voziky-za-osobni-auta-z-hlediska-technickych-pozadavku-na-spojitelnost.jpg

Vozíky za osobní auta z hlediska technických požadavků na spojitelnost

poradna

Problematika vozíků tažených za osobními auty pokračuje dalším dílem. Společenské konvence o tom, kolik kdo váží, jdou stranou, hmotnost je zásadním parametrem.

Diskuze

16 komentářů

    jirka

    Muj jeep cherokee 2000 3.1 tdi ma v papirech vahu 1900 kg. Skutecnost 2360 kg Celkovou vahu s vozikem mohu mit 5750 kg. Cili za autem mohu tahnout pomalu 3.5 tuny a auto ma min. Vse v papirech.

    p.

    no a co jste tim chtel rici? Predpokladam, ze ty hmotnosti samotneho vozidla, co pisete, jsou provozni a maximalni… a kdyz vynasobide pomerem 1,5 tu maximalni, jste na 3540, coz je prave ta max hmotnost voziku 3,5t, ktery muzete maximalne vezt nalozeny pri soucasnem max zatizeni vozidla. Pokud pojedete s prazdnym autem (jen ridic a provozni kapaliny), pak muzete mit pripojen vlek do 3,5t, ale jeho okamzita hmotnost v tom pripade nesmi byt vice nez 2850 kg.

    Martin

    Dík za potvrzení, taky jsem to dle vyhlášky chápal takto. A i tak bez problemů parkrát jel.

    Nicméně i „profíci“ v půjčovně mě nedávno přesvědčovali, že bržděný vlek (provozní 0.6t, celková 2.5t) za Octavii (celková cca. 1.8t, max bržděný 1.6t) nemůžu zapojit ani když plánuji vést max 300kg.

    Platí to takhle po celé EU?

    Michal

    Celková hmotnost přípojného vozidla nesmí být větší než celková hmotnost tazneho vozidla.

    Martin

    Se píše kde? V článku se píše o okamžité, ve vyhlášce sem taky nic o celkové nenašel.

    JUDr. MZXY

    1.) problematiku příslušného řidičského oprávnění, které musíte mít k řízení vozidle nebo souprav řeší zákon 361, který používá pojem “ NEJVYŠŠÍ POVOLENÁ HMOTNOST“
    Při silniční kontrole stačí sečíst údaje o nejvyšší povolené hmotnosti z výrobního štítku tažného a přípojného vozidla a je hned jasno v tom, zda jsou naplněna ustanovení §80, 81 a dalších zákona č. 361.

    2.) problematiku, co lze a co nelze zapojit vzájemně do soupravy, tedy samotný technický aspekt řeší vyhláška č. 341/2014 Sb. především v ustanovení § 34…tady je používán pojem „okamžitá hmotnost“ , tu si lze představit jako hmotnost zjištěnou v daném momentu zvážením, u prázdného přípojného vozidla je to v podstatě hodnota blížící se provozní hmotnosti…

    3.) nepochopení „hmotností“ je zapříčiněno tím, že si řidiči neuvědomují , že tuto problematiku popisují dvě právní normy, každá z jiného hlediska… proto je důležité nejdříve si ujasnit, zda jsem vůbec držitelem příslušného řidičského oprávnění, a pokud jsem, věnovat se technickým aspektům…

    řidič

    takže je to tak, jako to někdo před podobným článkem psal.
    Pokud bude osobák s maximální hmotností soupravy 3 t, sám bude mít 2 t, je možno za něj bez skupiny E zapojit bržděný přívěs o maximální hmotnosti 2 t, pokud okamžitá hmotnost přívěsu včetně nákladu nepřesáhne 1 t.

    Martin

    Ne, tento článek je pouze o spojitelnosti – čili jestli se může daný vlek za auto připojit, tady hraje větší roli hmotnost okamžitá.

    Pro skupinu ŘP – tedy jestli můžu tu soupravu řídit – se bere celková hmotnost – bylo to tu popsáno v samostatném čĺanku zhruba před týdnem.

    Martin

    Ale s tím „rozšířeným B96 už by to šlo. Pro obyčejné B by ten vlek musel mít celkovou hmotnost do 1.5t

    Martin

    A přesně tohle články popisovaly, ne? Nebo co je jinak?

    kesu

    Dřív platilo:
    okamžitá hmotnost přívěsu kategorie O2
    nesmí být větší než největší povolená
    hmotnost brzděného přípojného vozidla
    stanovená pro tažné vozidlo, která je
    uvedena v technickém průkazu a osvěd-
    čení o registraci tažného vozidla, za podmínky,
    že největší povolená hmotnost
    takového přípojného vozidla není větší
    než největší povolená hmotnost tažného
    vozidla u vozidel kategorií M1 a N1
    a 1,5násobek největší povolené hmotnosti
    tažného vozidla u vozidel kategorií
    M1G a N1G.
    Bylo to tuším v 361/2000Sb a bylo to pěkná blbost, v EU to nikde jinde nebylo.

    řidič

    v tom článku je „největší povolená hmotnost auta a vozíku“, což je vlastně maximálka soupravy. To nic neříká o tom, zda se bere okamžitá nebo teoreticky maximální v případě, že přívěs bude mít maximálku třeba 5 t
    Nebo to špatně chápu ?

    řidič

    proč by to měla být blbost ? Logicky by se měla brát okamžitá hmotnost přívěsu, ne teoretická maximální.

    Jan Novák

    V případě, že bude mít přívěs maximálku 5t potřebujete minimálně C1+E, i když prázdný má 0,7t a chcete ho prázdný táhnout.

    Jan Novák

    Jestli máte B+E tak to táhnout můžete (2.5+1.8=4,3t) ale jen do 1,6t okamžité na vozejku. s B96 a B to táhnout nemůžete ani prázdný.

    Jan Novák

    Zdravím, určitě již všichni pochopili jak to je, tak tu dávám takový testík. Máme bržděný vozík celkové hmotnosti 2t a prázdný váží 600kg, všichni máme řidičské oprávnění skupiny B. Kdo může tento vozík táhnout za svým vozem??? Hodnoty na kouli jsou pro bržděný vozík.
    A- pan Jirka se svým jeep cherokee 2000 3.1 tdi (celk. hmotnost vozu 2360kg, na kouli 3400kg)
    B- pan Martin s Oktávií (celk. hmotnost vozu 1800kg, na kouli 1600kg)
    C- pan Honza (jako já) s Felícií 1,3 (celk. hmotnost vozu 1350kg, na kouli 900kg)

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist