10 nejlepších motorů podle Autowebu

20 fotografiíMitsubishi

Ne, nejedná se o další anketu. Prostě jsme si sedli a hledali nejlepší motory - a to jak současné, tak i nějaké ikonické z minulosti.

Diskuze

77 komentářů

    Co desetiválec z předchozího Audi RS6? Tedy atmosférický V10 od Lamborghini puls dvě turba?

    Otto

    Podla mňa v top 10 chýba V12 od Lamborghini, ktorý sa rokmi menil len pomaly.
    A za zmienku stojí 2.5 R5 od Volva a samozrejme 3.2V6 od Alfy.

    Michal

    Tím 1,9 TDI jste to trochu shodili, ale když myslíte.. Mně napadá 4,8 V 10 v LFA, jeden motor od Jaguaru, a to 5,0 V8 a 5,0 V 10 z minulé generace M5, pak mně ještě napadá 4,2 FSI v jedné z generací RS4 a taky V 16 z Veyronu, ale to je trochu extrém.

    Some Special

    Za zmínku stojí i co se týče kultivovanosti motor Toyota 4.2 HDJ R6 prostě člověk by snad nepoznal že to je na naftu. Jinak se tady asi mohlo zmínit AMG protože jejich 55AMG kompressor taky nebyl k zahození poháněl i SLR, 63 AMG atm. Jen myslim že jste zapoměli do tý elity zařadit 1.2 HTP = nejmenší objem ale spotřeba jak M3 😀

    Jak jste proboha jen mohli zapomenout, na jeden z nejlepších motorů vůbec. Ano, nebyl možná nejvýkonnější, ani neměl nejlepší techniku, ale ten zvuk, průběh výkonu a charizma, to už žádný dnešní motor nemá. Navíc v pozdějších příčných verzích měl i dokonalý vzhled. A o jakém motoru to mluvím? Přece slavná V6, kterou navrhl Giuseppe Busso a zůstala s námi s různými obměnami třicet let. Ale když myslíte, že spíš stojí za zmínku to chrochtající a neurvalé TDI… kam ten svět spěje.

    Michal

    Přesně tak, neurvalý, \“zemědělský\“ chrochták na webu pro autaře, já nemám slov.

    Libor

    Ano snad každý čech ho alespon jednou řídil,já třikrát a to po třetí právě v této době.1,3 MPI

    Timur

    Musím se připojit ke kolegovi výše
    Vecpat tam \“nekulutrní\“ TDi a přitom vynechat \“Busso\“ V6 od Alfy?

    A kdybyste tam náhodou chtěli cpát HTP, tak bych tedy přidal 1.2 8V FIRE od Fiatu; byl ve výrobě dlouho při přetržení rozvoďáku se \“nepotká\“ http://static.autoweb.cz/img/smiles/wink.png

    Greeny

    Opěvujete charakterní motory a na legendární V6 od Alfy Romeo zapomenete.. 🙂 že tam Busso jednoznačně chybí není jen názor Alfisty, dvouapůllitrové Busso byl motor roku 2000.

    pop

    bmw V12 ok, bmw r6 no dobre dejme tomu, honda, wankel ok proc ne….ale kde je sakra BUSSO?!!!!!!!!!!!!!!!a osobne bych uvital i 2.0T 16V od lancia/fiat, ktery je lepsi i nez to busso(krom zvuku)

    SP

    A jak se vám v redakci líbil čtyřlitr z m3? (e90) Je už moc ,,euro,,?:) Jinak 1,9 tdi je skoro vším moc příjemnej, až na ten rachot. Obecně jsem příznivcem hlučnějších motorů, ale zrovna frekvence tohohle dieselu je velmi iritující 🙂

    SP

    ještě si ho dobře pamatuju, první ,,legální,, jízda 😀 😀

    Andrew

    1.9 TDI je (byl) dobrý motor do pracovního auta, o tom žádná. Ale co WTF dělá v seznamu motorů vedle takových skvostů, to mi opravdu hlava nebere. Jakoby v soutěži MISS byla jedna žena se 120 cm a zároveň 120 kg. V kuchyni jistě skvělá, ale sem prostě nepatří! Chápete?

    BMW

    Zdravim a co říkáte na motor M57 D25 v BMW 525d E39 120 kw.Vzhledem k dnešním cenám benzinu a nafty je toto perfektní motor v poměru spotřeba-výkon-zážitek.Ano toto auto vlastnim,takže se možná bude zdát že jsem zaujatý,jasný každý bude chválit to co má v garáži.Ale já nejsem člověk co by chválil špatný auto i když ho vlastnim.Dokážu s nim v klidu jezdit i za 4,5 l,při fakt ostré jízdě max do 8 litrů,ale to už je opravdu o řidičák.Docela svižná jízda mám průměr 5,5 l.Spolehlivost perfektní,projev na jedničku a i po dvou letech co auto vlastnim mě pořád překvapuje a těšim na každou další jízdu.Nevim ale BMW na svých autech vytváří závislost i když jde o diesel.

    Robo

    rozhodne este aj 2JZ-GTE zo supry….to ked je vytocene to ma neuveritelny zvuk, take nebicko v usiach 😀

    kocur

    A co třeba RB26 z Nissana GT-R R34 nebo SR20(D)ET z 180SX a Almery GTI, nebo jen kvuli zvuku motor z Lexuse LFA

    Tech

    No mohli jste tam zařadit nejsilnější kdy vyráběný motor montovaný do aut a sice 16válec od Bugatti(no teda spíš VW). Dále nechápu proč tam máte nějakou 4.2Tdi. Když už tam spát ropu, tak proč ne tu nejlepší a nejsilnější kdy vyráběnou a sice V12Tdi od Audi (nebo spíš VW) ? Až ted jsem si uvědomil že nejsilnější motory benzín/nafta má na svědomí koncern, náhoda :-))??

    gil54

    Chybí mi hlavně legendární Ford Coswotrh DFV, který hrál hlavní roli mnoho let v F1.
    Z civilních již někým zmíněný Fiat FIRE (ale jen ten první – 999 ccm s karburátorem), Alfa V6 Busso jistě a z BMW mě oslovil víc než R6 atmosférický V8 4398 ccm (předposlední atmosférický, po něm byl ještě 4799 ccm, který kvůli zisku celkem zanedbatelných 31 koní ztratil překvapivou úspornost).
    Wankel za mě tedy ne.

    gil54

    Chybí mi hlavně legendární Ford Coswotrh DFV, který hrál hlavní roli mnoho let v F1.
    Z civilních již někým zmíněný Fiat FIRE (ale jen ten první – 999 ccm s karburátorem), Alfa V6 Busso jistě a z BMW mě oslovil víc než R6 atmosférický V8 4398 ccm (předposlední atmosférický, po něm byl ještě 4799 ccm, který kvůli zisku celkem zanedbatelných 31 koní ztratil překvapivou úspornost).
    Wankel za mě tedy ne.

    Lukáš

    U zmíněného 1,9 TDI byla řeč pouze o slabých verzích tohoto motoru. Za zmíňku by asi stála verze 96kW s 300Nm. Po načipování je výkon 121kW a 400Nm. Bez problémů na rozjezdech zdrbe namyšlený panáčky v bavorákách. Zatím s ním jezdím bez závad a spotřeba je taky fajn.

    pop

    :)))

    Maty

    No tak to máš asi ten nejlepčí motor na světě ty! Když teda s tím načipovaným klenotem \“bez problémů na rozjezdech zdrbeš namyšlený panáčky v bavorákách\“ To je totiž to nejdůležitější kritérium pro motor \“zdrbat\“ jiný auto na rozjezdu … a co ten gigantický dehtový čmoud co pak za tebou je? 🙂

    Tech

    No smoke, no fun, aneb čtyři válce stačí když turbo tlačí.

    olso

    Ziadne Ferrari,V8 v 355 alebo v Modene?

    gil54

    Dobře, když už sem chcete zatahovat diesel, tak nikdo neumí, již dlouhá léta, udělat lepší dieselmotor než Cummins. Zůstává otázka co má takový motor vlastně umět.

    DD

    he, wtf? Mám auto s 200 kw a bavoráky na rozjezdu nedám ani náhodou. Ono to má nějakej důvod že dragstery nemaj přední náhon…

    gil54

    Dobře, když už sem chcete zatahovat diesel, tak nikdo neumí, již dlouhá léta, udělat lepší dieselmotor než Cummins. Zůstává otázka co má takový motor vlastně umět.

    Michal

    Počítej s tím, že první, co Ti při takovém krouťáku \“zamává\“ bude převodovka, ostatní díly jako ojnice a spol., budou brzy následovat.

    Michal

    Wankel nikdy nebyl etalonem spotřeby, je to poměrně specifický motor, jeho vtip je v tom, že platíte pojistku a povinné jako na Fabii a máte 220 hp.

    Někdo

    A co 3 litr nafťák od BMW??? Nejednou vyhrál titul nejlepší dieslový motor roku.

    v.l.a.d.a.k

    Z těch trochu dostupnějších bych chtěl zmínit motor RS2000 z Escorta. Sám sem ho kdysi vlastnil. Úžasný zátah i projev. Měl svůj charakter!

    v.l.a.d.a.k

    Z těch trochu dostupnějších bych chtěl zmínit motor RS2000 z Escorta. Sám sem ho kdysi vlastnil. Úžasný zátah i projev. Měl svůj charakter!

    tomax

    Tady asi někdo nerozezná letecký motor. Na tom úvodním obrázku je rolls royce merlin (2. sv. válka) s obsahem 27 litrů.

    gil54

    DD píše, že má 200kW. To je výkon. Krouťák neuvádí. To za prvé. Pokud jeho auto má 200kW, tak i převodovka a ostatní díly jsou k tomuto výkonu dimenzovány. Jako ty ojnice a spol. To za druhé.

    pop

    on ale reaguje na to tdi.)

    Michal

    Obvykle tito \“tuneři\“ motor dál neupravují, (aby takový výkon vydržel, blázen s notebookem který upraví výkonovou křivku, opravdu není profesionální úpravce), takže promiňte, ale dovolte mi, abych se hurónsky zasmál.

    Michal

    Co když rozezná a ten motor je tam jednak pro ilustraci a zadruhé je to tak trochu sranda?

    Michal

    Není třeba být neustále vážný. Btw. je to jeden z motorů co byl jako takový extrém v TG, pokud se nepletu.

    Michal

    Krouťák neuvádí? 400 N.m. je pak co?

    rozhodně tu chybí 4G63 z Evolutionu, asi jeden z nejspolehlivějších menších turbomotorů vůbec, z big power motorů určitě RB26DETT ze skylinu, robustní, spolehlivý s velkou výkonovou rezervou, z obyčejných motorů rozhodně SR20 ať už DE nebo VE nebo DET, snad nezničitelná záležitost s vynikající spotřebou. a nezapomenout na VG30DETT z nissanu 300zx…20 let starý motor a nejspíš jeden z nejlepších turbomotorů na světě, který se skvěle upravuje a má velký potenciál.

    Muroň TDi

    Redakce mě příjemně překvapila, bál jsem se, že tam sedí jen katalogoví teoretici. Byť je 1,9 TDi hlučný a nekultivovaný, konstrukčně se jedná o majstrštych (vychází z 2,5 TDi, na to nezapomínejme). Z hlediska trvanlivosti, spolehlivosti a úspornosti jsou 2,5 TDi a 1,9 TDi s rotačkou mezi přímovstřikovými přeplňovanými vznětovými motory nepřekonané a kvůli emisním normám ani překonané nebudou.

    Kuban

    No, on je TD systém od VW dost přeceňovaný… Bytelnost dízlů byla a je u všech výrobců dost podobná… U VW ale panovala možnost ověřit si to na velkém počtu… Francouzských TD se moc neprodalo, přitom třeba právě ti, měli ty motory navíc cosi živější….

    O italech se nezmiňuji vůbec… Tam jde jen o předsudky….

    VW je tedy modla, spíše ryze subjektivního charakteru než toho praktického….

    Zajeďte si na jíh evropy a bavte se o naftových motorech… Favorit tam je rázem hned jiná značka 😉 to jen tak k přeceňovanosti starých oběžných TD od VW…

    Kuban

    to sis vybral právě tu nejhorší variantu na blbutí 😉

    proto chápu, že tě těch 120kw tolik těší 😉 Jen tak ale na okraj, na těch 400Nm ta tvá spojka připravená není…. Dávám ti 3 ostré sprinty a kloužeš 😉

    to není doměnka, to je realita… Jeden specialista došel tak daleko, s VW golfem a stejným enginem, že ukroutil poloosu… Je fakt, že ten šel až na 500Nm…

    pop

    on už takovej 2.5td v Crome byl slusny dilo v r.90

    swenak

    A co koncernový TFSI 2.0, několik let oceňován. Při menší snaze z některých verzí (S3, GTI ED30, Cupra) dostanete 400k a pak je to docela příjemný motůrek (v základu taky). Jen v předohrabu ne to již dost nepraktické bez svorného diferáku.

    pop

    tak to jsou chlapci ve VW hlavicky, kdyz 20let starej 2.0t 16V dá v klidu přes 600k:)

    swenak

    Jsem taky nepsal, že je to nejlepší poměr, v Octavii RS při rychlostním testu byl upraven na 600k.

    pop

    při rychlostním testu? to chcete protovnávat s režimem pro rally který ty 16V uplně normálně dávaj? jenom kuli rychlostnímu testu by nebyl z toho dostat 1000k…no ale to je zbytečná debata stejně..
    mě spíš šlo o to proč by ste chtěl vybrat ten naprosto nudnej nicim nezajimavej ani vyjimecnej motor. kdyz to same tu uz davno bylo a je a je to overeno 20let v rally soutezich…a nejenom tam samozrejme

    MUDr.Schnitzer

    Ferrari,BMW,Lambrogini…a čo tak niečo lacnejšie,čo má spústu inovácií,výkon a točivý moment pri relatívne nízkom objeme a nízkej spotrebe – Renault 1.600ccm,výkon 130ks,priem.spotreba 4,4 l nafty????

    smk

    Souhlas az na N54 od BMW. To je prehmat. Naopak mi chybi veleuspesny motor V8 od Mercedesu M113/M155 ktery pohanel prakticky vsechny 500 a 55 AMG a dokonce i sileny McLaren SLR, kde dosahl 615k

    Andrew

    Co je inovačního na tom, nachipovat šestnáctistovku, aby do Meganu nemuseli dávat dvoulitr? Podobné parametry má třeba i nová šetnáctistvoka od Hondy, poměrně stará šestnáctiovka v Kii/Hyundaii a z koncernové šetnáctistovky to dostanou v každé druhé dílně, kde se naučili objednávat udělátka z internetu. Už rovnou můžete považovat za inovátorský třeba 1.0 EcoBoost od Fordu, který je inovátorský asi tak jen v tom, jak malý objem je možné nacpat do auta nižší střední. Když už chcete vyzdvihnout nějaký konvenční motor, který přišel s něčím novým a zajímavým, tak to jsou nové dvoulitry od mazdy (naftový i benzínový, druhý jmenovaný zejména). Tam si aspoň člověk může říct \“hmm, tak to tu ještě nebylo, to je zajímavé\“.

    m.a.r.a.b

    Ona ani taková atmosférická V8čka od AMG 6.3 s výkonem 510 koní a toč. momentem 630 Nm při 5200 ot/min není k zahození. A navíc točí max. 7200 ot/min. To váš diesel opravdu nesvede.

    swenak

    a já tím chtěl říct, že ten motor má potenciál a verze, která do testu šla, byla velice blízká serii, jen jiné turbo, mapa a palivo…pokud se Vám zdá nudný, neberu Vám to, asi mně upravená 400k verze pro silnici nudná nepřijde a bavím se s ní dost a zjevně ten motor špatný není, když několik let vyhrál ve své kategorii…taky jsem netušil, že každý z motorů, který do testu mohl vstoupit musí být unikát, neodvozený z jiného motoru a následně nenahrazený jiným motorem, to už jsme jen kousek k tomu, aby tam byl zařazen jen první benzínový a první naftový motor…

    asi nejlepší poměr cena výkon

    pop

    no ale my se tu bavíme o 10ti nej motorech:) a právě přesně z toho důvodu tam být 2.0tsi prostě být nemůže. nebavíme se o tom jestli je dobrej, přijemnej, spolehlivej. To třeba možná i je, nevím. Ale přece ho nechcete zařadit mezi deset nejlepších motorů všech dob:)

    TNT

    chýba tam 6 valec od Alfa Romeo – Busso, nepochybne jeden z najlepších produkčných motorov v histórii automobilizmu…

    Kuban

    svým způsobem je opravdu vhodné ho zařadit do síně slávy… Aneb jak naprosto nemastný neslaný dízlový motor 90tých let, dokázal oslnit tolik trubců i v novém tisíciletí a drží se dodnes….

    Nevím zda je to spíše vizitka motoru, nebo spíše jen těch lidí, nicméně, řekl bych že zmínit ho je opravdu zasloužené 😀

    trabanty se taky zařadily do síně slávy i co se oblíbenosti týče 🙂

    Kuban

    sorry, ale 400kobyl mi na předokolku nepříjde ani ajímavé ani zábavné… Už vůbec né s distribucí momentu na kola jakou maj RS….

    Ale každého věc…. Asi tě baví závodit na dálnici…

    každý je svým způsobem dobrý řidič… někdo je holt specialista na rovinky no.

    Kuban

    pravda, proto mají dízly mnohem větší sílu, aby se nemuseli jak magoři snažit točit takové otáčky.

    Vavris

    No, ona bude mít ta AMG V8 i v nejnižších otáčkách dost podobný krouťák, jako ten tvůj diesel při plném boostu 😀

    pop

    tak ale bavime se tu preci o motorech!:) ne o trakci a druhu pohonu a uz vubec ne o tom kdo je jaky ridic…nicmene vubec zminit 2.0TSI v diskuzi je fail

    davee

    myslím že za zmínku stojí motor K20 od Hondy který byl v S2000, byl to atmosferický 2.0L 4 válec vtec s výkonem 240 koní

    Michal

    Zajímalo by mě čím jezdíte vy „odborníci“ Souhlasím s tím článkem. Jestli jste ho četli píší tam, že 1.9TDi není jejich favorit. Ale co si budeme povídat je to prostě legenda. Spolehlivost, spotřeba.. napište konkurenta z tohoto segmentu, který je schopen se mu vyrovnat. Jsem celkem zvědavý 😀 Navíc v nadpisu se nepíše motor s nejlepším zvukem nebo výkonem…. Ale 10 nejlepších motorů. A tam jednadevítka podle mě patří. To že mi tam také chybí velké V8 od Mercedes Benz je věc jiná. Ale s výsledkem nejlepšího motoru 3.2 R6 od BMW souhlasím je prostě Famózní!!!!

    mmiso

    Tento clanok, je ODFLAKNUTA ROBOTA!!! Niesom alfista, ale chyba tam Bussov V6 ( podla Clarksona najlepšie znejuci 6 valec a aj podla mna), taktiez tam nieje ani zmienka o plochom 12 valci od ferrari, resp. ziadnom motore od ferrari, ani slavny Colombov 12 valec, autorovi nic zrejme nehovori. A tuší vôbec autor, že existuje značka Cadillac, ktora uz v 20. rokoch minuleho storocia produkovala slávne V16 ?

    aiwen

    Chlapy… nechci vam tu tvrdit jak tdi jsou spatny motory.. maji neco do sebe, ale vec prvni… motor tdi ma slavu zaslouzenou hlavne diky vete nemecky diesel je echt nejlepsi. Jediny diesel od fricku je od bmw. To ze si nekdo cipne tdi asi uplne zapomel, ze diesel je pracovni motor, motor ktery je delany na dlouhe trasy a ustalene nizsi otacky, proto diesel se montuje do dodavek apod. Cipovat a pak dymit po silnici je fakt sranda. A za druhe, vemte v potaz jtd nebo i nove vtecdiesel. Vemte si tdi v a3 a jtdm ve 147. Kdyz uz chcete zavodit. Kdo komu ujede?? Ano, miluju italske motory a japonske. Kdyz uz nemce, tak jedine mercedes ci bmw. Ale to fakt jedine a to az nebudou jine auta. Nejlepsi motory najdete u italu a japoncu. Jen namatkove toyota supra, lexus lfa(neznam presny nazev ted z hlavy), toyota celica t2o gt4, honda interga, plejada nissanu, honda s2000, 1,6vti od hondy, typeRy od hondy, mazda 2,3turbo a wankel, vsechny ferrari, lamba(to neumi audi silnej motor, ze v rs musi mit motory z italie??), legenda BUSSO!!!! A jiny dalsi… vzpomente si i na jine motory od pana Bussa. Montreal a jine.. A ted co jizdni vlastnosti? Audi udela super vykony rs6 avant, na papire bozi, ale v serpentynach si ho civic typeR ci 147gta vychutna!!!!!! A to za desetinovou cenu!! Nemci jsou dost precenovani, protoze to maji cesi zaryte v kuzi, ze ta octa v tdi je proste boziiiiii… a co takova audi, sen kazdeho machra a bmw?? V zime sem uz videl mnoho machyrku pretocenych v prikope.. To uz pisu z cesty, ale chtel sem tim poukazat jak lidi jsou na nemce az moc zavisli… ani tdi ani ruzne motory(vyjma mkovych motoru, ktere se zadiraji na klice jak alfy ci amg od medveda) od fricku, nejsou zadnou uzasnou bombou..

    dakk

    Vzpamatuj se..2,5TDI pětihrnec,poctivé železo,,pak z toho odvozene čtyřválce..Nic lepšího nebylo není a nebude….Jediny MOTOR na světě,nepřekonaný a jednoznačně nejlepší,nejodolnější,neuspornější,ktery vydrží takově kilometrové pruběhy co tebou opěvované baworáčky a jim podobní,křehounké srandičky s plastovymi kolečky a píčovinkama nedají.. Tak max na dvěstětisíc,pak se to rozesere tak ,že majitel to radši vzda a takove krámy pak kolují jak horký brambor…Pravda,,dnešní káry trochu rychleji jezdí a jsou kapku tišší,no ale tot vše.A novináři..Ti tomu absolutně nerozumí,jsou to pisalci momentálních pocitu,v životě s autem nedělali,kradou očima a chytračí z cizích názoru.Jejich trapne neodborné názory jsou akorát pro absolutně laickou veřejnost..A pracovní motor??Ten dokonali fašisti od VW k dokonalosti,kdy jiní ani nevěděli že něco takového vůbec jde..Vyvijeli tento druh motoru a  spalování 12let..Pravě oni jsou největší prukopníci at pohonu quattro,TDI,bezpečnosti,kdy si ostatní lámali čela o volant,oni už měli procon-ten.To ani nevíš co to je…Dnes chce každy hrozně dělat čtyřkolky..Proč???Když nad tím vždycky mávali rukou..Pitomci byli akorát u Audi že si to nenechali patentovat čtyřkolové osobáky..Oni určují směr,z lidových krámu jsou dnes kultovní auta,skupujou značky co se pyšní aristokracií a sportovním rodokmenem,ale kloudně nikdy nic nevyrobili..ostatní je pouze následují.Báwo?? Vrtulka co neumí ani benzinovy motor který by vydrzel aspoň čtyřikila,bez toho že by se mu nevymleli valce??Běžte s tím někam..Proto se taky o koncernu nejvíc píše a jsou taky nejvíc zatracováni.a že ted dělají zhovadile motory mají pod sebou hnusný Seat a dělají trapnosti typu fabie,Jeti a podobné srandy,,tak to už dnes bohužel patří k branži…ale pořad jsou to top hráči….

    Cayman

    Vždy jde jen o věc názoru, každému vyhovuje jiný motor a jiný mu přirostl k srdci. Chybí tu spousta motorů které jsem tu čekal, RB20, 2JZ, V6 z Alfy a pro některé možná lepší než ta 1.9tdi i 4.0 V8 Tatra.

    cayman

    Když se nad tím zamyslím, je fakt, že vidím často bouraná auta: BMW a Škoda Octavia.

    čučorietkaantislofu*k

    šestka z M3 e46 mě opravdu překvapila, daleko lepší řadová šestka je S38B36/B38, ale žádný jiný motor od BMW nekonkuruje S85 V10! Nejlepší zvuk ze všech V10!

    HX

    Nejlepší motor je podle mého názoru 2,0L benzíňák od Subaru bez turba do r.v.2008.
    Od nového jsem s ním natočil přes 500tis km a stále jezdí, což se nepovedlo žádné firemní ochcávce, toyotám, bmw, mercedesům a dalším krámům, co tu máme,
    Sice to není výkonovej blázinec, ale proti naftě je s ním zábava, projede všecko, odtáhne cokoliv.
    Jako auto dělník nemá konkurenci.

    HX

    TDI je dobrej motor, ale francouzské HDI je minimálně stejný držák, lépe jede a má rozvod řetězem.

    Bohužel podvozkově jsou auta z Fr. náročnější na údržbu na našich silnicích, takže tady nehrajou první ligu a ty motory nejsou tak proslavené.

    Fiat se svým 1,9JTD se také nemá za co stydět a právě co do kilometrového nájezdu bych řekl, že to je nejnezničiteknější nafťák. Vím o jednom s 800tis km a jednom pražském taxi s 1,3mega km.

    radoslav

    Kvôli tej skurvenej,vyjebanej reklame na skurvenu daciu som si s článku nedokázal prečítať ani kokot. Veľká škoda.

    Doktor46

    Začali jste dobře,pokračovali jste dobře a skončili jste špatně!!Motor LS7 je plně závodní motor v seriovém autě,pulka je z titanu a váha je NEUVĚŘITELNÝCH 207kg..seriově má 505-512 koní a cca 640nm.Pohání auto těžké jako Audi TT 1.8T 4×4 tedy 1500kg.Rozjedete se na pětku bez cukání a pokračujete na 300km/h na tento kvalt.Motor je vhodný i na ethanol a twin turbo kity a dle výrobce vydrží 2500 koní.Krom Z06 se používá v anglické Ultimě GTR.
    Profesor Švída z VUTB ladí motory na školní zkušebně v Brně a stojí třeba za vyukou expertů motorářů ze Škoda Motorsport WRC.Ví o motorem hodně a miluje motory Honda,nejednomu studentovi pomohl oturbit agregát 1.6 v CRX který je na Vašem seznamu na 300 koní s turbem Garret GT2860RS.Tyto motory jsou jiné,vydrží tvrdé zacházení a projevem připomínají spíš silniční motocykly.Co dělá 925kg lehká Honda CRX s 300 konmi najdete na Youtube.
    Chybí mi tu motor Honda S2000,na seriových ojnicích jsem viděl 700 koní,takovou předimenzovanost znám jen od motorů Mercedes.
    Motor M120 od AMG který používal i Pagani Zonda se dá jen písty převrtat ze 6.0 na 6.9 a použitím klikové hřídele s vyšším zdvihem na 7.3,vydrží 2 miliony kilometrů(odhad) a můžete tahat maringotku Alpami a v každém kopci budete pořád nejrychlejší na Brenneru i Villachu.Pokud by se motor posuzoval podle ceny a dostupnosti tak nemá konkurenci a kdo miluje Stroket kity a objem,tohle se vejde do starého Mercedu 124 nejspolehlivějšího auta všech dob a třeba v Moskvě kde toto kultovní auto našlo druhý domov budete mít respekt jako málokdo at už tento V12 budete mít v jakékoliv karoserii.Nutno připomenout že ve všech otáčkách má větší točivý moment i výkon než Ferrari V12 z té doby za zlomkovou cenu motoru Ferrari.V supersportu Lotec Sirius má ze seriového objemu s dvěma turby 1200 koní…

    justin

    najlepšie motory maju nemci porche a bmw špička!

    MARTIN

    MERCEDES 300D RADOVY ŠESTVALEC…BEZ KONKURENCIE…NESKUTOČNA VYDRŽ A SPOLAHLIVOST

    Faboš

    Já jsem se na https://kralmotoru.cz/media/nejlepsi-benzinove-motory-aut dočetl, že hodně kvalitní jsou motory od japonců. Myslím si, že na tom něco bude, protože japonská preciznost je v celém světě dost vyhlášená. Vybírám proto mezi značkami Honda a Mazda.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist