Ženeva 2012: Morgan Plus 8 se vrací

Ženeva 2012: Morgan Plus 8 se vrací

Autosalon Ženeva 2012 | vydáno 15. 2. 2012

Velikost textu: a a a

Nový osmiválcový roadster má hliníkové šasi, 1100 kg, 395 koní a stovku za 4,5 s. Bude i s automatem. Morgan chystá také plně elektrickou verzi.

Malý britský výrobce strojů, které v drtivé většině vypadají až příliš klasicky, se dávno naučil slepovat konstrukce z hliníku a stavět tak lehké výkonné - a zajímavé - roadstery. Staronový Morgan Plus 8 bude ještě letos dalším z nich. 1100 kilogramů těžké auto s osmiválcem o výkonu až 395 koní se představí v Ženevě, stejně jako prototyp jeho elektrického sourozence Plus-e.

Výroba prvního Plus 8 skončila v roce 2004 po neuvěřitelný 36 letech na trhu. Většinu té doby byl roadster oporou nabídky Morganu. Nové auto s ním má společnou spíš jen filozofii, stojí na stejném základu jako dražší modely Aero. Jeho konstrukce je slepená a snýtovaná z hliníkových dílů. Bezpečnost zřejmě nebude největší předností Plus 8, ale 1100 klogramů suché hmotnosti je velmi slušný výkon.Motor pod kapotou dodává BMW, jde o známý osmiválec o objemu 4,8 litru. Morgan ho nabízí s 395 koni a šestistupňovou manuální i stejně velkou automatickou převodovkou. Obě verze jsou stejně rychlé, stovku pokoří za čtyři a půl sekundy. Maximální rychlost Morgan zatím neznáme. Automat i manuál žerou těsně pod jedenáct litrů, automat by měl být nepatrně úspornější.

Plus 8 má být nejluxusnějším z klasických modelů Morganu (dražší Aero je něco jako vlajková loď). Dostane proto klimatizaci, drahý audiosystém, kvalitní kožené čalounění a dvouvrstvou stahovací střechu.Britové přivezou do Ženevy i další novinky. Vedle Plus 8 bude stát Plus-e, elektrická verze téhož stroje. Podrobnosti zatím Morgan nepovažuje za zajímavé, auto je pouhým prototypem a bude předmětem dalšího vývoje. Výkon, kapacita baterie, hmotnost i plánovaná cena se ještě změní. Šéf vývoje Morganu Matt Humphries však označil roadster Plus-e za použitelný už dnes: "Auto je pojízdné a má slušný dojezd, prostě ho nabijete a jedete se projet." Po bok auta se postaví nové Aero Coupé, uzavřená verze modelu Aero Supersports, a vylepšený Morgan Roadster se šestiválcem Ford a 260 koni.

Komentáře ke článku

Tagy: Morgan

Beran: „Nová“ značka – střídavá jízda

Znáte novou dopravní značku z dálnice D1? A je to vůbec dopravní značka a pokud ano, tak "potvrzená" vyhláškou? Náš právní expert problematiku objasňuje.

Beran: „Nová“ značka – střídavá jízda
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Vážený pane doktore, bylo my poškozeno vozidlo a pojišťovna viníka plnila rozpočt... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Chtěli byste se projet?

© 2013 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

TOPlist