Volkswagen CrossFox

Terénní verze založená na nástupci Lupa se v příštím roce objeví i v Evropě. Vystačí si ale jen s pohonem předních kol?

Volkswagen Fox, nedávno představený na autosalonu v Lipsku jako budoucí nástupce modelu Lupo, se v příštím roce objeví na evropském trhu i v odvozené terénní úpravě pod názvem CrossFox. Stejně jako základní Fox se i CrossFox vyrábí v Brazílii, kde právě vstupuje do prodeje. 

Jeho zaměření na terén je však třeba brát s jistou rezervou, protože má poháněná pouze přední kola.

Jako konkurent Fiatu Panda 4×4 nad ním proto bude mít navrch spíše výkonem než průchodností v terénu. Šestnáctistovkový čtyřválec v CrossFoxu má výkon 100 koní, zatímco Panda si musí vystačit s motorem 1,2 l a výkonem 60 koní.

Cena CrossFoxu v Brazílii je v současnosti v přepočtu 370 tisíc korun, zatímco Panda 4×4 se u nás dnes prodává za 325 tisíc.

Pro evropský trh chystá VW také nový motor 1,4 l. Jako kompenzaci za vyšší hmotnost má převodovka v CrossFoxu jiné převodové poměry.

CrossFox se od základní verze odlišuje zvýšeným podvozkem, přídavnými plasty, prahovými lištami a chráničem zadního nárazníku z hliníku a závěsnou rezervou na zadních dveřích. Pro Evropu se také připravuje nové provedení čelního kovového rámu, který by vyhovoval nově zaváděným striktním předpisům na ochranu chodců.

redakce autoweb.cz

11.4.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist