autoweb.cz > autosalon > Autosalon Frankfurt > Volkswagen e-Golf v detailech
Volkswagen e-Golf v detailech
Stane se nejprodávanější evropské auto průkopníkem, který Evropany nasměruje do elektromobilů? Na takovou odpověď je ještě moc brzy, minimálně se však o to Volkswagen pokusí. Na jaře příštího roku totiž do prodejen zamíří elektrifikovaný Golf, tedy pardon, e-Golf.
Od tisíce jiných hatchbacků s logem lidové automobilky ho poznáte podle aerodynamičtějšího nárazníku s pásem diod, po vzoru Golfu GTI bude mřížku chladiče lemovat barevná linka, v případě elektromobilu ale bude pochopitelně modrá. Kromě toho dostane i disky s lepším obtékáním vzduchu a do standardní výbavy zamíří navigace, vyhřívané čelní sklo nebo automatická klimatizace.
A teď k elektromotoru, který se bude starat o pohon. S výkonem 85 kW (115 koní) a 270 Nm mu dosažení rychlosti 100 km/h potrvá 10,4 sekundy, na 60 km/h je od startu po 4,2 sekundách. Maximální rychlost je na elektromobil tradičně omezená, v případě e-Golfu na 140 km/h.
Pokud byste auto zvážili, ručička by se zastavila na hodnotě 1510 kg, to není málo, ovšem z toho 318 kilogramů připadá na akumulátory. Ty mají kapacitu 24,2 kWh, takže s průměrnou spotřebou 12,7 kWh/100 km to znamená teoretický dojezd mezi 130 – 190 kilometry. V závislosti na tom, jak moc si uvnitř zatopíte a jak moc mu budete šlapat na krk.
Ve své jízdě budete moci pokračovat až po dlouhých 13 hodinách pokud k dobití zvolíte obyčejnou zásuvku, v případě tovární dobíjecí stanice to zabere osm. Pokud však e-Golf připojíte ke speciální CCS nabíječce, už po 30 minutách budou akumulátory ukazovat nabití na 80 %.
Jediné, co nám zbývá do kompletních parametrů, je cena. Malým náznakem může být cenovka elektrického Volkswagenu e-Up!, který v německu přijde na 26 900 Eur, což je v přepočtu nějakých 700 000 Kč. A to je na nějakou revoluci až příliš vysoká částka.