Volvo S90 (2016) oficiálně, čekejte pouze čtyřválcové motory

Fanfára dozněla, opona spadla, máme tady technické údaje k nové vlajkové lodi automobilky Volvo. (+VELKÁ FOTOGALERIE)

Bez dlouhého otálení pojďme rovnou k věci, tedy na čísla, nové Volvo S90 měří na délku 4963 mm, široké je 2019 mm včetně zrcátek a na výšku bychom naměřili 1443 mm včetně žraločí ploutve a tím je myšlena samozřejmě anténa, nejde o výraz pozitivního vztahu značky k oceánům, a rozvor nového vozu je 2941 mm. Při daných rozměrech je poloměr otáčení 11.4–11.8 m.

Podíváme-li se na hmotnost, máme zde rozpětí od 1800 do 2150 kg v závislosti na specifikaci. Palivová nádrž pojme 55 litrů v případě verze s pohonem předních kol, čtyřkolky lze natankovat 60 litry paliva a hybrid pojme 50 litrů benzínu. Mluvíme-li o objemech, tak nutno zmínit zavazadlový prostor, do kterého lze naložit 500 litrů nákladu, pokud zatížíme střechu, tak můžeme na nosiče nakládat až do hmotnosti 100 kg.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Teď jsou na řadě pohonné jednotky, a jak bylo naznačeno, v nabídce jsou výhradně řadové čtyřválce, což vzhledem k současné politice značky není překvapením. Dva motory jsou naftové a dva benzínové.

Vrcholem je T8, hybridní, dvakrát přeplňovaný čtyřválec s objemem 1969 cm3 o celkovém výkonu 320 koní v 5700 otáčkách a točivém momentu 400 Nm v 2200 – 5400 otáček. Hnací síla od agregátu, který je dopován kompresorem a turbem, jde na přední kola přes osmistupňovou automatickou převodovku, zadní kola jsou poháněna elektromotorem „krmeným“ Lithium-ion bateriemi. Spotřeba? To je „slovo do pranice,“ teoreticky by mělo nové Volvo S90 jezdit za 1,9 l/100 km, což je výsledek laboratorního měření, a v reálu nedosažitelná fikce, což je zatím jen naše soukromá teze a rádi se necháme přesvědčit testem o opaku.

Spotřeba motoru T6 je dle tabulek 7,3 l/100, výkon pohonné jednotky je identický jako u T8, i když charakter bude jiný. Dvojmo přeplňovaný motor posílá svůj výkon na všechny čtyři kola. Tady známe dynamické parametry, zrychlení z nuly na stovku zvládne Volvo S90 T6 AWD za 5,8 sekundy.

Diesely? Čtyřválec D5 má výkon 235 koní  v 4000 otáčkách a točivý moment 480 Nm v 1750 – 2250 otáčkách. Převodovka je automatická, zrychlení z nuly na stovku probíhá za 7,3 sekundy a maximálka je 230 km/h. Podle tabulek si D5 řekne o 5,1 l/100 km a abychom nezapomněli, tak D5 je čtyřkolka. Hnaná přední kola (a manuální převodovku) má D4. Zde motor nabízí výkon 190 koní v 4250 otáčkách a točivý moment 400 Nm v 1750 – 2500 otáčkách.

O deceleraci Volva S90 se stará brzdová soustava spoléhající na 16″,17″,18″ disky (rozměry jsou 296 mm/322 mm/345 mm) na přední nápravě, vzadu pak pracují 16″,17″ disky (s rozměry 302 mm/320 mm). Brzdnou válenost ze 100 km/h na 0 Volvo deklaruje jako 35 m a soustava spoléhá na asistenty ABS, EBD (elektronická distribuce brzdné síly) a EBA (elektronický brzdový asistent).

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

2.12.2015 6:43| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist