Volkswagen představil sportovní Beetle GSR

Už několikrát jsme říkali, že nová generace Beetla není autem (pouze) pro slečinky, že jde o stroj, se kterým může s klidným srdce jezdit kdokoli.

Tohle je další důkaz, že to Beetlem jako řidičským autem myslí VW vážně. Volkswagen představil na autosalonu v Chicagu Beetle GSR s výkonem 210 koní.

Limitovaná edice bude vyrobena v počtu 3500 exemplářů pro celý svět a pokud vás zajímá, co znamená označení GSR, tak je to zkratka z německého „Gelb-Schwarze Renner.“ To je něco jako žluto-černá střela, což se používalo jako označení legendárního předchůdce založeného na modelu Brouk 1303 S. I ten byl vyroben v počtu pouhých 3500 kusů.Nejsportovnější sériově vyráběný Brouk všech dob debutoval přesně před čtyřiceti roky a poznávacím znamením byla žluto-černá karoserie. Volkswagen v roce 2013 navazuje na historii této ikony s novým modelem Beetle GSR. Stejně jako předchůdce přichází aktuální verze na start ve dvoubarevném provedení.

Volkswagen Beetle fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Volkswagen new Beetle brouk fotogalerie

Co nás tedy čeká konkrétně? Stejně jako u předchůdce má i nový Beetle GSR žlutou karoserii. Kapoty a nárazníky Brouka z roku 1973 byly lakovány matně černou barvou. Vzhled završovaly černé ozdobné lišty pod bočními okny a černo-žluté boční pruhy nad bočními prahy. Žlutá a černá přešla přes několik desetiletí a i u nového modelu Beetle GSR jsou černé kapoty, ale navíc také střecha a kryty vnějších zpětných zrcátek.

Nebyla by speciální edice bez polepů a plaket, černo-žluté pruhy s nápisy „GSR“ signují boční prahy. Vzhled verze GSR završuje žlutě lakovaný nárazník v novém designu R-Line a samozřejmě žluto-černý zadní spoiler.

Před čtyřmi dekádami stálo auto na patnáctipalcoývch kolech, dnes jezdí Beetle GSR na devatenáctkách z lehké slitiny typu „Tornado“ (černě lakované) s pneumatikami rozměru 235/40.I interiér odpovídá žluto-černému schématu. Sportovní sedadla R-Line (čalouněná tkaninou a ozdobená žlutým kontrastním stehováním), se kterými se podle všeho neztratíte ani na okruhu, volant obšitý kůží – rovněž se žlutým kontrastním stehováním a nepostradatelná plaketa limitované edice s výrobním číslem série.

Před čtyřmi dekádami stačil žluto-černému Brouku výkon padeáti koní, dnes „musí“ mít GSR minimálně stádo o 210 hřebcích. S ním Brouk zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,3 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 229 km/h.

DOPORUČUJEME: Máte diesel? Zjistěte, jak zvýšit jeho spolehlivost.

Za zmínku stojí naladění motoru a průběh točivého momentu, od 1700 otáček poskytuje turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec maximální točivý moment 280 N.m, přičemž křivka točivého momentu zůstává na této vysoké úrovni až do 5200 otáček za minutu. Standardem je šestistupňový manuál, za příplatek dostanete i automatickou dvouspojkovou převodovku DSG. O ceně na českém trhu zatím oficiální prameny mlčí.

Autoweb.cz

8.2.2013 11:25

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist