10-rad-jak-prispet-k-plynulosti-provozu-352x198.jpg

Základní rady a tipy, jak přispět k plynulosti provozu

rady

Nad počínáním některých účastníků provozu zůstává stát nejprve rozum a následně celá křižovatka nebo silnice... Jak se tedy chovat, aby provoz jel plynule?

Diskuze

9 komentářů

    Kubic63

    Děkuji za článek,
    TESAT DO KAMENE!!!

    PepaSFI

    Chybí tam pravidlo zásadní a nejdůležitější, to co má na plynulost provozu zásadní vliv.
    DODRŽUJTE BEZPEČNOU VZDÁLENOST!
    Vážně nechápu co lidi vede k tomu pořád se lepit. To je nějaká debilní soutěž nebo co?! Vždyť si tím sami odebírají prostor na přehled a hlavně na reakci. Jedno auto zpomalí, to za ním už musí brzdit, třetí musí na brzdu dupnout, čtvrtý už brzdí jak v kresleným filmu a když se zadaří, pátý do nich bouchne. A i kdyby ne, nedá se jet plynule. I pomalá kolona pak jede trhaně. Totéž platí při zastavování na křižovatkách. Když se nalepíte na auto před sebou, nemůžete se plynule rozjet. Musíte počkat až poodjede, ve chvíli kdy se rozjedete, auto vpředu řadí další rychlost přičemž zpomalí a zas tady máme to řetězové cukání a skákání. Je taková jednoduchá finta, zastavit tak abyste viděli zadní kola auta před sebou. Je to vzdálenost dost malá aby se neplýtvalo místem ale dost velká aby se dalo reagovat na situaci, sledovat rozjíždění, přizpůsobit se a rozjet se prakticky současně ale i dost prostoru na případné couvnutí při nepovedeném rozjezdu nebo i vybočení kdyby bylo nutné auto vpředu objet.

    Luděk

    Tento bod se přesně hodí na křižovatku u Kauflandu v Hradci Králové – křížení ulic Pilňáčkova a Akademika Bedrny . Z ulice A.B. od Kauflandu je prakticky stále ,,zacpaná“ křižovatka těmi co nepoužívají mozek.

    Honza

    Už jednou jsem tady psal, že žádná bezdůvodně pomalá jízda neexistuje.Když člověk něco dělá, dycky k tomu má ňákej důvod.

    PepaSFI

    taky si myslím že naprostá většina pomalých má nějaký důvod, každému se může stát že bude mít závadu, bude v neznámém místě, unavený, nezkušený, bude mít na palubě nějaký „omezovač“, děti, lustr, vajíčka, blijícího psa, štěkající tchýni. Ale chce to i trochu ohledů k ostatním, sledovat provoz a snažit se umožnit předjetí.

    Honza

    To taky. Ale ze začátku je ten důvod, proč jet pomalu, hlavně ten, že je studenej motor a volej. Motor potřebuje 90 °C a volej 70 °C. A ted‘, když celej leden mrzlo, jsem se každej den ráno „kochal“ pohledem na vostatní auta, kerejm se hulilo z vejfuku, což je evidentní známka toho, že ted‘ teprv vyjeli a maj to eště studený, ale přesto už to ženou jak formule 1. Vo tom, že si to k*rvěj, se jim ani nezdá, diletantům. Ale hlavně že trouběj (nemít klakson, tak nikam nedojedou), t’ukaj si na čelo a předjížděj na zákazu. A za to, co jsem ted‘ napsal, budou dávat mínusy.

    PepaSFI

    víš jaké auto je nejrychlejší na světě? Je to auto půjčené. Dnes jezdí spousta lidí v autech na leasing nebo mají v užívání auto firemní a tak je jim úplně jedno v jakém stavu to bude za dva nebo tři roky. Taky se dnes radí že se auto nemá zahřívat chodem na místě ale pomalou jízdou. Já jako člověk s jistou povědomostí o strojích s tím nesouhlasím, za jízdy se to sice rychleji ohřřeje ale taky to víc trpí. A taky samozřejmě, jak jsi připomněl, jet v běžném provozu „zahřívacím“ tempem dost dobře nejde. proto mi připadá lepší nechat to chvíli zahřát a pak jet už celkem normálně.

    Kilmore

    Já jsem ve staré příručce z roku 123 četl cosi takovéhoto: „Řidič by měl nejprve nastartovat motor, poté zapnout pásy, zkontrolovat nastavení zrcátek a navléci si kožené rukavice. První dva tři kilometry používat maximálně 2/3 výkonu motoru.“ Dává to smysl dodnes.

    Martin Pištora

    Je diskutabilní, zda k plynulosti provozu přispěje i neformální uplatňování nějakého pravidla, kde na něj ze zákona není nárok.
    Třeba zip má složitější podmínky, než že „se sbíhá provoz více pruhů do jednoho“. Zejména se vyžaduje souběžná jízda, což často nenastává.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist