Volkswagen Passat (od 2005)

Passat se na trhu ojetin těší velkému zájmu motoristů. Nejžádanější motorizace, ale nejsou bezproblémové.

Německý Volkswagen Passat s označením B6 byl představen v roce 2005 na jarním ženevském autosalonu. Sedan v září doplnilo praktické kombi Variant, které mělo premiéru na frankfurtském autosalonu.

V roce 2006 bylo uvedeno sportovně laděné provedení R36 s motorem 3.6 V6 FSI/220 kW. Několik těchto vozů s civilní vizáží používá policie a to zejména k měření rychlosti na dálnicích.

O dva roky později se na trh dostalo čtyřdveřové kupé pod označením CC. Nabídka pohonných jednotek byla rozšířena o maloobjemový přeplňovaný agregát 1.4 TSI. V roce 2009 se do Passatu začal montovat také maloobjemový turbodiesel 1.6 TDI.

Za volantem

Automobil potěší nabídkou místa pro posádku i zavazadla. Více než dost prostoru naleznete i na zadních sedadlech. Zavazadelník sedanu disponuje objemem 565 litrů, kombi nabídne 605 litrů.

Sedadla vozu jsou velmi pohodlná, což platí i o naladění podvozku. Ten přitom zajišťuje zdatné držení jízdní stopy v zatáčkách nebo při vyhýbacím manévru.

Vozidlo potěší přesným řazením, dodává se i s převodovkou DSG. Manuální převodovky jsou pěti či šestistupňové, DSG může mít šest nebo sedm stupňů. Vůz se nabízí i s pohonem všech kol 4Motion.

Pohonná jednotka 1.6 FSI/85 kW s přímým vstřikováním paliva není zrovna nejsilnější a ani spotřebou neohromí. Snad právě proto je mezi motoristy značně oblíbenější přeplňovaná osmnáctistovka (1.8 TFSI/118 kW). Jenže tento agregát nezřídka trápí visící ventily a praskání hlavy válců. Objemnější 2.0 FSI je zase celkem dost žíznivý. Lepší volbou je přeplňovaný dvoulitr, špatně si nevede ani 1.4 TSI.

Volkswagen Passat fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Volkswagen Passat fotogalerie

Pokud jde o turbodiesely, zde představuje ideál 1.9 TDI/77 kW. Pouze zřídka jej potká problém s dvouhmotovým setrvačníkem. Pravda, zrovna ten není vůbec levný (asi 14 000 Kč z druhovýroby). Dvoulitrové turbodiesely znamenají nemalé riziko výskytu poruch. Nejvyhledávanější je 2.0 TDI/103 kW, právě ten se ale potýká s celou řadou závažných závad. Objevuje se například praskání hlavy motoru, zvýšená spotřeba oleje, ale i praskání rozvodového řemene. Ani turbodmychadlu se potíže nevyhýbají.

Problémy jsou také s filtrem pevných částic nebo čidlem výfukových plynů. Pokud vozidlo za jízdy cuká nebo ztrácí výkon, může být příčina právě v tomto filtru.

Časté závady

Mezi další opakující se poruchy patří vůle na přední nápravě, závady originálního navigačního systému či defekty laku. Motor 2.0 FSI mnohdy trápí zvýšená spotřeba oleje.

V listopadu 2009 byla vyhlášena svolávací akce na vozy s převodovkou DSG, kde hrozí problém s vyhodnocením teploty převodového oleje. Pokud chcete kupovat vůz právě s DSG, ověřte si, že byl možný problém odstraněn.

Motorizace

Benzinové motory: 1.4 TSI/90 kW, 1.6 FSI/85 kW, 1.8 TFSI/118 kW, 2.0 FSI/110 kW, 2.0 TFSI/147 kW, 3.2 V6 FSI/184 kW, 3.6 V6 FSI/220 kW.
Dieselové motory: 1.6 TDI/77 kW, 1.9 TDI/77 kW, 2.0 TDI/103 kW, 2.0 TDI/125 kW.

KLADY
elegantní design
cestovní komfort
kvalitní materiály v interiéru
prostor pro posádku i zavazadla

ZÁPORY
slabý motor 1.6 FSI
vyšší spotřeba oleje u 2.0 FSI
problematický motor 2.0 TDI

Milan Jirouš

12.12.2009 11:26| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist