Všechny motocykly BMW nyní standardně s ABS

Povinnost montovat na motorky prodávané v EU systém ABS začne platit až v roce 2016. BMW je napřed a už teď ABS zavádí na všechny modely.

Obecně platí, že motorka díky velkému výkonu a poměrně malé hmotnosti zrychlí mnohem rychleji než auto, ale když přijde čas zpomalení, karta se obrací. Nevýhodou motocyklu je totiž velmi malá styčná plocha pneumatik s vozovkou. Navíc, ne každý řidič motocyklu je natolik zkušený, aby dokázal plně využít potenciál brzd.

DOPORUČUJEME: Co by měl každý řidič vědět o motorkářích
Proč jezdí tak rychle? Proč nejsou vidět? A proč jsou tak zranitelní?

Testy ukazují, že i ty nejrychlejší motorky potřebují k zastavení ze stovky zhruba 40 metrů – na suchu. Ale s průměrným jezdcem pak brzdná dráha roste na skoro 50 metrů, což je o nějakých deset metrů více, než kolik potřebuje obyčejné auto. Řešením může být systém ABS, který pomáhá především se stabilitou stroje a dovoluje jezdci se do brzd pořádně opřít beze strachu.BMW montuje systém ABS na své motocykly už dlouho za příplatek, ale teď ho zavádí na všechny modely v základní výbavě. Jde tak naproti novému nařízení EU, že všechy motocykly prodávané od roku 2016 budou muset být vybaveny právě systémem ABS. Takto vybavené motocykly budou uvedeny do prodeje ještě do konce letošních prázdnin.

BMW vedle protiblokovacího systému brzd uvedlo před časem na trh třeba elektronicky nastavitelný podvozek nebo dokonce kontrolu trakce. Je to také lídr ve vývoji stabilizačního systému (nedovedeme si představit, jak to bude fungovat) a BMW předpokládá, že ho během dvou let plně zprovozní.

Dalibor Žák

9.7.2012 9:20| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist