Volkswagen vypíná válce – šetří palivo

Motor 1.4 TSI ušetří skoro litr benzínu na 100 km díky vůbec prvnímu vypínání válců na čtyřválcovém motoru.

S vypínáním válců na čtyřválcovém agregátu jsme se v redakci naposled setkali někdy před třemi roky, když kamarádův stařičký Opel Ascona začal vydávat podivné zvuky a přestal táhnout. Tehdy se ale zřejmě nejednalo o tak sofistikovaný systém, který nyní představuje Volkswagen. Dva válce ve staré Asconě jednoduše umřely, ale VW je zase umí přivést k životu, pokud potřebujete okamžitě výkon.

Jedná se tak o vůbec první vypínání válců na čtyřválcovém agregátu v sériovém autě a dostanou ho motory 1.4 TSI. Podle VW má snížit spotřebu paliva o 0,6 litru na 100 km, ale o výkon se zákazníci obávat nemusejí, protože dva prostřední válce se vypnou jen tehdy, když je zatížení motoru minimální – Volkswagen udává zátěž od 25 do 75 Nm.

Auto se pak v rozmezí 1400 a 4000 ot./min. chová vlastně jen jako dvouválec. Jakmile ale začne řidič zvyšovat tlak na pedál plynu, druhý a třetí válec se ihned zapnou. Jak systém funguje, můžete vidět na přiloženém videu. Podle VW je systém nejefektivnější při částečném zatížení při konstantní rychlosti. Například při rychlosti 50 km/h na trojku nebo čtyřku dokáže systém ušetřit až 1 litr na 100 km.

autoweb.cz

5.9.2011 9:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist