autoweb.cz > Autobazary a vše o ojetých autech > Volkswagen Golf V (2003 – 2008)
Volkswagen Golf V (2003 – 2008)
RADOSTI
Kvalitní dílenské zpracování, dobré jízdní vlastnosti, úsporné turbodiesely 1.9 TDI, dostatek vozidel na trhu.
STAROSTI
Vyšší ceny ojetin ve srovnání s konkurencí, nepovedené první zážehové motory s přímým vstřikem FSI, rizikový turbodiesel 2.0 TDI.
Pátá generace Volkswagenu Golf měla před sebou při uvedení na trh v roce 2003 nelehký úkol. Vyrovnat nebo ještě lépe překonat velký úspěch čtvrté řady. Podobné výzvě pak vůz čelil i na trhu ojetin.
Volkswagen Golf fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Na našem trhu mu hrála do karet obliba vozidel značky Volkswagen u českých řidičů. Na druhou stranu vyšší ceny koncernových vozů a zdařilá konkurence situaci Golfu V neulehčují. Přesto se řadí k nejoblíbenějším ojetinám.Usedlý design karoserie jedni kritizují, druzí naopak oceňují. Jen zřídka ale lze slyšet výhrady vůči interiéru. Tomu vládnou kvalitní materiály a jeho precizní zpracování stojí za útulností prostoru pro posádku.
Pochvalu si zaslouží také pohodlná sedadla a dostatek místa vpředu i vzadu. V tomto směru si vůz proti předchůdci polepšil. A zavazadelník? Hatchback nabízí objem 350 litrů, což je v nižší střední třídě standardní prostornost.
Golf V ale vyjel i v provedení kombi pod tradičním názvem Variant. Zavazadelník této verze disponuje objemem 505 litrů v základním uspořádání, což je hodnota, která už uspokojí i náročnější motoristy.Zapomenout nesmíme ani na odvozený model Golf Plus. Toto malé MPV má zavazadelník o objemu 395 litrů. A pro úplnost, s Golfem příbuzný sedan Jetta odveze náklad o objemu 525 litrů.
Výhodou Golfu V je zdařilý podvozek, který dobře drží jízdní stopu a současně zdatně tlumí nerovnosti. Ocenit musíme i dobré odhlučnění podvozku, jež podtrhuje cestovní komfort.
Pod kapotu automobilu se dostala řada zážehových i vznětových pohonných jednotek. Oblibě se těší povedené šestnáctiventilové čtrnáctistovky a také turbodiesely 1.9 TDI. Ty zdobí nízká spotřeba. Špatně si nestojí ani agregát 1.6i o výkonu 75 kW.Naopak zážehové jednotky s přímým vstřikem paliva o objemech 1,4 a 1,6 litru moc nepotěší. Zejména u 1.6 FSI můžete pozorovat slabý zátah a vyšší spotřebu pohonných hmot. Pochvalu si nezaslouží ani turbodiesel 2.0 TDI, který se může potýkat s vážnými problémy.
Pochválit můžeme přesné řazení a spolehlivost manuálních převodovek. U převodovek DSG se však lze setkat s opotřebením, a oprava pak přijde přibližně na 40 000 Kč. To jistě není zanedbatelná částka.
„Přeplňované čtrnáctistovky se mohou potýkat s problematickými rozvody. Potíže motorů TSI jsou v tomto směru dobře známé,“ upozorňuje Miroslav Vápeník, vedoucí manažer Auto Diskont. Pozor si dejte také na nadměrné opotřebení dvouhmotového setrvačníku, který některé motorizace používají. Například pro agregát 1.9 TDI/77 kW stojí přes 8000 Kč.Turbodiesel 2.0 TDI mohou potkat problémy s mazáním, turbem, vyskytují se problémy se vstřikovači a známé je i praskání hlavy válců. Následkem opotřebení vznikají vůle v zavěšení předních kol, ostatně stejně jako u jiných modelů.
„Pozor si dejte na průnik vody do světlometů a jejich mlžení,“ varuje před další častou závadou zástupce Auto Diskont. Ani časté praskání žárovek v potkávacích světlech není výjimkou. Šestnáctiventilové čtrnáctistovky se občas potýkají s vadnými zapalovacími cívkami.
Ve zpětném zrcátku
2003 – uvedena pátá generace Volkswagenu Golf v provedení tří a pětidveřový hatchback se zážehovými motory 1.4 16V/55 kW, 1.6 FSI/85 kW, 2.0 FSI/110 kW a diesely 2.0 SDI/55 kW, 1.9 TDI/77 kW a 2.0 TDI/103 kW.
2004 – uvedeno provedení s pohonem všech kol 4Motion, nový motor 1.4 FSI/66 kW, do nabídky zahrnut i osmiventil 1.6i/75 kW, příchod sportovně laděného modelu GTI s přeplňovaným motorem 2.0 FSI/147 kW, uveden odvozený model Golf Plus a sedan Jetta.
2005 – nový motor 1.4 16V/59 kW a turbodiesel 1.9 TDI/66 kW, příchod verze GT s přeplňovaným zážehovým motorem 1.4 TSI/125 kW a modelu R36 se zážehovým šestiválcem 3.2 V6/184 kW.
2006 – nově přeplňovaný motor 1.4 TSI/103 kW a turbodiesel 2.0 TDI/125 kW.
2007 – sportovně laděný model GTI nyní i provedení Edition30 se zvýšeným výkonem na 169 kW, nové provedení CrossGolf na zvýšeném podvozku a se vzhledem typu allroad, uvedeno kombi pod názvem Variant,
2008 – uveden Golf šesté generace.
Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérovým testem Euro NCAP prošel Volkswagen Golf 5. generace v roce 2004.
Za ochranu posádky při nárazu vůz získal 5 hvězdiček z 5 možných (33 bodů)
Za ochranu dětí cestujících v autosedačkách dostal 4 hvězdičky z 5 možných (37 bodů)
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 3 hvězdy ze 4 možných (19 bodů)
Milan Jirouš