10 nejlepších (a nejhorších) aut roku 2012

I letošek přinesl spoustu nových aut, z nichž některá byla skutečně velmi dobrá a jiná... No, jiná už nás tolik nepřesvědčila.

Jediná potěšující věc je, že bylo mnohem složitější vybrat jen deset skutečně výjimečných nebo prostě velmi dobrých aut, se kterými jsme jezdili nebo je jen viděli, než ta špatná. I ta nejlacinější auta totiž mohou mít své kouzlo a všechno nedokonalé třeba aspoň obhájí cenou. Ale i přes to jsme našli pár méně povedených vozů.

Nejprve se ale podívejme na desítku těch nejlepších aut roku 2012 podle Autowebu:

Dodge SRT Viper
Americké kladivo na čarodejnice vstoupilo do své nové generace. Nenaplnily se katastrofické scénáře o downsizingu a pořád má brutální obří motor a hrubiánský charakter. Tohle auto z principu potřebuje samolepku „Prius Repelent“.

Toyota GT86 a Subaru BRZ
Čekalo se na ně dlouho, ale trpělivost se skutečně vyplatila. Obě automobilky přivedly na svět nevídanou kombinaci zajímavé ceny, rozumných provozních nákladů a především skutečné řidičské nirvány, která se už dnes u obyčejných aut moc nevidí.

Mazda 3 2.0i
Člověk se ale dokáže bavit i s obyčejnými auty. Sedan od Mazdy ukázal, že velký atmosférický motor ještě nepatří do starého železa.Renault Mégane R.S. Cup
Tohle je jeden z nejlepších ostrých hatchbacků na trhu a i když má své mouchy a špatně se do něj vejde dětská sedačka, jízdu jsme si náramně užívali. Je to mimořádně povedené auto.

Porsche Boxster S
Neměla tady být spíše nová 911? Ne, neměla. Nový Boxster je totiž lepší auto pro řidiče. Nejeli jsme s novými Porsche na okruhu, ale na silnici nás Boxster dokázal více nadchnout.

Ferrari F12 Berlinetta
Novinka od Ferrari nemůže chybět. Proč? Protože má nejsilnější dvanáctiválec v historii a především proto, že je to prostě nové Ferrari.

Lamborghini Gallardo LP560-4
I když už je to staré auto, které brzy dostane nástupce, pořád má spoustu charakteru a překvapilo nás svou použitelností a snadným řízením. Přesto je z něj cítit skutečná divokost. A ten zvuk!Renault Clio R.S.
Další Renault? Ano, protože Clio R.S. je pořád vynikající auto pro řidiče s omezeným rozpočtem. Řídí se báječně, má uječený atmosférický motor a je s ním zábava. Každou drobnou chybičku mu rádi odpustíte.

Jaguar XKR-S na Nordschleife
Ačkoli ostrý Jaguar XKR-S není úplně precizní auto, spolu s XFR a XJ Supersport jsme se s ním svezli na Nordschleife. A to byl prostě úchvatný zážitek. Překvapil hlavně velký sedan XJ, který tu neuvěřitelně dobře fungoval.

Mercedes-Benz C 63 AMG Coupé
Stejně je coupé C 63 AMG naprostá šílenost. Zatímco BMW do svých aut cpe tři turba a malé motory, Mercedes v malém kupé prodává obří osmiválec – největší osmiválec montovaný v Evropě do sériového auta. Není to dokonalý nástroj, ale je zábavný, šílený a politicky nekorektní. Mercedes si určitě zaslouží pochvalu aspoň za odvahu, že tenhle druh auta v socialistické Evropě pořád prodává a ještě se k němu hrdě hlásí.

Tak, a teď se pojďme podívat na auta, která se nepovedla, nebo s nimi prostě jen máme osobní problém.

BMW X5 M50d a spol
Musí mít na sobě naftové SUV znáčky M? Dobře, má možná fantastický motor, ale logo M na zadku takového auta (navíc s pohonem všech kol a automatem) je svatokrádež.

SUV Bentley EXP 9 F
Tahle odporná nemravná krabice zaslouží jen a jedině zatracení. Ani pekelné lože pro ni není dost přísné potrestání. Fuj!SUV Lamborghini Urus
A vy u Lamborghini taky! Proč jste proboha udělali tenhle implantát na ego? Je jedno, že má dvanáctiválec, je to hnus.

Renault Mégane CC 1.9 dCi
Božínku, béžovoučký kabrioletek s červeňoučkým interiérečkem… No, a ještě s dieselem a podprůměrnými jízdními vlastnostmi. Je to „zvláštní“ auto.

Mercedes-Benz SLK 250 CDI
Další kabriolet s dieselem, který vedle klasické Mazdy MX-5 propadl. Není to špatné auto, ale pokud jde o princip…BMW Active Tourer
Víte, co je na tomhle nejhorší? Ani ne tak to, že je to hybrid, ale že to má pohon předních kol a tříválec. Kdyby se to aspoň nejmenovalo BMW, ale třeba Tron.

Toyota Prius Plug-In
On Prius není špatné auto, ale jako dobíjecí nám nedává moc smyslu, navíc s tou cenou. Jeho problémem, tak jak ho vnímáme my, je jeho zcela jasně omezený rozsah využití. Ale to není záležitost pouze Priusu, ale všech podobných aut.

Mini Paceman JCW
A zase BMW… Respektive Mini, ale mnichovská značka i slavné anglické jméno przní stále víc a víc. K čemu je proboha třídveřové velké SUV s logem John Cooper Works? John Cooper se musí v hrobě otáčet rychleji než motor Formule 1…

Yema Auto Mustang F16
Čínský paskvil slepil dohromady staré Audi A4 a Subaru Legacy. Celé to pak jezdí na zvedlém podvozku a malých kolech a ještě je to jen na elektřinu. Ale především je to odporné.

Tuzing pro Mercedes G 65 AMG
Hranatý offroad třídy G s dvanáctiválcem je velmi sympatický, ale rozhodně nepotřebuje tuzing. Tohle tedy není nic proti brutálnímu „géčku“, ale proti jeho prznitelům.

A co je podle vás nejlepší a nejhorší auto roku 2012? Napište nám svůj názor do komentářů pod článkem!

25.12.2012 8:30| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist