Volkswagen Golf 7: Poprvé za volantem

V pořadí sedmá generace Volkswagenu Golf vlastně nepřináší nic zásadního. Prostě je modernější, úspornější a o pár desítek kilogramů lehčí.

Prezentace nového Golfu probíhala v Národní technické knihovně. To aby Volkswagen naznačil množství technologií, který do sedmé generace jednoho z nejpopulárnějších hatchbacků světa vměstnal.

Na jedné straně jsou tu nové vysokopevnostní oceli a úspora hmotnosti na všem, kde se ještě uspořit dalo. Díky tomu Golf váží až o 100 kg méně, než jeho předchůdce. A na straně druhé jsou tu připraveny zcela nové technologie, které mají řidičům pomáhat ve chvílích, kdy zrovna nemají svůj den.

Volkswagen Golf fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Volkswagen Golf fotogalerie

A pochopitelně je tu design, který neurazí a nepřekvapí. Výstřelky by tu nikdo nečekal, ale dle mého subjektivního názoru mezi nejhezčí zástupce třídy rozhodně nepatří. Přední světla jsou moc skloněná, zadní málo vysoká a ve výsledku mi to připomíná méně atraktivní Polo. Ale co se ale nelíbí mně, může se líbit vám. Důvodem je možná snaha o co nejnižší součinitel aerodynamického odporu, který oproti předchozí generaci klesl o deset procent na celkových Cx 0,27.

Od exteriéru se spíše podívejme do interiéru, kde jsou změny patrnější. Středový panel má v sedmé generaci namířeno na řidiče a je spojen v úhledný celek, který navazuje na kapličku s tachometrem. Hodně mi to připomnělo Kiu Cee’d, a vlastně i řadu dalších aut. Zpracování interiéru si nezaslouží jakoukoli kritiku, všechno naprosto perfektně lícuje a i když se podíváte na místa, kam vaše oči tak často nezamíří, rozhodně nebudete zklamáni. Mám na mysli například odkládací místo na brýle, které u jiných vozů bývá při podrobnějším zkoumání trochu ošizené, ne tak v novém Golfu. To jen pro příklad, jak moc si dal Volkswagen na vnitřku záležet.

Podobné je to i s materiály, které jsou na dotek příjemné. Velmi oceňuji použití stříbrného obkladu středového panelu, namísto dnes tak populární „klavírní černé“, která je pro běžný život nepoužitelná. Úplně se ale neradujte, protože našla své místo na volantu, takže častému čištění se úplně nevyhnete.Tradičně dobrá ergonomie jde v sedmé generaci ještě dál. Tlačítek je v celém autě doslova pár a s nalezením těch správných nebudete mít sebemenší problém. Někam se ale funkce moderních systémů schovat musely. A tím místem je multimediální systém, který obstarává dotyková obrazovka na palubní desce.

Ta je již ve standardní výbavě, i když černobílá. Veškeré ovládání, řekněme nestandardních funkcí, jako je stabilizace nebo stop-start, pak probíhá skrze tento systém, kterým se musíte proťukat. V rámci příplatkové výbavy je na výběr mezi dalšími čtyřmi displeji, všechny jsou již barevné, přičemž se liší velikostí a tím, zda obsahují navigaci. Velmi ceněnou vlastností bude jistě fakt, že je navigace pevně přimontována do vozu a při násilné demontáži se zničí. Ukáže jen čas, jak velký má Wolfsburg náskok před navigace chtivými zlodějíčky.Přiznám se, že nevím, v kolika směrech se dá nastavit volant a sedadlo, ale polohu, ve které jsem se cítil příjemně, jsem našel takřka okamžitě. Výhled z auta je dobrý, svůj podíl na tom mají i zrcátka umístěná na tenkých lištách, takže výhled okolo A sloupku není zastíněný. Teď už nezbývá nic jiného, než otočit klíčem a vyrazit na testovací trasu okolo Suchdola.

Očima chudého novináře jsem sáhl po základní verzi 1.2 TSI s výkonem 85 koní (63 kW) a rozumnou výbavou, která zahrnovala mlhovky, parkovací senzory, kožený volant a pár dalších drobností, se kterými celková cena jen lehce překonala 400 000 Kč.

Se základním motorem pochopitelně nejde o žádného trhače asfaltu, i kvůli tomu, že je převodovka jen pětistupňová, takže kvalty jsou hodně dlouhé. Na dálnici jsem se s Golfem nedostal, ale při 100 km/h se otáčky drží na 2000 ot./min., takže o motoru ani nevíte. S narůstajícími otáčkami pochopitelně roste i hluk motoru, ale slyšíte ho jen velmi vzdáleně, odhlučnění auta je na tak dobré úrovni, že rádio můžete poslouchat i na nejnižší stupně hlasitosti.


Základní motor odevzdává 85 koní a ke zdolání stokilometrové rychlosti potřebuje 11,9 vteřiny.

Testovací trasa zahrnovala veškeré nástrahy českých silnic, až trochu podezřívám Volkswagen, že trasu vybral záměrně, aby ukázal kvalitu odhlučnění i podvozku. Velký podíl na to měla i volba patnáctipalcových disků, které samy o sobě komfortní jízdě přispívají. Protože motor 1.2 TSI patří mezi ty slabší, dostal do vínku jednodušší (a o 11 kg lehčí) vlečenou nápravu. Srovnání s Golfem, který disponuje víceprvkovou nápravu nemám, nejel jsem s ním, takže nemůžu sloužit. Ale i s jednoduchou zadní nápravou se Golf chová předvídatelně, skvěle tlumí nerovnosti a v zatáčkách nemá výraznější tendence odskočit. Fyzikální zákony jsou ale jasně dané, takže je na rozhodnutí každého, zda vzadu upotřebí víceprvkovou nápravu, či nikoli.

DOPORUČUJEME: Legendy minulosti – Volkswagen Golf Mk I

S novým Golfem jsem si dal rande jen na patnáct minut. A to je na nějaký závěr, který tu všichni očekáváte, málo. Můžu vás jen ujistit, že se Golf nevydal cestou revoluce, ale že vylepšil, co oproti předchozí generaci vylepšit šlo a dál zůstal tím, čím je po desetiletí tak oblíbený. Obyčejným autem.

Pokud bych ale měl z krátkého setkání vyzdvihnout nejsilnější negativní a pozitivní myšlenku, tak mě určitě nejvíc mrzí pětistupňová převodovka u některých motorů, které si ji nezaslouží. A ta pozitivní? Váhám mez komfortem a tichem. Ale vyhrává to ticho.

PS: Kolik stojí nový Golf? Ceny už nějakou chvíli známe.

2.11.2012 9:30| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist