Volkswagen Golf GTI VI na českém trhu

Šesté pokračování seriálu GTI má opět vyšší výkon a menší spotřebu, ale liší se dostatečně od standardního Golfu?

Volkswagen Golf GTI. Ať už si o jeho jednotlivých generacích myslíte cokoli, nemůžete mu upřít, že v roce 1976 založil zcela novou kategorii. Bylo to poprvé v automobilové historii, co se radost z jízdy a relativně slušná dynamika sešly s praktickou karoserií rodinného hatchbacku a snesitelnou cenou. Letos, kdy GTI slaví svoje Kristovy roky a má na kontě už 1,7 milionu zákazníků, se přehoupl do šesté generace, která právě vstupuje na český trh.

Nejdůležitější technické informace jste si mohli přečíst už v březnovém článku Volkswagen Golf GTI: fotky, video a detaily a testoval ho také iMOTOR, takže jen stručně. Motor 2.0 TSI není shodný s dřívějším agregátem 2.0 TFSI, jak by bylo možné dovozovat z prakticky shodných parametrů. Ve skutečnosti byl poměrně rozsáhle přepracován, aby odpovídal požadavkům emisního standardu Euro V. Má například nové písty, olejové i palivové čerpadlo nebo senzor hmotnosti vzduchu.

Výsledkem je zvýšení výkonu z 200 na 211 koní při současném snížení spotřeby v kombinovaném cyklu z 8,0 na 7,3 l/100 km.

Volkswagen Golf fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Volkswagen Golf fotogalerie

Karoserie, interiér i podvozek samozřejmě vycházejí z VW Golf šesté generace, ale byly podrobeny patřičným úpravám. V uvedeném pořadí jsou ty nejdůležitější nenápadný bodykit a maska s červenými lištami, sportovní volant i sedadla s nádherným červeným prošíváním, nižší světlost a tužší stabilizátory. Systém ESP je doplněn o funkci XDS, kterou Volkswagen popisuje velmi zavádějícím způsobem jako „elektronickou uzávěrku diferenciálu“. Ve skutečnosti jde o elektronickou simulaci uzávěrky diferenciálu, kdy je v zatáčkách přibrzďováno nadlehčené vnitřní kolo.

Jak to jezdí?
Během seznamovací tiskové konference jsme za volantem VW Golf GTI VI strávili jen krátkou dobu, navíc na značně neinspirativních silnicích. Zdá se ovšem, že nové GTI nemá žádný zájem navázat na zábavný charakter páté generace a znovu se vrátil k roli kultivovaného dálničního křižníku. Schopnosti a síla mu nechybí v žádném případě, ale touha k interakci s řidičem ano. I kormidlo výletní lodi, na níž nás během prezentace krátce svezli v okolí přístavu Marina Vltava v Nelahozevsi, poskytovalo lepší zpětnou vazbu než volant Golfu.

S verdiktem si raději počkáme do doby, než se s GTI svezeme na našich oblíbených silnících. Z prvních dojmů se zdá, že GTI se jízdním projevem příliš neliší od standardního Golfu (který však je, jak víte, naším současným favoritem v nižší střední třídě).

Kde, kdy a za kolik?

Samozřejmě u prodejců Volkswagen, klidně hned teď a za 690 500 Kč. Verze s převodovkou DSG stojí 744 300 Kč. V obou případech dostanete za své peníze například tempomat, rádio s podporou MP3 a osmi reproduktory nebo hliníkové pedály.

Jirka Červenka, iMOTOR

6.8.2009 9:33

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist