autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen Passat > Volkswagen Passat Alltrack 2.0 BiTDI 4MOTION DSG (2016)
Volkswagen Passat Alltrack 2.0 BiTDI 4MOTION DSG (2016)
Dynamika 9
Chování na silnici 9
Provozní náklady 9
Praktičnost 9
X-Factor 9
Celkové hodnocení 9
Radosti
Jízdní komfort, motor, praktičnost
Starosti
Systém start/stop, nepřehledné řidičské rozhraní
Mluvit o vzhledu bylo u VW Passat vždy tak trochu „mimo mísu,“ forma – alespoň naším pohledem, stála až obsahem. Tedy, přímo řečeno, Passat byl a stále je o přímých, jednoduchých a nekomplikovaných tvarech, což ho možná posouvá mimo výstavní mola přehlídek elegance, dává mu to ale zase naopak nadčasovost a neokoukanost i po letech provozu. Líbí – nelíbí je tedy na každém z vás, nás rozhodně nijak nepobuřuje, ale ani nechytá svým vzhledem za srdce, což je asi v pořádku. Přičemž je třeba připustit, že jako Alltrack s terénními doplňky a vyšší světlou výškou vypadá toto auto lépe, než klasický „obyčejný“ Passat.
Interiér
Jeden by chtěl říct, že – v dobrém slova smyslu – strohý je Passat Alltrack i v kabině, ale není tomu tak, máme tady dvě záležitosti, které bychom navrhli hned inženýrům ke zlepšení. Tou první je informační rozhraní – mnoho informací jak na sdružených přístrojích za volantem, tak také na středové obrazovce. Neorientoval jsem se v nich, za jízdy jsem obtížně hledal ty údaje, které jsem právě potřeboval, ať už je to spotřeba, zařazený rychlostní stupeň, nebo třeba jízdní režim. Přepínání jízdních režimů, když už jsem je zmínil, probíhá skrze ikony na dotykovém displeji a funguje velmi dobře, auto mění svůj charakter, vzhledem k Alltrack“ stavu bych zmínil jízdní režim do terénu, kde bych odhadl větší prokluz spojky a mírnější reakce plynu pro klidnější jízdu v terénu, což fungovalo při výjezdu mimo asfalt velmi dobře. Čili Passat Alltrack není samozřejmě žádný offroad, ale tam, kam s běžným kombíkem vjedete s obavami, Passat Alltrack projede bez potíží.
Druhou skutečností, kterou chceme zmínit, jsou bezpečností a asistenční systémy. Zde bylo osvěžující zjistit, v porovnání s konkurenčními vozy vybavenými elektrickými „pomocníky“ fungovalo v přijatelné míře. V režimu Sport, na který jsem jezdil nejvíc, jsem musel vypínat pouze start stop a asistenta proti nárazu, vše ostatní do jízdy nezasahovalo, super. Ovšem start stop byl doslova nepříjemný, vypínal motor ještě před úplným zastavením auta a občas způsobuje situace, které řidiči ani autu určitě neprospívají. Třeba když startoval velmi pomalu, opožděně, v situaci třeba na semaforech, kdy zlomek vteřiny působil zbytečnou prodlevu.
Naopak velmi pozitivní a zajímavou kapitolu tvoří sedmistupňová převodovka DSG. Jako odpůrce všech automatických převodovek musím přiznat, že … tato se mi líbila. Běžná slabina většiny „dvouspojek“ – tedy rozjezd ať už z úplněho stání, nebo z pomalé rychlosti – je tady vyřešena, rozjezd je okamžitý a hlavně očekávatelný. A v kombinaci s motorem tvoří skvěle sladěný pohonný agregát.
Pohon
Podívejte se pod článek na technické parametry a zjistíte, že motor je silný, opravdu silný a netrpí nedostatkem výkonu v žádné situaci, do které se majitel Alltracku dostane. Reaguje okamžitě, díky obrovské výkonové rezervě v podstatě v jakýchkoliv otáčkách a že má jen dva litry objem by jeden ani nevěřil. Bohužel za studena vydává typický zvonivě-nelibý-rozbitý zvuk společný všem současným vysokotlakým dieselům, po zahřátí se situace zlepší.
Spotřeba
Výrobce udává málo ve městě, a ještě méně mimo město. Rozdíl proti skutečnosti byl v našem případě až pět litrů a hodnoty udávané v tabulkách se jeví jako naprostá fikce. My jsme reálně jezdily za 10 litrů ve městě a mimo město jsme se nedostali pod 7,5 l/100 km. Což jsou mimochodem motor těchto parametrů a auto s pohonem všech kol a hmotnosti 1,8 tuny i tak skvělá čísla
Ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou dobré, takové, jaké očekáváte, na autě byly zimní pneu Continental, což bychom považovali za správné obutí. A i tak když jeden den pršelo a teploty klesly až na +4° auto se z každé zatáčky sunulo neutrálně a tedy bezpečně ven víc, než by řidič čekal. Možná s většími náklony než u standardního Passatu, ale určitě s větším pohodlím a příjemnějším tlumením.
Verdikt
Přistoupíme-li na skutečnost, že šestiválce jsou v současnosti mimo hru a že styl je důležitý, pak tady máme kombi, které uspokojí řidiče požadujícího prověřenou německou jistotu, výkon a vzhled výraznější než konfekce. Teoretické spotřeba je naším pohledem nedosažitelná a v porovnání s realitou iritující, přičemž objektivně jsou hodnoty spotřeby v reálu velmi dobré. Atmosféra na paluba vládne standardně kultivovaná, výbava odpovídá třídě a modelu a nechybí v zásadě nic.
V porovnání s klasickým Passatem je Alltrack pohodlnější, a pokud finance nejsou absolutní prioritou, při dilematu Passat Variant nebo Passat Alltrack bychom jasně upřednostnili stylovější alternativu, stejně jako bychom Passat Alltrack stavěli do popředí v rámci hodnocení nabídky „oplastovaných kombi“ všech značek na našem trhu.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | motorová nafta |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňování dvojicí nestejně velkých turbodmychadel |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1968 |
Kompresní poměr | 15,5:1 |
Převodovka | sedmistupňová dvouspojková DSG |
Poháněná kola | všechna čtyři |
Podvozek | |
Brzdy vpředu | kotoučové s vnitřním chlazením |
Brzdy vzadu | kotoučové |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 176/240 v 1750 - 4000 |
Točivý moment (Nm) | 500 v 1750 - 2500 ot./min |
0-100 km/h (s) | 6,4 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 234 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 5,5 |
Objem nádrže (l) | 66 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4777 |
Šířka (mm) | 1832 |
Výška (mm) | 1506 |
Rozvor náprav (mm) | 2789 |
Provozní hmotnost (kg) | 1776 |
Zavazadlový prostor (l) | 639 - 1769 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 910.900 Kč |
Základní cena test. verze | 1.089.900 Kč |