Za volantem Jaguaru XKR-S Convertible

Dostali jsme možnost vyzkoušet Jaguar XKR-S Convertible. Ani mrazivá finská zima nám v seznámení s atraktivním kabrioletem nezabránila.

Jako jedni z mála jsme se svezli s Jaguarem XKR-S Convertible. Místem našeho seznámení s vozem se stalo zasněžené Finsko, kde dostala věta „Nejlepší jízda na ledu“ zcela nový rozměr.

Stejně jako kupé i kabriolet si řidiče okamžitě získá famózním zvukem. Ten zde díky sundavací střeše vnímáte ještě lépe. Výsledkem je zrychlený tep a významný nárůst hladiny adrenalinu v krevním oběhu řidiče.

Jízda na sněhu a ledu ale vyžaduje opravdu velkou dávku citu při práci s plynovým pedálem. Brutální výkon a pohon zadních kol dělají své. Po krátkém seznámení se ale i za těchto podmínek dá šelma disponující výkonem 405 kW (550 koní) zkrotit.Elektricky ovládaná střecha zmizí přibližně za 20 sekund, výhřev sedadel pracuje precizně i v teplotách hluboko pod nulou, a tak nic nebrání krátké projížďce „nahoře bez.“

Zpětná vazba řízení se nekoná, sníh pod koly udělá své. Práci s plynem komplikuje speciálně pro zdejší podmínky zvolená zimní obuv s vysokou izolační podrážkou, ale o to je krocení jaguaru větší výzvou.

Pětilitový osmiválec dokáže automobil za normálních podmínek katapultovat z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy a udělit mu maximální rychlost 300 kilometrů za hodinu. Těchto čísel na sněhu a ledu sice dosáhnou nejde, přesto si lze jízdu se zadokolkou dokonale užít.Sníh a led jsou ideální pro driftování a nabroušený Jaguar XKR-S Convertible k tomu doslova vyzívá. Na druhou stranu při ovládání 1795 kg za těchto podmínek se člověk řádně zapotí. Ocenit musíme rychlé řazení šestistupňové samočinné převodovky ovládané pádly pod volantem. I díky její pracovitosti se auto daří zdárně krotit.

Pohon zadních kol ale není jedinou devizou sportovního kabria. Za zmínku stojí i volba materiálů v interiéru, perfektní audio hodné této třídy (přesto dá normální člověk přednost úchvatnému zvuku linoucímu se z výfuků) a samozřejmě špičková sedadla poskytující tělu výraznou oporu v zatáčkách.

Automobil je sice koncipován jako 2+2, tedy dvě plnohodnotná a dvě nouzová sedadla, dle našeho soudu jsou zadní sedačky spíš zbytečné. To ale budoucím majitelům určitě vadit nebude. Po stránce jízdních výkonů si rozhodně není na co naříkat.

Milan Jirouš

4.2.2012 6:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist