Zájemci o ojetá auta trvají (bez ohledu na mírné zimy) na pořádné zimní výbavě

Letos byl nejteplejší rok od dob začátků souvislého meteorologického měření, i přesto je mezi zákazníky stále zájem o vozy s řádnou zimní výbavou.

Pokud nás paměť neklame, tak pořádná zima, kdy jsme nedali bez zimních pneumatik ani ránu, byla na přelomu roku 2010 a 2011, od té doby to bylo se sněhem horší a horší a zvyšování průměrné teploty a zimy bez sněhu se staly součástí našeho života. To ale nemá vliv na poptávku na trhu s ojetými auty. Navzdory teplým zimám posledních let zájemci o nákup vozu z autobazaru stále častěji požadují, aby byl vůz vybaven i pro skutečně mrazivé počasí.

Podle statistik prodejce ojetin, AAA AUTO, se tak na seznamu výbavy významné části prodávaných ojetých automobilů objevují vyhřívaný volant, vyhřívané sedačky, vyhřívané přední okno nebo dokonce nezávislé přídavné topení, tedy položky, které byly až donedávna vyhrazeny v zásadě jen pro luxusní vozy. V roce 2015 si v AAA AUTO koupilo více než 20 % zákazníků auto s alespoň vyhřívanými sedačkami. Zvyšující se nároky zákazníků v tomto směru se odrážejí i na prodejních číslech. „Loni jsme prodali meziročně o 11,2 % procenta více vozidel s vyhřívanými sedačkami a o 26,25 % více vozů s vyhřívaným předním sklem,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

„V případě nezávislého topení, které úplně mění zvyklosti řidiče v zimě tím, že jej zbavuje nutnosti odstraňovat námrazu, eliminuje studené starty a neuvěřitelně zvyšuje tepelný komfort jeho i ostatních cestujících, evidujeme nárůst o 16,67 %. Obecně se tak navzdory mírným tuzemským zimám přibližujeme spíše Skandinávii než střední Evropě.“ Ruku v ruce se snahou řidičů, aby byli dobře připraveni na eventuální krutou zimu, jde i jejich stále markantnější příklon k modelům SUV a off-road a obecně k modelům s pohonem všech kol. Podle statistik AAA AUTO se loni ve srovnání s rokem 2011 prodal téměř dvojnásovný počet vozů s pohonem všech kol, které jako hlavní výhodu nabízejí právě lepší trakci za zhoršených zimních povětrnostních podmínek.

„I když zvyšující se zájem našich zákazníků o vozy s pohonem 4 x 4 byl hlavním trendem loňského roku i v letních měsících, zima a hrozící zhoršené adhezní podmínky přece jen poptávku po nich ještě dále stimulují. Zejména v posledních dnech, kdy jsou vozovky pokryty sněhem či ledovkou se ukazuje, že volba pohonu všech kol má své oprávnění i v našich podmínkách,“ říká Topolová.

Prodejní údaje AAA AUTO potvrzují, že při rozhodování o koupi ojetého vozu přihlížejí zájemci vedle jeho značky, typu, nájezdu kilometrů, ceny a stáří jednoznačně stále pozorněji také k úrovni jeho výbavy. „I čeští řidiči již dokáží ocenit prvotřídní vybavení, které jim zaručí bezpečnější a pohodlnější jízdu za jakýchkoliv podmínek. A protože zimní pneumatiky jsou pro ně dnes již naprosto samozřejmé, soustřeďují se v souvislosti se zimním obdobím na další dostupnou výbavu,“ konstatuje generální ředitelka AAA AUTO.

„Chápání kvalitní dodatečné výbavy se přitom v čase postupně vyvíjí, takže některé prvky jsou již téměř zcela běžné. Například počet ojetin se zavedeným denním svícením, díky němuž nemusí řidič myslet na povinnost svítit, loni zaznamenal nárůst o 108,6 %. Podobně běžné zřejmě časem budou i dnes zatím nadstandardní prvky zimní výbavy,“ uzavřela Karolína Topolová.

zdroj: AAA AUTO

13.1.2016 2:10

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist