Volkswagen Passat (od 2005)

Ojetá auta | vydáno 12. 12. 2009

Velikost textu: a a a

Passat se na trhu ojetin těší velkému zájmu motoristů. Nejžádanější motorizace, ale nejsou bezproblémové.

Německý Volkswagen Passat s označením B6 byl představen v roce 2005 na jarním ženevském autosalonu. Sedan v září doplnilo praktické kombi Variant, které mělo premiéru na frankfurtském autosalonu.

V roce 2006 bylo uvedeno sportovně laděné provedení R36 s motorem 3.6 V6 FSI/220 kW. Několik těchto vozů s civilní vizáží používá policie a to zejména k měření rychlosti na dálnicích.

O dva roky později se na trh dostalo čtyřdveřové kupé pod označením CC. Nabídka pohonných jednotek byla rozšířena o maloobjemový přeplňovaný agregát 1.4 TSI. V roce 2009 se do Passatu začal montovat také maloobjemový turbodiesel 1.6 TDI.

Za volantem

Automobil potěší nabídkou místa pro posádku i zavazadla. Více než dost prostoru naleznete i na zadních sedadlech. Zavazadelník sedanu disponuje objemem 565 litrů, kombi nabídne 605 litrů.

Sedadla vozu jsou velmi pohodlná, což platí i o naladění podvozku. Ten přitom zajišťuje zdatné držení jízdní stopy v zatáčkách nebo při vyhýbacím manévru.

Vozidlo potěší přesným řazením, dodává se i s převodovkou DSG. Manuální převodovky jsou pěti či šestistupňové, DSG může mít šest nebo sedm stupňů. Vůz se nabízí i s pohonem všech kol 4Motion.

Pohonná jednotka 1.6 FSI/85 kW s přímým vstřikováním paliva není zrovna nejsilnější a ani spotřebou neohromí. Snad právě proto je mezi motoristy značně oblíbenější přeplňovaná osmnáctistovka (1.8 TFSI/118 kW). Jenže tento agregát nezřídka trápí visící ventily a praskání hlavy válců. Objemnější 2.0 FSI je zase celkem dost žíznivý. Lepší volbou je přeplňovaný dvoulitr, špatně si nevede ani 1.4 TSI.

Volkswagen Passat fotogalerie - vše co potřebujete vidět

Volkswagen Passat fotogalerie


Pokud jde o turbodiesely, zde představuje ideál 1.9 TDI/77 kW. Pouze zřídka jej potká problém s dvouhmotovým setrvačníkem. Pravda, zrovna ten není vůbec levný (asi 14 000 Kč z druhovýroby). Dvoulitrové turbodiesely znamenají nemalé riziko výskytu poruch. Nejvyhledávanější je 2.0 TDI/103 kW, právě ten se ale potýká s celou řadou závažných závad. Objevuje se například praskání hlavy motoru, zvýšená spotřeba oleje, ale i praskání rozvodového řemene. Ani turbodmychadlu se potíže nevyhýbají.

Problémy jsou také s filtrem pevných částic nebo čidlem výfukových plynů. Pokud vozidlo za jízdy cuká nebo ztrácí výkon, může být příčina právě v tomto filtru.

Časté závady

Mezi další opakující se poruchy patří vůle na přední nápravě, závady originálního navigačního systému či defekty laku. Motor 2.0 FSI mnohdy trápí zvýšená spotřeba oleje.

V listopadu 2009 byla vyhlášena svolávací akce na vozy s převodovkou DSG, kde hrozí problém s vyhodnocením teploty převodového oleje. Pokud chcete kupovat vůz právě s DSG, ověřte si, že byl možný problém odstraněn.

Motorizace

Benzinové motory: 1.4 TSI/90 kW, 1.6 FSI/85 kW, 1.8 TFSI/118 kW, 2.0 FSI/110 kW, 2.0 TFSI/147 kW, 3.2 V6 FSI/184 kW, 3.6 V6 FSI/220 kW.
Dieselové motory: 1.6 TDI/77 kW, 1.9 TDI/77 kW, 2.0 TDI/103 kW, 2.0 TDI/125 kW.

KLADY
elegantní design
cestovní komfort
kvalitní materiály v interiéru
prostor pro posádku i zavazadla

ZÁPORY
slabý motor 1.6 FSI
vyšší spotřeba oleje u 2.0 FSI
problematický motor 2.0 TDI

Milan Jirouš

Komentáře ke článku

  • 2.0 TDi a DPF Zobrazit
    13. 12. 2009, Sedvo
  • klady Zobrazit
    13. 12. 2009, Petr
    • Re: klady Zobrazit
      16. 12. 2009, vanos
      • Re: Re: klady Zobrazit
        19. 12. 2009, Petr
  • raz passat nikdy viac passat :) Zobrazit
    13. 12. 2009, pe3k
    • Re: raz passat nikdy viac passat :) Zobrazit
      14. 12. 2009, kubajz
      • Re: Re: raz passat nikdy viac pass... Zobrazit
        15. 12. 2009, peter
      • Re: Re: raz passat nikdy viac pass... Zobrazit
        15. 12. 2009, zhrado
      • Re: Re: raz passat nikdy viac pass... Zobrazit
        15. 12. 2009, pe3k
      • Re: Re: raz passat nikdy viac pass... Zobrazit
        15. 12. 2009, pe3k
  • A čo motory TDI CR? Zobrazit
    13. 12. 2009, Duri17
    • Re: A čo motory TDI CR? Zobrazit
      14. 12. 2009, Driver
  • Slabý motor Zobrazit
    13. 12. 2009, PetrX
  • Vlastne skusenosti. Zobrazit
    15. 12. 2009, Cheetah
    • Re: Vlastne skusenosti. Zobrazit
      15. 12. 2009, zajda
  • Moje skusenosti... Zobrazit
    15. 12. 2009, Pastekar
    • Re: Moje skusenosti... Zobrazit
      16. 12. 2009, Vlado
    • Re: Moje skusenosti... Zobrazit
      17. 12. 2009, pe3k
  • verejne tajomstvo alebo co??? Zobrazit
    17. 12. 2009, pe3k
  • 2,0TDI 103kw DSG PDF Zobrazit
    24. 11. 2010, David
  • VW PASSAT 125kW, DSG, Hightline Zobrazit
    6. 12. 2011, Larry
  • VW Passat v benzinu Zobrazit
    4. 8. 2012, Roman
  • Otázka Zobrazit
    13. 11. 2013, Dan
  • vlastní zkušenost Zobrazit
    20. 1. 2014, markon
  • Re: VW PASSAT 125kW, DSG, Hightline Zobrazit
    27. 9. 2015, Ale333
  • Poruchy Passat Zobrazit
    20. 4. 2017, Tonda
  • Zmana paliva Zobrazit
    10. 9. 2017, Domina

Vozíky za osobní auta z hlediska technických požadavků na spojitelnost

Problematika vozíků tažených za osobními auty pokračuje dalším dílem. Společenské konvence o tom, kolik kdo váží, jdou stranou, hmotnost je zásadním parametrem.

Vozíky za osobní auta z hlediska technických požadavků na spojitelnost
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den pane doktore, Přišla nám cca po půl roce pokuta za parkování z Nového Z... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist