Volkswagen představuje nový Sharan. Má nové motory…

... a konektivitu se všemi možnými systémy, rozhraními, aplikacemi a portály, že se tablety široko dalekou začnou červenat studem.

Tedy teoreticky se začnou červenat studem, začaly by se červenat, kdyby zmiňovaná konektivita fungovala. Věc se má tak, že Volkswagen Sharan trochu přeběhl dobu, minimálně pohledem českého trhu, protože jeho schopnosti propojení sice zahrnují také systémy MirrorLink, Apple CarPlay a Google Android Auto, ovšem (Apple CarPlay a Google Android Auto „nebudou na českém trhu funkční, jelikož výrobci mobilních telefonů zatím nejsou tak daleko.“)

To říká tiskové prohlášení značky). Doba je jinde než před dvaceti lety, kdy se Sharan poprvé objevil na trhu, první odstavec tiskových materiálů dnes mluví o připojení auta „k síti, nás ale stále zajímá jiná technika, a začneme motory. Těch je pro nový Sharan připraveno pět, dva benzínové a tři naftové.

Jednotky TSI ovšem nebudou na českém trhu v nabídce, a my to chápeme, vzhledem k tuzemské posedlosti dieselem, přeskočme tedy zážehové čtyřválce s výkonem 150 a 220 koní a pojďme rovnou k fenoménu TDI. Jsou zde verze ve výkonových stupních 115 koní (do třetice a naposledy k výjimce českého trhu – tato varianta není v plánu pro tuzemský prodej), 150 koní a 184 koní, přičemž motor s výkonem 150 koní je nabízen také ve verzi s pohonem všech kol.

Zvýšení komfortu, resp. bezpečnosti nabízejí nové asistenční systémy, k sériové výbavě patří multikolizní brzda, na přání upozorňuje systém pro sledování situace před vozem Front Assist řidiče na velmi malý odstup od vpředu jedoucího vozidla a v případě potřeby vyvolá brzdný zásah. Je zde funkce nouzového brzdění City, integrovaná do systému Front Assist, která je aktivní při rychlosti jízdy do 30 km/h a v případě rizika kolize zahájí automaticky maximální brzdění.

Na přání zákazníci mohou dostat další novinky v podobě třetí generace parkovacího asistenta (asistované zaparkování vozu i vyjetí z parkovacího místa), jakož i asistenta pro sledování slepého úhlu (Blind Spot upozorňuje při změně jízdního pruhu na vozidla ve slepém úhlu) s asistentem pro couvání z parkovacího místa (upozorňuje na vozidla přijíždějící ze stran).

VW říká, že s ohledem na vzhled exteriér modelu Sharan dostal v detailech ostřejší rysy a že zadní světlomety, nyní s technikou LED, se vyznačují výrazným světelným designem. Pro nás je důležité, že zde jsou stále posuvné dveře. Že byl zdokonalen interiér. A že samostatná sedadla ve druhé a třetí řadě lze snadno složit do podlahy.

Cenově startuje nový Sharan s motorem 2,0 TDI BMT a manuální převodovkou na 899900 Kč u výbavy Comfortline a pokračuje u Highline na 929900 Kč. Silnější specifikace přijde na 981900 Kč a zájemci o pohon všech kol zaplatí 959900 až 989900 Kč. S automatem DSG přijde nový Sharan na 959900 až 1041900 Kč.

19.6.2015 8:00| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist