autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen Scirocco > Volkswagen Scirocco 2.0 TSI
Volkswagen Scirocco 2.0 TSI
Dynamika 8
Chování na silnici 8
Provozní náklady 8
Praktičnost 8
X-Factor 8
Celkové hodnocení 8
Na úvod
Asi není příliš třeba připomínat, že Scirocco pokračuje v tradici svého dnes již pětatřicet let starého předchůdce. Tedy má být alternativou pro všechny, co hledají pro každodenní ježdění použitelné kupé a z nějakého důvodu nechtějí o něco praktičtější hatchback Golf.
Bylo to stejné před lety a je tomu tak i dnes. Scirocco s Golfem ostatně sdílí mnoho společného. Tedy v tomto případě s Golfem GTI. Pod kapotou Scirocca je ale v porovnání s GTI dvoulitr o 11 koní slabší a dosahuje tak výkonu 200 koní a 280 Nm. Ty samozřejmě směřuje k předním kolům a to přes manuální šestikvalt. V příplatcích najdete i dvouspojkové DSG za 57.500.Technika
Náš konkrétní kus dostal elektronicky řízený podvozek, za který si připlatíte 21 tisíc. A zřejmě byste ho měli v případě koupě Scirocca pořídit i vy, dostanete tak totiž o něco univerzálnější auto. Nabízí tři režimy nastavení. Comfort, Normal a Sport.
Přeloženo do reality tedy buď tuhý podvozek, ještě tužší a opravdu tuhý. Režim sport tak má smysl používat jen na silnicích s kvalitním asfaltem nebo na okruhu. V režimu Normal podvozek umí rozumně filtrovat běžné nerovnosti, ale skoro se chce říct, že na našich silnicích se mu nejlépe jezdí v režimu Comfort.
Odpružení je o něco málo plavnější, ale stále dostatečně tuhé. Nicméně jeho chování nedosahuje takových kvalit, jaké byste mohli čekat u auta, které se snaží podtrhovat svou sportovnost. Na některých nerovnostech navíc přenáší ne zrovna dvakrát příjemné vibrace a je znát, že s nerovnostmi trochu bojuje a nezapře své geny s iniciály VW.Na silnici
Řazení převodovky je příjemně přesné, ale pokud nepotřebujete od motoru to nejlepší, zase tak moc řadit nemusíte. I když totiž motor nabízí relativně konzervativních 280 Nm, jeho zátah je napříč spektrem otáček velmi příjemný. Motor umí dobře zatáhnout už od 2000, ostatně papírově dosahuje vrcholu točivého momentu mezi 1700 a 5000 otáčkami.
Podání výkonu je velmi lineární, nicméně určitý druhý dech tu je cítit nad 4000, který pokračuje až do omezovače u 6800. Díky přeplňování turbodmychadlem tu nechybí ani mírný turbolag. Stovku dvoulitrové Scirocco umí za 7,2 s a maximálka leží u 235 km/h. A věřte, že do 180 je Scirocco opravdu velmi rychlé.
Ostatně za to může i jeho rozumná pohotovostní hmotnost, která se udržela na 1300 kg. Scirocco je opravdu kus pěkného auta a rozhodně s ním rozčísnete vody nudných přepravníků na našich silnicích. Má velmi dobrý motor, i když není třeba tak charismatický jako pětiválec ve Focusu ST, který vás ale přijde o 90 tisíc dráže.
Možná někoho bude zajímat i fakt, že pedály brzdy a plynu nejsou od sebe optimálně daleko a v dobré výšce na hraní si s meziplyny. Tak hrozné, jako ve Focusu RS, to ale není. No a podvozek je řekněme průměrný. Takže chybí zmínka o tom, jak se Scirocco řídí. A to je tak trochu kámen úrazu tohohle auta.
Při běžném ježdění vám bude připadat dobré. Ale v momentě, kdy zrychlíte a očekáváte, že právě tady ze sebe dá Scirocco to nejlepší , ukáže svou slabost. Zpětná vazba ve volantu je jednoduše mdlá a vy necítíte, cože se pořádně děje s předními koly. Kolem neutrální polohy volantu je jeho cit naprosto zabitý a v rukou necítíte prakticky nic, tedy můžete rovnou zapomenout, že byste byli kdovíjak motivováni pilovat s ním vaše řidičské schopnosti kolem apexů. Jednoduše je tady řízení proti vám.Prostor a výbava
Po usednutí za volant Scirocca se v interiéru nedočkáte žádného zásadního překvapení. Najdete tu klasiku, kterou nabízí Volkswagen naskrz celou modelovou řadou. Tedy relativně konzervativní design všeho, na co se tu podíváte a snad jedinou výjimkou je vespod skosený volant. Místa je tu všude rozumný dostatek, tedy alespoň na předních sedačkách. Je jasné, že vzadu byste asi nechtěli cestovat až k moři, nicméně na kratší cesty tu usadíte i dva dospělé.Verdikt
Cena Scirocca s dvoulitrovým turbem je stanovena na rozumných 659.500, tedy je o 31 tisíc levnější, než o 10 koní silnější Golf GTI. S dvoulitrem je Scirocco tak rychlé, jak od jeho extravagantní karoserie očekáváte. Takže slabší varianty s přeplňovanou čtrnáctistovkou a výkony 122 nebo 160 koní se rozhodně lépe hodí k usedlejšímu Golfu.
Pokud od svého auta očekáváte rychlé svezení, pak Scirocco dává smysl. Pokud od něj chcete i řidičsky chirurgicky přesný nástroj, poohlédněte se raději ještě jinde. Případně si počkejme, jestli se Scirocco z pohledu řízení polepší v ostré variantě R s výkonem 265 koní. Ta totiž půjde do prodeje relativně brzy.
Roman Trojna
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | |
---|---|
0-100 km/h (s) | 7,2 |
Motor | |
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | benzín |
Rozvod | DOHC |
Plnění | turbodmychadlo |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1984 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 147/200 v 5100 - 6000 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 280 při 1700 - 5000 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 154 k/t |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 235 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 10,6 / 5,9 / 7,6 |
Objem nádrže (l) | 50 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4256 |
Šířka (mm) | 1810 |
Výška (mm) | 1404 |
Rozvor náprav (mm) | 2578 |
Provozní hmotnost (kg) | 1298 |
Celková hmotnost (kg) | 1720 |
Zavazadlový prostor (l) | 312/1006 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 717 000 Kč |