Volkswagen Golf V (výroba 2003 – 2008)

Ojetá auta | vydáno 24. 6. 2017

Velikost textu: a a a

Model Golf patří řadu let k nejvyhledávanějším vozům na trhu. To platí i pro jeho páté vydání, které zaujme i cenovou dostupností.

RADOSTI
Dobré jízdní vlastnosti, dostatek ojetin na trhu, úsporné turbodiesely 1.9 TDI, kvalitní dílenské zpracování.

STAROSTI
Nepovedené první zážehové motory s přímým vstřikem benzinu FSI, rizikový turbodiesel 2.0 TDI, v porovnání se stejně starými konkurenty vyšší ceny ojetin.

Pátá generace populárního modelu Golf v současné době patří mezi ojeté vozy, jež lze pořídit v rozumné cenové relaci. V porovnání se stejně starými konkurenty jde ale o automobil s nadprůměrnou cenou, což je dáno jeho oblibou mezi motoristy.

Volkswagen Golf je zkrátka ikonou mezi vozidly nižší střední třídy – ať už se vám to líbí, nebo ne. Jeho usedlejší tvary jsou zárukou nadčasovosti, avšak motoristu toužícího po výrazném moderně působícím voze asi zcela neuspokojí.

Naopak k interiéru většina řidičů nemá nejmenší výtky. Pohledná palubní deska je tvořena z kvalitně působícího plastu s dobrou povrchovou úpravou, volant má příjemně silný věnec a pohodlná sedadla oceníte vždy, ať už se budete pohybovat po městské dlažbě nebo se vydáte do vzdálených destinací – třeba za letním odpočinkem.



Jen u vozidel s vysokým kilometrovým proběhem mohou radost ze zdařilého interiéru trochu zkalit ohmataná tlačítka, z nichž slézá černá povrchová úprava a pod ní vykukuje zářivě bílý plast. Naštěstí se dají vyměnit a palubní desce tak navrátit původní vzhled.

Po stránce prostornosti není Golfu V co vytknout. Najdete zde dostatek místa pro cestující na předních i zadních sedadlech, ani za zavazadelník se vůz nemusí stydět. Zejména v případě praktičtější verze kombi uvedené pod názvem Variant.

Kombík totiž nabízí nákladový prostor o objemu 505 litrů, což je dostatečná hodnota i pro potřeby rodiny mířící na dovolenou. Navíc jde o hodnotu naměřenou po krycí roletku zavazadlového prostoru, který lze v případě potřeby naložit až po střechu.

Hatchback má zavazadelník o průměrném objemu 350 litrů a odvozené MPV Golf Plus nabídne kompromisní hodnotu 395 litrů. Ještě dodejme, že od Golfu odvozený sedan Jetta disponuje zavazadelníkem o objemu 525 litrů.



Ale vraťme se zpět ke Golfu páté generace. K jeho přednostem patří bezesporu velice dobré jízdní vlastnosti. Automobil se chová jistě a předvídatelně, v zatáčkách drží dobře zvolenou jízdní stopu a přitom není příliš tvrdý, takže zajistí i dostatek cestovního pohodlí.

Ke kladům se řadí také dobrá zpětná vazba řízení a přesné řazení. Celkově tak Golf páté generace patří k vozidlům s nadprůměrnými jízdními vlastnostmi a díky motoru umístěnému vpředu a pohonu předních kol by neměl dělat potíže ani začínajícím řidičům.

Nejoblíbenější motorizací je zcela jistě opravdu úsporný turbodiesel 1.9 TDI, který navíc zpravidla netrápí nějaké zásadní nemoci. Do vozidla se montoval o výkonu 66 a 77 kW, silnější z nich se objevil i v provedení s pohonem všech kol 4Motion.

To platí i pro konstrukčně mladší 2.0 TDI o výkonu 103 kW. Dvoulitrový turbodiesel se dodával i o výkonech 100 a 125 kW. Už od počátku výroby šlo ale o problematický motor, navíc vykazující o něco vyšší spotřebu než devatenáctistovka.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3
Zobrazit všechny fotografie



Dobré jméno si neudělaly ani benzinové motory s přímým vstřikem paliva FSI. Při uvedení agregátu 1.6 FSI o výkonu 85 kW Volkswagen tvrdil, že je živější a současně úspornější než obdobné motory bez přímého vstřiku, ale opak byl pravdou. Původní šestnáctistovka o výkonu 75 kW jela srovnatelně a navíc úsporněji.

Základ nabídky však najdeme jinde: představuje jej jednotka 1.4 16V, montovaná o výkonech 55 a později 59 kW. Klidným řidičům bude dostačovat, spotřeba by jí ale slušela o trochu nižší. Více výkonu nabízí třeba přeplňovaný agregát 1.4 TSI nebo dvoulitr - na trhu s ojetými vozy se však silnější motorizace nevyskytují tak často.

Kdo hledá výkon, může se zaměřit na sportovněji střiženou verzi GTI s motorem 2.0 FSI/147 kW či jeho silnější výroční provedení Edition30, jehož výkon je 169 kW. Komu je i toto málo, nabízí se ještě provedení R32 se šestiválcem 3.2 V6/184 kW. Jízdní vlastnosti sportovně laděných verzí jsou opravdu vynikající.

Ale vraťme se k běžnějším motorizacím, které zajímají většinu motoristů. Zájem je především o naftové varianty. Základ zde představuje atmosférický diesel 2.0 SDI s výkonem 55 kW, což je zoufale málo. Na druhou stranu, jde o spolehlivou a úspornou pohonnou jednotku, a proto i tento motor nenáročný motorista jistě ocení.

Ideál ale představují naftové devatenáctistovky, zejména silnější z nich, pracující s výkonem 77 KW. Vyznačuje se vysokou spolehlivostí i úsporným provozem. To neplatí pro 2.0 TDI, i když spolehlivost se zde postupem času zlepšila.

Škoda Yeti (od 2009)

Ojetá auta | vydáno 29. 7. 2012



Naftový dvoulitr totiž může potrápit řada závad, známé jsou vážné problémy jako třeba potíže s mazáním, s turbem či vstřikovači. Dokonce i praskání hlavy válců nebo potíže s opotřebeným dvouhmotovým setrvačníkem. Ten je zde výrazně dražší než pro devatenáctistovku.

„Zatímco manuální převodovky jsou velice spolehlivé, samočinná dvouspojková převodovka DSG podléhá opotřebení. Proto při výběru vozu s převodovkou DSG, věnujte velkou pozornost její funkčnosti,“ radí Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Cena opravy se přitom pohybuje přibližně okolo 35 000 Kč.

„Zážehové motory o objemu 1,4 a 1,6 litru někdy trápí vadné zapalovací cívky,“ upozorňuje Topol. Přeplňované benzinové čtrnáctistovky zase mohou potrápit problematické rozvody. Zbystřete, pokud se při startování ozve chrastivý zvuk.

„Pozornost věnujte také přední nápravě, kde časem vznikají vůle. Stejně tak se zaměřte na brzdy, zejména u vozidel se silnějšími motory je vyšší pravděpodobnost jejich nadměrného opotřebení, říká zástupce AAA AUTO.

Výjimkou není častější praskání žárovek v potkávacích světlometech. Setkat se lze i s vozem, jemuž se světal mlží, následem průniku vlhkosti.

Ve zpětném zrcátku
2003 – uvedena pátá generace Volkswagenu Golf v provedení tří a pětidveřový hatchback se zážehovými motory 1.4 16V/55 kW, 1.6 FSI/85 kW, 2.0 FSI/110 kW a diesely 2.0 SDI/55 kW, 1.9 TDI/77 kW a 2.0 TDI/103 kW.
2004 – uvedeno provedení s pohonem všech kol 4Motion, nový motor 1.4 FSI/66 kW, do nabídky zahrnut i osmiventil 1.6i/75 kW, příchod sportovně laděného modelu GTI s přeplňovaným motorem 2.0 FSI/147 kW, uveden odvozený model Golf Plus a sedan Jetta.
2005 – nový motor 1.4 16V/59 kW a turbodiesel 1.9 TDI/66 kW, příchod verze GT s přeplňovaným zážehovým motorem 1.4 TSI/125 kW a modelu R32 se zážehovým šestiválcem 3.2 V6/184 kW.
2006 – nově přeplňovaný motor 1.4 TSI/103 kW a turbodiesel 2.0 TDI/125 kW.
2007 – sportovně laděný model GTI nyní i provedení Edition30 se zvýšeným výkonem na 169 kW, nové provedení CrossGolf na zvýšeném podvozku a se vzhledem typu allroad, uvedeno kombi pod názvem Variant.
2008 – uveden Golf šesté generace.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérovým testem Euro NCAP prošel Volkswagen Golf 5. generace v roce 2004. Za ochranu posádky při nárazu vůz získal 5 hvězdiček z 5 možných, za ochranu dětí cestujících v autosedačkách dostal 4 hvězdičky z 5 možných. Ohleduplnost při střetu s chodcem byla techniky Euro NCAP ohodnocena 3 hvězdami ze 4 maximálně udělovaných.

Komentáře ke článku

  • Kvalitní , ale nudný Zobrazit
    24. 6. 2017, Georg
  • 25. 6. 2017, Petruna

Zima je tady! Vyhrajte sadu zimních pneumatik Goodyear

Stále nemáte přezuto na zimní pneumatiky? Nyní máte jedinečnou šanci vyhrát sadu nových zimních pneumatik Goodyear a jezdit v zimě bezpečně.

Zima je tady! Vyhrajte sadu zimních pneumatik Goodyear
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den, obracím se na Vás s žádostí o pomoc či radu. V létě 2015 jsem během ... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist