Volvo XC90 PUV

650 koní v hrozivém SUV a přes 400 koní v malém S40. Jsou tohle nejrychlejší Volva všech dob?

Tento týden představilo Volvo v Las Vegas na výstavě SEMA trojici divokých konceptů, které by mohly napovídat, kam se budou ubírat výkonné verze XC90 a S40/V50, pokud se Volvo rozhodne pro jejich sériovou výrobu.

SEMA je zkratkou pro Sdružení výrobců specializované výbavy, což lze chápat jako vzletný termín pro tuning všeho druhu, a koná se každý rok v Las Vegas. Samotné místo konání je dostatečně konkrétním vodítkem k povaze většiny aut, které jsou na největší přehlídce svého druhu na světě představené.

XC90 PUV (power utility vehicle) je první velkou úpravou nového osmiválcového modelu, představeného v září v Paříži. V Americe je o SUV od Volva velký zájem a v Las Vegas se uvedlo v nové podobě se sníženým podvozkem, výrazně roztaženou karosérií, sportovními koly, nízkými pneumatikami, velkými průduchy vpředu i vzadu a čtveřicí výfukových koncovek.

Na úpravách motoru prý Volvo stále pracuje, ale už teď říká, že by se nový osmiválec o původním objemu 4,4 litru měl dostat až na výkon 650 koní. Dnes má výkon pouze poloviční, což by znamenalo, že mu téměř jistě přibude dvojice turbodmychadel.

A ještě něco – sobí znak á la Ferrari na předních blatnících nemá chybu.

Dalším autem od divize Special Vehicles je kombi V50 SV, u kterého se výkon přeplňovaného pětiválce 2,5 l zvedl z 220 na 340 koní, čímž překonává i třísetkoňové S60R a staví se na roveň současného Audi S4 Avant. Od S60R přebírá pohon všech kol a k němu přidává krátkou šestistupňovou převodovku.

Ještě zajímavější úpravu však předvedla firma Evolve, která přetvořila nové S40 na silniční speciál, ne nepodobný soutěžním autům ze závodů BTCC. Extrémně snížený podvozek s radikálním odklonem devatenáctipalcových kol mluví sám za sebe, stejně jako rozměr turbodmychadla Garrett, přemístěného na jiné místo pod kapotou, aby zbytečně neohřívalo vzduch k sání. S řadou dalších změn se pětiválec dostává na odhadovaných 425 koní, které na silnici přenáší pohon všech kol Haldex s elektronickým řízením.

Kotouče mají průměr 380 mm a svírají je osmipístkové třmeny.

I když se nejedná o oficiální tovární úpravu jako v předchozích dvou případech, je velmi možné, že v podobě Evolve S40 vzniklo jedno z nejrychlejších silničních Volv všech dob.

redakce autoweb.cz

4.11.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist