Vozíky za osobní auta z hlediska technických požadavků na spojitelnost
poradna
Problematika vozíků tažených za osobními auty pokračuje dalším dílem. Společenské konvence o tom, kolik kdo váží, jdou stranou, hmotnost je zásadním parametrem.
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
poradna
Problematika vozíků tažených za osobními auty pokračuje dalším dílem. Společenské konvence o tom, kolik kdo váží, jdou stranou, hmotnost je zásadním parametrem.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Muj jeep cherokee 2000 3.1 tdi ma v papirech vahu 1900 kg. Skutecnost 2360 kg Celkovou vahu s vozikem mohu mit 5750 kg. Cili za autem mohu tahnout pomalu 3.5 tuny a auto ma min. Vse v papirech.
no a co jste tim chtel rici? Predpokladam, ze ty hmotnosti samotneho vozidla, co pisete, jsou provozni a maximalni… a kdyz vynasobide pomerem 1,5 tu maximalni, jste na 3540, coz je prave ta max hmotnost voziku 3,5t, ktery muzete maximalne vezt nalozeny pri soucasnem max zatizeni vozidla. Pokud pojedete s prazdnym autem (jen ridic a provozni kapaliny), pak muzete mit pripojen vlek do 3,5t, ale jeho okamzita hmotnost v tom pripade nesmi byt vice nez 2850 kg.
Dík za potvrzení, taky jsem to dle vyhlášky chápal takto. A i tak bez problemů parkrát jel.
Nicméně i „profíci“ v půjčovně mě nedávno přesvědčovali, že bržděný vlek (provozní 0.6t, celková 2.5t) za Octavii (celková cca. 1.8t, max bržděný 1.6t) nemůžu zapojit ani když plánuji vést max 300kg.
Platí to takhle po celé EU?
Celková hmotnost přípojného vozidla nesmí být větší než celková hmotnost tazneho vozidla.
Se píše kde? V článku se píše o okamžité, ve vyhlášce sem taky nic o celkové nenašel.
1.) problematiku příslušného řidičského oprávnění, které musíte mít k řízení vozidle nebo souprav řeší zákon 361, který používá pojem “ NEJVYŠŠÍ POVOLENÁ HMOTNOST“
Při silniční kontrole stačí sečíst údaje o nejvyšší povolené hmotnosti z výrobního štítku tažného a přípojného vozidla a je hned jasno v tom, zda jsou naplněna ustanovení §80, 81 a dalších zákona č. 361.
2.) problematiku, co lze a co nelze zapojit vzájemně do soupravy, tedy samotný technický aspekt řeší vyhláška č. 341/2014 Sb. především v ustanovení § 34…tady je používán pojem „okamžitá hmotnost“ , tu si lze představit jako hmotnost zjištěnou v daném momentu zvážením, u prázdného přípojného vozidla je to v podstatě hodnota blížící se provozní hmotnosti…
3.) nepochopení „hmotností“ je zapříčiněno tím, že si řidiči neuvědomují , že tuto problematiku popisují dvě právní normy, každá z jiného hlediska… proto je důležité nejdříve si ujasnit, zda jsem vůbec držitelem příslušného řidičského oprávnění, a pokud jsem, věnovat se technickým aspektům…
takže je to tak, jako to někdo před podobným článkem psal.
Pokud bude osobák s maximální hmotností soupravy 3 t, sám bude mít 2 t, je možno za něj bez skupiny E zapojit bržděný přívěs o maximální hmotnosti 2 t, pokud okamžitá hmotnost přívěsu včetně nákladu nepřesáhne 1 t.
Ne, tento článek je pouze o spojitelnosti – čili jestli se může daný vlek za auto připojit, tady hraje větší roli hmotnost okamžitá.
Pro skupinu ŘP – tedy jestli můžu tu soupravu řídit – se bere celková hmotnost – bylo to tu popsáno v samostatném čĺanku zhruba před týdnem.
Ale s tím „rozšířeným B96 už by to šlo. Pro obyčejné B by ten vlek musel mít celkovou hmotnost do 1.5t
A přesně tohle články popisovaly, ne? Nebo co je jinak?
Dřív platilo:
okamžitá hmotnost přívěsu kategorie O2
nesmí být větší než největší povolená
hmotnost brzděného přípojného vozidla
stanovená pro tažné vozidlo, která je
uvedena v technickém průkazu a osvěd-
čení o registraci tažného vozidla, za podmínky,
že největší povolená hmotnost
takového přípojného vozidla není větší
než největší povolená hmotnost tažného
vozidla u vozidel kategorií M1 a N1
a 1,5násobek největší povolené hmotnosti
tažného vozidla u vozidel kategorií
M1G a N1G.
Bylo to tuším v 361/2000Sb a bylo to pěkná blbost, v EU to nikde jinde nebylo.
v tom článku je „největší povolená hmotnost auta a vozíku“, což je vlastně maximálka soupravy. To nic neříká o tom, zda se bere okamžitá nebo teoreticky maximální v případě, že přívěs bude mít maximálku třeba 5 t
Nebo to špatně chápu ?
proč by to měla být blbost ? Logicky by se měla brát okamžitá hmotnost přívěsu, ne teoretická maximální.
V případě, že bude mít přívěs maximálku 5t potřebujete minimálně C1+E, i když prázdný má 0,7t a chcete ho prázdný táhnout.
Jestli máte B+E tak to táhnout můžete (2.5+1.8=4,3t) ale jen do 1,6t okamžité na vozejku. s B96 a B to táhnout nemůžete ani prázdný.
Zdravím, určitě již všichni pochopili jak to je, tak tu dávám takový testík. Máme bržděný vozík celkové hmotnosti 2t a prázdný váží 600kg, všichni máme řidičské oprávnění skupiny B. Kdo může tento vozík táhnout za svým vozem??? Hodnoty na kouli jsou pro bržděný vozík.
A- pan Jirka se svým jeep cherokee 2000 3.1 tdi (celk. hmotnost vozu 2360kg, na kouli 3400kg)
B- pan Martin s Oktávií (celk. hmotnost vozu 1800kg, na kouli 1600kg)
C- pan Honza (jako já) s Felícií 1,3 (celk. hmotnost vozu 1350kg, na kouli 900kg)