Vozíky za osobní auta, víte co můžete s vaším řidičským oprávněním táhnout?

Vozíky za osobní auta, víte co můžete s vaším řidičským oprávněním táhnout?

Rady a tipy | vydáno 13. 9. 2017

Modelová situace - máte řidičský průkaz skupiny B a chcete za osobním autem plném lidí táhnout vozík a na něm dva dvousetlitrové sudy se zeminou. Můžete?

Komentáře ke článku

  • Autor: Milan T.
    13. 9. 2017

    Vyzná se někdo?

    Dobrý den,můžu s řidičským oprávněním skupiny B táhnout podval na auto? Tzv.plaťák...?

    • Autor: Milan
      13. 9. 2017

      Re: Vyzná se někdo?

      Záleží kolik ten podval má napsanou celkovou hmotnost. Předpokládám, že větší než 750kg a v tomto případě potřebujete oprávnění min. B+E. Jízdní souprava složená z vozidla vozidlo do 3500kg (B) a přívěs s celkovou hmotností nad 750kg (E). Pozor pokud si připojíte přívěs do 750kg, naložíte ho tak, že bude celková hmotnost třeba 800kg, potom v případě kontroly máte celkem velký problém (pokud nemáte E).

      • Autor: kodl
        13. 9. 2017

        Re: Re: Vyzná se někdo?

        Umíte číst? asi moc ne......jen plácáte nesmysly

      • Autor: Jan Novák
        14. 9. 2017

        Re: Re: Vyzná se někdo?

        V tomto případě je to jedno jestli máte E nebo ne, problém má stejnej ten s E i tem bez E, protože jste překročil max. hmotnost na vozík, což je 750kg , a celkově opravdu plácáte nesmysly. Bez E mohu táhnout vozejk třeba 1500kg samozřejmě bržděnej, ale za autem co má max. 2000kg, jestliže to dovoluje výrobce.

    • Autor: Milan.T.
      16. 9. 2017

      Re: Vyzná se někdo?

      Tak Vám všem děkuji za vysvětlení ????????,něco jsem pochopil a to,že spousty řidičů včetně mě,by mělo odevzdat ř.p. ,nebo by se v autoškolách této problematice měly více věnovat. Za další mě zaráží, jak se na diskusním fóru lidé úplně zbytečně urážejí...to přeci nebyla podstata otázky. Všem přeji hezký zbytek dne.

  • Autor: Jiří
    13. 9. 2017

    skupina C

    Jsou nějaké změny jestliže řídím osobní auto a mám skupinu C ?

    • Autor: p.
      13. 9. 2017

      Re: skupina C

      pokud mas JEN a POUZE C, muzes ridit vozidla spadajici pod kategorii C.... tzn NEMUZES ridit osobak do 3,5 t a ani fechtla

  • Autor: Spa
    13. 9. 2017

    .

    Jasne a srozumitelne napsano.

  • Autor: krtek
    13. 9. 2017

    váha vozíku

    on je tu ještě jeden problémek, dle článku můžu , pokud jsem sebevrah , táhnout 2,5 tunový vozík i automobilem, který má váhu 1 tunu ?

    • Autor: _
      14. 9. 2017

      Re: váha vozíku

      to se nikdy nestane, protože jednou z podmínek je nepřekrovčení max.hmotnosti soupravy. A max. hmotnost soupravy u tunového auta nebude 3,5 t

    • Autor: PavelU
      14. 9. 2017

      Re: váha vozíku

      Nesmíte, váha přípojného vozidla nesmí být vyšší, než vozidla tažného.

      • Autor: André
        15. 9. 2017

        Re: Re: váha vozíku

        Od kdy? Pokud neberu v potaz váhu na tažným, tak vozík může být 1,5x těžší, než tahač.... U traktoru dokonce 2,5x....

      • Autor: jirka
        15. 9. 2017

        Re: Re: váha vozíku

        Mam jeep 2400 kg i s vozíkem mohu mit dohromady 5750 kg takže vozik 3350 v technicaku

  • Autor: Tomi
    13. 9. 2017

    Je to blábol odshora až dolu!

    Zejména ta část o 4250ti kilogramech. Pokud to někoho zajímá tak tady je to přesně i s odkazem na vyjáfření MD, které koluje po internetu i jako dopis. http://ridicske-prukazy.info/ridicske-opravneni-skupin-B-F-rizeni-jizdnich-souprav.html

    • Autor: Jan Novák
      13. 9. 2017

      Re: Je to blábol odshora až dolu!

      No blábol to není, kdo tomu nerozumí ať vrátí řp, ten odkaz vyjádření MD je blábol, je to vyjádření z 16.10.2006, ale dnes je 13.9.2017 a mezitím se zákon o provozu na pozemních komunikacích změnil minimálně 3x a platí to v tom článku a ne v tom vyjádření MD z 2006, to by tady ještě někdo mohl citovat zákon z roku 1930 kdy se tady jezdilo vlevo.......

    • Autor: p.
      13. 9. 2017

      Re: Je to blábol odshora až dolu!

      Uvadite lidi v omyl odkazem na text z roku 2006. Od te doby byl uvedeny zakon 361/2000 nekolikrat novelizovan a text z vaseho odkazu jiz neni platny... viz. http://www.zmenyzakonu.cz/vyber.aspx?k=361/2000%20Sb.

  • Autor: XXX
    13. 9. 2017

    Re: Re: Vyzná se někdo?

    Blbost. Přečti si článek znova! Vozík nad 750kg táhnout můžeš, jen nesmíš překročit maximální hmotnost soupravy 3500kg. Vlastní zkušenost. Mám auto maximální hmotnost je 2120kg a tahám za tím vozík bržděný 1300kg. Moje maximální hmotnost soupravy je 3420kg. To znamená do 3500kg! A tím pádem my stačí B. Jen my v článku chybí že vozík nad 750kg musí být bržděný u 99% osobních aut.

    • Autor: Cecil
      13. 9. 2017

      Re: Re: Re: Vyzná se někdo?

      Taky uvádíš nepřesnost. Maximální hmotnost přívěsu je uvedena v OTP a je vždy pro vozík nebrzděný a pro brzděný. Navíc brzda je povinná pro vozíky nad 750 kg celkové hmotnosti.

      • Autor: Cecil
        13. 9. 2017

        Re: Re: Re: Re: Vyzná se někdo?

        ...tzn, že 100% aut. Většina osobáků má stejně povolenou hmotnost nebrzděného vozíku nižší.

  • Autor: Petr
    13. 9. 2017

    Re: skupina C

    článek tak na půl , když mám C tak co můžu tahat ??? To se nikde nedočtu ???

    • Autor: Jan Novák
      13. 9. 2017

      Re: Re: skupina C

      článek je osobních automobilech, což je bráno jako skupina B, C chápeme jako náklaďák, ale jinak je to napsáno v zákoně o provozu na pozemních komunikacích,a co si pamatuji, byť C nemám, tak lze řídit nejen B a i vozidlo nad 3,5 tuny do 8 míst kromě řidiče a za to lze připojit vozejk do 750kg.

  • Autor: Jirka Černý
    13. 9. 2017

    Re: Re: skupina C

    Pane bože to snad ne, pokud máš Céčko nedej bože i profesák a položíš takovou otázku tak ho raději odevzdej, ne vlastně ne byl jsem na posledním školení s řidiči autobusů a vpohodě tam padaly mnohem větší perly.

    • Autor: otais
      13. 9. 2017

      Re: Re: Re: skupina C chytry jak rádiooooo

      Tu je zas někdo chytry nejsi snad posraný mam c 25 let a na žadne školení nechodím ty chytrej ,také by mně to zajímalo,jak to je s tim céčkem...7648

  • Autor: p.
    13. 9. 2017

    Chyba v textu

    V clanku je nekolikrat opakovana stejna veta, ktera je chybna... "pak se největší povolená hmotnost auta a soupravy sčítá " Spravne ma byt "pak se největší povolená hmotnost auta a největší povolená hmotnost privesu sčítá " Tak si to opravte !

  • Autor: Oto
    13. 9. 2017

    Opet nepresne

    Prakticky: za Oktavii, ktera vazi 2000kg muzu bez problemu tahnout brzdeny prives ktery ma celkovou hmotnost 1500kg (uvedeno v TP) na RP skupiny B, protoze nepresahnu celkovou hmotnost soupravy 3500kg.

  • Autor: Karel
    13. 9. 2017

    Vozíky za osobní auta.....

    Tak nikde jsem se nedozvěděl, co tedy mohu tahnout v kombinaci B+E, kolik je tedy váhový limit? 3500kg či 4250kg.

    • Autor: Pavel
      14. 9. 2017

      Re: Vozíky za osobní auta.....

      S řidičákem B+E mohu mít 3,5t auto a k němu 3,5t vlek, samozřejmě, pokud to auto může tak těžký vlek tahat.

      • Autor: jbb
        16. 9. 2017

        Re: Re: Vozíky za osobní auta.....

        Ne vždycky - pokud máš B+E vystavené po 19.1.2013, pak skutečně je možné tahat přívěs do celkové hmotnosti 3500kg, tedy souprava do hmotnosti 7000kg. Pokud máš B+E s dřívějším datem (což se v řp pozná podle data vystavení, eventuálně podle doplněného kódu 79.06), potom není hmotnost vleku omezená - tedy v případě vzduchem bržděného vleku a "pomalého" tažného vozidla (traktor o hm. 3500kg) je možná váha přívěsu až 2,5x3500kg, tedy 8750kg plus tažné vozidlo... Ale to je samozřejmě extrém, který málokdo využije (navíc většina traktorů je přes 3500kg a tam už je třeba T, které zase samo umožní tahat jakýkoliv vlek co ten konkrétní traktor utáhne.

    • Autor: JOSEF
      15. 9. 2017

      Re: Vozíky za osobní auta.....

      7.000 kg

    • Autor: André
      15. 9. 2017

      Re: Vozíky za osobní auta.....

      B+e je okamžitá vleku, která nesmí překročit jedenapůl násobek celkový tahače, ovšem podléhající údajům maximálky na tažným zařízení

  • Autor: Martin
    14. 9. 2017

    A co brzděný vozík

    A co brzděný vozík? Upozorňovali mne že to na to má vliv také. Mohu za osobákem tahat velký vozík ale brzděný?

  • Autor: Laďan
    14. 9. 2017

    Hmotnost přívěsu

    Max. povolená hmotnost jak bržděného, tak nebržděného přívěsu je v TP auta, kterým ho chcete táhnout. Určuje to výrobce auta. A pak si stačí sečíst hmotnosti auta s přívěsem a porovnat jestli není již nutné mít v řidičáku ještě skupinu ,,E"

  • Autor: Jura
    14. 9. 2017

    dříve to bylo

    Dříve to bylo, že pokud jízdní souprava přesáhne 3500kg musíte mít C. Pokud přívěs přesáhne 750kg musíte mít E. (a toho se raději držím stále) A samozřejmě nemůžete překročit povolenou hmotnost přívěsu, kterou máte v TP auta. nebržděný/Brždený. Pokud máte C a nemáte profesní průkaz a nechodíte každý rok na školení, tak můžete max. se svojí V3S do lesa pro dřevo, nebo do písníku pro písek, ale pouze pro vlastní potřebu.

    • Autor: Milan
      14. 9. 2017

      Re: dříve to bylo

      Jejda, jejda, Vy se mýlíte. Víte kolik řidičů s "céčkem" jezdí a nemusí mít profesák? Třeba zedník, který si na stavbu ceze materiál, a pracuje s ním. Samozřejmě nesmí mít pracovní smlouv na řidiče, ale na zedníka. Můžete slovo zedník nahradit instalatér, zámečník atd.

  • Autor: Pavel
    14. 9. 2017

    B96

    Ta část o autě 3000 kg a k němu 700 kg vozík je špatně, s kadlickým řidičákem sk. B to tahat nelze, protože překračuji limit 3500 kg a musím tedy mít tzv. rozšířený rozsah sk. B s harmonuzačním kódem B96. Nepište články, které jsou zavádějící, je to horší než lepší a v diskuzi je potom také pěkný guláš nesmyslů.

  • Autor: Ivan Varchol
    14. 9. 2017

    B + přívěsy

    Je potřeba si pořádně přečíst Zákon č. 361/2000 Sb - § 80, f), kde je jasně stanoveno jaká vozidla jsou zařazena do skupiny B a co lze připojit. Za vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg lze připojit přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Tedy skupina B = 3 500 kg + 750 kg , celkem 4 250 kg. Nemusí být B 96.

    • Autor: Pavel
      14. 9. 2017

      Re: B + přívěsy

      Citujete skoro dobře, ale dočtěte to do konce - "jedná-li se o řidičské oprávnění v rozšířeném rozsahu" - to je právě B96.

  • Autor: Jan Novák
    14. 9. 2017

    Re: B96

    Omyl, ale Váš, 3.000kg+700kg (nebrždený) mohu táhnout, jelikož mohu za vozidlo do 3.500kg připojit vozík do 750kg, což je celkem 4.250kg a nepotřěbuji B96. Dále nerozumím Vašemu výrazu kadlický řidičák.

    • Autor: Pavel
      14. 9. 2017

      Re: Re: B96

      "Kadlický" mělo být "klasický", ale nějak se to nepovedlo. Ale jinak jste vedle Vy, najděte si platné znění zákona, §80a, odst. 1, písm. f): B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až e), jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3500 kg, určená pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti 1. nepřevyšující 750 kg, 2. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3500 kg, nebo 3. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3500 kg, ale nepřevyšuje 4250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění v rozšířeném rozsahu.

      • Autor: Jan Novák
        14. 9. 2017

        Re: Re: Re: B96

        A v čem jsem jako vedle, já ten zákon mám a Vy ho sám tu citujete: §80a, odst. 1, písm. f): B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až e), jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3500 kg, určená pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti 1. nepřevyšující 750 kg Tak když mám 3.000kg a 700kg tak to splňuju, tak v čem jsem vedle???? nerozumím, prosím o vysvětlení. trvám na tom že B96 nepotřebuji.

  • Autor: Štefan Hufna
    14. 9. 2017

    kecy, kecy

    dohadujete se jak malí Jardové (nebo vládnoucí garnitura) článek je na hovno napište tady tabulku s hmotností auta, přívěsu a řidičské oprávnění " A JE TO "

    • Autor: Ivan Varchol
      14. 9. 2017

      Re: kecy, kecy

      Mýlíte se , článek není na hovno. Je tam přesně popsáno jak to má být z hlediska řidičských oprávnění. Bohužel autor již nepopsal podmínky pro spojitelnost podle Vyhlášky č.341/2014 Sb. A zde je mnoho věcí, o kterých nemají řidiči ani potuchy. Například většina řidičů vůbec neví jak široké může být připojné vozidlo zapojeno.

  • Autor: Marek Kejval
    14. 9. 2017

    Vozík do 750kg

    Ono to tak nelogické zase není, jak by se mohlo na první pohled zdát. Zohledňuje to hlavně zkušenosti řidiče s hmotnostmi, které řídí (brzdná dráha, jízda do zatáčky). Fyzika je totiž jen jedna a platí ve výpočtu jak na lehká auta, tak i na ty těžší. Potom ten, který táhne vozík 750kg, se při zvyšování hmotnosti tažného vozidla dostane nad limit 3500kg až s poměrně těžkým (2750kg) samotným tažným vozidlem a tam se dá předpokládat, že zkušenosti s jízdou s tímto sólo tažným vozidlem o větší hmotnosti (nad 2750kg) již jsou, tak připojení přívěsu 750kg je v poměru s tažným vozidlem je pro takového řidiče již menší změna.

  • Autor: Jirka Černý
    14. 9. 2017

    Docela přehledně

    Docela přehledně byl tenhle problém vysvětlený s praktickými ukázkami souprav a potřebných oprávnění v časopise Svět Motorů, bohužel nevim jaké to konkrétně bylo číslo.

  • Autor: Jura
    14. 9. 2017

    Re: kecy, kecy

    https://cs.wikipedia.org/wiki/Skupiny_%C5%99idi%C4%8Dsk%C3%A9ho_opr%C3%A1vn%C4%9Bn%C3%AD

  • Autor: lipanek
    14. 9. 2017

    osobní zkušenost

    To jsou jen keci buď to má celý 3,5t ať je auto s v vlekem jakkoliv rozložený,nebo musíš mít B+E osobní zkušenost právě dělám papíry

    • Autor: Jan Novák
      14. 9. 2017

      Re: osobní zkušenost

      Co to melete člověče, takhle ty papíry neuděláte, jak celý 3500 a jedno jak rozložený, takže za autem 500kg potáhnu vozejk 3000kg??? hahahaha

  • Autor: Ivan Varchol
    14. 9. 2017

    B + přívěsy

    pro Lipánek Nevím kde děláte papíry, ale co jste napsal je nesmysl. Docela se divím, co jsou schopni sem napsat držitelé řidičských oprávnění. Jednoznačně platí : Za vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg lze připojit přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Tedy skupina B = 3 500 kg + 750 kg , celkem 4 250 kg. Nemusí být B 96. Nechápu, co je na tom nejasného.

    • Autor: Jan Novák
      14. 9. 2017

      Re: B + přívěsy

      souhlasím s Vámi, už to tu píšete podruhé, ale vidíte sám, je to marný, je to marný, je to marný.......

  • Autor: Jan Novák
    14. 9. 2017

    Re: osobní zkušenost

    Co to melete člověče, takhle ty papíry neuděláte, jak celý 3500 a jedno jak rozložený, takže za autem 500kg potáhnu vozejk 3000kg??? hahahaha

    • Autor: josef
      15. 9. 2017

      Re: Re: osobní zkušenost

      http://files.autoskola-kapar-josef.webnode.cz/200000036-e8311ea210/TA%C5%BDEN%C3%8D%20P%C5%98%C3%8DV%C4%9ASU%20B%2CB96%2CBE.pdf

  • Autor: Ivan Varchol
    14. 9. 2017

    B + přívěsy

    Autor: Štefan Hufna dnes v 08:26 (0) (0)Reagovat kecy, kecy dohadujete se jak malí Jardové (nebo vládnoucí garnitura) článek je na hovno napište tady tabulku s hmotností auta, přívěsu a řidičské oprávnění " A JE TO " Mýlíte se , článek není na hovno. Je tam přesně popsáno jak to má být z hlediska řidičských oprávnění. Bohužel autor již nepopsal podmínky pro spojitelnost podle Vyhlášky č.341/2014 Sb. A zde je mnoho věcí, o kterých nemají řidiči ani potuchy. Například většina řidičů vůbec neví jak široké může být připojné vozidlo zapojeno.

    • Autor: Jan Novák
      14. 9. 2017

      Re: B + přívěsy

      to píše autor v závěru, že to bude příště, spojitelnost vozidel, to bude teprve diskuze...to se budou zas někteří divit co je to za bláboly a že tomu nerozumí......

      • Autor: Ivan Varchol
        14. 9. 2017

        Re: Re: B + přívěsy

        Ano, máte pravdu je to tam. To bude divočina. Když nejsou někteří řidiči schopni pochopit jak zapojit soupravu s ohledem na řidičské průkazy, tak toto bude pro některé sakra oříšek.

  • Autor: Řidič
    14. 9. 2017

    Zase zmatky

    Zmatky, zmatky, zmatky pořád dokola To nejde jednoduše napsat co mohu s max. s B, B96, BE táhnout?

    • Autor: marťas
      14. 9. 2017

      Re: Zase zmatky

      super odpovědi,ale skontrolujte si velké techničáky kde máte uvedeno kolik můžete zapřahnout na kouli,bude málo osobáků které oněch 3500 převýší

    • Autor: Jan Novák
      14. 9. 2017

      Re: Zase zmatky

      Jó řidič ten tvrdej chleba má...... Jak jednoduše, vždyť to je napsáno jednoduše. Co mohu táhnout? Toto: B - nebrždený do 750kg nebo bržděný do hmotnosti soupravy 3500kg. B96 - nebrždený do 750kg nebo bržděný do hmotnosti soupravy 4250kg. B+E - nebrždený do 750kg nebo bržděný do hmotnosti 3500kg vozejku (celkem 3500+3500, tedy 7tun) . To jsou maximální hodnoty, musíte dále dodržet hodnoty udané výrobcem vozidla, takže se Vám mohou snížit, např za Felici 1,3 zapojíte 400kg nebržděný a 900kg bržděný.

  • Autor: _
    14. 9. 2017

    Re: Vyzná se někdo?

    Řek bych, že dost podstatná informace je ta poslední věta v článku, ta o té spojitosti. Čekám, že se příště dozvíme, zda se počítám maximální hmotnost přívěsu nebo okamžitá... V prvním případě by jsi jej táhnout směl, ve druhém ne

    • Autor: Ivan Varchol
      14. 9. 2017

      Re: Re: Vyzná se někdo?

      Neřekl bych, že zásadní informace je v poslední větě. Je potřeba si uvědomit, že pokud se jedná o zapojení přívěsu podle Zákona č.361/2000 Sb., tedy z hlediska řidičského oprávnění, vždy se řeší nejvyšší povolená hmotnost. To znamená, ne kolik uvedené vozidlo momentálně váží, ale kolik může vážit maximálně. Ale z hlediska Vyhlášky č.341/2014 Sb. se při spojitelnosti souprav vždy jedná o okamžitou hmotnost. Ale to si myslím , že autor článku opět vysvětlí podrobně a správně.

  • Autor: Gerosimo
    14. 9. 2017

    Re: B + přívěsy

    Reakci na více příspěvků dám sem. K C, mám ho taky 25, ještě nebylo rozdělení na váhové kategorie, tak můžu řídit jakékoliv vozidlo nad 3,5t, mimo Bus, přesně pokud nemám profesák, tak jen pro soukromou potřebu a nedodělal jsem si E, tak přívěs jen do 750 kg.Jasný.K B, mám fabku a stěhoval jsem, tak jsem si pučil vlek do 750 kg nebržděný! Smím ho však naložit jen do celkové povolené hmotnosti uvedené v OTP, tj 430 kg, brždený do 800 kg. Doložil jsem to pro případnou kontrolu vážným lístkem z uhelných skladů. V Říčanech byl ve správním řízení odsouzen řidič, jež převážel podvalník na auto, prázdný, ale překročil celkovou povolenou váhu vleku, než je zapsána v OTP. Dostal pokutu 25 t. (z 50 t. možných) a zákaz řízení na 1 rok ( z možných 2 let). Odvolával se 2 roky, až k ústavnímu soudu, ten to celé zrušil. Na jeho popud byla provedena úprava v uvedeném zákoně. Takže když čtete zákony, tak si prosím najděte i novelizace, vše je dostupné zdarma na netu. Pak nevzniknou v diskusi ty bláboly, nebudu konkretizovat, ale jsou to hospodský řeči, aby jste pok nedopadli, jak ten říčanskej řidič. Neznalost zákona neomlouvá. Je to delší příspěvek, ale kratší to opravdu nešlo. Pa

  • Autor: Karel
    14. 9. 2017

    Re: Re: Re: Re: skupina C chytry jak rádiooooo

    Potom je ti ale Céčko v podstatě k ničemu, leda k jízdě s vozidlem nad 3,5 t, ale pouze pro vlastní potřebu. Pak nemusíš mít profesák a tudíž ani školení. Ovšem pozor - nezbavuje tě to povinnosti mít platnou lékařskou prohlídku pro řízení vozidel skupiny C...

  • Autor: krtek
    14. 9. 2017

    Re: Re: váha vozíku

    Proč by nebyla, dle článku si mužu naložit na platák za tunove auto dalsi tunové auto a do váhy soupravy se stále vejdu., Někde bývalo stanoveno jak má byt max. težký přívěs k váze vozidla který ho táhne a pamatuji dve hodnoty brzdeny/nebrzdeny nevim ted jestli to nebyvá i v TP, protože aktuálně nemám tažné zařízení

    • Autor: p.
      14. 9. 2017

      Re: Re: Re: váha vozíku

      ano, ano, v TP vozidla jsou uvedeny max hodnoty pro nebrzdeny a brdeny vlek, ktery lze pripojit. PLUS je treba stale dbat na to, ze maximalni hmotnost (okamzita) toho vleku nesmi byt vice, nez povoluje vyhlaska u pomeru okamzite hmotnosti vozidla k okamzite vleku. Tento pomer je ruzny pro vozidlo 2x4, 4x4 a i napr pro traktory (N1, M1, N1G, M1G, T) a muze byt 1, 1.5, 2.5... A pozor, v zavislosti na tom, jak je nalozeno tazne vozidlo se meni jeho okamzita hmotnost a tim padem se meni v danem pomeru i maximalni mozna okamzita hmotnost vleku.... A POZOR... tyto hmotnosti nijak nesouvisi s tim, jake hmotnosti (maximalni) jsou uvazovany pro ridicske opravneni B, B96 nebo B+E. Muze se v ruznych kombinacich stat, ze bude ta maximalni mozna hmotnost vleku vzdy vetsi nez jakou muzete vubec dle TP pripojit, ale take se muze stat, ze v pripade prazdneho tazneho auta to vyjde mene nez je maximalni hmotnost privesu. Pak samozrejme plati vzdy to nizsi cislo vysledku. Viz § 34 Spojitelnost z pohledu okamžité hmotnosti přípojného vozidla a souprav vyhlasky 341/2002 Sb.

      • Autor: Laďan
        14. 9. 2017

        Re: Re: Re: Re: váha vozíku

        Asi to trochu změním, nemůžu souhlasit s tímto: A pozor, v zavislosti na tom, jak je nalozeno tazne vozidlo se meni jeho okamzita hmotnost a tim padem se meni v danem pomeru i maximalni mozna okamzita hmotnost vleku... Myslím si, že to musí být takto: musí být splněna podmínka, že největší povolená hmotnost tažného vozidla kategorie M1 - osobní auto nesmí být menší než okamžitá hmotnost přípojného vozidla.Vše je v TP. Pokud je to terénní auto třeba kategorie M1G, tak okamžitá hmotnost přípojného vozidla může být maximálně 1,5 násobek největší povolené hmotnosti terénního auta. 6119

        • Autor: Ivan Varchol
          15. 9. 2017

          Re: Re: Re: Re: Re: váha vozíku

          V současné době platí pouze tyto možnosti - Vyhláška č.341/2014 Sb. (6) Pro spojování vozidel do jízdních souprav s přípojnými vozidly kategorií O1 a O2 platí a) okamžitá hmotnost nebrzděného přípojného vozidla kategorie O1 nesmí být větší než největší povolená hmotnost nebrzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, b) okamžitá hmotnost brzděného přívěsu kategorií O1, O2 nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že okamžitá hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1 a 1,5násobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M1G a N1G, c) za traktor a vozidlo kategorie Z smí být zapojována přípojná vozidla kategorií O1 a O2 při dodržení podmínek z hlediska přípojných hmotností stanovených při schválení technické způsobilosti těchto vozidel, vozidla musí být vybavena schváleným spojovacím zařízením odpovídajícího typu schváleným výrobcem vozidla. Jestliže není přípojné vozidlo vybaveno výškově nastavitelnou ojí, musí být spojovací zařízení traktoru umístěno ve výšce 350-420 mm. Jestliže oj přípojného vozidla je výškově nastavitelná, může být výška spojovacího zařízení traktoru odlišná za podmínky, že osa ovládacího zařízení nájezdové brzdy přívěsu není skloněná od vodorovné roviny více jak ± 10°. (7) Okamžitá hmotnost vozidla kategorie S vybaveného průběžnou nebo poloprůběžnou brzdovou soustavou činí u jízdních souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km.h-1 nejvýše 2,5násobek okamžité hmotnosti traktoru. současné době platí pouze tyto možnosti Vyhláška č.341/2014 Sb. § 35 Spojitelnost jízdních souprav (K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona) (1) Nebrzděná vozidla kategorie O1 mohou být zapojována jen za vozidla kategorií M a N, jejichž hmotnost v provozním stavu (dále jen „provozní hmotnost“) je nejméně dvojnásobkem okamžité hmotnosti připojovaného vozidla, pokud při schválení technické způsobilosti tažného vozidla nebylo stanoveno jinak. (2) Pro spojování vozidel do jízdních souprav platí a) za vozidla kategorií M, N a L lze připojit pouze vozidla kategorie O, b) za vozidla kategorií T a C lze připojit pouze vozidla kategorie R, pokud není v § 34 odst. 6 stanoveno jinak. (3) Vozidla kategorií R a S, která nejsou vybavena brzdovým zařízením, a vozidla kategorií R a S, která jsou vybavena nájezdovou brzdovou soustavou, mohou být zapojována jen za tažná vozidla, jejichž provozní hmotnost je shodná nebo vyšší než okamžitá hmotnost připojovaného vozidla, pokud nebylo při schválení technické způsobilosti tažného vozidla stanoveno jinak, u vozidel výše uvedených kategorií s největší povolenou hmotností nad 3 t zapojených do jízdní soupravy s tahačem musí být kromě toho účinek parkovací brzdy tahače prokazatelně schopen ubrzdit jízdní soupravu tahače s tímto vozidlem na svahu 12 %. (4) V případě spojení tažného vozidla s přívěsem nebo dalším přívěsem musí být splněny dále uvedené požadavky a) svislé statické zatížení pevné oje, svisle nevýkyvné, u přívěsů s nápravou uprostřed, musí mít vždy kladnou hodnotu, aby se zabránilo odlehčování zadních náprav tažného vozidla, b) svisle výkyvná oj přívěsu nesmí mít, v zapojeném stavu, úhlovou odchylku od vodorovné roviny větší jak 10°, přitom poloha oje je dána spojnicí os čepů umožňujících kývání oje a bodu vlastního spojení s tažným vozidlem. (5) Zapojení vozidel do jízdních souprav, s výjimkou tažení přívěsů kategorií O1 a O2 s nájezdovou brzdou, s ohledem na ABS je možné v těchto kombinacích a) tažné vozidlo s ABS a přípojné vozidlo s ABS, b) tažné vozidlo bez ABS a přípojné vozidlo bez ABS, c) tažné vozidlo bez ABS a přípojné vozidlo s ABS za podmínky, že tažné vozidlo je vybaveno zařízením umožňujícím napájet a kontrolovat bezchybnou funkci ABS přípojného vozidla. (6) Do jízdní soupravy s tažnými vozidly kategorií M1 a N1 smí být zapojeno přípojné vozidlo kategorie O1 nebo O2 o maximální celkové šířce vyhovující podmínce, aby bod činné svíticí plochy přední obrysové svítilny tažného vozidla, který je nejbližší rovině vymezující největší šířku přípojného vozidla, nebyl dále než 400 mm od této roviny, měřeno na každé straně – po obou stranách, jízdní soupravy vozidel zapojených do jízdní soupravy a podélné ose. (7) Největší povolená hmotnost nebrzděného přípojného vozidla za vozidlo kategorie L nesmí být větší než 50 % provozní hmotnosti tažného motorového vozidla. § 36 Technické požadavky pro provoz jízdních souprav (K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona) (1) V rámci jednotlivého schvalování technické způsobilosti přívěsů kategorií O1 a O2 nesmí být nejvyšší rychlost přívěsu vyšší než 80 km.h-1. Na základě technického protokolu, vydaného technickou zkušebnou, který obsahuje hodnocení jízdních vlastností vozidla a ověření stability, je možné zvýšit největší rychlost vozidel, jímž je schvalována technická způsobilost, či vozidel již provozovaných kategorie O1 až na 130 km.h-1, kategorie O2 až na 100 km.h-1, kategorie O3 a O4 až na 90 km.h-1. Přívěsy nesmí být používány k přepravě osob. (2) Pokud přípojné vozidlo, jeho náklad nebo výměnná nástavba svými rozměry po připojení k tažnému vozidlu znemožní řidiči řádný výhled vnějšími zpětnými zrcátky, musí být tažné vozidlo opatřeno doplňkovými zpětnými zrcátky s větším vyložením nebo jiným zařízením, které zajistí řádný výhled. (3) Jízdní soupravy, jejichž nejvyšší konstrukční rychlost nepřevyšuje 40 km.h-1, nebo je snížena podle § 38 odst. 5 pod 20 km.h-1, musí být opatřeny při provozu na pozemních komunikacích na zádi posledního vozidla jízdní soupravy deskami zadního značení pro „pomalá vozidla“. Toto označení splňuje podmínky stanovené schvalovacím předpisem EHK č. 69 a je podle něj schváleno. V případě, že je jízdní souprava tvořena nosičem a pracovním strojem neseným, může být toto označení umístěno na nosiči za podmínky, že není strojem nebo jeho částí zakryto. (4) Vzdálenost mezi poslední nápravou motorového vozidla, jehož největší povolená hmotnost převyšuje 3,50 t, a první nápravou přívěsu, jehož největší povolená hmotnost převyšuje 3,50 t, musí být nejméně 3,00 m.

  • Autor: Jan Procházka
    14. 9. 2017

    Re: Re: váha vozíku

    Teoreticky může být auto do 3500kg a vozík nad 3500kg, pak je třeba oprávnění C1+E, viz zákon 361/2000Sb. §80a (1)l2.

    • Autor: Ivan Varchol
      15. 9. 2017

      Re: Re: Re: váha vozíku

      Pozor, za vozidlo skupiny M1,N1, může být zapojeno pouze přípojné vozidlo kategorie O1,O2. Kategorie O2 je přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřesahující 3 500 kg. Takže tato varianta je možná pouze s motorovým vozidlem T, což je v našem případě traktor do největší povolené hmotnosti do 3 500 kg. Na rozdíl od směrnice Evropské unie, je u nás traktor do největší povolené hmotnosti 3 500 kg zařazen do motorových vozidel a je možné jej řídit s řidičským oprávnění sk. B.

  • Autor: mapol
    15. 9. 2017

    a co délka?

    uváděná váha souhlasí s pravidly, autor neuvedl omezení skupiny B v souvislostí s délkou soupravy

  • Autor: Ivan Varchol
    15. 9. 2017

    Re: a co délka?

    Délka soupravy vozidla B + přípojné vozidlo může být stejná jako u souprav tvořených vozidlem C,C1 a to : jízdní souprava tahače s návěsem - 16,50 m jízdní souprava motorového vozidla s jedním přívěsem - 18,75 m jízdní souprava se dvěma přívěsy nebo s kombinací návěsu a jednoho přívěsu 22 m

  • Autor: mariano.z
    15. 9. 2017

    Re: Re: Re: Vyzná se někdo?

    kdysi to bylo tak, že prázdný přívěs byl počítán jako "v tp uvedená hmotnost prázdného přívěsu", ale stačil na něm pytel cementu a musel být počítán jako naložený na max hmotnost... nedávno jsem octavií (bržděný 1.400) táhnul 600 kg plaťák (hmotnost prázdného, celková 2.500) s cca 300 kg nákladem (plastová krychle o straně 180 cm) a nenapadlo mě se pídit po "technické propojitelnosti"

  • Autor: p.
    15. 9. 2017

    Re: Re: Re: Re: Re: Re: váha vozíku

    strucne, jasne, prehledne a kompletni... dekuju. p.

  • Autor: jirka
    15. 9. 2017

    co tohle

    Mam A B C cili když mam c mohu automaticky řídit traktor a b plus e i když e na osobák nema ale mam c?

    • Autor: Jan Novák
      15. 9. 2017

      Re: co tohle

      s C nelze řídit B+E

      • Autor: Ivan Varchol
        16. 9. 2017

        Re: Re: co tohle

        S traktorem to není tak jednoduché. Bylo období, kdy se při C jezdil i traktor a byl zapsán v řidičském průkaze, potom bylo období, kdy se dával automaticky k C i když se s traktorem vůbec nejezdilo. Ale zde bylo možno řídit traktor pouze s přípojným vozidlem do 750 kg. Při výměnách řidičských průkazů doplňovali - T pouze přípojná vozidla do 750 kg. Kdo chtěl traktor s přívěsy, musel si rozšířit skupinu C na skupinu C+E. Od roku 2013 řidičské oprávnění skupiny C neumožňuje řídit traktory ani pracovní stroje samojízdné. Myšleno získané řidičské oprávnění od tohoto roku..

  • Autor: Majkl
    16. 9. 2017

    přívěsný vozík

    Kdo umí sčítat a odčítat,tak to pochopí

  • Autor: Bobeš
    17. 9. 2017

    Voziky za osobni auta

    Ahojte, mozna to jiz nekdo zde zminoval, ale Váš článek postrada jeden důležitý fakt, což spousta řidičů nema ani potuchy a to jsou samotné parametry tazneho zařízení! Což souvisí jedno z druhým. A přidám jeden krásný příklad, jedna nejmenovana firma při prodeji svých produktů dělá míle gesto a půjčuje i vozík, ať si zákazník může sortiment odvést domů. Vozik je nebrzděný, dvouosak, do 750 kg. A ve finále to vypadá takhle, prijede strejda s felicii nebo fabii, zařáhne vozik, na to mu náloží paletu s materiálem (1000 kg), diky dvěma nahrávám strejda téměř nepozná rozdíl a hurá domů. Když jsem se ptal prodejce na jeho svědomí a duševní zdraví, řekl mi, že vozík to snese, ale už neřeší jestli to snese i strejda! Takže 70 ti lety strejda projíždí křižovatky městem s tunou a pul za prdeli a vůbec nic netuší.

    • Autor: Jan Novák
      17. 9. 2017

      Re: Voziky za osobni auta

      70ti letý strejda s tím nepojede, 20ti letý borec jo, viděl jsem borce s čepicí na stranu co jsi půjčil vozek do 750kg v Hornbachu a chtěl tam na něj naložit paletu dlažby, ještěrkář mu řekl že to váží 1.2 tuny a nenaložil, jak to dopadlo nevím, jestli si to naložil sám, to je tak 3 roky zpátky, ale minulý týden jsem byl na bramborách, měl jsem toho 45 pytlů po 40kg, no vezl jsem to na 3x na vozejku 750kg, a i tak jsem táhnul víc než mám povoleno na kouly, borci vedle okolo dvacítky měli to samé a naložili to najednou na podobnej nebržděnej vozejk, vydržel, sice seděl na zemi a oktávka na poli hrabala, ale co, jelo to, jelo, jak brzdili nevím, ale na druhou stranu tak nezodpovědní nejsou, tu čepici z pytlů uvázali kurtama, protože jim pytle padaly, a tak povídám švagrovi, takhle se nakládá na vozejk, co se na něj vejde, ne jako my, co uveze, povídá jo, fůra sena nebo pytlů brambor, to je přeci stejný.

Chcete koupit auto? Poradíme, ať jste student, lékař nebo známý muzikant

Dotaz na to, jaké auto si koupit, prosba o pomoc při výběru či samotném nákupu auta je pro nás denním chlebem. Pokud se ale jedná o Subaru WRX STI, profesionální povinnost se st...

Chcete koupit auto? Poradíme, ať jste student, lékař nebo známý muzikant
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den, do ulice v mém bydlišti umístili značku zákazu zastavení v konkrétní č... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist