10 nejlepších aut roku 2011

Letos zařazujeme do výběru pouze auta, která prošla našima rukama. Které si tedy odnáší pomyslný titul Auto roku 2011? A kterých pět aut je nejhorších?

Následující výběr nevznikl na základě tajného hlasování a zasedání poroty, ale obecného redakčního názoru. No, časy se mění a s němi i pořadí oblíbenosti některých automobilek u nás v redakci…

10. Subaru Forester

Na pěkném desátém místě je Subaru Forester. Na první pohled stále stejné auto bez výrazných vizuálních změn, ovšem s novým boxerem pod kapotou. A to je přesně ono … Zdánlivě archaické spojení benzínového atmosférického motoru, pětistupňového manuálu a permanentního pohonu všech kol funguje v SUV s nízkým těžištěm a skvělým podvozkem zajímavým, staromódně tradičním, řidičským způsobem.

9. Lotus Evora
Do Porsche 911 mu chybí ještě docela dost, ale řidiče dokáže bavit a i když se vám některé detaily rozpadají pod rukama, bude vám to jedno. Evora je skvělá a řidiči připomíná, co je to „radost z řízení“.

8. Audi A6 3.0 TDI
Nová A6 nás překvapila ani ne tak perfektním interiérem, jako spíše způsobem, kterým jezdí. Je poddajná, což Audi ještě nedávno neumělo, a její pohon všech kol se sportovním diferenciálem vzadu skutečně funguje. Hodně záleží, jaké auto si naspecifikujete, ale tohle testovací bylo bezchybné a jezdilo výborně. Lépe než BMW 530d.7. Range Rover 4.4 TDV8
Osmiválcový luxusní off-road lze chápat skutečně jako nejlepší auto na planetě, protože projede všude a díky skvělému dieselu má i použitelný dojezd a akceptovatelné provozní náklady. Nemá v sobě tlačítko Sport a je hranaté, pohodlné a neekologické. A proto se nám tak strašně líbí.

6. Rolls-Royce Ghost
Neposlouchejte sliby automobilky Renault v reklamě na Fluence. Teprve Rolls-Royce Ghost je opravdová limuzína. Dvanáctiválec je fascinující, komfort nekonečný a kvalita zpracování neprůstřelná. Jedinou jeho chybou je to, že na něj nemáme.

5. Hyundai Genesis Coupé
Korejská automobilka udělala dobře, že začala i do Evropy vozit své původně proamerické kupé. Zadokolka se šestiválcem není dokonalá, ale stojí pár korun a opravdu nás bavila. Doporučujeme ale verzi s manuálním převodovkou. Pak už jen stačí jet před nejbližší showroom BMW, udělat tam několik driftů a zařvat: „Podívejte, i dneska se některé automobilky nebojí udělat auto pro řidiče se šestiválcem!“

4. Volkswagen Golf Cabrio
Volkswagen Golf pořád patří na vrchol segmentu C. Za všech okolností totiž funguje znamenitě. Ani otevřený model ale toto pravidlo neporušuje a s čistým svědomím ho prohlašujeme za nejlepší kabriolet do milionu. Je epicky kultivovaný, pohodlný, funkční, kvalitní a především se s ním hezky jezdí.3. Ford Focus 1.6 EcoBoost
Tenhle Focus můžeme klidně označit za „příjemné překvapení roku“. Na našem testovacím polygonu to totiž nandal několika mnohem výkonnějším a sportovnějším autům. Není už tak zábavný, ale funguje a jezdí zatraceně rychle, když se to po něm chce.

2. Porsche Cayman R
Z pohledu řidiče je tohle divoké Porsche asi tím nejlepším, co si dneska můžete na trhu koupit. Nedostali jsme se za volant BMW 1 M Coupé, ale věříme, že by nás Cayman R se svým živočišným motorem a reakcemi závodního auta bavil víc. Vychutnáte si ho na okruhu, ale na silnici se odmění těm opravdu dobrým řidičům. Vlastně by to bylo nejlepší auto roku…

1. Jaguar XKR-S
…kdybychom se nesvezli Jaguarem XKR-S. Monstrum s kompresorem přeplňovaným osmiválcem o objemu pět litrů je přesně to, co lze považovat za ideální auto na každý den. Má obří motor s neslušným výkonem a zvuk, který připomíná severského boha hromu trpícího zažívacími problémy. Také má ale bohatě vybavený interiér a je pohodlný. I přes automat a trochu rozevlátý podvozek překvapivě dobře funguje i na okruhu, při tom na silnici zaručí neustálý úsměv od ucha k uchu.Bonus: 5 aut roku 2011, u kterých to mohlo dopadnout lépe
Tady to máme bez pořadí a důvod je jednoduchý. Nejde o vyloženě špatná auta, mnohdy naopak, problém je ale v tom, že to leckdy automobilka přehnala s cenou, image nebo tak něco… V našem diskuzním fóru čekáme na vaše komentáře, u jakých aut a s čím šláply automobilky v roce 2011 vedle.

BMW X5 M
Tak popravdě, BMW X5 M není špatné auto, určitě není nejhorší (ono je vlastně velmi velmi dobré). Je tady ale děsivá skutečnost, že jde o model se znáčkem divize M, který odmítá tradiční kompaktní karoserii, atmosférický motor a pohon zadních kol. Jde o přemotorované přeplňované SUV. Nejhorší na celém autě je skutečnost, že ho opravdu vyrobili…

Citroen DS3 Racing
Má silný motor, bohužel ten je ale krok před tvrdým podvozkem, tvrdé, přesněji řečeno nepříjemně kousavé jsou i brzdy. K tomu navíc samolepky, který mohou působit laciným dojmem, autu za téměř osm set tisíc korun by určitě víc slušel kvalitní nástřik namísto jednoduché nalepené fólie. Nedostatky Racing verze umocňuje paradoxně méně sportovní DS3 1.6 THP svou celkovou vyvážeností a komplexností.Saab 9-5
Saab zbankrotoval a my nechceme kopat do mrtvol. Jenže je tady auto, které používá stejnou techniku jako Opel Insignia, ovšem méně kvalitním způsobem a které je mnohem, mnohem dražší. Za milion a osm set tisíc je tohle krok vedle. Ano, má zajímavé detaily, ale my bychom raději fungující parkovací senzory než efektní „letecký“ tachometr.

Hyundai Elantra 1.6 AT
Třeba to bude s manuálem lepší, ale konečná cenovka testovaného auta všechno kazí a zmatený automat pak lacině působící Elantře hází klacky pod nohy. Tedy pod kola…

Renault Twingo Gordini
Renault Twingo Gordini je zatraceně dobré auto.“ Tohle psal Martin Plaštiak ve verdiktu testu, který nám do hodnocení sklouzl ještě z konce minulého roku. A platí to pořád. Ano, Twingo Gordini je skvělé auto, takže co dělá v našem výběru? Je to Gordini, a tak bychom chtěli v rámci „továrního úpravce“ drsnější techniku ve srovnání s tradičním RS. Ostřeji namapovaný motor. Žádné zadní sedačky. Čtyřbodové pásy. Něco ve stylu malého závodního auta homologovaného do běžného provozu s přijatelnou cenou.

Autoweb.cz

29.12.2011 11:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist