Zlom v historii pneumatik? Michelin představuje letní pneumatiku s certifikací na zimu!

Aby bylo jasno - Michelin říká, že má pneumatiku, která umí dokonale sloučit neslučitelné. Ideální vlastnosti pro provoz v zimě i v létě.

Co o Michelin CrossClimate, jak se pokroková pneumatika jmenuje, potřebujeme vědět? Tak hlavně to, že je schopna se přizpůsobit různým klimatickým situacím. Podle výrobce to je jediná pneumatika, které v sobě spojuje výhody letních i zimních pneumatik. Co dál? Její brzdná dráha na suchém povrchu je krátká. A získala nejlepší známku „A“, definovanou evropským označením pro brzdění za mokra. A navíc byla schválena pro používání v zimě, což je možné identifikovat podle loga 3PMSF (3-Peak Mountain with Snow Flake – symbol hory se třemi vrcholy se symbolem sněhové vločky na bočnicích pneumatiky), který označuje to, že je možné ji používat v zimě, včetně zemí, kde je ze zákona povinné mít na vozidlech zimní pneumatiky.

Za schopností kombinovat umění jízdy v různých klimatických podmínkách je samozřejmě moderní technologie, a tady se jako laikové musíme spolehnout na oficiální komuniké Michelinu, které říká že „vlastnosti nového Michelin CrossClimate jsou výsledkem kombinace tří technologií.“

Tou první je inovovaná směs běhounu – oblast běhounu je mimořádně pružná a zvyšuje schopnost směsi přilnout se k nejmenší nerovnosti povrchu silnice za každých podmínek (sucho, mokro, sníh – jak je možné dotknout se povrchu země skrze sníh?). Za druhé, nový podběhoun optimalizuje energetickou účinnost pneumatiky tím, že snižuje produkování tepla. Inženýři Michelinu snížili narůstání tepla díky použití nejnovější generace siliky, která tvoří součást gumové směsi, díky čemuž se zlepšila celková energetická účinnost Michelin CrossClimate.

Druhým krokem je kombinace jedinečného vzorku dezénu ve tvaru V s novými 3D do sebe zapadajícími lamelami. Tento jedinečný vzorek dezénu ve tvaru V s evolučním úhlem optimalizuje přilnavost na sněhu: Bočně díky úhlu středové oblasti dezénu, podélně díky úhlu, který se rozšiřuje do oblasti ramen.

A za třetí – tento vzorek dezénu ve tvaru V je kombinován s novými samoblokovacími 3D lamelami: tyto celohluboké lamely, které jsou mimořádně zvlněné, různě silné a s komplexní geometrií, vytvářejí na sněhu efekt drápů a tím zvyšují záběr. Svislé a horizontální vlny jsou samoblokovací. To znamená, že jsou spojeny dohromady kvůli větší pevnosti bloků dezénu. Díky tomu je pneumatika stabilní bez ohledu na to, jakým silám je nucena čelit: podélné síle při brzdění a zrychlování a boční síle při zatáčení. Proto je řízení s touto pneumatikou a její obecné chování za sucha lepší. S touto kombinací pokrokových technologií je celková pevnost dezénu lepší, což nejen zlepšuje přesnost jízdy, ale také maximalizuje životnost pneumatiky. Tato kombinace pokrokových technologií plus přítomnost technologie EverGripTM v ramenu nabízí skvělé vlastnosti při jízdě na sněhu, přesnou jízdu za sucha a dlouhou životnost. Pokroková kombinace bloků dezénu se zkosenými hranami s vysokovýkonnostními lamelami je zárukou optimálního kontaktu s povrchem vozovky, což zlepšuje vlastnosti při brzdění za sucha. S tímto pokrokovým designem Michelin také kombinuje zkosené rohy s komplexními a celohlubokými lamelami pro vynikající brzdění a záběr na sněhu.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Pro navržení této pokrokové pneumatiky a její vývoj Michelin využil své znalosti chování motoristů. Cílem Michelinu je poskytnout nejvhodnější pneumatiku pro každé použití a každý typ jízdy. Cesta k tomuto cíli má tři fáze:

1. Pochopení
Motoristé každý den čelí nečekaným změnám počasí, dešti, sněhu a poklesům teploty. Řešení, která mají dnes k dispozici nebo postoje, které přijímají, je plně neuspokojují. Proto podle studií, které Michelin prováděl, nastává následující:

– 65% evropských motoristů používá letní pneumatiky celý rok, čímž ohrožuje svou bezpečnost, když je chladné počasí, sníh a led. Toto číslo je tvořeno 20% podílem v Něměcku, kde nařízení vyžadují, aby kola v zimě byla osazena zimními pneumatikami a 76% podílem ve Francii, kde není žádné takovéto nařízení (Zdroj GFK – Studie chování evropských spotřebitelů – 2014).

– 4 z 10 evropských motoristů považují sezónní výměnu pneumatik za omezení a nechají ji až na poslední chvíli (Zdroj Ipsos – Kupní chování v zimě 2014/2015). Proto ti, kteří nemohou nebo nechtějí přijmout náklady a nepohodlí s tím spojené, odmítají osadit na své automobily v zimě zimní pneumatiky.

– 3% řidičů v Něměcku a 7% řidičů ve Francii používá své zimní pneumatiky celý rok, čímž ohrožují brzdění za sucha, zejména když je teplo, a zvyšují svou spotřebu paliva.

2. Inovace
Inovace umožňují Michelinu dosáhnout skvělou rovnováhu mezi pokrokovými technologiemi a užíváním. Každý rok Michelin investuje více než 640 milionů EUR do svého výzkumu a vývoje, provede 75 000 testů mezi svými uživatelů po celém světě a dotazuje se více než 11 000 kupujících pneumatik.

3. Dodání
Nový Michelin CrossClimate odpovídá neustále se vyvíjejícím požadavkům na bezpečnost a mobilitu. Při svém uvedení na trh v květnu 2015 bude pneumatika Michelin CrossClimate k dispozici ve 23 různých rozměrech od 15 do 17ti palců, což pokryje 70% evropského trhu. Uvedení dalších rozměrů je plánováno na rok 2016. Nový Michelin CrossClimate má jednoduše všechny bezpečnostní vlastnosti a je ekonomická. Motoristé tak mohou jezdit celý rok, bez ohledu ma počasí jen s jednou pneumatikou: Michelin CrossClimate.

Závěrem informace o vývoji pneumatiky CrossClimate v 6 číslech

7
Počet zemí, ve kterých byla pneumatika testována: Německo, Kanada, Finsko, Francie, Polsko, Španělsko a Švédsko.

36
Počet měsíců, které byly potřeba na vývoj pneumatiky, od prvního náčrtu do představení pneumatiky tisku 2. března 2015. Vývoj tedy trval 3 roky, zatímco běžně jsou na vývoj potřeba 4 roky a 8 měsíců. Doba potřebná na vývoj nové pneumatiky Michelin CrossClimate byla tedy 1,5 krát rychlejší než u jiných pneumatik pro automobily.

70
Teplotní rozsah ve stupních Celsia, při kterém byly prováděny testy. Tyto testy byly prováděny při venkovních teplotách v rozmezí od -30 ° C do + 40 ° C.

150
Počet inženýrů a odborníků, kteří pracovali na navržení, testování, industrializaci a výrobě Michelin CrossClimate.

Více než 1000
Počet laboratorních testů provedených na materiálech, běhounu a kostře.

5 000 000
Počet kilometrů najetých v průběhu dynamických a zátěžových testů a testů opotřebení. To představuje vzdálenost 125 krát kolem zeměkoule na úrovni rovníku.

zdroj: Michelin

10.3.2015 11:48| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist