Živě z Detroitu: BMW ActiveHybrid 3

Severoamerickou premiéru řady 3 F30 doplnilo představení nového hybridu řady 3. Má stejné pohonné ústrojí jako AtiveHybrid 5, 340 koní a 450 Nm.

Nejprodávanější BMW, řada 3, prodělalo minulý podzim generační výměnu. Model F30 se představil s několika motory a vlastně se mluvilo také o hybridu, jeho formální premiéře na autosalonu v Detroitu proto mnoho lidí pozornost nevěnovalo. ActiveHybrid 3 je však druhý v řadě rozumných hybridů BMW.

Stejně jako první rozumný hybrid z Mnichova, ActiveHybrid 5, má ekopozitivní řada 3 stále poměrně silný motor. Její zadní kola pohání kombinace elektromotoru a přeplňovaného řadového šestiválce. Jde o známý třílitr N55 s jedním turbem, 400 newtonmetry a 306 koni.Elektromotor sice má dalších 55 koňských sil a 210 newtonmetrů, nedosahuje jich ale ve stejných otáčkách, v nichž nabývá maxim výkonová křivka spalovacího motoru. Proto dá auto dohromady nejvýš 340 koní a 450 newtonmetrů. Majitelé se však mohou těšit na ještě lepší průběh než u nemorálně silného modelu 335i.

BMW řada 3 velká fotogalerie

BMW řada 3 fotogalerie

BMW přitom slibuje spotřebu na úrovni 6,4 litru na sto kilometrů. 335i s 306 koni žere 7,9 litru na sto, úspora je tedy výrazná. Auto dokáže ujet až čtyři kilometry jen na elektřinu, a to rychlostí až šedesát kilometrů v hodině. Nejen to, pokud do sto šedesáti řidič ubere plyn natolik, že auto vystačí s výkonem elektromotoru, šestiválec také zhasne.Mnichovští si přichystali ještě jednu zajímavost. Řídicí jednotka pohonného ústrojí vozů ActiveHybrid je propojená s navigací. Pokud řidič zadá trasu, systém si prohlédne její výškový profil a před každým klesáním bez zaváhání vyjede elektřinu z baterie v očekávání dlouhé jízdy bez plynu (a dlouhého dobíjení).

Do budoucna by hybridní BMW měla umět předvídat sama. Celý systém bude fungovat, i když řidič nepoužije navigaci – auto si zapamatuje častěji používané trasy, takže například pozná, že jedete do práce, a bude se podle toho chovat. BMW bohužel zatím nemá vyřešeny otázky bezpečnosti (tak jako celý zbytek počítačového světa), takže se zdráhá umožnit autu, aby si pamatovalo návyky svých řidičů.

11.1.2012 8:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist