Nový Volkswagen Passat (2015): desítky nových fotografií, ilustrace, videa a ceny
autoweb.cz > Volkswagen Passat GTE (2015): nový hybrid slibuje 218 koní a spotřebu vybájených 2,0 l
Volkswagen Passat GTE (2015): nový hybrid slibuje 218 koní a spotřebu vybájených 2,0 l
Po letošní červencové oficiální prezentaci jsme o nové generaci Volkswagenu Passat téměř neslyšeli, Němci zřejmě neměli potřebu zveřejňovat další nové detaily o voze s výstavní premiérou v Paříži, nejvýznamnější světová podzimní výstava automobilů je však za dveřmi a tak je logické, že koncern chce být vidět v médiích.
Tohle přání mu v zásadě můžeme splnit, VW totiž odhalilo novou, očekávanou variantu Passatu poháněnou hybridním ústrojím. Verze GTE využívá kombinaci přeplňovaného benzínového čtyřválce 1.4 TSI o výkonu 156 koní při 550 otáčkách za minutu a elektromotoru nabízejícího 85 kW, tedy 116 koňských sil a 330 newtonmetrů.
Volkswagen udává celkový výkon soustavy 218 koní a rovných 400 newtonmetrů, což ve spojení se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG stačí k dosažení 100 km/h za méně než 8 sekund a nejvyšší rychlost 220 kilometrů v hodině. Passat GTE je pochopitelně dobíjecí hybrid a tak se Němci chlubí kapacitou lithium-iontových akumulátorů 9,9 kWh (ekvivalent cca 3,7 litru benzínu), schopností zvládnout čistě na baterie 50 km a 130 km/h.
VW rovněž tvrdí, že Passat GTE je schopen jezdit za 2,0 litru na 100 kilometrů, nicméně tato hodnota odpovídá měření spotřeby podle normy NEDC s plně nabitými akumulátory a tudíž je od reality poněkud vzdálená. Více napovídá tabulkový dojezd. Vůz disponuje 50litrovou nádrží, což by teoreticky znamenalo akční rádius kolem 2500 km, samotná automobilka však udává „jen“ 1000 km – 50 km na elektřinu + 950 km při relativně uvěřitelné spotřebě 5,26 l/100 km.