Volvo Concept You: Jak bude vypadat nástupce S80

Zvolí Švédové konvenční sedan, nebo čtyřdveřové kupé? Rozhodnou se podle reakcí veřejnosti, každopádně však budou mít produkční auto hotové do roku 2015.

Problém s rozpolcenou osobností Volva zjevně nekončí. Ford a jeho tlak na posouvání švédské automobilky směrem k BMW a Audi je pryč, jen aby ho vystřídaly nepokrytě ambiciózní požadavky nových majitelů z Číny. Zatímco ve Švédsku upínají naděje především k malým autům, nevyšší vedení automobilky Geely – a tedy Volva – nemluví o ničem jiném než velkých luxusních sedanech.

Úlitbou jim byla studie Concept Universe, představená letos v Šanghaji. Ve Frankfurtu míří tento koncept do druhého kola pod jménem Concept You a nezadržitelně míří k sériové produkci. Design přední části auta se stal o poznání stravitelnějším, byť kapota inspirovaná prastarým Volvem PV544 zůstala na svém místě. Podle nás to pořád není ani zdaleka ono – co myslíte vy? Zadní polovina auta se pojetím přiblížila moderním křížencům kupé a sedanů – Audi A7Mercedesu CLS.Volvo předvádí Concept You jako možného nástupce S80, nejde tedy o pouhou studii. Podle reakcí zákazníků se automobilka rozhodne, zda má větší šanci uspět s konvenční tříprostorovou karoserií, nebo sportovněji pojatým střihem. „Musíme se ještě rozhodnout, kterým směrem zamíříme,“ řekl o nové studii šéfdesignér Volva Peter Horbury. „Obě auta neuděláme. Budeme pozorovat reakce, a ať už se rozhodneme pro kteroukoli možnost, v polovině dekády budeme na trhu s produkčním autem.“Velký sedan je prvním autem, které Volvo postavilo podle své nové strategie „Designed Around You„. Angličtináři už tuší, že se švédský výrobce chystá stavět svá auta víc kolem řidičů, posílit sepětí stroje s mužem či ženou za volantem. Jak přesně se nový přístup projeví na produkčních volvech je těžké odhadnout, poprvé to uvidíme právě až na sériové interpretaci vozu Concept You. Měl by mít mimo jiné jednodušší, intuitivní ovládací prvky.

Většina výbavy, kterou si Concept You veze na palubě, se ovládá dvěma velkými dotykovými displeji na palubní desce. Zajímavé jsou senzory sledující pohyb očí řidiče. Počítač vyhodnocuje směr jeho pohledu, a zobrazuje na displejích tím více informací, čím déle na ně řidič kouká.

autoweb.cz

14.9.2011 12:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist