Volvo V40 T3 R-Design

Nejmenší model švédské značky láká na atraktivní vzhled. V paketu R-Design a závodní modré barvě víc než kdy jindy...

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 7

  • Praktičnost 7

  • X-Factor 7

  • Celkové hodnocení 7

RADOSTI
Pohodlnější podvozek oproti Cross Country, atraktivní vizáž paketu R-Design…

STAROSTI
…který ovšem nepřináší sportovní šmrnc, slabší motor T3

Volvo V40 není u nás v redakci neznámé. Rukama nám už prošlo Volvo V40 Cross Country T5 AWD, které v sobě skloubilo nejsilnější benzínový pětiválec s automatickou převodovkou a pohonem všech kol, a Volvo V40 Cross Country D3 s o něco rozumnějším naftovým pětiválcem a manuální převodovkou.

Nyní před námi stojí obyčejná verze Volva V40. Tedy vlastně ne tak docela, jelikož je vybavena paketem R-Design. Ten přináší hlavně vizuální doplňky, mezi nimiž najdete jinou přední masku, nárazníky, difuzor, dvojici koncovek výfuku, chromované kryty zrcátek a lišty kolem dveří. Uvnitř je potom k nalezení sportovní volant, hliníkové pedály, kožené čalounění a dekorace s motivy R-Design. Paket lze objednat ke každému výbavovému stupni kromě základního Base, vždy za příplatek 67 000 korun.

Volvo V40 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Volvo v40 fotogalerie

Jestli za ty peníze stojí? Vzhled nechám na individuálním posouzení každého, mě osobně se doplňky líbí, včetně pastelově modré barvy Rebel Blue (za rozumných 7500 korun) známé z okruhových speciálů švédského závodního týmu Polestar. Výbava R-Design také otevře cestu k osmnáctipalcovým kolům IXION II Matt Black R-Design s pneumatikami o rozměru 225/45 R18, které jinak nejsou dostupné. Autu mohou slušet za dalších 21 100 korun.Navíc ani příliš neovlivňují komfort na palubě. Paket R-Design totiž nezahrnuje žádné úpravy podvozku, takže zůstal zcela sériový. Větší nerovnosti jsou cítit, ale na diskomfort jsem si postěžoval jen sporadicky. Na rozdíl od verze Cross Country, u které se pohodlnost očekává a jejíž podvozek byl zbytečně kamenný, je standardní naladění poddajnější. Oplývá množstvím přilnavosti, ale radost z řízení příliš nehledejte. Podvozek je naladěn spíše bezpečně přilnavě, sportovní ambice si nedělá.


Modrá barva Rebel Blue známá ze závoďáků Polestar vyjde na 7500 korun.

Stejně jako přeplňovaná šestnáctistovka o výkonu 150 koní a točivém momentu 240 Nm. S pohotovostní hmotností téměř půldruhé tuny se trochu zapotí a kvůli dobrému odhlučnění je projev motoru upozaděn. Spojen je s šestistupňovou manuální převodovkou, ve které se najde přesnost, ale „prosklená“ hlavice při schématu manuálního řazení do dlaně příliš nepadne. Mnohem lepší je jako volič automatické převodovky. Pro motorizaci T3 je však manuál jedinou volbou. Což je škoda hned ze dvou důvodů.


Digitální budíky tepou životem, otáčkoměr s rostoucími hodnotami mění barvu.

Ani řízení a pedály nejsou sportovní jízdě příliš nakloněny, působí lehce odtažitě. Nejlepší je oprostit se od myšlenky sportovat, potom se stane z Volva V40 T3 R-Design příjemný společník. Automatická převodovka by tuto skutečnost jen umocnila. Druhým důvodem je spojení s radarovým tempomatem. S manuální převodovkou totiž z logických důvodů postrádá schopnost automatického zastavení a rozjezdu, např. v koloně, což snižuje využitelnost tohoto systému.K interiéru nelze mít moc výhrad, vpředu je skvělé posezení, kochat se můžete nevtíravými designovými výstřelky a pohlednými animacemi LCD displeje v kapličce přístrojů. Na palubě vládne příjemná atmosféra a ticho, občas ale nějaký plast zavrže. Dozadu se stále vejdou jen dva lidé, zato mají velký prostor kolem sebe. Jen s hlavou se vejít je obtížnější, stejně jako přes vysokou nakládací hranu a úzký otvor naložit věci do 335litrového kufru.

Zbývá ještě prozradit, na kolik Volvo V40 T3 R-Design vyjde. Základní model s motorem T3 a výbavou Base začíná na částce 603 500 korun, základní R-Design na 696 500 korunách (26 000 korun za výbavu Kinetic plus 67 000 korun za paket R-Design). Za tyto peníze dostanete ve výbavě mimo jiné sedm airbagů plus osmý kapotový pro chodce, brzdový asistent vč. rozjezdů do kopce, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, systém City Safety II. generace (protikolizní systém do 50 km/h), Start/Stop systém, manuální klimatizaci, kožené čalounění volantu, řadicí páky a ruční brzdy a další výbavu.

Verdikt
Volvo V40 T3 R-Design láká atraktivními doplňky, které ale přináší jen vizuální efekt. Jízdní vlastnosti zůstávají nedotčeny, což ve výsledku není na škodu. Podvozek alespoň zůstává stále funkční a ovládání auta vybízí spíše k relaxované jízdě. Té by ještě více pomohla automatická převodovka, ať už kvůli naladění na tu správnou vlnu, tak z důvodu širšího využití např. radarového tempomatu.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1596
Kompresní poměr10,0 : 1
Vrtání x zdvih (mm)79,0 x 81,4
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Podvozek
Pneumatiky vpředu225/45 R18
Pneumatiky vzadu225/45 R18
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)110 / 150 v 5700 ot./min.
Točivý moment (Nm)240 v 1600 - 4000 ot./min.
0-100 km/h (s)8,8
Nejvyšší rychlost (km/h)210
Spotřeba paliva (l/100 km)5,3
Objem nádrže (l)62
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4369
Šířka (mm)1802
Výška (mm)1421
Rozvor náprav (mm)2647
Provozní hmotnost (kg)1368
Celková hmotnost (kg)1910
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)650
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1300
Zavazadlový prostor (l)335
Ceny
Základní cena modelu551 000 Kč
Základní cena test. verze603 500 Kč
27.8.2013 5:59| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist