Ženeva 2012: Morgan Plus 8 se vrací

Ženeva 2012: Morgan Plus 8 se vrací

Autosalon Ženeva 2012 | vydáno 15. 2. 2012

Velikost textu: a a a

Nový osmiválcový roadster má hliníkové šasi, 1100 kg, 395 koní a stovku za 4,5 s. Bude i s automatem. Morgan chystá také plně elektrickou verzi.

Malý britský výrobce strojů, které v drtivé většině vypadají až příliš klasicky, se dávno naučil slepovat konstrukce z hliníku a stavět tak lehké výkonné - a zajímavé - roadstery. Staronový Morgan Plus 8 bude ještě letos dalším z nich. 1100 kilogramů těžké auto s osmiválcem o výkonu až 395 koní se představí v Ženevě, stejně jako prototyp jeho elektrického sourozence Plus-e.

Výroba prvního Plus 8 skončila v roce 2004 po neuvěřitelný 36 letech na trhu. Většinu té doby byl roadster oporou nabídky Morganu. Nové auto s ním má společnou spíš jen filozofii, stojí na stejném základu jako dražší modely Aero. Jeho konstrukce je slepená a snýtovaná z hliníkových dílů. Bezpečnost zřejmě nebude největší předností Plus 8, ale 1100 klogramů suché hmotnosti je velmi slušný výkon.Motor pod kapotou dodává BMW, jde o známý osmiválec o objemu 4,8 litru. Morgan ho nabízí s 395 koni a šestistupňovou manuální i stejně velkou automatickou převodovkou. Obě verze jsou stejně rychlé, stovku pokoří za čtyři a půl sekundy. Maximální rychlost Morgan zatím neznáme. Automat i manuál žerou těsně pod jedenáct litrů, automat by měl být nepatrně úspornější.

Plus 8 má být nejluxusnějším z klasických modelů Morganu (dražší Aero je něco jako vlajková loď). Dostane proto klimatizaci, drahý audiosystém, kvalitní kožené čalounění a dvouvrstvou stahovací střechu.Britové přivezou do Ženevy i další novinky. Vedle Plus 8 bude stát Plus-e, elektrická verze téhož stroje. Podrobnosti zatím Morgan nepovažuje za zajímavé, auto je pouhým prototypem a bude předmětem dalšího vývoje. Výkon, kapacita baterie, hmotnost i plánovaná cena se ještě změní. Šéf vývoje Morganu Matt Humphries však označil roadster Plus-e za použitelný už dnes: "Auto je pojízdné a má slušný dojezd, prostě ho nabijete a jedete se projet." Po bok auta se postaví nové Aero Coupé, uzavřená verze modelu Aero Supersports, a vylepšený Morgan Roadster se šestiválcem Ford a 260 koni.

Komentáře ke článku

Tagy: Morgan

Závody na Nordschleife ukončila tragická nehoda, při které zemřel divák

Motorsport je nebezpečný a (bohužel) k němu patří i nehody, díky kterým roste bilance úmrtí. Zelené peklo si dnes připsalo další oběť.

Závody na Nordschleife ukončila tragická nehoda, při které zemřel divák
JUDr. Tomáš Beran

Nákup auta

Dobrý den, naskytla se mi možnost mít za dobrou cenu ojetý vůz. Zajímá mě jak je t... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

© 2000 - 2015 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist