Ženeva 2013: Audi RS6 a spol

Superkombík Audi RS6 už známe, naživo jsme ho ale ještě neviděli. Stejně jako hybrid Audi A3 e-tron. Věřili byste tomu, že umí jezdit za 1,5 litru na sto?

Do Ženevy přivezlo Audi celou plejádu svých modelů, výstavní premiéru si odbyl superkombík RS6 s přeplňovaným osmiválcem 4.0 TFSI. Má přímé vstřikování, dvě turbodmychadla a bude táhnout jako stádo volů. Umí být i úsporný, když vypne polovinu válců, umí jezdit i za 9,8 l/100 km. To ale bude vyžadovat hodně přemlouvání z vaší strany.

Ukázal se i kabriolet R8 s desetiválcem od Lamba, o který nová generace RS6 přišla. Tak aspoň někde ho najdeme, tady má výkon 525 koní a vemte jed na to, že to umí pořádně vykřičet do světa. V té červené mu to sekne, ale pořád si nemůžeme zvyknout na ty přepracované LED světlomety.

V Ženevě si odbyl světovou premiéru plug-in hybrid Audi A3 e-tron. Do hatchbacku se podařilo vměstnat motor 1.4 TFSI s výkonem 150 koní a elektromotor o výkonu 102 koní. Dohromady ze sebe pohonný systém vyždíme 204 koní a 350 Nm, které putují na přední kola přes šestistupňovou převodovku e-S tronic.

Zrychlení na 96 km/h (nebo 60 mil/h) zvládne e-tron za 7,6 sekundy a dokáže jet až 222 km/h. Při jízdě na baterie umí elektromotor auto rozhýbat až na 130 km/h a dokáže zcela bez emisí ujet až 50 kilometrů. Jen ta udávaná spotřeba 1,5 l /100 km bude mimo reálné hodnoty, vždyť víme, jak to u hybridů chodí.

6.3.2013 2:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist