Velký přehled automobilových novinek pro rok 2014: druhý díl – od Mazdy po Volvo
autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen Passat > Volkswagen Passat B8 (2015): diesel 2.0 TDI BiTurbo potvrzen, bude mít 240 koní
Volkswagen Passat B8 (2015): diesel 2.0 TDI BiTurbo potvrzen, bude mít 240 koní
Jestli se pod kapotou nového Volkswagenu Passat objeví obě výše zmíněné technické sestavy současně, vám v tuto chvíli asi nepotvrdíme, tolik informací k dispozici zatím nemáme. Z náznaků šéfa vývojového oddělení Hanse-Jakoba Neussera se nicméně zdá, že tomu nic nebrání. Nová desetistupňová dvouspojková převodovka je konstruována tak, aby ji bylo možné použít ve vozech s podélně i příčně uloženými motory a je tudíž určena pro široké spektrum modelových řad i značek.
Podle Volkswagenu má být nová převodovka jednou z klíčových součástí vozů stavěných podle emisních předpisů platných pro rok 2020, respektive vyvíjených s důrazem na platby co nejnižších pokut za CO2 do bruselské pokladny. Desetikvalt je přitom náhradou za současné šestistupňové DSG určené pro silnější modely a společně s dalšími konstrukčními celky se má postarat o zhruba patnáctiprocentní zvýšení účinnosti.
Přestože se Neusser k termínu zahájení výroby nevyjádřil, potvrdil alespoň, že převodovka by měla být schopna přenášet točivé momenty do 500 newtonmetrů.
Pokud jde o výše zmiňovaný čtyřválec TDI o objemu 2,0 litru, šéf vývoje potvrdil rovněž jeho existenci, k praktickému použití však dojde již v dohledné době. Nová pohonná jednotka s dvojicí sekvenčně pracujících turbodmychadel bude mít výkon 240 koní a poprvé jej uvidíme mezi předními koly budoucího Passat s interním kódem B8. Jeho výroba se přitom rozjíždí někdy na přelomu třetího a čtvrtého kvartálu letošního roku.
zdroj: Autocar