Zenos E10 (2014): finální podoba konkurence pro Caterham a KTM představena
autoweb.cz > sportovní vozy > Zenos E10 S (2015): nová verze S dostala 2.0 Ecoboost s výkonem přes 250 koní
Zenos E10 S (2015): nová verze S dostala 2.0 Ecoboost s výkonem přes 250 koní
Bývalý zaměstnanec společností Lotus a Caterham – Ansar Ali – své slovo prozatím drží. Necelý rok od oficiálního představení prvního modelu E10 prezentuje také jeho druhou, výkonnější variantu. V jejím názvu přibylo písmeno „S“ a místo atmosférického dvoulitru Ford Duratec HE Ti-VCT o výkonu 200 koní při 7200 otáčkách za minutu se uprostřed auta objevil poněkud potentnější čtyřválec modrého oválu.
Už z úvodu je zřejmé, že se opět jedná o benzínový čtyřválec o objemu 2,0 litru, jeho sání však tentokrát dopuje turbodmychadlo. Motor série Ecoboost je v tomto voze naladěný na 250 bhp, tedy 253 koní při 7000 ot./min. a nabízí maximální točivý moment 400 newtonmerů při 2500 otáčkách. Oproti atmosférické verzi stoupla hmotnost novinky o 50 kg na finálních 700 kilogramů, čas akcelerace z 0 na 60 mil v hodině (97 km/h) se však podařilo zkrátit ze 4,5 vteřiny na rovné čtyři sekundy. Nejvyšší rychlost naopak zůstala identická, Zenos E10 S se rozjede na 217 km/h.
V základním provedení majitel získá pětistupňový manuál, za příplatek je však možné nechat jej vyměnit za šestistupňovou manuální převodovku, ke které lze přiobjednat samosvorný diferenciál, karbonové sedačky i s vyhříváním, čtyř anebo šestibodové bezpečnostní pásy, odnímatelný volant či ventilované brzdy s lepšími třmeny. V rámci balíčku Track Day můžete mít také bezpečnostní klec, přední okno se stěrači, vylepšené stavitelné tlumiče a pružiny, zadní stabilizátor, vyměněné výfukové potrubí, vypínač akumulátoru a dokonce upgradované mazání se suchou vanou.
Bez ohledu na tyto úpravy zůstává také „eSko“ homologováno pro jízdu na běžných silnicích, zájemci si však budou muset patřičně připlatit. Základní cena stoupla z 24 995 na 29 995 liber, což v přepočtu dělá něco přes milion korun.