Volkswagen Golf V (2003 – 2008)

Pátá generace modelu Golf těží ze zavedeného jména a přízně českých motoristů, jíž se těší vozy značky Volkswagen. Ojetin je na trhu dost, ale za vyšší ceny.

RADOSTI
Kvalitní dílenské zpracování, dobré jízdní vlastnosti, úsporné turbodiesely 1.9 TDI, dostatek vozidel na trhu.

STAROSTI
Vyšší ceny ojetin ve srovnání s konkurencí, nepovedené první zážehové motory s přímým vstřikem FSI, rizikový turbodiesel 2.0 TDI.

Pátá generace Volkswagenu Golf měla před sebou při uvedení na trh v roce 2003 nelehký úkol. Vyrovnat nebo ještě lépe překonat velký úspěch čtvrté řady. Podobné výzvě pak vůz čelil i na trhu ojetin.

Volkswagen Golf fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Volkswagen Golf fotogalerie

Na našem trhu mu hrála do karet obliba vozidel značky Volkswagen u českých řidičů. Na druhou stranu vyšší ceny koncernových vozů a zdařilá konkurence situaci Golfu V neulehčují. Přesto se řadí k nejoblíbenějším ojetinám.Usedlý design karoserie jedni kritizují, druzí naopak oceňují. Jen zřídka ale lze slyšet výhrady vůči interiéru. Tomu vládnou kvalitní materiály a jeho precizní zpracování stojí za útulností prostoru pro posádku.


Pochvalu si zaslouží také pohodlná sedadla a dostatek místa vpředu i vzadu. V tomto směru si vůz proti předchůdci polepšil. A zavazadelník? Hatchback nabízí objem 350 litrů, což je v nižší střední třídě standardní prostornost.

Golf V ale vyjel i v provedení kombi pod tradičním názvem Variant. Zavazadelník této verze disponuje objemem 505 litrů v základním uspořádání, což je hodnota, která už uspokojí i náročnější motoristy.Zapomenout nesmíme ani na odvozený model Golf Plus. Toto malé MPV má zavazadelník o objemu 395 litrů. A pro úplnost, s Golfem příbuzný sedan Jetta odveze náklad o objemu 525 litrů.


Výhodou Golfu V je zdařilý podvozek, který dobře drží jízdní stopu a současně zdatně tlumí nerovnosti. Ocenit musíme i dobré odhlučnění podvozku, jež podtrhuje cestovní komfort.

Pod kapotu automobilu se dostala řada zážehových i vznětových pohonných jednotek. Oblibě se těší povedené šestnáctiventilové čtrnáctistovky a také turbodiesely 1.9 TDI. Ty zdobí nízká spotřeba. Špatně si nestojí ani agregát 1.6i o výkonu 75 kW.Naopak zážehové jednotky s přímým vstřikem paliva o objemech 1,4 a 1,6 litru moc nepotěší. Zejména u 1.6 FSI můžete pozorovat slabý zátah a vyšší spotřebu pohonných hmot. Pochvalu si nezaslouží ani turbodiesel 2.0 TDI, který se může potýkat s vážnými problémy.


Pochválit můžeme přesné řazení a spolehlivost manuálních převodovek. U převodovek DSG se však lze setkat s opotřebením, a oprava pak přijde přibližně na 40 000 Kč. To jistě není zanedbatelná částka.

„Přeplňované čtrnáctistovky se mohou potýkat s problematickými rozvody. Potíže motorů TSI jsou v tomto směru dobře známé,“ upozorňuje Miroslav Vápeník, vedoucí manažer Auto Diskont. Pozor si dejte také na nadměrné opotřebení dvouhmotového setrvačníku, který některé motorizace používají. Například pro agregát 1.9 TDI/77 kW stojí přes 8000 Kč.Turbodiesel 2.0 TDI mohou potkat problémy s mazáním, turbem, vyskytují se problémy se vstřikovači a známé je i praskání hlavy válců. Následkem opotřebení vznikají vůle v zavěšení předních kol, ostatně stejně jako u jiných modelů.

„Pozor si dejte na průnik vody do světlometů a jejich mlžení,“ varuje před další častou závadou zástupce Auto Diskont. Ani časté praskání žárovek v potkávacích světlech není výjimkou. Šestnáctiventilové čtrnáctistovky se občas potýkají s vadnými zapalovacími cívkami.


Ve zpětném zrcátku
2003 – uvedena pátá generace Volkswagenu Golf v provedení tří a pětidveřový hatchback se zážehovými motory 1.4 16V/55 kW, 1.6 FSI/85 kW, 2.0 FSI/110 kW a diesely 2.0 SDI/55 kW, 1.9 TDI/77 kW a 2.0 TDI/103 kW.
2004 – uvedeno provedení s pohonem všech kol 4Motion, nový motor 1.4 FSI/66 kW, do nabídky zahrnut i osmiventil 1.6i/75 kW, příchod sportovně laděného modelu GTI s přeplňovaným motorem 2.0 FSI/147 kW, uveden odvozený model Golf Plus a sedan Jetta.
2005 – nový motor 1.4 16V/59 kW a turbodiesel 1.9 TDI/66 kW, příchod verze GT s přeplňovaným zážehovým motorem 1.4 TSI/125 kW a modelu R36 se zážehovým šestiválcem 3.2 V6/184 kW.
2006 – nově přeplňovaný motor 1.4 TSI/103 kW a turbodiesel 2.0 TDI/125 kW.
2007 – sportovně laděný model GTI nyní i provedení Edition30 se zvýšeným výkonem na 169 kW, nové provedení CrossGolf na zvýšeném podvozku a se vzhledem typu allroad, uvedeno kombi pod názvem Variant,
2008 – uveden Golf šesté generace.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérovým testem Euro NCAP prošel Volkswagen Golf 5. generace v roce 2004.
Za ochranu posádky při nárazu vůz získal 5 hvězdiček z 5 možných (33 bodů)
Za ochranu dětí cestujících v autosedačkách dostal 4 hvězdičky z 5 možných (37 bodů)
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 3 hvězdy ze 4 možných (19 bodů)

Milan Jirouš

27.1.2013 1:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist