Volkswagen Polo oslavil čtyřicáté narozeniny

Na výstavě Techno Classica, největším veletrhu klasických automobilů, bylo oslaveno mimořádné jubileum - čtyřicáté narozeniny modelu VW Polo.

Je logické, že malému vozu s velkou historií byla věnována v expozici značky Volkswagen značná pozornost, pod mottem „40 let Pola“ se v Essenu hrdě prezentovalo sedm vybraných zástupců této modelové řady.

Nechyběl první model Polo z roku 1975, mezi dalšími exponáty byl jediný dochovaný prototyp rekordního vozu se spirálovým dmychadlem z roku 1985, speciální edice Polo III Open Air, či Polo R WRC s výkonem 300 koní, s nímž Sébastien Ogier a Volkswagen Motorsport získali v letech 2013 a 2014 tituly mistra světa v rally. Pro zájemce o podrobnost ia přesná data tady máme technické specifikace přímo od Volkswagenu.

Polo I L, rok výroby 1975, zážehový čtyřválec 0,9 litru, 40 koní
Toto Polo z rané fáze výroby je bohatě vybavenou verzí L v oceánově modrém odstínu, který byl k dispozici jen na začátku. Zvenku lze verzi L poznat podle chromovaného nárazníku (vstupní model měl matně stříbrný) a decentních bočních chromovaných ozdobných lišt. Atraktivitu interiéru zvyšují mimo jiné speciální potahy sedadel.

Ekologický hatchback Polo II, rok výroby 1988, vznětový dvouválec 0,9 litru, 40 koní
Druhá generace modelové řady Polo je zastoupena studií, zaměřenou na maximální hospodárnost, k níž přispívá skutečně vyspělá technika, jako je přímé vstřikování nafty, recirkulace výfukových plynů, automatický systém pro setrvačnou jízdu s vypnutým motorem, automatický systém Start-Stop, spirální dmychadlo pro maximální účinnost nebo poloautomatizovaná pětistupňová převodovka.

Rekordní Polo II G40, rok výroby 1985, zážehový čtyřválec 1,3 litru, 129 koní
Rovněž k druhé generaci patří tento unikátní vůz, který poskytla Nadace AutoMusea Volkswagen. V roce 1985 v něm byla pozoruhodným způsobem představena nová technika přeplňování spirálním dmychadlem v rámci 24hodinové rekordní jízdy na zkušební trati společnosti Volkswagen u obce Ehra-Lessien. S průměrnou rychlostí 208 km/h byl jasně překonán tehdejší rekord 168,6 km/h v objemové třídě 1300 cm3.

Polo II G40, rok výroby 1992, zážehový čtyřválec 1,3 litru, 113 koní
I toto Polo Coupé má pod kapotou motor přeplňovaný spirálovým dmychadlem, pochází však z druhé série, jejíž výroba nebyla omezena. Tuto skutečnost prozrazují přední obdélníkové světlomety, větší zadní světlomety a velké, integrované nárazníky.

Polo III Open Air, rok výroby 1998, zážehový čtyřválec 1,4 litru, 60 koní
Třetí generaci úspěšné modelové řady Polo symbolizuje tento speciální model, vyráběný pro Evropu, s elektricky ovládaným plátěným střešním oknem, jehož rozměry dopřávaly jízdu pod modrým nebem dokonce i cestujícím na zadních sedadlech. I tento vůz zapůjčila Nadace AutoMusea Volkswagen.

Polo IV GTI Cabriolet, rok výroby 2007, zážehový čtyřválec 1,8 litru, 150 koní
Další unikát reprezentuje čtvrtou generaci. Karmann z Osnabrücku demonstroval touto studií na autosalonu IAA 2007 ve Frankfurtu své kompetence v oblastech návrhu designu, konstrukce a zajištění kvalitní výroby kabrioletů. Snižující se linie uzavřené střechy propůjčuje Polu siluetu ve stylu kupé. Po efektním procesu otvírání střechy zmizí složená střecha kompletně pod krytem. Pro neomezený přístup do zavazadlového prostoru je skleněné zadní okno elektricky výsuvné vzhůru.

Polo V R WRC, rok výroby 2013, zážehový čtyřválec 1,6 litru, cca 300 koní
Volkswagen byl nejrychlejší hned v úplně první rychlostní zkoušce Rallye Monte Carlo v premiérové sezoně 2013, do níž Sébastien Ogier a jeho spolujezdec Julien Ingrassia vstoupili se svým tehdy zcela novým soutěžním vozem Polo R WRC. Ve stejném duchu jako začátek sezony se nesl i její závěr. Na konci sezony patřily tituly mistrů světa v rallye v hodnocení konstruktérů i posádek Volkswagenu a dvojici Ogier/Ingrassia.

23.4.2015 7:10| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist