Volkswagen XL Sport: dieselový skrblík dostal dvouválec Ducati s 200 koňmi při 11 000 ot.

Z extrémně úsporného kupé udělala italská transplantace motocyklový supersport na čtyřech kolech schopný jezdit 270 km/h a pokořit stovku za 5,7 sekundy.

S cenovkou 111 tisíc eur, tedy v přepočtu nesmyslných 3,0 milionu korun, bylo i lidem od Volkswagenu předem jasné, že se ze superúsporného modelu XL1 automobilový ekvivalent horkých rohlíků na krámu zkrátka nestane. Byl to experiment, další z excentrických nápadů Ferdinanda Piëcha mající za cíl dokázat možnosti koncernu VW. Je proto sympatické, že se někdo ve Volkswagenu dokázal na experimentální kupé podívat s nadhledem, najít další smysl jeho existence v podobě neortodoxního sportovního vozu a ještě prosadit jeho vývoj a výrobu.

Výsledkem je studie nazvaná XL Sport a předem bychom asi měli upozornit, že jsme o jeho existenci věděli už zhruba před rokem, kdy se na internetu objevili první technické podrobnosti. Už tehdy se mluvilo o tom, že původní dieselový dvouválec o objemu 0,8 litru nahradí pohonná jednotka z motocyklu Ducati a nyní k tomu skutečně došlo.

Dárcem srdce se stal model 1199 Superleggera, který je poháněný dvouválcem do V o objemu 1,2 litru. Na první pohled je rozdíl mezi původní a novou pohonnou jednotkou nepatrný – činí méně než půllitr. Místo skromných 48 koní a elektromotoru s 27 koňmi však zde burácí rovných 200 italských plnokrevníků při 11 tisících otáčkách za minutu. To možná není mnoho, nicméně ve spojení se 7stupňovým DSG, hmotností pouze 890 kg a špičkovou aerodynamikou vyjádřenou koeficientem odporu vzduchu 0,258, to stačí na 5,7 sekundy při akceleraci z 0 na 100 a maximálních 270 km/h.

Jestli se tento vůz s délkou 4291 mm, šířkou 1847 mm, výškou 1152 mm a rozvorem 2424 mm dostane do výroby, můžeme momentálně pouze spekulovat, každopádně když Volkswagen nabídl ve svých showroomech hodně exotický a pořádně drahý model XL1, nic nebrání tomu, aby se vedle něj nemohl objevit XL Sport. Pokud se tak stane a konstruktéři změní jen drobnosti, majitel se může těšit na hořčíková kola, která jsou o 24 kg lehčí než ta hliníková u dieselové verze, pneumatiky o rozměru 205/40 R18 vpředu a 265/35 R18 vzadu, karbonovou karoserii na rámu s vysoko pevnostní oceli či zavěšení tvořené dvojitými lichoběžníkovými rameny a odpružením typu push-rod.


2.10.2014 12:45| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist