejí v obci(hlavně na výjezdech, kde není policie).
A pokud už začnu zrychlovat a nějaký piňďa se stejně zkouší dostat přede mě, tak to dělám tak, že pokud se v protisměru ke mě nikdo neblíží, tak nechávám nohu napodlaze a pokud vidím že jede auto, tak mu umožním předjetí.
tachometrovych 55kph je padesatka podle GPS…prakticky v kazdem aute…pointou zjevne bylo, ze rozhodne nejel nejak pomalu…:-)
kasli na nej, slapni to vic a nez se vzapatuje jsi v prachu. Ze si s nim delas hlavu. To ze je hnup mu nedojde samo, rekl si o to hrubsim zpusobem, tak dostane hrubsi odpoved
Re: luky, no nevim jak vy ale kdyz uz konci ta obec tak seslapnete plny plyn a zastavite auto na 90Km/h Tak vas stejne zas predjede. Proste i v obci se da jet svizne sice s poruseni pravidel ale pak i mimo obec musim jet svizen. A ne 55 a 95 Km/h Proste blbost. A takovi jsou nejlepsi.
Mimo obec si s rychlostí příliš hlavu nelámu, to je pravda, důvody proč v obci jezdím víceméně předpisově a proč mimo obec 90/130 nejsou pro mě dogma, jsou zejména:
1) v obci jsou chodci, zejména hrající si děti a důchodci "s absolutní předností" na přechdou(děkujeme mediím za tuto přiblblou masírku) jsou velmi rychlí a je to o průser, v obci jsou situace často nepřehledné
2) četnost radarů je v obci mnohem vyšší než mimo obec a peníze za ušetřené pokuty radši proženu výfukem.
Přeci jen je rozdíl jet o 30 víc v obci nebo na čtyřproudém dálničním přivaděči, kde nikoho nenapadlo zvýšit rychlost nějakou místní úpravou
tak taky jezdim v obci kde jsou det nebo skola predpisove ale jsou opce kde to neni treba. radary bych neresil valentino one.:-D
Myslím, že hezký výčet a nechybí snad vůbec nic. Mě osobně nejvíce točí lepiči a neschopnost ZIPu v českých zemích.
On se tady vlastně člověk dostane při aplikaci zipu nechtě do pozice toho "sviňáka", který musí všechny předjet. Stává se mi to snad v každém zúžení – všichni nasáčkovaní v průběžném pruhu vytvoří kolonu jedoucí skorokrokem, já v pruhu který končí dojedu k místu zúžení a při pokusu aplikovat ZIP mě 80% řidičů má za hovado, kterému se nechce čekat v koloně, která ovšem vůbec nemusela vzniknout… moje nervy…
Ano ale taky kdyz uz vidim zuzeni a auta ze se zarazuji do pruhu tak nevim proc bych mel jet na konec a pak tam jak blbec cekat. Proste se zaradim behem cesty.
No nevím jak to kdo myslel, ale jedou-li ve dvou pruzích auta s minimálními bezpečnými rozestupy rychlostí 50km/h pak při použití ZIPu do jednoho jízdního pruhu, musí:
A/ buď všichni zmenšit rozestupy
B/ musí při zachování rozestupů zvýšit rychlost
nebo C(a to je skoro vždycky)/oba pruhy jet cca 30 aby to v tom jednom pak pokračovalo 50
Jo a pokud se řidiči začnou rovnat do průběžného pruhu dříve, tak by celý pruh měl jet tou 50-kou a zajímalo by mne jak pak nějaký "borec" může jet v pohodě tím neprůběžným pruhem aniž by na to musel dupnout víc než ti tupci co se řadí brzo! Takže se pak asi diví, jak je možný, že si o něm všichni myslí, že je vyčůránek, který se snaží vecpat dopředu, když chvíli předtím dupal na plyn aby se dostal co nejvíc dopředu.
Druhý sorta jsou řidiči, kteří nevědí, kde jim začíná a končí auto, takže když jim nechám mezeru aby se tam vešli, tak na místo zařazení začnou všelijak zmatkovat.
tupci ne ale logicky premyslejici kdyz uz vidim znacku zuzeni tak proc se budu stvat do predu? aby ten pruh co jel pak brzdil a poustel vychcaneho???? a kdybych uz tam byl ja a nekdo mi to udelal tak bych ho ani zanic nepustil. a myslim ze bych nebyl sam. a zarazovani mi nedela problem v zadnem pripade vzdy se tam dostanu. max do 3 aut. 😀
Ano, ty patříš přesně mezi těch 80% které jsem popsal, a kvůli kterým ZIP nemá šanci fungovat. Ten "vychcaný" jak ho popisuješ má ze zákona právo, abys mu tu mezeru udělal a pakliže mu mezeru nikdo neudělá, musí zastavit a čekat a tím se celá kolona zpomaluje… To že se všichni řadí do kolony už 300m před zúžením neznamená, že člověk který se chce řadit třeba 50-20m před zúžením jedná defektně..
ach bože..
Ano, s tím naprosto souhlasím. 80% idiotů si ani nepřečetlo změněnou vyhlášku.
Mám větší auto, navíc firemní, takže jedu na konec a tam se tvrdě nacpu do toho průběžného pruhu. Zatím si na mne nikdo troubit netroufl.
Ano, mam stejny nazor na aplikaci zipu v cesku…
Ale je to zacarovany kruh, prave proto ze se zacnou radit do praveho pruhu uz davno pred zuzenim, tak uz aspon jednoho pred sebe pustili, a potom na zuzeni uz se jim nechce…
tot muj nazor
"A pak jedno auto, kterému dáváte přednost
, prostě zatočí bez použití směrovky…"
> Ono ale také není dobré se spoléhat na to, že když má někdo zapnutý blinkr, že opravdu odbočí…
Mně osobně jako řidiče nejvíc točí, když dojedu pomalého řidiče a on začne zničehonic dokazovat, že ho není třeba předjíždět a že je stejně rychlý nebo dokonce rychlejší než já. Po deseti minutách debilizmu za volantem to většinou vzdá a nechá se předjet. Ovšem jsou i výtečníci, kteří přidávají plyn a jelikož mám rád bavorské vozy, s tímto jevem se setkávám o dost častěji než ostatní :-/ Proto se v poslední době snažím předjíždět bez výjimky s velkým rychlostním náskokem a tak rychle, jak to jen auto dovede.
S tím se setkávám neustále, sakra. Jednou jsem viděl nějakou fiflenu v Citroenu C3, jak jela po D1 od Mirošovic do Prahy v prostředním pruhu, a prázdného pravého si ani nevšimla. Když takové řidiče předjedu zprava, je to jejich vina – vpravo měli místo, do kterého neuhnuli.
Souhlasim s tim, ze nedodrzovani jizdnich pruhu je hovadina, ale kdyz uz se s nekym takovym potkate, tak zkuste probliknout dalkovymi nebo lehce zatroubit. Uvidite, ze uhnou…
Bohužel většinou neuhnou. Typicky se mi před Prahou stává, že jedu v pravém, uprostřed někdo. Pokud je levý volný, je mi to šumák a prostě přejedu do levého a pak zpátky do pravého (tenhle manévr občas těm lidem i dojde a do pravého se zařadí). Ale v situaci, kdy dojíždím někoho v prostředním, v levém je rychlejší auto a v pravém volno, tak na probliknutí dálkovýma ten přede mnou nereaguje a pak si ještě klepe na čelo, proč ho problikávám…
jo jo jen nekteri ale je jich minimum.
Samozrejme se to stava, proto je to jedna z veci, ktera nas dokaze vytocit. Ja osobne zkratka probliknu, kdyz to nepomuze, tak muzete i lehce zatroubit. A kdyz ten ve predu uhne a klepe si na celo, tak je to osel. A kdyz neuhne a klepe si na celo, tak je to tuplovany osel.
Zkusim Vam dat jiny pohled na vec. Pravym pruhem jezdi kamiony a proto vypada jak vypada, takze clovek ma spis pocit, ze mu to vytluze napravy z kastle nez ze by jel po dalnici.
Sam se priznam, ze kdyz je pravy pruh takhle zmasakrovany tak jedu v levem a uhybam tem co jedeou zezadu rychleji nez ja (ano obcas se zapomenu a za zdrzeni se omlouvam)
Jo a jinak proti podjizdeni nic nemam taky to praktikuju, kdyz se najde nejaky hurikan co jede 110km/h a 500m za kamionem vjede doleva aby ho predjel a to nez cekat nesundam nohu z plynu a za pouziti smerovky se zaradim v pravo a pak v levo
V některých případech docela chápu, pokud někdo jede i po skoro prázdné dálnici v levém pruhu (především na D1) … ten pravý je v některých úsecích v takovém stavu, že se to prostě nedá.
Pokud uhne rychlejšímu, tak není problém (tedy s policí potencionálně ano, ale tam by se dalo argumentovat objížděním díry ve vozovce 🙂
Pán policajt, už čtyři kilometry objíždím tady tu díru v pravo 😀
Tak nějak jsem to myslel 🙂
Přesně tak, na D1 jezdím skoro permanetně v levém, vpravo mám pocit, že se mi každým metrem rozpadne auto…
Pokaždé s podivem konstatuji, že mnoho našich řidičů vč. našich zákonodárců za bránění předjíždění považují, když po předjetí vyloženě pomaleho auta(nebo třeba traktoru) začnete naplno akcelerovat a za váma jedoucí auto(třeba stříbrná Octavia TDI), které také začalo předjíždět, se snaží předjet o kategorii nižší a rychlejší auto, jenže na to v akceleraci nemá. Co pak, začít brzdit? Nebo po předjetí zkontrovat, zda někdo s malým pt..em, se nesnaží předjíždět. A naše policie určitě ohodnotí řidiče menšího auta, ne toho kdo předjíždí, když se nemůže bezpečně zařadit a nestačí mu jen předjetí pomalého, ale hlavně možná si myslí levnějšího vozidla.
Tak tohle jsem moc nepochopil. Buď předjedeš traktor a dál pokračuješ ve zrychlování a Octavia TDI je někde za tebou (a tudíž tě nepředjíždí, ale předjíždí ten traktor) a nebo se dostala na tvoji úroveň a ty dál zrychluješ a v tom případě jsi prase, který závodí, kdy nemá.
Vysvětlím, zatímco já zrychluji po předjetí, on se snaží mne ještě předjet, místo aby se zařadil za ten "traktor". A jestli na to má, tak ať mne předjede, ale proč bych měl ubírat, že jemu se ráčí mne předjet a nejede mu to a já jsem stále vepředu? Spíš si myslím, že prase je on a nesnese nic menšího před sebou. PS: a mám jen Fabii TDI.
Velmi podobný případ tomu zrychlování na konci obce, co jsem řešil výše. Zkrátka k nepochopení…
Dokud jsem měl Felicii, tak bránění v předjíždění, nedodržení zipu, lepení na kufr atd. bylo na denním pořádku…tak jsem si pořídil Medvěda a najednou se skoro všichni chovají slušně a uctivě…jen mě zas začalo štvát to parkování, páč se na délku nevlezu do standardního chlívku na parkovišti…:D
to je taky fakt, od doby co jezdim ve 5er mi nikdo v levim pruhu nepřekáží :o)
Zvláštní, vzhledem k tomu v jaké zemi žijeme bych čekal že to bude přesně obráceně 🙂
Mám stejnou zkušenost. Když jedu ve feldě (1.6), tak mě každej prasí a předjíždí, když v novým golfu (1.2), každý je slušný a uhejbá. Ale uvědomil jsem si, že se taky k horším autům chovám pohrdavě a od tý doby se snažím být ke stodvacítkám a vartbugům co nejslušnější.
Mám pocit, že jedna drobnost, která tedy mě vytáčí pravidelně kdykoli sednu za volant je zde opomíjena. V poslední době se mi stává čim dál častěji, že před semaforem jede přede mnou auto třicet a má zelenou a když je 30 metrů před semaforem a padne mu oranžová, tak šlápne na plyn a projede na červenou a já tam zůstanu stát jak kokot. Tak to mě teda točí naprosto do ruda…
s většinou bodů se dá souhlasit. Ještě mi vadí už zde zmiňovaný kruhák, nikde nikdo, jedete ve skupince 4 aut, pohoda a ten první brzdí do jízdy krokem! To bych se podělal, všude je vidět, nikoho neohrozí a raději teda zabrzdím všechny auta za sebou…
Já je chápu. Ti, co už jednou zažili bloncku v X5 projíždět kruhák v protisměru, si situaci raději pořádně prohlédnou, než se příště vydají dál.
Nejhorsi je kdyz na 2 proudovce jede nekdo ktery si koupy auto s velkym vykonem, a mysli si ze je vsechno da si tempomat na 130, 140 a furt jede v levem. Tak nic jineho nezbyva nez ho predjed z prava, ale stejne kdyz se podivam do zrcatka tak je mu to jedno a furt jede v levem, proste takovi blbic tu jsou a nejvic jich potakavam v bmw.
Jo a policajti stejně pak seberou vás za 2 přestupky – předjíždění zprava a za rychlost. Od dob socialismu jsem neviděl, že by někoho sebrali za bezdůvodnou jídu v levém nebo prostředním pruhu. V Německu to prý dělají a stejně tam dnes všichni jezdí v levém nebo alespoň v prostředním. Asi se to naučili od nás nebo dederonů.
Já bych přidal další bod: "Úplná ignorace zrcátek"
Osobně když jedu, tak takového řidiče poznám z dálky a dnes už oběma dětem – řidičům říkám, jak takovýho "blba" poznat.
(Nejčastěji Vás totiž vidět nemůže, protože zrcátka má natočený tak, že buď sleduje UFA a nebo krtky) Pokud ho předjedete, tak je hezké se dívat jak se lekne, když se na úrovni jeho levého předního blatníku objeví auto. Jenom si pořád říkám, co když se jednou lekne tak, že škubne volantem doleva?
S tím možná souvisí, co když takovýto ignorant jede v levém pruhu na víceproudové vozovce mimo obec? (Asi jedině raketomet a nebo HUMVEE -viz http://hummer.cz/humvee/images/humvee-irak.wmv už víte nač jsou dobré vozy Hummer)
Moc jsem tedy nepochopil, co autor myslel tímhle:
"Informativní značka o blížícím se omezení je zpravidla umístěna s dostatečným předstihem, aby mohla všechna auta zvolnit a pohodlně a bezpečně se seřadit do jednoho pruhu, ale pak se najde jeden, který se prostě musí nacpat co nejvíc dopředu…"
Podle mne má každý jet až k místu zúžení v původním pruhu a řadit se až tam – a tam jsou ostatní řidiči povinni ho pustit.
Mně naopak vadí řidiči, kteří preventivně už kilometr před zúžením dají pravý blinkr, zastaví v levém pruhu a čekají, až je tam někdo pustí. To pak máte horké chvilky to ubrzdit i když jedete v tom levém jen 60. Sám pak jedu až k místu zúžení a zařadím se až tam (samozřejmě s přiměřeným předstihem podle rychlosti).
Tak si pravidlo zipu vykládám já, poučte mne, pokud je to špatně. Jsem tedy "jeden, co se musí nacpat až dopředu", nebo sám autor nepochopil tenhle nový předpis?
Přesně tak. O několik příspěvků výš se vyjadřuji ve stejném duchu, a myslím, že mimo opravdu nejsme a ZIP aplikujem správně;)
Souhlas, absolutni. Zarazuje se az v miste zuzeni, mimo jine i proto, aby ti, co jedou v prubeznem pruhu nemuseli poustet vickrat… Ale u nas se hold prasi, kazdej si to vyklada po svem.
Ano a k tomuto tématu bych doplnil další bod který nase*e:
Dvoukilometrová kolona přes 3 křižovatky v jednom jediném pruhu a druhý prázdný.To proto že chytrolíni vědí že za dva kilometry je omezení a tak se už dopředu cpou do pruhu o kterém ví že je průběžný. Dva (tři) pruhy jsou tak k ničemu, kapacita komunikace se snižuje na úroveň dvouproudovky…
Sam bych to lepe nenapsal…
Ale jak pisu vyse, je to zacarovany kruh..
Kapacita vozovky se snižuje právě tím zůžením, nikoliv tím kdy se kdo zařadí do průběžného pruhu! Prostě tím úzkým hrdlem musejí projet všichni, to je limit propustnosti. A kdy se kdo zařadí je spíše o slušnosti.
MLHOVKY !! Mlhovky v noci za dobrá viditelnosti ,je bez mraků , na obloze svítí měcíc a tupci svítí mlhovkami ! NAJÍŽDĚNÍ SI DO ZATÁČEK ! Nejčastěji v ostrých zatáčkách . V polovině zatáčky zjistíte že ten co si to šine proti vám si najíždí až z protisměru , najednou prostě přímo na vás jede auto a šofér čumí do zatáčky a o vás nejspíš ani neví !!
Mě naprosto deptají lidé, kteří neblikají při sjíždění z kruhového objezdu. Ve většině případů mě tím donutí zastavit před kruháčem (když oni bez blinkru odbočují nalevo ode mě). Takové lidi bych na místě střílel – v Rakousku pro tyto ignoranty mají u kruháčů dokonce ceduli "blikej při opouštění kruháče" – ale u nás bychom ji potřebovali mnohem víc, než relativně ukáznění Rakušáci.
A taky nenávidím denní světla. Ta přední povětšinou jsou ještě vidět, minimálně ta sériová. Ale proč proboha nesvítí "denně" auto i zezadu. Opět je takto svítící auto mnohem lépe vidět. Už se např. mé matce s Yetim stalo, že byla na semaforu vedlestojícím autem upozorňována a kritizována za to, že nesvítí a přitom svítila přední světla. Denní světla používala asi měsíc po koupi a nechala toho. Já bych "jen ve předu" nesvítil nikdy.
Já osobně se řadím mezi řidiče kteří neradí čekají.Nechci tim říci že předjíždím v zákazu,po městě jezdím 110 a podobně!Jen mi opravdu dokáže do nepříčetného stavu vytočit pár věcí:
Řidiči "spáči" !V obci jede 45 (co kdyby náhodou) mimo obec jede 85 a jede po prostředku vozovky!můžete mít rosvícená dálková světla,mlhovky všechno co jde a ten "milý" pán co má spoustu času si prostě jedu tu svoji…Když se podíváte do zpětného zrcátka a máte auto 30 cm za kufrem opravdu to neni příjemný pocit.Bohužel už jsem byl několikrát dohnán i k takovému jednání.Buď ať "šnek" vpředu uhne k pravému kraji,nebo se pokusí najít plynový pedál!!! ….A jízda v levém pruhu na dálnici ?To si trhám vlasy!Jedete po dálnici v levém pruhu svých 160 na tempomatu,pár metrů před vámi 3 kamiony a poslední vyhodí blinkr a dalších X kilometrů předjíždí ty dva před sebou!!!To se pak ze mě stává agresivní a zlý řidič.Dálková světla,klakson,lepení na návěs a jakmile se milý kamioňák zařadí dopředu předjedu jej,zařadím se před něj do levého pruhu a přendám nohu z plynu na brzdu.Když rychlost stahnete na cca 70 km/h a jeho začnou předjíždět všichni za ním může se za tím volantem zbláznit.Ale to je jeho problém a jeho chyba!Když vidí v zrcátku že se za ním přibližuje auto vyšší rychlostí proč to dělá??Mě pak jen stačí podřadit přišlápnout plyn na podlahu a během mžiku jsem zase na svých 160…
Duševně zralý jedinec v klidu počká… Jistě, ty kamiony by to neměly dělat, ale řešit to tím, že způsobím krizovou situaci na dálnici?
krizová situace to není.Chlapec musí vypnout tempomat a bude mu trvat dlouho než se vyhrabe zpátky na těch 92.Ostatní ho jen předjedou a jedou vesele dál.Mnohem krizovější mi přijde když ti z levého pruhu vybočí a ty máš co dělat aby si to ubrzdil.
Tak samozřejmě, pokud Ti tam vjede přímo před nosem… Ale je na zamyšlení ( i z mé strany) zda schválně udělám to co jsi napsal 🙂
nejlepší jsou s prominutím "zmrdi", kteří vás zpomalují a pak vám tohle udělají ikdyž vidí, že vám v protisměru jede auto … pro takové lidi vážně nemám slušného pojmenování
Mate taky rádi jako já když řidič před vámi zničeho nic zastaví bez blinkru a až pak zjistíte že vlastně jen někoho vychazuje?A pak jak chcete jeho předjet tak najednou se tam vsere.Moje nervy 🙂
vim, ze mimo mesto to zakon nedovoluje, ale zde bych zapojil rozum: kdyz umime predjizdet zprava ve meste, dokazeme to i mimo mesto. nevidim na tom nic nebezpecneho. max jen "neceka me zprava" ale kdyz me ceka ve meste, tak… necht je tento blud odstanen z verejneho mineni. zadne rac. duvody pro nepred. zprava neznam.
v Americe je to běžné, ale tam s tím lidi počítají a koukají se do obou zrcátek, u nás, kde nekoukají ani do toho levého, je to o prů…..
Já bych si nebyl ani tak jistý tím, že mě ve městě čeká zprava. Řekl bych že většina řidičů to vůbec neví…
To si také myslím. Kolikrát Vám to tam člověk před Váma foukne, jak když zrcátko nemá…tohle trestat a tvrdě!
Předjíždění zprava bych vůbec neřešil…v ČR je to blbost
To je ale právě Váš zásadní omyl. Auta v obou pruzích totiž mají jet souběžně až místu zúžení, kde terpve se aplikuje ZIP. Stačí na to selský rozum, Míro. Navíc to obsahuje Zákon o provozu na pozemních komunikacích, konkrétně o tom hovoří § 12, odst. 5.
no a to je to blbe mysleni. to je ono! Misto zipovani se srat vpravo a jet rychlosti chuze
Jenže to není o propustnosti, ale o délce kolony, která je při předčasném řazení mnohem delší a často zablokuje zbytečně nějakou křižovatku nebo sjezd. Pokud by se auta seskládala do více pruhů, kolona by byla kratší a k zablokování by nedošlo. Navíc, pokud se auta řadí předpisově v jednom místě (tedy nastřídačku na konci), je to plynulé, každý ví, kdy má jet a sám pustí jenom jedno auto. U živelného řazení musíte dávat pozor, kdo vás pustí. Někdo nepustí nikoho, někdo se i tak vecpe a někdo jiný potom pouští třeba dvě či tři auta. Samozřejmě, že je to i o způsobu jízdy. Pokud kolona vpravo stojí a já přiletím prázdným levým devadesátkou, na konci to zaflokuju a začnu se cpát, tak tím lidi akorát nas…u (i když je to v principu jejich \“hloupost\“ a nepochopení předpisu). Zato, když v levém projedu kolem kolony pomalu na konec a začnu se plynule řadit, tak to chytřejším a informovanějším dojde, jiní to vůbec nebudou řešit a naštvou se jenom blbci a občas někteří starší řidiči, ke kterým se info o zavedení zipu jaksi nedostalo (čímž se nikomu neposmívám, chápu, že mimoměstský sváteční řidič v důchou to třeba nezaznamená).