Volkswagen Golf GTE skutečností, slibuje spotřebu 1,8 l/100 km

Wolfsburská automobilka nabízí sportovní Golf s benzínovou, dieselovou a teď už také hybridní pohonnou jednotkou. Golf GTE produkuje 204 koní a jezdit má za necelé dva litry.

Palčivou otázku, jestli dát přednost lepšímu zážitku se zážehovým motorem v Golfu GTI, nebo upřednostnit nižší spotřebu za volantem GTD by teď mohl vyřešit nový sportovní model. Volkswagen Golf GTE je třetím do party sportovních Golfů a jako takový by měl poskytnout zážitky benzinového motoru se spotřebou vlastní spíše tomu naftovému.

Wolfsburské perpetuum mobile představuje přeplňovaný čtyřválec 1.4 TSI s výkonem 150 koní, ke kterému se přidává elektromotor o výkonu 105 koní. Kombinací obou jednotek směřuje skrze šestistupňovou automatickou převodovku DSG na kola 204 koní, se kterými Golf GTE dosprintuje na stovku za 7,6 sekundy od startu a rozjede se až na 217 km/h. Jen v elektrickém režimu se auto zvládne rozjet na 130 km/h a s bateriemi o kapacitě 8,8 kWh má ujet až 50 kilometrů. Maximální dojezd je při kombinaci obou pohonů až 940 kilometrů.

A teď se konečně dostáváme k té zajímavé spotřebě zmiňované v titulku. Ano, Golf GTE opravdu umí v kombinovaném režimu jet za 1,8 l/100 km, respektive vypustit jen 35 g/km emisí CO2. Bavíme se ale o normovaném cyklu, kdy jsou akumulátory zcela nabité, takže velkou část měření absolvuje Golf čistě na elektřinu. V reálu bude spotřeba samozřejmě vyšší, ale ve srovnání se stejným zážehovým motorem bude plug-in hybrid o nějaký ten litr úspornější. A to se hodí hlavně ve chvíli, kdy nebrousíte asfalt někde za městem, ale poskakujete třeba v koloně.


Design spojuje jednak Golf GTI, tak i elektrifikovaný e-Golf. Výsledkem je denní svícení ve tvaru litery písmene C, žebrování naopak pochází ze sportovní verze. V interiéru provází namísto tradiční červené barvy modrá, která je bližší elektrickým modelům automobilky. Kárované sedačky, obšití volantu nebo řadicí páky, tady všude najdete akcenty modré, stejně jako v lince předních světlometů navazující až na mřížku chladiče.

Auto standardně stojí na šestnáctipalcových kolech, na výběr jsou ale sedmnácti nebo osmnáctipalcové disky, všechny přímo navržené s ohledem na aerodynamiku. Multimediální systém v základu s displejem o úhlopříčce 6,5 palce disponuje hned několika aplikacemi, mezi kterými nechybí akční rádius auta výhradně na baterie nebo statistika ujetých kilometrů bez jediného gramu emisí.

20.2.2014 6:11| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist