Volkswagen Caddy Alltrack (2015): Bude takhle vypadat i Škoda Roomster Scout?
autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen Caddy > Volkswagen Caddy 2.0 TDI 150 k (2015)
Volkswagen Caddy 2.0 TDI 150 k (2015)
Radosti
Užitné vlastnosti, styl, spotřeba
Starosti
Ložná plocha nelze do roviny
Klasičtější specifikaci asi nelze testovat – manuál, dvoulitrové „tédéíčko,“ v hranaté krabici. Nicméně ta „krabice“ už dávno není tím skutečně kubickým a nevzhledným, ryze užitkovým dopravním prostředkem. Caddy uměl nabídnout své služby i rodinám a „civilním“ osobám (chápejte ne-živnostníkům), a tato generace dokázala obrousit hrany a zpříjemnit vzhled tak, že Caddy sice stále vypadá jako dodávka, ale tak nějak za jeho vzhledem cítíte a tušíte civilizovanost Golfu.
Interiér
A na Golf si vzpomenete i v kabině, tohle je stoprocentně komplexní auto, které má sice tvar a vzhled malé dodávky, ale uvnitř je vše takové, jaké znáte z „osobních“ aut značky VW. Začíná to volantem s ovladači a pokračuje přes středovou konzolu s tradičním schématem knoflíků a tlačítek, až po sedačky, které jsou příjemné – tuhé, pevné, vysoké. Dobře se v nich sedí a ještě lépe nasedá – oceňuji vysoký posez, máte-li třeba problémy s držením těla, s věkem už se nechcete skládat do nízko položených aut, atd. Za mne palec nahoru.
Naopak musím zmínit, že zadní sedačky mne trochu zklamaly – ne snad tím, že by se na nich nedalo sedět, vůbec ne, nebo že by se na ně špatně dávala dětská sedačka, to ani v nejmenším. Kritikou na ně mířím, protože když jsem je sklopil, nedokázaly vytvořit zcela rovnou ložnou plochu. Chápu jednoduchost a přímočarost konstrukce, ale u dodávky by se právě tohle celkem hodilo. Ano, sadu gum jsme transportovali celkem bez potíží, ale když jsem zkoušel naložit delší rovné věci typu beden z prodejny z nábytkem, lámal se náklad právě přes zlom vytvořený opěradly sedaček.
Pohon
Naftový čtyřválec s výkonem 150 koní a točivým momentem 340 Nm je zřejmě tím nejoptimálnějším, co si o auta můžete koupit, Má dost síly a nízkou spotřebu. Tečka. Tedy samozřejmě pokud potřebujete dodávku na kratičké pojezdy po městě, diesel se vám zřejmě nevyplatí, ale uvažujeme-i o dodávce jako o autě, se kterým se „jezdí dálky,“ tak za nás je 2,0 TDI jasnou volbou. Auto s ním je dostatečně živé a to i při plném zatížení a spotřeba…
Spotřeba
… je nízká, my jsme jezdili za nějakých šest litrů, ale šlo by to i za méně, jak jinak. Nic víc asi dodávat netřeba.
Ovladatelnost
Srovnáme-li Caddy s konkurencí, tak dojdeme k závěru, že jsou tady pohodlnější dodávky, měkčeji naladěné, zejména teď mluvíme o francouzské produkci. Nicméně Caddy oslní ve chvíli, když přijedete do zatáčky, kterou projedete v podstatě jako s klasickým osobákem. Svižně, ve stopě, bez zaváhání. Nepříjemnou zkušeností může být setkání s dírou či výmolem, na tom se ozve rána od podvozku, ale Caddy se nenechá rozhodit a jede dál. V širším slova smyslu je ovladatelnost příkladná, ať už mluvíme o ovládaní z pozice řidiče za volantem, manipulace s cestujícími (dětmi či seniory) na ostatních sedačkách či nakládce zavazadel. Jediné na co je třeba myslet, že víko zavazadlového prostoru je velké, a jeho zavření vyžaduje jednak poměrně vysoko sáhnout do vzduchu po madle, a pak také poměrně silný švih směrem k zemi, aby se páté dveře zavřely.
Verdikt
Caddy dozrál, mluvit o revoluci v jeho vývoji by bylo nadnesené a troufalé, tohle je k co největší dokonalosti dotažená evoluce. Je tady široká paleta motorů, převodovek a výbav a nám se ta, se kterou jsme přišli do kontaktu, líbila. Nicméně je tady cena, pro kterou mohou zájemci o vůz této koncepce zamířit raději ke konkurenci, začíná-li Caddy v ceníku na částce 462.722 Kč, tak Renault Kangoo vám může říkat pane za 412.900 Kč, Opel Combo za 419.265 a Citroen Berlingo můžete mít v nejlevnější verzi za 314.900 kč. Kvalitou a vůbec stylem, kterým se opravdu blíží k „minidodávkové“ dokonalosti a v mnoha ohledech sedí na samotném vrcholu třídy, Caddy méně prémiovou konkurenci překonává. Jediné dilema, které bude zákazník při zájmu o dodávku tohoto typu řešit, je tedy zřejmé.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | čtyřválec |
Palivo | nafta |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Zdvihový objem (cm3) | 1968 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 110/150 v 3500 - 4000 |
Točivý moment (Nm) | 340 Nm v 1750 – 3000 ot./min |
0-100 km/h (s) | 9,9 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 194 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 4,9 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4506 |
Šířka (mm) | 2065 |
Výška (mm) | 1858 |
Rozvor náprav (mm) | 2682 |
Provozní hmotnost (kg) | 1400 |
Zavazadlový prostor (l) | 750 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 462.722 Kč |
Základní cena test. verze | 704.746 Kč |