Volvo nechce kopírovat německou konkurenci

Švédská automobilka nechce své nové modely prezentovat pouze jako napodobeniny německých soupeřů. Chce jít vlastní cestou.

Šéf automobilky Volvo prozradil plány na další léta. Značka prý musí zásadně přehodnotit strategii, kterou nesmí být pouze kopírování německých značek. Cílem je totiž dosáhnout prodeje 800 000 vozů do roku 2020.

V plánech automobilky je nejen rival pro BMW řady 7, ale také pětidveřový hatchback, který bude soupeřit s Audi A3, BMW řady 1 či Lexusem CT 200h. Luxusní limuzína bude zaměřena i na dynamiku, o což se snaží například nové Volvo S60. Proto má být srovnávána spíše se sedmičkovým BMW než třeba s Lexusem LS.

Pětidveřový hatchback má zase do segmentu přinést technologie z vyšších tříd a kultivovaností či kvalitou se má vyrovnat nejlepším.Volvo chce zachovat tradice značky, auta budou jednodušší a více vyjádří původního ducha značky – bezpečnost posádky. Z nabídky zmizí velké motory a dočkáme se spíše čtyřválců a hybridního pohonu. Do menších modelů se zřejmě dostane i pouze elektrický pohon.

Volvo se prý nyní potřebuje usadit na evropském trhu a pokračovat v  expanzi v Číně. Pak teprve přijde čas na stanovování si konkrétních cílů, kudy a kam bude značka směřovat. Očekávejme odklon od stíhání německé konkurence a soustředění se právě na zjednodušení, zvýšení funkčnosti a prosazení skandinávských tradic do konstrukce vozů.​

autoweb.cz

2.11.2010 1:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist