Zákazníci VW: vraťte nám čerpadlo a trysku!

Klientela skupiny Volkswagen se bouří proti novým turbodieselům.

Koncern Volkswagen, pod jehož křídla spadá mimo jiné tuzemská Škoda Auto, tvrdě narazil s novou generací vznětových motorů TDI. Tyto nové agregáty jsou osazeny systémem vstřikování common-rail, který používá většina konkurenčních automobilek. Z celé Evropy se ale již ozývají hlasy, že s novým vstřikováním ztratila technologie TDI svoje tradiční přednosti.

„Připadám si, jako bych ani neřídil TDI,“ řekl nám řidič nového Superbu v barvách jedné velké pražské taxislužby. „U starého TDI jste už podle mocného, nezaměnitelného zvuku poznali, že se blíží mohutná vlna točivého momentu, ale tenhle krám vrní jako šicí stroj,“ dodal s neskrývaným znechucením. A není sám.

Petice za čerpadlo a trysku
Zdroj blízký vedení celoevropského TDI Club prozradil reportérům autoweb.cz, že se chystá mezinárodní petice za návrat motoru čerpadlo-tryska. „Nový Golf a vlastně i vaše Škoda Yeti, to jsou nejnovější příklady bezbřehé arogance VW Group,“ uvádí zdroj. Naráží tím na sklutečnost, že zatímco například v případě luxusní limuzíny Škoda Superb (která je podle důvěryhodných zahraničních pramenů lepší než Bentley Flying Spur) si zákazníci mohou zvolit mezi kultovním TDI Pumpe-Düse a bezvýrazným novým motorem, klientele Golfu a Yeti zůstává tato možnost upřena. Důvodem je patrně snaha o snižování nákladů. Pokročilé motory TDI PD jsou výrobně mnohem složitější než konfekční common-raily.

Volkswagen Golf fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Volkswagen Golf fotogalerie

„V době finanční krize si nemůžeme dovolit takto riskovat loajalitu našich zákazníků,“ přiznal na dotaz autowebu Dr. Franz-Josef Einaprilscherz, člen představenstva Škody Auto zodpovědný za vývoj. „Původní TDI s čerpadlem a tryskou má řadu oddaných fanoušků mezi řidiči taxislužby, majiteli autobazarů, ale také u aktivistů tzv. tuning scény. Tito lidé se od nás nyní odvracejí, protože jim nedokážeme nabídnout tradiční atributy motorů TDI.“

Řešení bude, ale jen za příplatek
Vývojáři celého koncernu se proto zapojili do společného projektu, který má zabránit očekávanému propadu prodejů turbodieselových volkswagenů, škodovek, audin a později také seatů. Od podzimu bude možné pořídit ke koncernovým modelům s motory TDI common-rail takzvaný „PD kit“. Tato příplatková výbava bude podle našich informací sestávat z optimalizované izolace, která nechá proniknout do kabiny pečlivě vybrané složky akustického spektra, a z přeprogramované řídicí jednotky.

„Nová tédéíčka mají kromě mdlého zvuku také příliš jemný nástup, vyplývající z nešťastně ploché křivky točivého momentu. Chybí jim tradiční turboefekt, který příznivci TDI popisují jako pověstný zátah vocpoda,“ prozradil Einaprilscherz, kudy se budou modifikace ubírat.

PD Kit se poprvé oficiálně představí na podzimním autosalonu ve Frankfurtu pod kapotou nové Škody Yeti RS.

autoweb.cz

1.4.2009 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist